דלק רכב תמכור מניות של ורידיס בהנפקה - ב-550 מיליון שקל

בהמשך לחשיפת ביזפורטל - דלק רכב מדווחת כי תמכור מניות בהנפקה של החברה הבת ורידיס - מדובר השבחה של פי 4 ב-3 שנים לדלק רכב
 | 
telegram
גיל אגמון, צילום: תמר מצפי

חברת  דלק רכב -2.9% דלק רכב 2,576 -2.9% דלק רכב בסיס:2,653 פתיחה:2,653 גבוה:2,678 נמוך:2,575 תמורה:1,943,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של גיל אגמון תמכור בהנפקה הצפויה של חברת הבת ורידיס 15.5 מיליון מניות במחיר של 35.3 שקל למניה, כלומר בהיקף כספי של 549 מיליון שקל.

מניית דלק רכב זינקה 150% מאז  חשפנו בסוף נובמבר את הערך  החבוי בדלק רכב והאפשרות הריאלית להנפיק את ורידיס. בינואר כבר נודע שאכן יש כוונה להנפיק את החברה הבת - ורידיס וכעת החברה מפרסמת טיוטת תשקיף לקראת הנפקה.

הצפת הערך בורידיס אחראית על רוב הזינוק בשווי של דלק רכב ל-4.1 מיליארד שקל. אך גם ההשקעה של דלק רכב באינויז שהתמזגה עם ספאק בוול סטריט סיפקה השבחה נאה (עשרות מיליוני דולר).   

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לקריאה נוספת:
>>> דלק רכב זינקה ב-150% בחצי שנה - הנה הסיבה
>>> דלק רכב: הנפקת אינוביז הקפיצה את הרווח לכ-245 מיליון שקל
>>> הנפקת אינוויז: דלק רכב מהראשונות לזהות ומרווחת פי ארבעה על ההשקעה

ורידיס פועלת בתחומים ירוקים - איכות הסביבה, אנרגיה מתחדשת ומים. החברה מובילה בתחום של איסוף, מיון והטמנת פסולת, יש לה 20% מתחנת הכוח ברותם ופעילות של התפלת מים. ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו ב-886 מיליון שקל,   לעומת 827 מיליון שקל בשנת 2019. ה-EBITDA עלה ל-346 מיליון שקל בהשוואה ל-271 מיליון שקל בשנה קודמת. 

החברה צפויה לגייס לפי שווי של קרוב ל-4 מיליארד שקל ומדובר בהצפת ערך ענקית לדלק רכב שנכנסה להשקעה לפני שלוש שנים לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל ומחזיקה קרוב ל-70% מהחברה. השותפות הנוספות הן קרן תשתיות ישראל שמחזיקה ב-20% אותם רכשה לפני 4 שנים לפי שווי של מיליארד שקל כך שגם היא עשתה תשואה מרשימה, וכן קבוצת הביטוח הראל שמחזיקה ב-10%. 

דלק רכב - מפעילות מסורתית לחברת החזקות
דלק רכב מייבאת - מאזדה, פורד והחל משנת 2011 היא גם יבואנית של ב.מ.וו. שלל המותגים הפופולריים של החברה ביצרו את מעמדה כאחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל. מדובר בפעילות שמניבה סדר גודל של 200 מיליון שקל בשנה, אך אגמון שרצה לפזר סיכונים זיהה לפני כשלוש שנים שתי מגמות - הראשונה: שינויים בעולם הרכב, והשנייה: התפתחות פעילות בתחום איכות הסביבה והאנרגיה המתחדשת. 

אגמון תפס שתי ציפורים במכה אחת. ההשקעה בורידיס מבטאת את הערכתו שתחום איכות הסביבה יפרח וגם מדובר בעצם בדילול ההשפעה של תחום ייבוא הרכבים. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות