דיפלומט: ההכנסות ירדו ב-2.5% לכ-670 מ'; הרווח התפעולי המתואם עלה
יבואנית המזון דיפלומט אחזקות +0.58% דיפלומט אחז 3,659 +0.58% בסיס:3,638 פתיחה:3,638 גבוה:3,690 נמוך:3,636 תמורה:121,374 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על ירידה של 2.5% בהכנסות הרבעון הראשון של 2021 שהסתכמו ב-668 מיליון שקל מול 685 מיליון שקל ברבעון המקביל. השינוי מיוחס להטה במכירות בישראל, שבתקופה המקבילה התאפיינו בהצטיידות יתר של הישראלים בצל תחילת משבר הקורונה. בנטרול הפרשי שער ההכנסות היו מסתכמות ב-680 מיליון שקל. הרווח התפעולי, בנטרול הוצאות הנהלה וכלליות לרבות מענק חד פעמי למנכ"ל בגין הנפקת החברה, עמד על 30 מיליון שקל (4.4% מהמהכר), עלייה לעומת 27 מיליון שקל (3.9%) בתקופה המקבילה. ללא הנטרול מדובר דווקא בירידה ברווח התפעולי לסך של 18.4 מיליון שקל (2.8%).
בחלוקה לפי אזורי פעילות דווח כי בישראל אם כן ההכנסות ירדו ל-394 מיליון שקל מול 428 מיליון שנה קודם לכן; בדרום אפריקה הן צמחו בבכ-6% לכ-168 מיליון שקל (צמיחה של 11% בנטרול הפרשי שער); בשאר אזורי הפעילות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) צמחו בכ-7% לכ-106 מיליון שקל - רוב השיפור בניו זילנד וקפריסין.
הרווח הנקי בתקופה המיוחס לבעלי המניות עלה לכ-11.2 מיליון שקל לעומת כ-10.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כשבחברה מסבירים את השיפור בחסכון בהוצאות התפעול והורדת הוצאות המימון נטו (1.9 מיליון שקל בתקופת הדוח מול כ-10.3 מיליון שקל ברבעון מקביל - בין היתר הודות להפרשי שער שהצטמצמו בשנה החולפת).
דיפלומט מייבאת ומפיצה כ-100 מותגים בינלאומיים בהם בראון, נוטרילון, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, קיקומן, היינץ, בלו-בנד, מילקה, ג'יי'קובס, פרינגלס, אריאל, טמפקס, ביונד-מיט ועוד. בנוסף, החברה הינה הבעלים של מותג הטונה סטארקיסט.
באחרונה החברה חידשה את הסכם ההפצה שלה בישראל מול תאגיד פרוקטר אנד גמל עד סוף פברואר 2023. פרוקטר אנד גמבל, חברת מוצרי הצריכה ההמוניים הגדולה בעולם, מייצרת ומשווקת כ-60 מותגים בתחום מוצרי הכביסה, דטרגנטים, סכיני גילוח, חיתולים, ניקוי, טיפוח אישי, היגיינה, בהם גם דורסל, פמפרס, ג'ילט ואולווייז. בדיפלומט הגיעו זה עתה גם להסכם על חידוש ההתקשרות מול פרוקטר אנד גמבל להפצת מוצריה בניו זילנד עד אוגוסט 2023 עם הארכה אוטומטית לתקופה של 3 שנים נוספות. בגיאורגיה ההסכם של דיפלומט עם פרוקטר אנד גמבל הוארך עד דצמבר השנה. ההסכמים יוארכו אוטומטית על בסיס שנתי אומרים בחברה.
בצד זאת יוזכר כי בגיאורגיה, נסטלה שמכירות מוצריה מהוות 36% מהמחזור של דיפלומט באזור פעילות זה (3-4% מהמחזור הכולל), מתכוונת לצאת למכרז חדש להתקשרות מול מפיץ, החל מיולי הקרוב. בדיפלומט ציינו כי בכוונתם לגשת למכרז. תקוותם ותקוות המשקיעים כמובן היא כי תזכה בו.
דיפלומט הונפקה בתל אביב במרץ, אז גייסה מהציבור 300 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקל. השווי עלה ב-7% ביחס למחיר בהנפקה כשכיום הוא עומד על 1.6 מיליארד שקל. מנגד, מאז תחילת המסחר במנייה, זו איבדה כ-2%.
נעם וימן, מנכ"ל דיפלומט אחזקות: "אנו ממשיכים לפעול לפיתוח מנועי הצמיחה, בכל החזיתות, על ידי כניסה לקטגוריות וערוצים חדשים בכל האזורים הגאוגרפיים בהם אנו פועלים ובחינת הזדמנויות עסקיות שונות, כולל התרחבות למדינות נוספות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה