
מתחרה לטסלה? סטאלנטיס נכנסת לשוק ה-EV עם השקעות של עשרות מיליארדים
השם STELLANTIS N.V אומנם לא מוכר למרבית האנשים, אבל מדובר באחת מחברות הרכב הגדולות בעולם. בעקבות מיזוג בין שתי חברות רכב מוקדם יותר השנה נוצר לו תאגיד ענק בעל מותגי הרכב פ'יגו, פיאט וסיטוראן שמייצר סך הכל כ-8.7 מיליון רכבים בשנה.
נראה שלאחר המיזוג, שמיצב את החברה כחברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם - ענקית הרכב צמאה לצמיחה. לכן, החברה הכריזה על תוכנית כניסה לשוק הרכב החשמלי שכוללת השקעת עתק של לא פחות מ-36 מיליארד דולר עד לשנת 2025 שישמשו לפיתוח, ייצור ושיווק של רכבים חשמליים.
מדובר על עסקת ענק, אפילו לחברה שנסחרת לפי שווי שוק של 60 מיליארד דולר. אך נראה כי בעלי בעלי המניות של החברה חוששים שהחברה נכנסת להרפתקה מסוכנת מדי - וכתוצאה מכך המניה שלה יורדת בכ-3%.
יתכן שחלק מהכסף יבוא מנטילת הלוואות, זאת למרות שהחברה נחשבת לאיתנה פיננסית והיא בעלת הון חוזר חיובי של יותר מ-6 מיליארד דולר.
מדובר על שחקנית חדשה מעניינת שכן מעבר ליתרון הגודל שיש לה עם באה עם תוכנית להשקעה בהיקף גדול מאוד. למרות הדיווח, מניית TESLA INC מגיבה באפטיות יחסית ועולה בכ-1%.
חברת סטאלנטיס, כמו שאר חברות הרכב נפגעה מהקורונה שגרמה להכנסותיה לרדת בכ-20% ולהסתכם בכ-86.7 מיליארד אירו בשנת 2020 אל מול הכנסות של 108 מיליארד אירו בשנת 2019. לעומת זאת, החברה הצליחה לשמור על רווחיות כאשר הרווח המייצג שלה בשנת 2020 עמד על כמיליארד אירו, זאת אל מול רווח מייצג של 3 מיליארד אירו בשנת 2019.
- 4.dw 09/07/2021 14:59הגב לתגובה זוכרגע דגמי פיאט ופיג'ו החשמליים קצת יקרים לשוק המקומי. פיתוח עשוי לאפשר להוזיל את הרכבים כך שיפסיקו להיות רכבי נישה. כרגע עדיין כמעט כל השוק אלה מנועים רגילים, מה שמבטיח פרנסה טובה לעוד שנים רבות לבזן ופז נפט. פיאט מציעה כרגע את ה 500E ופיג'ו את ה 208 החשמלית. הן די יקרות ולכן רוב עם ישראל מעדיף קיה פיקנטו רגילה.
- 3.חסר לקבוצה ידע וזמן - הכסף לא יקצר הליכים (ל"ת)לילי 09/07/2021 11:07הגב לתגובה זו
- 2.שאנשים יבינו שטסלה זה לא רכב חשמלי ולא חברת מכוניו 09/07/2021 07:51הגב לתגובה זושאנשים יבינו שטסלה זה לא רכב חשמלי ולא חברת מכוניות אלה חברת מגה הייטק התפיסה שלהם תשתנה ..
- 1.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 09/07/2021 00:36הגב לתגובה זו