AMC הודיעה על גיוס 540 מיליון דולר, המניה צונחת 28%

ההנפקה באה לאחר שהחברה שרפה למעלה מחצי מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה - את ההחלטה על ביצועה של ההנפקה, העביר הדירקטוריון בהחלטה שעקפה את אסיפת בעלי המניות של החברה, מחשש שההנפקה לא תאושר
 | 
telegram

מניית חברת בתי הקולנוע AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC +1.34% AMC... 4.55 +1.34% AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC סגירה:0 פתיחה:4.48 גבוה:4.62 נמוך:4.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צונחת לאחר שהחברה דיווחה על כך שבכוונתה לבצע הנפקת ATM של כ-11.55 מיליון מניות בשווי כולל של כ-540 מיליון דולר לפי מחיר של 46.53 דולר למניה. בעקבות ההודעה, המניה מתרסקת ב-28%, זאת לאחר שאתמול קפצה ב-24% - כלומר היא מחקה את כל העליות. 
 
הנפקת ATM (At The Market) היא הנפקה שונה מהנפקות "קלאסיות" אליה אנו רגילים בישראל. ב-ATM הליך ההזמנות להנפקה והקצאת המניות לא מתבצע על גבי יום אחד ובאמצעות שליחת הוראות הקניה בהנפקה בטלפון או באונליין לברוקר, אלא ב-ATM החברה מוכרת את המניות בבוק (קרי, במהלך המסחר בבורסה) וזאת על גבי כמה ימים.

מה היתרונות לחברה לבצע הנפקת ATM ולא הנפקת מניות קלאסית? ובכן, היתרון הראשון הוא שלא כל ההמשקיעים, במיוחד בחברות הרדיט יודעים איך או מעוניינים לבזבז זמן על שליחת ההוראה להזמנת המניות בהנפקה. הם מעוניינים לקנות את המניה מיד. לא לחכות ולראות האם המחיר שלהם בהזמנה התקבל ואז לחכות עוד כמה ימים עד שהמניות יועברו לחשבון ההשקעות שלהם. כמו כן, הנפקת ATM היא יותר "יעילה מבחינת זמנים". בעוד שהנפקה רגילה, בהנחה ויש תשקיף מוכן – לוקח בדרך כלל יום במינימום עד שהיא מוכרזת ועוד יום עד שהיא מבוצעת, מכירת מניות בדרך של ATM ניתן לעשות תוך דקות ספורות ברגע שרואים עליה במניה.

מבחינת המשקיעים יש גם חיסרון, הנפקת ATM, במידה ומבוצעת בהיקף משמעותי ביחס למחזור המסחר הממוצע במניה – בדרך כלל גורמת "דיכוי מהלכי עליות", שכן החברה בדרך כלל תמכור את המניות בשוק בעת שיש עליות בשביל למכור במחיר גבוה יותר ומספר מניות גדול יותר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הסיבה להנפקה נעוצה במצב הפיננסי הרעוע של החברה. ברבעון הראשון של השנה החברה שרפה למעלה מחצי מיליארד דולר וכתוצאה מכך הגיעה להון חוזר (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) של כ-600 מיליון דולר. ההפסד ברבעון הראשון של השנה נבע מכך שבמהלך הרבעון הפעילות של החברה עדיין לא הייתה "בכוח מלא". אך גם כעת – כאשר מרבית בתי הקולנוע של החברה בארצות הברית נפתחים, לא בטוח שהיא תעבור ישר לרווחיות, שכן כפי שראינו אצל פתאל – דווקא הפתיחה, כאשר היא מתבצעת בקיבולת שאינה מקסימאלית; עלולה להעצים את ההפסד.

ההנפקה היא לא דבר חדש. כפי שכתבנו בכתבה על הדוחות הרבעון של החברה, מי שהסתכל בסעיפים הקטנים יכול היה לראות שדירקטוריון החברה העביר החלטה "עוקפת אסיפה" במסגרתה הוא העביר החלטה להורדת ההצבעה על ביצוע ההנפקה מאסיפת בעלי המניות ואישור ההנפקה בכל מקרה. הסיבה להחלטה הזו נובעת מכך, ככל הנראה שהדירקטוריון חשש שהמשקיעים, שבמקרה של AMC חלקם מונעים בעיקר מאמוציות ולא חושבים על העסק לטווח הארוך – לא יאשרו את ההנפקה (שכן הנפקה במקרים רבים מורידה את מחיר המניה) ובכך ידונו את החברה לכיליון.

היקף ההלוואות הכולל של AMC עומד על כ-5.1 מיליארד דולר, כאשר מתוכו – הלוואות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר נלקחו במהלך תקופת הקורונה בריבית נשך של בין 11 ל-17 אחוז.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות