גודל טקסט
זום
ניגודיות
אוטובוס דן נוסעים נהיגה תחבורה ציבורית
צילום: מורן ישעיהו

איירפורט תשלם על פינוי התחנה המרכזית, אך תהיה יזם בפרויקט על שטחה

נצבא שבשליטתה היא בעלי ומפעילת התחנה. עד כה סירבה לממן את הקמת החלופות אליה, וכעת תיקח בכך חלק לצד עיריית ת"א ומשרד התחבורה בעלות מצרפית של 200-250 מ' ש'. התשלום יחשב כמטלה שלה כיזמית שתקדם את התב"ע בשטח שיפונה
איתי פת-יה | (1)

נצבא שבשליטת ארפורט סיטי 0.25% תישא גם היא לצד עיריית תל אביב ומשרד התחבורה בחלקים שווים בפינוי התחנה המרכזית בתל אביב, שנמצאת בבעלותה והיא המפעילה שלה. החברה סירבה עד כה לבקשה למממן חלק מהעלויות בהקמת החלופות לתחנה, ואולם הסירה את התנגדותה בתמורה להסדר לפיו תהיה היזמית בפרויקט שיוקם על אותו השטח.

לפי ההערכות, עלויות אלה נאמדות עבור שלושת הצדדים יחדיו ב-200-250 מיליון שקל. את החלק של נצבא במימון תחשיב העירייה כמטלה יזמית כחלק מקידום התב"ע על אותו השטח שיעשה בהמשך. מכאן שנצבא הופכת למעשה ליזם בפרויקט שיתווה סדר הגודל שלו, ולא רק לבעלים בקרקע.

ההסדר קודם ברקע סד הזמנים הדוחק, לפיו עד סוף השנה הייתה צריכה המדינה להודיע לחברה אם תאריך את ההתקשרות מולה עד 2030 או שמא תפונה התחנה. ככל הנראה הפינוי יהיה ב-2023, עד אז יוקמו שני מסופים וחניון אוטובוסים כחלופה זמנית, בזמן שבגבול תל אביב חולון, בדרך בן צבי, יוקם מתחם התחבורה המשולב הקבוע.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הדג מסריח מהראש 04/08/2021 15:50
    הגב לתגובה זו
    נצבא יודעת רק לקחת . לתת קדחת .