טרמינל X בוחנת הנפקה וחושפת מספרים: מכירות בכ-300 מ' בשנה

לפי מצגת אתר הסחר מבית פוקס, המכירות צמחו ב-2018-20 ב-170%, אלא שלעיקר הקפיצה אחראית שנת הקורונה. שולי ה-EBITDA ברבעון הראשון עמדו על 16%. עוד מפורטות ההתרחבות לקוסמטיקה ועיצוב הבית ואסטרטגיית החדירה לשווקים חדשים
 | 
telegram

קמעונאית האפנה האינטרנטית טרמינל X של קבוצת פוקס -0.92% פוקס 29,000 -0.92% פוקס בסיס:29,270 פתיחה:28,390 גבוה:29,270 נמוך:28,260 תמורה:14,634,777 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מפרסמת מצגת למשקיעים אודות פעילות החברה ברקע בחינת אפשרות הנפקתה בהובלת וליו בייס ו-UBS לפי שווי שלפי ההערכות נע בין 1.2-1.5 מיליארד שקל. באתר נמכרים פריטים של מותגים של הקבוצה דוגמת פוקס ומנגו ואחרים כמו נייקי, אדידס, GAP, קולומביה, פראדה, ASICS, פילה, קלווין קליין ועוד - חלקם נמכרים גם ברשת פוטלוקר שריטליילורס מבית פוקס מפעילה סניפים שלה.

ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף הרבעון הראשון של השנה המכירות באתר הסתכמו ב-294 מיליון שקל, כך לפי הערכות החברה. האתר הציג צמיחה של 170% בהכנסות בין 2018-2020 לפיה הערכותיה - אלא שלעיקר הקפיצה אחראית כמובן שנת הקורונה. כך, בעוד ב-2019 המכירות הסתכמו ב-80 מיליון שקל, ב-2020 הנתון כבר עמד על 226 מיליון שקל.

גם ניסיון לבודד את הכנסות הרבעון הראשון של 2021, שלא פורטו לא יגלה בהכרח את קצב ההכנסות המייצג, שכן גם תקופה זו הושפעה מהקורונה, כשבישראל הוטל סגר. בכל אופן, שולי ה-EBITDA ברבעון הראשון נאמדים על ידי החברה בכ-16%. הרווחיות הגולמית ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף הרבעון הראשון עלתה ל-46.7% מול 45% בכל 2020. שיעור הוצאות השיווק מההכנסות ירד מ-30.8% ב-2018, היא שנת ההשקה של האתר, ל-7.2% לפי הערכת החברה ברבעון הראשון של השנה.

מבחינת תנועת הגולשים ובהתבסס על נתוני סימילארווב, טרמינל X הוא אתר האפנה הישראלי המוביל בארץ. החברה משווה עצמה במצגת למספר אתרים בינלאומיים, ולפי הנתונים גובה סל הקניות הממוצע שלה הוא הגבוה ביותר - 314 שקל מול 270 שקל ב-SHEIN, 217 שקל באסוס ו-202 שקל בנקסט.

בטרמינל X מסמנים במצגת את פוטנציאל המכירות באונליין של ביגוד והנעלה מתוך כלל מכירות התחום במדינות שונות ב-2020: בעוד שבישראל שיעורו עמד על 18%, בארה"ב הוא הגיע ל-38%, באנגליה ל-33% ובצרפת ל-31% - ושוב ניתן לשאול האם 2020 אכן מייצגת והמספרים לא ירדו מעט עם ההתאוששות מהקורונה. שוק האפנה כולו בישראל מוערך במחזור של 14 מיליארד שקל ב-2020, מתוך כך 2.5 מיליארד שקל מכירות באונליין. בתוך פלח האונליין, טרמינל X החזיקה לפי המצגת ב-2020 בנתח שוק של 9.2%.

בצד מכירות הביגוד וההנעלה, במצגת מוזכר גם הפוטנציאל בחדירה לשווקי הקוסמטיקה ועיצוב הבית. בתחום הראשון מכירות האונליין בארץ היוו 12% מכלל המכירות ובטרמינל X הזכירו בתור אופציה מכירה ברבעון הנוכחי (השני) והשלישי של המותגים אייקוניק, נטאשה דנונה ו-Fre. בתחום עיצוב הבית מכירות האונליין היוו 13% מכלל מכירות המגזר בארץ ב-2020 ובמצגת מוזכרים המותגים ארקוסטיל, סיסטמה, אשראם וואזי ואזי.

כמו כן וכפי שניתן היה לצפות בטרמינל X מדגישים את היתרונות שלהם עבור הקהל הישראלי בתור אתר מקומי שמפעיל בארץ גם שירות לקוחות ומחזיק פה במלאי - בין היתר מדובר במשלוח והחזרות ביום ההזמנה או יום למחרת.

ועדיין, בטרמינל X לא מתכננים להשאר רק בציון. בכוונתה לחדור לשווקים נוספים דוגמת יוון, בהם יש צפי לצמיחה מהירה, השוק הקיים מבוזר ולא מובל על ידי שחקן מרכזי ובו רק מעט חברות שמשווקות מספר מותגים, וכמו כן הוא דורש הפצה מקומית ושירות בשפה מקומית (קרי, ניתן לדמיין שטרמינל X לא תלך להתחרות עם אסוס בבריטניה).

צפו בראיון שנתן הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס לפרויקט "אנשי השנה" של ביזפורטל לשנת 2020:

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות