
החיים שאחרי אל על: תמי מוזס בורוביץ' משקיעה בטוס איירווייז
לאחר שאיבדה את השליטה ב אל על -4.39% , תמי מוזס בורוביץ', בעלת השליטה ב כנפיים 1.06% אחזקות רוכשת באמצעות החברה הבת (66%) גלובל כנפיים 0% ליסינג נתח של 49.9% מחברת התעופה הקפריסאית טוס איירווייז. גלובל כנפיים תשקיע ותזרים כ-5 מיליון דולר לחברה כנגד השקעה של 4 מיליון דולר של בעל השליטה קנט וולי, בעל המניות היחיד בחברה שישאר עם נתח של 50.1%.
טוס איירוויז פועלת מ-2016 וניתן לה רישיון מבצעי ומסחרי להמריא, לנחות ולטוס מעל כל נקודה באירופה וכן רישיון מול מדינות מחוץ ליבשת על פי הסכמי התעופה האירופאיים. אחרי תקופת השבתה של כשנה בצל הקורונה, בטוס קולטים כעת שני מטוסי איירבוס 320-200A לטובת חזרה לפעילות.
בחברה בוחנים רכישת מטוסים רחבי גוף מסוג איירבוס 330 המתאימים לטיסות ארוכות יותר, זאת לפי האסטרטגיה העסקית לפיתוח רשת נתיבי תעופה, לרבות באגן הים התיכון ולישראל. לדברי טוס איירוויז, בכוונתם בהמשך לפעול בנתיבי תעופה מרוחקים ביבשת אסיה, באפריקה, צפון ודרום אמריקה. בשלב מאוחר יותר התכנית היא להרחיב את הצי גם במטוסים צרי גוף נוספים. כחלק מזאת נבחנת האפשרות לחכור מהשותפה החדשה גלובל כנפיים שני מטוסי איירבוס 330.
העסקה בין הצדדים מחייבת את טוס איירוויז להיות נקייה מחובות חיצוניים לרבות הלוואות בעלים עד להשלמה ולשמור על הון עצמי חיובי. לפי הסיכום תינתן לגלובל כנפיים זכות למתן שירותי תעופה ושירותי קרקע.
- לחות'ים נגמרו הטילים? מניית אל על נופלת ב-7%
- מנכ"לית אל על מכרה מניות ב-8 מיליון שקל; ומה היה השכר שלה ב-2024?
תמי מוזס-בורוביץ' ובעלה איש העסקים דדי בורוביץ' החזיקו עד לפני כשנה בשליטה באל על, שהייתה שרויה בבור כלכלי עוד קודם למשבר הקורונה. בשלהי המשבר המדינה התנתה את מתן הסיוע לחברה בגיוס הון כולל השתתפות בעלי השליטה. משפחת בורוביץ' בחרה שלא לשמר את השליטה בתנאים אלה וכך עברה השליטה לידיו של אלי רוזנברג,.
באחרונה קיבל גם אביו של האחרון, איש העסקים קני רוזנברג, שמימן את הרכישה עבור בנו, היתר שליטה בחברה עם המעבר שלו מארה"ב ארצה. כעת מחזיקה כנפיים אחזקות בכ-15% מאל על. גלובל כנפיים עצמה עוסקת ברכישת מטוסי נוסעים מסחריים והחכרתם או מכירתם לחברות תעופה בעולם.
סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים: "אנו מאמינים בשותפות עם מר קנט וולי ועסקה זו משתלבת היטב באסטרטגיה של החברה להפוך לשחקן גלובלי, תוך כדי מתן פתרונות למטוסים שבבעלות החברה, ותוך ניצול ההזדמנויות העסקיות שיש בעולם התעופה וניצול הסינרגיה עם פעילות החכרת המטוסים של החברה".