"הבורסה יכלה למנוע את הדרמה וההפסדים שהיו בפקיעה השבועית"
זיו פניני, מנהל הסיכונים ב-IBI מתייחס לדרמה שהתרחשה בבורסה המקומית ביום חמישי, כשהמדד ירד ב-2% בפקיעה "העובדה שהבורסה מאפשרת לבטל הוראה עשירית שניה לפני שער הפתיחה משדרת החוצה 'אני מוכנה שתעשו משחקים'" - צפו בראיון TV
עדי ברזילי span > a > | 
דרמה של ממש התחוללה בפקיעה השבועית האחרונה, ביום חמישי, כשרגע לפני שנקבע שער הפתיחה, הבורסה ירדה ב-2% והרבה משקיעים יצאו בהפסדים גדולים. זיו פניני מנהל הסיכונים ב-IBI מסביר איך מצב כזה יכול לקרות "בואו נניח שיש שחקן ארביטראז' שצריך למכור 220 מיליון שקל, שזה מה שנמכר בחמישי האחרון, ונניח שבכובע האחר שלו, יש לו גם פוזיציה עם אינטרס, שמתאים לו שיהיו ירידות שערים. כיום האלגוריתם של הבורסה מאפשר לאותו גוף, להכניס ביקוש של כמה עשרות מיליוני שקלים, ועשירית שנייה לפני שמתחיל השלב האקראי (שבו נקבע שער הפקיעה - ע.ב) לבטל אותו". צפו בראיון המלא -
תגובות לכתבה(73):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
33.צודקעומר 30/07/2021 14:30הגב לתגובה זו0 0גם אני חושב שעדיף בנעילה את הפקיעה.סגור
-
32.לא יותר פשוטמעופניק 30/07/2021 11:14הגב לתגובה זו0 0לבצע פקיעה בנעילה ולא בפתיחה? חבר שואלסגור
-
תשובות...זי"פ 30/07/2021 17:39הגב לתגובה זו0 0אכן יש מקומות שהפקיעה נערכת בסוף היום.. העיקרון שחשוב לשמור אותו במיוחד בפקיעות של מדדים גדולים המעניינים רבים והנותנים אפשרות לסחור בסיכון לגדר סיכון או להגדיל סיכון היא שניתן במדד הפקיעה שהוא מסחר מר"צ (פתיחה או נעילה) לבצע עסקאות בשוק הספוט במדד הפקיעה של הנגזרים ובכך לנטרל את סיכון הבסיס של עושי השוק והארבטראז'רים. יש יתרונות נוספים לפקיעה בתחילת היום בו ניתן בקלות יותר לאזן ולסחור אחרי מדד הפקיעה (לעיתים טכנית ניתן אפילו לסחור בנגזרים אחרי מדד הפקיעה = אין הגיון אבל טכנית אפשרי..) אבל הבעיה בה לרגע משהו משדר הוראה מאוד גדולה ורגע לאחר מיכן יש פקיעה רנדומלית ללא יכולת איזון היא מאוד בעייתית ולא הייתה נפתרת בהצעה. צריך להגדיל את זמן שלב הראנדום, לתת אפשרות לאיזון והמשך/אי פקיעה אם מדד הראנדום זז מעל גאפ שייקבע (לפחות מספר פעמים) ולבטל את אפשרות הנסיגה מספר דקות לפני שהראנדום מתחיל.. נראה לי החבר הגיב למעלה ?סגור
-
31.הערה לגבי הפקיעה בעבראני זוכר שבעבר היה שלב ראנדומלי שהבורסה היתה בוחרת 29/07/2021 00:49הגב לתגובה זו0 0אני זוכר שבעבר היה שלב ראנדומלי שהבורסה היתה בוחרת את שלב הפתיחה בין 9:45 ל 9:50 כך לא היה ניתן לדעת בדיוק באיזה שניה יש פקיעה ותמיד השוק היה מתואם עם הגלוםסגור
-
תשובות...זי"פ 29/07/2021 12:05הגב לתגובה זו0 0גם היום יש. הנקודה שמשהו מכר כמות גדולה בשניה האחרונה לקראת השלב הראנדומלי והשלב הזה ישר התחיל (ראנדומלית) בלי שהיה אפשרות הוגנת לשוק לאזן. מעבר להגדלת זמן הראנדום חייבים בתנודה קיצונית מהמדד הידוע הקודם להאריך את הזמן ולתת אפשרות פוטנצאלית לאיזון - אם אין איזון והשוק יורד בגלל גודל המכירות - הכל טוב. וכמובן לבטל את האפשרות לסגת..סגור
- טען עוד
-
30.שחקן ארביטראזאבי 28/07/2021 19:39הגב לתגובה זו0 0אם יש שחקן כזה או לא שנותן הוראה ב 220 מיליון שקל בפתיחה כשכל המחזור בפתיחה נע סביב ה500 מיליון במקרה הטוב בפתיחה בפקיעה שבועית ,מה שווה המסחר בנגזרים לכל השאר.סגור
-
צודקדודאברהם 30/07/2021 03:38הגב לתגובה זו0 0הכל מכורסגור
-
תשובות...זי"פ 29/07/2021 12:09הגב לתגובה זו0 0הערה נכונה אבל לחידוד הבעיה היא שהמכירות תקפו את שלב הפתיחה בלי מתן אפשרות הוגנת וזמן סביר לאזן... ולא בכדי. כשזה קורה חייבת הבורסה לתת אורכה לפוטנציאל איזון - אם אין כזה אז הכל טוב והשוק אכן צריך לרדת. הבעיה מכמירה כשהמכירות סגורות בבוקס כך שאין הפסד למוכר למכור בזול.. ומחמירה שבעתיים כשהמחזורים ומספר השחקנים מאוד קטן ומצומצם בפקיעות אלוסגור
-
29.שוק מאוד מצומצםאבי 28/07/2021 19:33הגב לתגובה זו0 0בשוק הנגזרים מספר הפעילים מאוד קטן,יש כמה פעילים בודדים לווייתנים שמהווים מעל 50% מהשוק,המחזורים מאוד נמוכים ולכן הלוויתנים יכולים להזיז את השוק לכל כיוון שהם רוציםסגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 21:16הגב לתגובה זו0 0הדיון כרגע אינו על הגודל הגדול מידי.. יש לזוויתנים אחרים שיכולים גם לסגור את הפער הזה - ההלנה היא על חוסר האפשרות והזמן לעשות כן... אם הירידות היו משפיעות על מדד הפקיעה זה משהו אחר...סגור
-
צודק אבלאבי 29/07/2021 14:19הגב לתגובה זו0 0לווייתן מחובר ללוייתן וכל הכרישים והדגים מחוץ למשחק.סגור
-
זיו אתה צודק אבלאבי 29/07/2021 00:15הגב לתגובה זו0 0זאת בדיוק הבעיה כששחקן או שנים יכולים להשפיע בצורה כזו על שער הפתיחה 'הקובע לפקיעה' ז'א שהמחזורים נמוכים ויש מניפולציה,ודאי שיש צורך לתקן ולחפש דרך הוגנת.סגור
-
28.פקיעה זה דבר בעייתי בנגזרים תמידמומחה לקנוניות 28/07/2021 18:57הגב לתגובה זו0 0אם יש לך פוזיציה של 200 מיליון וב50 מיליון אפשר לגרום לתזוזה של חצי אחוז ומעלה. אז אתה מרויח פי 4 ממה שאתה מפסיד.סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 21:14הגב לתגובה זו0 0ההערה שלך מקבלת משנה תוקף שאין שם הפסד במכירה - זה מגובה בחוזים שורט = בוקס. כלומר הם לא מפסידים במכירה בזול...סגור
-
27.לבצע ממוצע מחירי פקיעה החל מהשעה האחרונה של רביעיצבי 28/07/2021 15:16הגב לתגובה זו1 04 פעימות בשעה האחרונה ועוד אחת או שתיים בחמישי בבוקר. לתת משקל 60-70% לפעימות של יום רביעי.סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 17:36הגב לתגובה זו0 0זה אכן יכול לפתור את הבעיה אבל יעקר את האפשרות של שחקן ארבטראז ממונף להמיר את הפוזיציה שפוקעת לו בנכס בסיס באותו מדד וללא סיכון בסיס. העיקרון של פקיעה בה הוא קונה/מוכר את נכס הבסיס באותו מדד שבו פוקעת לו הפוזיציה הוא מאוד חשוב. זה גם שורש הבעיה כי הוא מנצל את זה למכירות בזול או קניות ביוקר כי הפוזיציה של הארבטראז סגורה בבוקס ואין לה בעיה למכור נכס בזול או לקנות אותו יקר כי המחיר הוא פיקס והוא מקבל פיצוי דרך הנגזרים... לכאורה כמובן..סגור
-
26.זיו - האם הבורסה תשנה את הכלליםיניב 28/07/2021 13:02הגב לתגובה זו0 0לאור המקרה הזה? שמעתי כבר על חמישה אנשים שהפסידו מעל מליון שקל ביחד (לא קשורין אחד לשני), ויש גוף אחד שעשה רווחים מטורפים. מה שנקרא חוקי אבל מסריח. האם פניתם לבורסה לתקן עתידית את הנושא?סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 14:10הגב לתגובה זו1 0יש שיח שוטף של הבורסה עם הרבה גופים וסאטרקצ'רים עסקיים שונים של מסחר בנגזרים, הנושא מורכב ולא חד משמעי (ראה דיון של מגיב 21 (מניח שחקן משמעותי בתחום)) ולא בטוח שהפרצה תוכל להיסגר לגמרי אבל בהחלט ניתן להצר את הפרצה משמעותית וכן להדגיש בכך ולשקף פעולות כאלו למי שצריך.. יש מקום גם לתיקון המוצר, להגדרה ברורה יותר מה אסור ןמה מותר ובהחלט ככלל לתת זמן פוטנציאלי לאיזון המדד כשיש שינוי משמעותי שנוצר לפני ההבנה שהוא נוצר,המצחיק שיש גם מצב הפוך ע"ע חסימה נייר בודד לירידה 35 אחוז – אם נייר באמת צריך לרדת מעל 35 אחוז אז גם שם יש סיכון חבוי אבל זה בהסתברות הרבה יותר נמוכהסגור
-
25.תשובה ל 21 חלק 2זי"פ 28/07/2021 11:31הגב לתגובה זו0 0לגבי ממתן שער פתיחה – גם בתוך הראנדום ניתן לקבל אורכה אם הוא קופץ מעל גאפ מוסכם מראש כדי לתת זמן סביר לאזן,לגבי העליה בספרידים – זה נכון אבל לזמן מוגבל עד לרגע הפקיעה שהרי כול הרעיון לסחור, לפקוע ולהמשיך לסחור יוצר את הבעיה של גלום מול פקיעה אבל אם שוק נדחף לרגע מכל סיבה שהיא חיצונית או פנימית, מידע או סחורה שנדחפת – חייבת הבורסה לתת זמן לאזן את העיוות במיוחד שאין כאן באמת סיכון והפסד שכן המכירות (או הקניות) מגובות בבוקס מלא.סגור
-
מעניין - תודהקורא ותיק 28/07/2021 13:29הגב לתגובה זו0 0אגב ענית על זה כבר למטה איך נכנסת פעמיים אותה התגובה?סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 17:39הגב לתגובה זו0 0חד עין אתה - כי זה קפץ והתרענן ששלחתי בראשונה את התגובה ולא ידעתי אם נכנס או לא , כי זה לא נכנס בפעם אחת וצריך לחלק לשניים - כי תגובות ארוכות אני כותב בוורד בצד ואז מעתיק פנימה - וזה כלקח אחרי שכבר כתבתי הרבה ורגע לפני לחיצת שלח המחשב הרענן - והכל נמחק :)סגור
-
24.תשובה ל 21 חלק אזי"פ 28/07/2021 11:30הגב לתגובה זו0 0אני מבין את שאתה כותב,הפעילות שאתה מתאר לא קשורה ישירות לשחקן ארבטראז' אבל ככזה (לפחות בכובע אחד) יש לו גם את האפשרות והמידע למכור/ או לקנות הרבה נכס בסיס , וגם את האפשרות המהירה להתכסות על זה (גם אם זה לא תמיד ברווח) וברור שרוב שחקני הארבטראז' לא משחקים ככה.לגבי דחיפת נכס לקראת הראנדום לא צריך את כול הפוזיציה לשדר בסוף מספיק לשדר את הרוב מראש ואת הסוף מוחלט גם אם בריסק לשדר ולדחוף לתוך תחילת הראנדום בתקווה שהוא יתחיל מוקדם. גם אם יש סיכון בסיס לכך הוא על חלק קטן מהפוזיציה וניתן להתכסות על זה. אני לא יכול להלין על מי שדוחף סחורה כי הוא כן משתתף במשחק אם כי מאוד אגרסיבי - אני כן יכול להלין על מי שמבטל רגע לפני הראנדום כמות גדולה של קניה/מכירה,ולא משתתף – מצג שוואסגור
-
23.שאלה לזיומשה 28/07/2021 08:00הגב לתגובה זו0 0הסבר מקצועי רק יש כמה מילים לא הכי מובנות כמו ראנדום.ספוט. ועוד האם אתה עדין מלמד קורס בנגזרים?סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 08:35הגב לתגובה זו0 0ראנדום - שלב ראנדומלי לקביעת שער פתיחה - הקש בגוגל שער פתיחה קבל תשובה מלאה לאלגוריתם באתר הבורסה ספוט - מחיר למסירה מידית במזומן בשוק הכסף קרי קניה ומכירה של נכס הבסיס עצמו. כן..סגור
-
22.הבורסה גם יכולה להרווח יותר, אם היתה מקטינה את המינימוםאמנון 28/07/2021 00:22הגב לתגובה זו0 0להוראה ברצף!!!סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 08:05הגב לתגובה זו0 0עשתה זאת לא מזמן - ההערה נכונה - תמיד מחפשים נקודת אופטימום כי לא רוצים באמת לאפשר הוראות רצף בסכומים זניחים - מקבל משנה תוקף גם כשנשאר זנב מהוראה גדולה קודמת.סגור
-
21.זיו אתה טועה - במקרה הזה לא משכו ביקושסוחר סחור 27/07/2021 22:20הגב לתגובה זו0 0לא נמשך פה ביקוש בשניה האחרונה. במקרה דנן פמפמו היצעים של כ100 משח במנות של 20 משח בדקה לפני הראנדום. המנה האחרונה נכנסה בול לפני תחילת הראנדום, והראנדום במקרה דנן הראנדום היה על שניה 0. ההיצעים לא פגשו (גם בפעימה האחרונה וגם לפני) ביקושים - היה איזון על ידי הזרמת ביקושים חדשים - אבל זה לוקח זמן - כמה שניות. מי שפמפם לא משך ביקושים - בכלל לא נמשכו. הפקיעה הייתה יכולה חהיות ב1630 שבריר שניה לפני - אבל זה עלה ל1634 כי שחקנים אחרים התחילו להזרים ביקושים.סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 08:32הגב לתגובה זו0 0סוחר – ראשית תודה., מה שאתה כותב יכול להיות (אם היית על המסך ועקבת כנראה שנכון) לא סותר לגמרי את שכתבתי הן בפוטנציה והן בפועל (יכול להיות שהיה גם וגם). הבורסה חייבת לתת עוד זמן תגובה במקרה שהראנדום נותן ערך שגבוה מהערך הקודם שלו במקדם שייקבע.. לפחות פעם או פעמיים – כדי להעיר את השחקנים. חייבים לתת אפשרות הוגנת לאיזון מסה ככ גדולה של נכס בסיס שנכנס רגע לפני הסגירה הראנדומלית אסור שתהה כזו פקיעה בוטה ואסור שהאינטרס האפשרות והפרצה הזו יישארו כ"כ גדולים וקלים. ואת הביטחונות חייבים לתקן ויפה שעה אחת קודם., תודה!סגור
-
יש הצעה מול הבורסה למנגנון יציבות בפקיעהסוחר סחור 28/07/2021 10:08הגב לתגובה זו1 0במקרה הזה, ודרך אגב בכמעט כל המקרים בארבע שנים האחרונות (שרק במקרה לא פקעו off price ברמה בזו), מדובר בתזמון של "דחיפה" (בין אם היצע ובין אם ביקוש) של עוד סחורה ולשוק (ולא משיכה של פקודות קיימות - שיכול לקרות - אבל פחות רואים את זה בתא35 אלא יותר בהפסקות מסחר של 58 - ייצוב תנודות - ובמקרים שרוצים לשחק עם הdefault של הlast price במקרה של פקודות בודדות (לעיתים קרובות טעות) שהיא off price). ייתכן מאוד שזה מישהו שיש לו סחורה בארביטראז נכס בסיס/חוזים - ומוכן לשחק עד השניה האחרונה (ועוד קצת). וייתכן שלא. זה אני לא יודע. שינויי פקודות בתא35 (וכן בכל שאר הניירות ערך) מתרחש בעיקר בשל probing של הספר (בניית עקומות היצע/ביקוש על-ידי סריקה באמצעות מחזורים עולים (בהיצע ולחליפין בביקוש) - אך מי שעושה probing נזהר לא להיכנס לראנדום (כי הוא ממש לא רוצה שזה ייתפס). מול הבורסה קיימת הצעה(הרבה שנים) למנגנון ייצוב של הפתיחה - מניעת פתיחת במקרה שהשער התיאורטי "משתולל" בשניות לפני הפתיחה בראנדום. אני נגד האפשרות של מניעת ביטול פקודות, כי זה יגדיל ספריידים. צריך אפשרות להגיב לצניחת חוזי חול למשל.סגור
-
תשובות... המשךזי"פ 28/07/2021 11:12הגב לתגובה זו0 0לגבי העליה בספרידים – זה נכון אבל לזמן מאוד מוגבל עד לרגע הפקיעה שהרי כול הרעיון לסחור, לפקוע ולהמשיך לסחור יוצר את הבעיה של גלום מול פקיעה אבל אם שוק נדחף לרגע מכל סיבה שהיא חיצונית או פנימית, מידע או סחורה שנדחפת – חייבת הבורסה לתת זמן לאזן את העיוות במיוחד שאין כאן באמת סיכון והפסד שכן המכירות (או הקניות) מגובות בבוקס מלאסגור
-
מי שבאמת מאזן פקיעות, לא מגובה בוקס, אפשרות שינוי חיוניסוחר סחור 28/07/2021 15:00הגב לתגובה זו0 0מי שבאמת בסופו של דבר מאזן את ההיצעים/ביקושים, מעבר להזרמות סטטיות של בוקס נכס בסיס/חוזים (שבעולם נורמאלי, ולא אגרסיבי, עושים ב09:27 ולא ב09:58:59) - ומבצע תמחור רציונלי של תא35 (בכללותו וכל נכס ונכס), צריך לפתוח מרווח רציני אם הוא לא יכול לבנות על ביטולי/שינויי פקודות למשך 9 דקות (1 דקה ראנדום, 2* 3-4 דקות שני אנגליות). הרבה יכול לקרות בעולם ב9 דקות. אירופה יכולה להיכנס לפאניקת בוקר ולזוז 2% - תזוזות שמתרחשות כשהשוק יותר סוער (ע"ע מרץ-אפריל 2020 בתחיל הקורונה למשל). אם יש לי אפשרות לבטל, אפשר לשים ב+-X על המחיר ההוגן המשוערך. אם אין אפשרות לבטל/לשנות (קרי להרע את הפקודה), אז צריך לקחת את X ולהוסיף לו Y שהוא סיכון התזוזה של הנכס המשוערך (שמושפע מהמון דברים, ולא רק הפקיעה) למשל פרק הזמן בו "נעולים". בפקיעות בחמש שנים האחרונות אני ראיתי הרבה "דחיפות" של סחורה. "משיכות" של סחורה אני לא ראיתי לאחרונה בהקשר של פקיעה - אלא רק במשחקים סביב ממתן פקודה / פקודות שהוגשו בטעות (שם בכוונה מציגים מצב מאוזן עד ללפני הפתיחה - ובתוך הראנדום יש "משחק" בין כל השחקנים להפחית סחורה מצרפית למתחת הטעות).סגור
-
תשובות...זי"פ 29/07/2021 08:18הגב לתגובה זו0 0אני בהחלט מבין את שאתה כותב. אבל זה משאיר פרצה גדולה ולא הגיונית למי שכן רוצה – ברור שהרוב המוחלט לא. משיכות פקודה גם סביב ממתן גם בפתיחות "רגילות" ולא של פקיעה וגם כאלו של פקיעות – לא הגיוניות, גנרית. מכירות אגרסיביות (או קניות) מגובות בבוקס + פוזיציה אקסטרה מהצד תמיד יאיים על שער הפתיחה בפקיעות דלילות ולכן הפתרון חייב להיות בעוד זמן תגובה מול שינוי דרמתי של 15 שניות. אני מבין את הסיכונים שאתה מתאר אבל הם משניים מול פקיעה לא נכונה כזו. אם השוק צריך לרדת גם 5 זה בסדר אבל מול אפשרות פוטנצאלית של איזון – ואגב חלק מהמאזנים הם כן שחקני בווקס בסיכון שסוגרים פוז קש מול החוזה הארוך(על סכום סביר) .. אגב השחקן הזה משחק הרבה זמן פשוט כשהוא "מכוון פקיעה לעגולה ללא תזוזה או סתם מוריד ולטיליות לשוק הספוט כולם שמחים ואין מלינים גדוליםסגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 11:11הגב לתגובה זו0 0אני מבין את שאתה כותב, הפעילות שאתה מתאר לא קשורה ישירות לשחקן ארבטראז' אבל ככזה (לפחות בכובע אחד) יש לו גם את האפשרות והמידע למכור/ או לקנות הרבה נכס בסיס , וגם את האפשרות המהירה להתכסות על זה (גם אם זה לא תמיד ברווח) וברור שרוב שחקני הארבטראז' לא משחקים ככה. לגבי דחיפת נכס לקראת הראנדום לא צריך את כול הפוזיציה לשדר בסוף מספיק לשדר את הרוב מראש ואת הסוף המוחלט גם אם בריסק לשדר ולדחוף לתוך תחילת הראנדום בתקווה שהוא יתחיל מוקדם. גם אם יש סיכון בסיס לכך הוא על חלק קטן מהפוזיציה וניתן להתכסות על זה. אני לא יכול להלין על מי שדוחף סחורה כי הוא כן משתתף במשחק אם כי מאוד אגרסיבי - אני כן יכול להלין על מי שמבטל רגע לפני הראנדום כמות גדולה של קניה/מכירה,ולא משתתף – מצג שווא – לגבי ממתן שער פתיחה – גם בתוך הראנדום ניתן לקבל אורכה אם הוא קופץ מעל גאפ מוסכם מראש כדי לתת זמן סביר לאזן, לגבי העליה בספרידים – זה נכון אבל לזמן מאוד מוגבל עד לרגע הפקיעה שהרי כול הרעיון לסחור, לפקוע ולהמשיך לסחור יוצר את הבעיה של גלום מול פקיעה אבל אם שוק נדחף לרגע מכל סיבה שהיא חיצונית או פנימית, מידע או סחורה ש...סגור
-
תשובה טובה - אתה מתכוון לזה:?קורא ותיק 28/07/2021 09:20הגב לתגובה זו0 0"הבורסה חייבת לתת עוד זמן תגובה במקרה שהראנדום נותן ערך שגבוה מהערך הקודם שלו במקדם שייקבע.. לפחות פעם או פעמיים – כדי להעיר את השחקנים." אתה מתכוון גבוה או נמוך? או שניהם פשוט מתכוון "מאוד שונה - למעלה או למטה"?סגור
-
אם המדד התיאורטי זז ביותר מX (ערך מוחלט) ב15 שניות...סוחר סחור 28/07/2021 11:20הגב לתגובה זו0 0... לדחות את הפתיחה בעוד 15 שניות ... במקום פתיחה אנגלית. הX יכול להיות טווח הולך וגדל (כי בסופו של דבר רוצים לפתוח) עם הזמן, ואינסוף אם עברנו מספר דקות כאלה. המטרה היא למנוע השפעה (משמעותית) של פעולה(ות) גדולה(ות) שנכנסות "בול לפני" הפתיחה. מה שקרה בחמישי האחרון לא היה יוצא דופן מבחינת התנהגות המדד התיאוריטי להיקף היצע שנזרק שם (ובפרט שנזרק לאחר שבדקה האחרונה הוכפל ההיצע מכ100 מש"ח ל200 מש"ח)... ספציפית בחמישי האחרון, הפתיחה נפלה (בראנדום) "בול אחרי" זריקת ההיצע.סגור
-
תשובות...זי"פ 28/07/2021 09:52הגב לתגובה זו0 0כן !- בערך מוחלט שונה מהערך הקודם. תודה.סגור
-
20.פשטו על המשרדים שלהם היום? (ל"ת)ביזפורט נוכלים 27/07/2021 20:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.מקצוען אמיתידן 27/07/2021 18:42הגב לתגובה זו2 1תענוג לשמועסגור
-
18.תשובות...זי"פ 27/07/2021 18:09הגב לתגובה זו0 0תודה, זה נושא מורכב - קרא מספר תגובות ותשובות מטה, יש דיונים ארוכים בנושא לא תמיד מעל "גלי האתר" - זה פורמט קצר, לייב טו טייפ ו"אסור לדבר מקצועית בלבד" רק ליודעי חן אלה צריך לנסות לדבר לממוצע הקוראים - ובצדק.סגור
-
17.תודו כולם אבל שהיה מגניב .... זה באמת קורה רק פעם ב... (ל"ת)צופה לא מהצד 27/07/2021 17:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 18:13הגב לתגובה זו0 0תלוי באיזה צד אתה - ואנילא חושב שאתה באמת מתכוון לזה (אלה אם אתה בחבורה שבצעה את המניפולציה) כי לטווח היותר ארוך זה פוגע בכולם ובשוק, נקודת האור אם תרצה היא שאולי טוב שזה קרה ויאיץ את הדרך לתקן...סגור
-
16.מה מצפה ממדינה של נוכלים?? (ל"ת)רונן 27/07/2021 17:46הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.מענייןצופה חד עין ובעל שמע 27/07/2021 17:09הגב לתגובה זו0 0חשוב אולי לקבל את זה בכתוב ויותר מפורט. אני חושב שזה ממש גובל בלא חוקי. מאוד מעניין וזו לא פעם ראשונה.סגור
-
פקיעה של נוכליםיוסי 27/07/2021 18:28הגב לתגובה זו0 0בקיצר גנבים ונוכלים רק ביגלל זה שונאים אותנו בכול העולםסגור
-
14.גם מגדרים לא אוהבים את זהמגדר אחזקות ותיק 27/07/2021 17:08הגב לתגובה זו1 0ולדעתי לפני הפקיעות השבועיות היה יותר טוב בהרבה.סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 18:07הגב לתגובה זו0 0ברור – אין למגדרים אינטרס לפעילות שמזיקה לשוק ולקביעת מחיר אמיתי של הידע וביקוש נכון.. אני מסכים שלפני הפקיעה השבועית החודשית והדו חודשית היו הרבה יותר סחירות ואני מסכים ששם יש הרבה יותר שחקנים אינטרסים פוזיציות וכמובן קביעת מחיר יעיל – אבל גם שם צריך לשפר את האלגוריתם של קביעת שער פתיחה. וכמובן את ה ביטחונות.סגור
-
13.יש כרגע מה לעשות?סוחר שהפסיד 27/07/2021 17:01הגב לתגובה זו0 0למה אתה לא פונה ומייעץ לבורסה מה לעשות?סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 18:04הגב לתגובה זו0 0אנא קרא תשובה למגיב מספר אחד, וכן אנו מדברים עם הבורסה בצורה רציפה ומנסים לתת את דעתינו - זה לא תמיד קל זה נושא סבוך ומורכב - ויש כמו תמיד גם מי שמייעץ אחרת :)סגור
-
12.פספסת את הנקודהעו"ד 27/07/2021 16:50הגב לתגובה זו4 0הבעיה היא שהשער הגלום באופציות לחודשי היום גבוהות ב-2% משער הפקיעה וזה כבר עבירה פליליתסגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 18:03הגב לתגובה זו0 0אתה פספסת את הראיון.. ואולי זו אשמתי או אשמת הפורמט המהיר לייב טו טייפ - הגלום היה נכון וסחיר הבריחה לרגע של מדד הפתיחה הרחק מטה - היתה ללא זמן אמיתי לעכל ולאזן וניצל פרצה ואלוגריתם של הבורסה לקביעת שער הפתיחה ברגע רנדומלי נתון במקסימום מחזור..סגור
-
תרמית בני"ע לפי סעיף 54א2עו"ד 27/07/2021 18:56הגב לתגובה זו1 1מי שמכר את נכס הבסיס ב223 מ ש"ח במינוס 2%, כאשר יכול היה למכור את אותו הסכום באמצעות החוזים בשער ההוגן, עשה תרמית בני"ע בניגוד לחוק. הרשות חוקרת וכל מי שמכר במסחר הפתיחה יצטרך להסביר למה ויתר על 2% שהם 4.5 מ ש"ח.סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 21:26הגב לתגובה זו0 0אתה לא מכיר את המטריה והפרקטיקה.., הגלום הוא החוזה כבר לחודש הבא ומדובר על מספר עשרות /ואו מאות חוזים בלבד בטח אם משהוא ייקח את הסיכון וינסה למכור מול חוזה קצר שפוקע לו - מה שנקרא סיכון בסיס גופים צריכים למכור מניות בסט בכמה עשרות או מאות ואף מעל מיליארד שח מול חוזה שפוקע להם, המדד פקיעה לא באמת משנה להם כי זו עסקה סגורה (בוקס) של מכירת מניות מול חוזה בשורט קצר שפוקע להם באותו מדד פתיחה - עד כאן זה נכון ותמיד יש פער בין הגלום לפקיעה רק שהוא קטן ונסבל.. מי שמאזן זה ספקולנטים בהתחלה ומכונות מסחר שסוגרות ארבטראז' מול הגלום שציינת של חודש הבא (שאכן היה גבוה) אבל זה בסיכון ומדובר על סכומים יחסית קטנים.. אבל כאמור בפקיעה זו נוצל הראנדום כבר בהתחלה עם נסיגה של חלק מהפקודות רגע לפני כניסה לחלק הרנדומלי ולכן האלגוריתם חיפש מקס' מחזור ולא השתהה לחכות למאזנים למינהם... כאן כבור הכלב – הפקודות נסוגות רגע לפני הפקיעה בתקווה שלא יאזנו והראנדום יפעל מהר/מוקדם את שתי הנקודות הללו ניתן לעקר יחסית בקלותסגור
-
11.האם אתה חושב שזה יספיק כדי למנוע את זה פעם נוספת? (ל"ת)מוטי 27/07/2021 16:41הגב לתגובה זו1 0סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 18:01הגב לתגובה זו0 0גם אם זה יצמצם זה מספיק, וכן שמי שמבצע יידע ש: 1.יהיה לו יותר קשה 2. אולי ייחשב לא תקין (לא חוקי?) 3. - אבל ככלל העיקר לתת יותר זמן לראנדום אם הוא קופץ יותר מקפיצה שתקבע - נניח חצי אחוז מהמדידה הקודמת 15 שניות או אפשר אפילו פחות ... כך שתאורטית יש יותר אפשרות לאזן, וכמובן לבטל אפשרות לביטול העשירית השניה האחרונה.סגור
-
10.איך אפשר לפתור את זה באמת? (ל"ת)אחד 27/07/2021 16:31הגב לתגובה זו1 1סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:58הגב לתגובה זו0 0התשובה (המתומצת וחלקית יחסית) נמצאת כתשובה למגיב מספר 1 .סגור
-
9.היה גם מי שהרויח מזה כמוני :)אמיר 27/07/2021 16:31הגב לתגובה זו1 3לא כולם הפסידוסגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:58הגב לתגובה זו0 0ברור זה הרי משחק סכום אפס - Z S G אבל אם משהו אכן בנה (היפוטתית) פוזיציה מאוד גדולה של פוטים ממש מחוץ לכסף בלונג הרי שהשאר - יש יותר מפסידים ממרוחים, ללא קשר הרווח צריך להיות במסחר שלפחות נראה יותר הוגן, וללא קשר 2 - כאן הטור בא לייצג את המפסידים בעל כורחם - לא את כולם...סגור
-
8.בורסהרוברט 27/07/2021 16:23הגב לתגובה זו1 0ישראבלוף קזינו = בורסה ישראלית !מי שמשחק בו צריך לדעת במה מדובר !סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:55הגב לתגובה זו0 0אנא הסתכל בתשובות קודמות לשיטתך לקזינו הזה יש גם יתרונות ומינוף הון משווקים חוסכים לשווקים יזמיים ואפשרות לסחור בסיכון - אבל גם לקזינו יש חוקים וכללים..סגור
-
7.פשוט שוד לא פחות (ל"ת)סוחר נגזרים 27/07/2021 16:19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:54הגב לתגובה זו0 0אני מבין את התחושה שלך אבל זה מורכב מאוד . זו בורסה וכל עוד לא תהיה ברור ונוקשה גם בקביעת הדרך התקנון הרגולציה ואפשרות להתערב "ידנית" התערבות מנהל - ולתת יותר זמן לפעילים לעכל מה קורה ולאזן - וגם בחינוך וענישה מספקים - וגם כאן זה לא פשוט כי האינטרסים מורכבים... זה לא ייפסק.סגור
-
6.תודה על ההתייחסות לשערוריה הזושחר 27/07/2021 16:14הגב לתגובה זו1 0זיו איש מקצוע מדהיםסגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:52הגב לתגובה זו0 0תודה לך - זה על קצה המזלג - צריך לדבר על זה יותר לעומר על נושא הפקיעה והביטחונת זה מאוד מאוד חשוב ולא רק לעוד טור או כותרת באתר כזה או אחר. חייבים לייעל את שתי הנקודות הבעיתיות הללו ויפה שעה אחת קודם - זה לא פעם ראשונה שזה קורה.סגור
-
5.רק הבורסה מרויחה מהאופציות השבועיות וההימורים בקזינומגיע לכם 27/07/2021 15:49הגב לתגובה זו3 0מניית הבורסה כבר מזמן היתה צריכה להיות בשער 10000000000000000סגור
-
4.נגד הבורסהלא צריך לאפשר פער גדול בין הגלום לשער הפתיחה. במקר 27/07/2021 15:34הגב לתגובה זו6 0לא צריך לאפשר פער גדול בין הגלום לשער הפתיחה. במקרה זה הגלום היה 1668 והפקיעה 1634.44סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:50הגב לתגובה זו0 0זו בדיוק הנקודה עלינו אנחנו מלינים.., אתה לא יכול לקבוע "בחוק ותקנה" מה הפער הנכון בין הגלום לספוט קש - יש פער כזה תמיד גם ביום יום וגם בין הסדרות לבין עצמן הוא פשוט פער קטן יותר אבל קיים - אתה כן יכול להגביל תנודה ולתת יותר זמן פוטנציאלי לאזן כשקוראת כזו תנודה. ואם צריך להאריך את שלב הראנדום כשיש פתאום תנודה גדולהסגור
-
3.נו מה תהיה שווה הבורסה הזו בלי שהיא תהיה קזינו להימורים (ל"ת)חשבון קשה 27/07/2021 15:29הגב לתגובה זו1 1סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:47הגב לתגובה זו0 0כול שוק משני הוא סוג של קאזינו אבל יש לו תפקיד להנזיל את השוק הראשוני ולתת אפשרויות כניסה להשקעה לטווח ארוך או המרת "הזיטונים/מניות למזומן - - ובנגזרים לתת אפשרות לקבוע שער עתידי ולסחור בסיכון, הכל זה עלות/ נזק מול תועלת לכן צריך פשוט להשתפר...סגור
-
2.שלום קולומבוסיוסף שמעוני 27/07/2021 15:21הגב לתגובה זו8 0שלא כמו בשלולית המקומית, במקומות מסודרים כל המשחקים סביב הפקיעה , היו שולחים הרבה אנשיפ לשנים רבות בכלא!סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:45הגב לתגובה זו0 0ראה תשובה למספר 1 , לא ישר בפול כוח אבל בהחלט להיות יותר אסרטיביים...סגור
-
1.שיאריכו את הדגימה ל 5 דק' (ל"ת)סוחר 27/07/2021 15:02הגב לתגובה זו2 0סגור
-
תשובות...זי"פ 27/07/2021 17:45הגב לתגובה זו0 0הבעיה אינה ב 5 הדקות הללו הבעיה ששידור ההוראה או הזזת הלימיט או ביטולה מתרחש רגע לפני שמתחיל הזמן הקובע לדגימה, צריך שבדקות האחרונות אסור לבטל לשנות לרעה הוראה שמשתתפת במחזור והשער התאורטי+ אם המדד יורד ביותר מחצי אחוז מהדגימה הקודמת לתת עוד זמן לראנדום + לחקור מעט את המשתתפים הפעילים זה סה"כ שקוף לרשויות + לבטל לאלתר את המגבלה של ה 35 אחוז למניה בודדת (זו בעיה אחרת) וכמובן לשפר את צורת מדידת הביטחונות.סגור