קניות סופר
צילום: תמר מצפי

פוסט קורונה - פרשמרקט יורדת במכירות, אבל שומרת על הרווח

פרשמרקט ירדה במכירות הרבעון בסניפים הזהים ב-8.1% בגלל מרץ אשתקד שבו היו מכירות חריגות (סגר ראשון);, אבל בהמשך לרכישת סניפים, הירידה היא כ-3% בלבד והרווח עלה מעט ל-30 מיליון שקל

רבעון ראשון של 2020 היה רבעון מדהים לרשתות הקמעונאות - הכניסה לסגר הראשון בעקבות מגיפת הקורונה גרמה למכירות מוטרפות במרץ 2020 ולעלייה בהכנסות וברווחים. לכן, ההשוואה של הנתונים כעת - של הרבעון הראשון 2021 לרבעון מקביל היא קצת מעוותת, ובכל זאת - הדוחות של פרשמרקט מלמדים כי החברה אומנם ירדה במכירות הסניפים הזהים ב-8.1% ביחס לרבעון מקביל, אך הנהלת החברה מדגישה כי ינואר פברואר כמעט ללא שינוי בין השנים.

כלומר, הירידה נובעת מההשוואה של חודש מרץ. הירידה הכוללת - כ-8% במכירות, מתמתנת בעקבות רכישה של סניפים בסוף 2020, כך שבפועל המכירות ירדו בכ-3% ל-400 מיליון שקל. לא נורא.

הרווח התפעולי ברבעון קרוב לרווח ברבעון מקביל - 43.9 מיליון שקל וכך גם הרווח הנקי - 30.4 מיליון שקל. שווי השוק של פרשמרקט - 2.1 מיליארד שקל ובהינתן הרווח לרבעון הראשון מדובר במכפיל רווח של כ-16-17. עם זאת, החברה רכשה סניפים נוספים לאחרונה וזה עשוי להגדיל משמעותית את המחזור והרווחים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ימיר 27/05/2021 11:18
    הגב לתגובה זו
    התוצאה היא החתום בפועל ולא הפרשנות שלא קיימת בפועל