אוטובוס דן נוסעים נהיגה תחבורה ציבורית
צילום: מורן ישעיהו
IPO

לודן נערכת להנפקת שימקוטק לפי שווי של למעלה מ-100 מיליון

שימקוטק אחראית לכחמישית מהכנסות הקבוצה, שהכניסה אשתקד למעלה מ-500 מיליון שקל. עם זאת המהלך אינו ודאי בשלב זה, כשהחברה בוחנת חלופות הכנסת משקיע או הנפקת אג"ח. אם המהלך יבשיל, הוא יתרחש ברבעון השלישי
ארז ליבנה |

חברת לודן 4.11% דיווחה היום כי היא בוחנת לעשות ספין-אוף לחברת הבת שימקוטק, שאחראית על כ-100 מיליון שקל הכנסות בשנה מתוך 531 מיליון שקל הכנסות ב-2020. אם תונפק, החברה כמובן מכוונת לסכום שהוא גבוה מהכנסותיה, כלומר צפונה ל-100 מיליון, כשהצפי הוא שההנפקה תצא אל הפועל ברבעון השלישי לקראת ספטמבר ועל בסיס דוחות רבעון 2.   גורם המעורה בפרטים אמר לביזפורטל כי כרגע ההנפקה עצמה אינה ודאית ומטרתה "לבחון את תגובת השוק למהלך". הגורם אמר כי כחלק מהאפשרויות שבוחנת החברה, היא תבחן "הכנסת משקיע חדש לחברה או סדרת אג"ח חדשה בחברה למעלה".   שימקוטק עוסקת באינטגרציית מערכות, כשהיא מקימה ומתחזקת מערכות לניהול ציי רכב בתחום התחבורה הציבורית. בין לקוחותיה ניתן למצוא את אגד, דן, סופרבוס, מטרופולין, רכבת ישראל והכרמלית בחיפה.   הסיבה לרצון להנפיק היא כפולה. מצד אחד החברה צופה התפתחות משמעותית בתחום התחבורה הציבורית בישראל, עם כמות האוטובוסים, הרכבות והמטרו, כשבחברה צופים צמיחה של 20% בסקטור הזה - מה שיחייב אותה לממן את ההתפתחות. מצד שני החברה מעוניינת לחדור לשווקים חדשים באירופה - משהו שגם יחייב מימון.   "כמובן שהחברה מחפשת להנפיק מלמעלה להכנסות שימקוטק. זה לא שחייבים להנפיק, כרגע בוחנים אם זה מקור מימוני טוב", אמר הגורם והוסיף כי "שימקוטק ב-17 השנה האחרונות עשו כברת דרך ויש עוד דרך לעשות. לא מדובר בהזדמנות ספציפית, אלא בחינת חלופות לטווח הארוך, הייחודיות של שימקוטק, בניגוד לחטיבת ההנדסה, זה שיש פרויקטים שהם ארוכי טווח".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה