גונג גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד ד'
חברת גונג (Gong) המפתחת פלטפורמת בינה עסקית עבור אנשי מכירות הממנפת טכנולוגיות בינה מלאכותית לשדרוג היכולות של צוותי מכירות, גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס E לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר. באוגוסט שעבר גייסה החברה 200 מיליון דולר ולאחר הגיוס הנוכחי מגיע ההון שגייסה גונג ל-584 מיליון דולר. בסבב הנוכחי השתתפו משקיעים קיימים וביניהם Coatue, Salesforce Ventures, Sequoia, Thrive Capital ו-Tiger Capital.
גונג מדווחת על צמיחה של פי 3 בהכנסה השנתית הצפויה (ARR) בין הרבעון הראשון של 2020 לרבעון הראשון של 2021, ועל פי נתוניה, מאז ייסודה ניתחו פתרונות החברה יותר מחצי מיליארד אינטראקציות של לקוחות.
גונג הוקמה ע"י המנכ"ל עמית בן דב, וסמנכ"ל המוצר ואילון רשף ומעסיקה 550 עובדים בישראל ובארה"ב. על פי החברה, ההון שגויס ישמש להכפלת ההון האנושי בחברה, כאשר עד סוף 2021 מתכננת החברה להכפיל את מצבת העובדים שלה ולהגיע לכ-300 עובדים בישראל ולכ-1,000 בעולם.
"מנהלים עסקיים משתמשים היום בדוחות סטטיים, באנקדוטות שונות ובמידע המדווח על ידי העובדים כדי להבין מה קורה בעסק שלהם אך חסרה להם ההבנה מדוע התקבלו תוצאות מסוימות וכיצד לבצע את ההתאמות הנדרשות לשיפור התוצאות" מסבירים בחברה. "פלטפורמת הבינה העסקית שלנו לוכדת את כל האינטראקציות של החברה עם לקוחותיה, מציפה תובנות עסקיות אודות השוק, הזדמנויות המכירה ופוטנציאל לשיפור יכולות העובדים וממליצה על הצעד האפקטיבי הבא שיקדם את סגירת העסקאות, יבטיח הצלחה בקרב הלקוחות ויאפשר לחברה לכבוש שווקים".
על פי חברת המחקר גרטנר "עד שנת 2025 60% מהחברות שמוכרות לעסקים (B2B) יעברו הסבה ממכירות המבוססות על ניסיון ותחושות למכירות המבוססות על נתונים, תוך מיזוג תהליכי המכירות, אפליקציות המכירות, נתוני המכירות וניתוח המכירות לתהליך תפעולי אחד", בנוסף מציין הדו"ח כי "עד שנת 2025 80% מאינטראקציות מכירות ה-B2B בין ספקים לקונים יתבצעו בערוצים דיגיטליים". אי לכך, גישות מסורתיות למכירות תהפוכנה במהרה לפחות רלוונטיות עקב האמינות הנמוכה שלהן ומנהלי מכירות חדשניים ישנו את הגישה וישקיעו ביכולות מכירה וירטואליות והיברידיות מסובבות נתונים. לגונג יהיה תפקיד מרכזי בטרנספורמציה זו שכן היא תספק למנהלים את הכנסות הארגון תובנות מבוססות נתונים שמגדילות הכנסות, מצמצמות נטישת לקוחות ומגדילות את פריון העובדים.
עמית בן דב, מנכ"ל ומייסד משותף, גונג: "כפי שניבאנו בשנת 2015, כשגונג התחילה למנף בינה מלאכותית כדי להבין את צרכי הלקוחות, חווינו בשנה האחרונה צמיחה אדירה והוכחנו כי בינה עסקית עבור אנשי מכירות משנה את כללי המשחק לחברות. כשאנשי מכירות ברחבי העולם נאלצו לראשונה לתקשר מרחוק עם הלקוחות גדלה אף יותר התלות שלהם בנתונים ובתובנות כדי לרכוש את ליבם ומוחם של הלקוחות. גונג כבר אינה בבחינת מותרות אלא צורך הכרחי וברור עתה שלמוצר שלנו, המספק המלצות המבוססות על מציאות עסקית, יש פוטנציאל לשנות את הדרך שבה כולנו עושים עסקים".
ראיין ביגס, שותף בחברת ההשקעות Franklin Templeton שהובילה את סבב ההשקעה הנוכחי: "טכנולוגיות שנועדו לאופטימיזציה של פריון ושיפור שביעות רצון הלקוחות הפכו בשנה החולפת לחשובות יותר מאי פעם בעת שהעולם העסקי עבר למודל עבודה מרחוק. חברות רבות הכירו בערך הברור של פלטפורמת הבינה העסקית של גונג לאנשי מכירות מרגע שחוו אותה. אנו מאמינים שמוצר זה הפך לצורך בסיסי עבור מקצוענים שחותרים להגדיל מכירות תוך התבססות על צרכים אמיתיים של לקוחותיהם".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה