"דלתא היא מנוע להגיע למותגים; הטכנולוגיה ישימה על כל סוגי הבדים"
"בתעשיית האפנה מייצרים בגדים תוך שימוש בפורמולציות עם הרבה חומרים כימיים מזהמים, שתפקידים 'לקשור' לבד לאחר הצביעה תכונות כמו רוך, גמישות, דחיית דליקות ונוזלים. אלה חומרים שאינם ידידותיים לא למשתמש ולא לסביבה. תעשיית הטקסטיל היא השנייה או השלישית המזהמת ביותר בעולם באופן עקבי לפי נתונים שמתפרסמים מעת לעת" – זה המצב שב סונוביה 0% סונוביה 64.6 0% בסיס:64.6 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מעוניינים לשנות, כפי שמספרת ליאת גולדהמר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של החברה בשיחה שקיימנו בביזפורטל עמה ועם המנכ"ל הטרי יגאל זיתון. על סונוביה שמעתם בשנה האחרונה בעיקר בהקשרים המסיכות חסינות הקורונה שמכרה לצוותים רפואיים, אולם זה רק אחד השימושים של הטכנולוגיה שלה. כעת, כשחתמה על הסכם פיילוט מול דלתא גליל 0% דלתא גליל 17,600 0% בסיס:17,600 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , היא מעוניינת להציג את היישומים שלה גם בעולם האופנה.
לפי ההסכם, מכונה של סונוביה תוצב באתר הפיתוח והחדשנות של דלתא, וזו תעבוד על מסחורה מול לקוחותיה הגדולים בעולם. בסונוביה מסבירים כי מדובר באב הטיפוס השני של המכונה, והמחקר והפיתוח שלה נמשך כל העת. "המטרה עכשיו היא להתעמק יותר בניסיון מול הלקוחות", אומרת גולדהמר. "התברכנו להשתמש במכונה לא רק אצלנו במחלקת המו"פ אלא באתר של לקוח פוטנציאלי ושותף אסטרטגי. כך שאנחנו מסים את הטכנולוגיה ב'תנאים רטובים' ממש של התעשייה ובעיניי זה יתרון אדיר".
קחי אותנו לרמה הטכנית – מה עושה המכונה שלא עושה מכונה "רגילה" שנמצאת לידה במתקן של דלתא?
"תהליך ההספגה של הבד שמקנה לו את אותן תכונות שדיברנו עליהם קודם, נעשה אצלנו באמצעות אנרגיה אולטרא-סונית, כלומר גלי קול, שמייתרים את חלק מהרכיבים הכימיים המזהמים ומאפשרים לנו 'להפתח' לרכיבים כימיים ירוקים שבשיטת ההספגה המסורתית בתעשייה לא ניתן להשתמש בהם – וגם יהיו עמידים לאורך זמן".
במסגרת שיתוף הפעולה מול דלתא אתם דואגים לפיתוח הטכנולוגיה והם רק אחראים 'לדחוף' אותה מול הלקוחות?
זיתון: "מהות ההסכם היא התקנה אותה המכונה שאנחנו מפתחים עם ברוקנר, שהיא היצרנית מספר אחד בעולם בעולמות של טיפול בטקסטיל. לצד המכונה אנחנו מספקים לדלתא גם את הכימיקלים והחומרים".
בדלתא צריכים לקבל קודם אישור מצד לקוחות שלהם, כמו נייקי או אדידס ולולו-למון, כדי להשתמש במכונה לצורך הזמנה מהם, או שהם סוברניים לספק להם את אותה סחורה באיזו שיטת ייצור שירצו – שלכם למשל?
גולדהמר: "דלתא יפתחו בדים באמצעות הטכנולוגיה שלנו, ובכפוף לשיקולם יפנו לכל אחד מהמותגים ולומר 'זה מוצר חדשני שאנחנו מאמינים בו, בואו נשתמש בו לקולקציה החדשה שלכם'. אגב, אנחנו יודעים שהם כבר עדכנו את הלקוחות על שיתוף הפעולה ביננו. זה יכול לבוא גם מהכיוון השני - מותג יכול לבקש מדלתא בעצמו טכנולוגיות ירוקות וחדשניות ביצור, ואז לגלות שיש להם את הפיתוח שלנו".
"מעבר לכך, אנחנו לא תלויים בדלתא כדי להגיע אליהם ולא מוגבלים. דלתא היא עוד מנוע. נבחרנו מבין יותר מ-100 חברות להיות חלק מזיומת Fashion for Good שיזמו ענקיות בתחום האפנה כמו אדידס, קרינג שהיא חברת הגג של גוצ'י, PVH שבבעלותה המותגים קלווין קליין וטומי הילפיגר".
עם דלתא ייצא לכם בעיקר לייצר בגדי ספורט ונוחות והלבשה תחתונה, אבל האם הטכנולוגיה שלכם ישימה כיום גם על בדים כמו תחרה, סטן, ג'ינסים, זמש? כלומר, זה משהו שמעבר לטרנינג גם מותג על יוכל להשתמש בו לייצר שמלה לצורך העניין?
גולדהמר: "בהחלט. אחד היתרונות הבולטים של הטכנולוגיה הוא שהיא עובדת באותה רמה בדיוק על כל סוגי החומרים גם ברמת ה'קונסטרקשן' וגם ברמת הרכב הסיבים שלהם. זו טכנולוגיה אגנוסטית, וזה לא דבר של מה בכך בהתחשב בכך שבענף הטקסטיל משתמשים באינסוף חומרים. בדלתא המיקוד אולי הוא ביגוד ספורט והלבשה תחתונה, אבל תחת המותג של סונוביה עצמה אנחנו מפתחים מצעים, שמורכבים מחומרים אחרים ופונים לשוק אחר, וגם עובדים על ריפוד לרכבים, שגם שם אנחנו מדברים על חומרים אחרים".
חושבים אמריקה
סונוביה הוקמה ב-2013 ע"י היו"ר שוקי הרשקוביץ, יזם בתחום הביומד, למטרת מסחור שני פטנטים מאוניברסיטת בר אילן, בתחום הציפויים האנטי-בקטריאליים. החברה הונפקה בדצמבר האחרון כשגייסה 35 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל אחרי הכסף. מאז עלה השווי בכ-120% לכ-287 מיליון שקל. את 2020, היא שנת המכירות הראשונה שלה, סגרה סונוביה עם הכנסות של כ-9.5 מיליון דולר. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על 77%, הרווח התפעולי רווח גולמי של 77%, הרווח התפעולי בניכוי הוצאה חד פעמית הסתכם בכ-3.9 מיליון דולר והרווח המתואם עמד על 3.4 מיליון דולר. באפריל האחרון נכנס לתפקיד מנכ"ל החברה זיתון.
פעילות החברה בתחום ריפוד הרכבים אליה התייחסה גולדהמר נעשית כיום במסגרת פיילוט מול ספק Tier-1 מצפון אמריקה, ובסונוביה מעריכים את הפוטנציאל בתחום בכ-600 מיליון דולר בשנה. כמו כן בניסוי שערכה סביב עמידות בדים מפני מים, בשיתוף ספק עולמי מוביל של בדים חסיני מים שזהותו לא נחשפה, הצליחה סונוביה להציג את רמת החסינות הגבוהה ביותר בתקן הבינלאומי. בתחום חסינות מים מעריכה החברה את פוטנציאל השוק בכ–800 מיליון דולר בשנה. לפני חודשים מספר הרגולטורים בצרפת ביקשו מהחברה הבהרות באשר להרכב החומר הפעיל במסיכות שלה, כדי לבחון האם הן באמת חסינות להעברת נגיף הקורונה כפי שטוענת החברה.
השוק מגיב טוב להודעה שלכם על ההסכם עם דלתא, אבל אפשר גם לפרש אותה כשינוי כיוון – אתם מתכוונים להפחית את ההשקעה במחקר ופיתוח של הציפויים האנטי-בקטריאליים?
זיתון: "הטכנולוגיה שלנו מלכתחילה לא מוקדה רק בציפויים אנטי-בקטריאליים. זה רק היה דוגמה ליישום ראשון שהצלחנו בו והוא כבר בשלבי מסחור. אנחנו לא מזניחים אותו, ממשיכים לפתח את התחום הזה, אבל למעשה אנחנו מסוגלים לבצע כל טיפול. המיקוד הוא לפתח טכנולוגיה שאפשר למכור, וזה המודל העסקי של החברה. יש לנו עוד כמה יישומים בקנה כמו הטיפול דוחה המים".
איפה הדברים עומדים בנושא מכירת המסיכות בצרפת?
"בצרפת עצמה היינו צריכים להפסיק למכור ובינתיים העברנו לרגולטורים שם שאלה לגבי המוצר החדש שלנו. עד שלא נקבל תשובה מהם לא נמשיך לשווק של את המסיכות. בשאר מדינות האיחוד האירופי אנחנו כדיין מוכרים, אבל השוק העיקרי היה ונותר זה האמריקאי. שם אנחנו פוגשים בדרישה מאד גבוהה וההכרה במותג של סונוביה מאד חזקה שם".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.סיפורי שוקיחוץ מהמזומנים אין שם כלום 02/06/2021 17:45הגב לתגובה זו0 0חוץ מהמזומנים אין שם כלוםסגור