חנן פרידמן טראקנט
צילום: יחצ

טראקנט בדרך להכנסות ראשונות: המניה טסה ביום ההנפקה ב-130% ומאז התרסקה ב-40%

לחברה עדיין אין הכנסות והיא מקווה לפרוץ אחרי הצלחה ברומניה
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה טראקנט

חברת טראקנט -2.12% שהונפקה לאחרונה, וביום הראשון היא זינקה ב-130%, מה שסידר רווח עצום למקורבים אבל הפסד של 12% למשקיעים הקטנים, מאז הזינוק חסר ההיגיון, המניה צנחה ב-40%. היום היא מדווחת כי חברת Saint-Gobain מרומניה, שהשתמשה בחינם בפלטפורמה שלה במשך חצי שנה, תמשיך להשתמש בפלטפורמה ותחל לשלם על כך במשך 3.5 השנים הבאות.   מדובר בפלטפורמה המאפשרת התאמה חכמה בין מקום פנוי להובלה במשאיות לבין מטענים לשיפור היעילות והרווחיות של החברות. חברת סנט-גוביין רומניה תשתמש במערכת לביצוע התאמה חכמה בין מקום פנוי להובלה במשאיות לבין מטענים, לשיפור היעילות והרווחיות של החברות. בטראקנט מקווים כי לאחר ההטמעה ברומניה תבוצע הרחבת הפעילות במערכת למדינות נוספות באירופה - אך החברה הרומנית לא התחייבה לכך. ​ לטראקנט אין עדיין הכנסות והיא רשמה הפסד תפעולי של קרוב ל-5 מיליון שקל בשנה שעברה. ההפסד הנקי עמד על 7.7 מיליון שקל. לדברי החברה שווי השוק בו היא פועלת מוערך ב-19.4 טריליון דולר, ויש לה חצי מיליון משאיות מחוברות ו-4,000 לקוחות - אך כאמור, מדובר עדיין בשלבים ראשוניים והיא אינה רושמת כלל הכנסות.

בעולם נוסעות אלפי משאיות ריקות. כך למשל, באירופה 27%, ארצות הברית 36% ובאסיה 46%. טראקנט ביצעה בשנה שעברה פיילוט עם קבוצת רנו שהראה לדבריה שיפור של 17% ביעילות וברווחיות  שירותי הלוגיסטיקה וחיסכון של 115 אלף יורו בשבועיים ב-268 נסיעות מתוך 371 נסיעות, כלומר - הצלחה של 68%.

חנן פרידמן, מנכ״ל ומייסד החברה: ״החלטת Saint-Gobain, להמשיך ולהשתמש בפלטפורמת טראקנט בתשלום היא הסכם אסטרטגי עבורנו, שכן היא חלק מקבוצה בינלאומית הפועלת ברחבי אירופה, כך שהמערכת עתידה להיות מוטמעת ביתר המפעלים במהלך השנה הקרובה ברחבי אירופה״.

החברה הוקמה בשנת 2016, מעסיקה כ-40 עובדים ויש לה פיילוטים עם חברות בהן, DSV LA POST, DPD ChrnoPost All Cargo ודואר ישראל. החברה נסחרת בשער של 6.27 שקלים ולפי שווי שוק של 112.7 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה