כרטיס אשראי
צילום: Pixabay

ישראכרט תשווק ביטוחים - איך זה ישפיע על הרווחים ועל מניות הביטוח?

ישראכרט קיבלה רישיון להפיץ ביטוחי רכב דרך 5 חברות מהתחום, לרבות הפניקס וכלל. ההתקשרות תעשה במודל "סוכן אובייקטיבי", לפיו תקבל ישראכרט מכולן עמלות זהות -איך זה ישפיע על שוק הביטוח?
איתי פת-יה | (5)

ישראכרט 1.64% קיבלה את אישור רשות שוק ההון לשווק ביטוחי רכב של הפניקס , כלל עסקי ביטוח 3.97% , איילון 1.39% , AIG וחברת "ביטוח חקלאי". ההתקשרות תעשה במודל סוכן אובייקטיבי במסגרתו תקבל ישראכרט עמלות זהות מכלל החברות, כך שלא יהיה לה תמריץ גדול יותר בשיווק מוצרים רק של חלקן.

את האישור משוק ההון לכניסה לתחום זה קיבלה חברת האשראי כבר לפני שנה, למורת רוחם של סוכני הביטוח, שניסו לבלום את המהלך. זה עתה אישר דירקטוריון ישראכרט את מינויו של רן עוז למנכ"ל החברה, לאחר שיסיים את תפקידו כמנהלה של מגדל ביטוח 2.42%  .

המהלך הזה של ישראכרט בשוק הביטוח הוא מהלך גדול ומשמעותי לשוק ולחברה עצמה. שוק הביטוח הוא שוק ענק והכניסה של ישראכרט אליו פותחת לה תחום גדול. ישראכרט חשופה לדטה מאוד גדול והיכולת שלה להגיע ללקוחות היא עצומה ורבה. התחרות בשוק תגבר, אבל זה עדיין לא אומר שחברות הביטוח יפסידו. חברות ביטוח משווקות לרוב (עדיין) את הביטוחים דרך סוכני ביטוח וישראכרט היא סוג של "סוכן על". כלומר, מדובר פה מבחינת הפניקס וכלל ביטוח בעוד סוכן גדול. אז נכון, הסוכן הזה חזק ומאיים, אבל לא בטוח שבהינתן התמורה שהוא יביא זה לא יוסיף לשורה התחתונה. דווקא החברות שיתעקשו להמשיך במודל הסוכנים, עלולים למצוא את עצמם נפגעים.  

הכניסה של ישראכרט וההשקעה שתתלווה לזה לא ידועה, אך מה שברור שצפויים שינויים בשוק. ישראכרט כך נראה תפנה ללקוחות פוטנציאלים ובמקביל תכין מערך דיגיטלי, ובכך היא בעצם תתחרה בביטוח ישיר גם בחברות הדיגיטליות - ליברה ווישור. אז יהיה מעניין, התחרות בשוק תגבר, יהיו כאלו שייפגעו ויהיו אחרות שדווקא ירוויחו. לישראכרט זה נראה מהלך חיובי. המניה היום יורדת בשיעור נמוך משמעותית מהמדדים המובילים, סוג של הבעת אמון של השוק במהלך.

בניתוחו לביזפורטל כתב באחרונה יאיר דרורי, שותף וסמנכ"ל השקעות באלטרנטיב בית השקעות, כי מניית ישראכרט "טרם הסבה נחת למשקיעים, כאשר עד כה תשואת המניה הינה אפסית (לפחות סגרה את התשואה השלילית העמוקה בחצי השנה האחרונה)".

"הסיבות לתשואת החסר הן רבות ומגוונות", הסביר, "וביניהן ניתן למנות את התרבות הארגונית של החברה שהינה ארכאית, צמיחה לא מספקת בתחום האשראי של החברה, תחרות נוכחית עזה, ואיומים עתידיים על המודל העסקי של החברה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אמיר 19/07/2021 23:44
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה למי שירכוש ביטוח דרכם.
  • 4.
    נמרוד 19/07/2021 19:31
    הגב לתגובה זו
    עם שירות של ישראכרט לא יצלחו למכור פולסה אחת
  • 3.
    לולו 19/07/2021 18:39
    הגב לתגובה זו
    שירות רע.. חברה שנתקעה בשנות ה80
  • 2.
    פחחח 19/07/2021 16:03
    הגב לתגובה זו
    פצצה יעשה עוד עבודה לסוכנים חברות האשראי בקושינעונות ללקחות על כרטיסים שלהם נראה לכם שיתנונשירות בנושא תאונות מהלך מצוין רק יעזור לסוכנים
  • 1.
    אנונימי 19/07/2021 13:17
    הגב לתגובה זו
    איך חברה עם שרות לקוחות גרוע וארכאי כמו של ישראכרט נהפכת לנותן שרות לביטוח.....גם פה הם יחזרו אלייך תוך יום עסקים במקרה של תאונה.....שקודם ישפרו את השרות שלהם בתחום העיסוק שלהם ואחר כך ימכרו ביטוח.כמו שכתוב למעלה חברה מיושנת שהועד עושה בה כבשלו וההנהלה כושלת....