שטראוס: עליה בהכנסות, ירידה ברווח - וחשש מחזרת הקורונה
קבוצת המזון שטראוס -1.86% שטראוס 6,225 -1.86% בסיס:6,343 פתיחה:6,290 גבוה:6,321 נמוך:6,208 תמורה:8,446,116 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על גידול של 10.9% בהכנסות ל-2.13 מיליארד שקל, לעומת 1.94 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, זאת בעקבות הסרת המגבלות במשק והחזרה לשגרה. על פי הדוחות, הגידול התרחש בכל המגזרים ובעיקר בשטראוס ישראל ושטראוס מים, ובמגזר הקפה שצמחה בברזיל, ישראל ומזרח אירופה, בהובלת קטגוריית הקפסולות.
החברה מדווחת על EBITDA של 296 מיליון שקל, ירידה של 4.2% לעומת 309 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת לדבריה עקב עליית מחירי חומרי הגלם ועלויות תובלה, שפגעו ברווח הגולמי, כמו גם בקבלת מענק חד פעמי בסין ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-212 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת 223 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-126 מיליון שקל, ירידה של כ-6.3% לעומת 135 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בנוסף, החברה דיווחה לאחרונה על כניסה לתחום הארוחות הקפואות (Ready To Heat) ועל חתימת שותפות עם יצרנית הטופו משק ויילר בתחום החלבון הצמחי, ובמסגרת זו החברה תקים מפעל חדש לייצור מוצרי אלפרו בישראל. בתחום הפודטק החברה צפויה לרשום ברבעון השלישי רווח לאחר סבב הגיוס (105 מיליון דולר) של יצרנית הבשר המתורבת אלף פארמס.
גיורא בר-דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס: "אנחנו מסכמים רבעון ומחצית טובים עם צמיחה משמעותית במכירות שבאות לידי ביטוי בכל הגאוגרפיות בהן פועלת החברה וכן יציבות ברוב נתחי השוק. הסרת המגבלות והחזרה ההדרגתית לחיים לצד הקורונה אפשרו לחברה לשוב לפעילות סדירה במגזרים בהם הייתה האטה בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת בהסתכלות קדימה נראה כי חלק מהמגבלות עלולות לשוב במהלך הרבעון השלישי והרביעי לאור התפשטות נגיף הדלתא בעולם ונאלץ ללמוד לחיות ולייצר לצד הקורונה".
בחלוקה למגזרי פעילות:
שטראוס ישראל צמחה ברבעון השני ב-7.7% עם הכנסות של כ-917 מיליון שקל, הנובעים בעיקר מגידול במכירות של מוצרי חלב ותחליפיו וכן מהתאוששות במכירות החטיפים המלוחים והמתוקים בצריכה מחוץ לבית ובמפגשים חברתיים. שטראוס בישראל החזיקה בסוף הרבעון השני כ-12.4% מנתח שוק המזון והמשקאות בישראל לעומת כ- 12.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון בכ-108 מיליון שקל - עליה של כ-10.1%.
שטראוס קפה הניבה ברבעון השני הכנסות של 848 מיליון שקל - צמיחה של כ-13% לעומת הרבעון המקביל, הנובעת מעליה במכירות הן בישראל, בעיקר בשל חזרת הפעילות של רשת קפה עלית והמכירה לשוק המוסדי, והן במדינות כמו סרביה, רומניה, רוסיה ואוקראינה בשל גידול בכמויות הנמכרות ובשל עליית מחירי המכירה. החברה רשמה ברבעון רווח תפעולי של כ- 77 מיליון שקל - שיעור רווחיות של כ-9.2% בהשוואה לכ-9.7% בתקופה המקבילה אשתקד בשל ירידה ברווחיות הגולמית הנובע מהתייקרות מחיר הקפה הירוק.
שטראוס מים עלתה ב-16.4% במכירות לכ-186 מיליון שקל, בעקבות גידול במצבת הלקוחות ועלייה בכמות המכשירים החדשים בישראל. החברה השיקה לקראת תום הרבעון את בר המים החדש האדג' והאדג' פלוס. כמו כן, בסין נרשמה צמיחה של 22.4% במטבע מקומי במכירות האייר שטראוס מים (HSW). הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-22 מיליון שקל לעומת כ-30 ברבעון המקביל, בו נרשם גם מענק ממשלתי חד פעמי של כ-11 מיליון שקל בגין הקמת המפעל בסין.
סברה ואובלה הכניסה 321 מיליון שקל וכ-42 מיליון שקל בהתאמה, זאת לעומת הכנסות של כ-319 מיליון שקל וכ-36 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק של סברה בשוק הסלטים בארה"ב הסתכם במחצית הראשונה של 2021 בכ-61.2% - ירידה לעומת 62.5% בתקופה המקבילה, אך עדיין הראשונה בשוק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.למה חשש מחזרת הקורונה? היא מצוינת לעסקי המזון.. (ל"ת)oz 17/08/2021 09:54הגב לתגובה זו0 1סגור