אל על ממשיכה להפסיד בענק - ועדיין עם הערת עסק חי
"למרות השלמת קבלת מימון המדינה בסך של 210 מיליון דולר, היות ויכולת החברה לעמוד בכל התחייבויותיה הפיננסיות תלויה, בין היתר, בקיומם של אירועים שאינם בשליטה מלאה של החברה ואשר אינם וודאיים והינם הכרחיים על מנת לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, נכון למועד אישור הדוחות הכספיים קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. בדוחות הכספיים לא נכללו התאמות לגבי ערכי הנכסים וסיווגם ולגבי ערכי ההתחייבויות, שיתכן ותהינה דרושות אם החברה לא תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי" - כך ממשיכים לקבוע רואי החשבון של אל על, גם בדוחות הכספיים הנוכחיים של החברה.
בחברה טוענים כי ברגע שהשמיים ייפתחו, והטיסות יחזרו אז הערת "עסק חי" תימחק כי הם מצליחים לייצר כסף. במסיבת עיתונאים אפשר היה לשמוע את בכירי החברה חוזרים שוב ושוב על הבקשה - כמעט תחינה - למדינה לתת לה עוד כסף כדי להתמודד עם הקורונה.
אבל האמת היא שאל על ממשיכה לרשום הפסדי ענק גם כעת, ולמעשה החברה הפסדית בחצי מהשנים בעשור האחרון, כלומר היא הייתה הפסדית גם הרבה לפני הקורונה. החברה מציגה כמובן עליה משמעותית בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך זה בעיקר בגלל שברבעון המקביל החברה פעלה בהיקף עוד יותר מצומצם מאשר ברבעון הנוכחי. בפועל, החברה הכניסה ברבעון הנוכחי 222.6 מיליון דולר, לעומת 151.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
החברה רשמה EBITDAR חיובי בסך של כ-20 מיליון דולר, לעומת כ-3 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, אך מדובר עדיין בירידה גם מול הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז עמד ה-EBITDAR על 29 מיליון דולר, כלומר ירידה של 31%.
ההפסד ברבעון השני של השנה ירד קלות ל-81 מיליון דולר בהשוואה לכ-86 מיליון דולר ברבעון הקודם, ולעומת 104.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים ברבעון הסתכם בכ-151 מיליון דולר בהשוואה לתזרים שלילי של כ-54 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ותזרים שלילי של כ-23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אבל האמת היא שלא מדובר בשיפור אמיתי אלא בעקבות התקבולים מהסיוע של המדינה (בסך 210 מיליון דולר). על פי החברה 86 מיליון מתוך התזרים הוא מפעילות שוטפת, ללא הסיוע, אבל עדיין מדובר רק בחצי. החברה גם צמצמה עלויות כתוצאה מפיטורים של 1,900 מעובדי החברה.
הוצאות הדס"ל של החברה גדלו ב-23.4 מיליון דולר ביחס להוצאות ברבעון המקביל אשתקד וזאת כתוצאה מעלייה במחירי הדס"ל בשוק ומעלייה בשיעור של כ-22% בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה. מאידך, ברבעון המדווח חל קיטון בהוצאות הדס"ל בגין השפעה של עסקאות הגידור אשר פקעו ברבעון השני 2021.
לחברה יש 45 מטוסי נוסעים, מתוכם 27 מטוסים בבעלות החברה ו- 18 מטוסים אותם חוכרת החברה.
איך וריאנט הדלתא ישפיע על החברה? ברור שהחברה חוששת מאוד מתכננת להקדים גיוס מקורות מימון, וכן הוצאת עובדים נוספים לחל"ת, וכן לנסות לשפר את תזרים המזומנים מול הבנקים, וכן בקשת סיוע נוסף מהמדינה.
אביגל שורק, מנכ״ל אל-על: ״למרות הקריסה במספר הנוסעים בנתב״ג (82% פחות. נ"א), הצלחנו לייצב את הפעילות שלנו, עמדנו בתכנית העסקית וביעדים שהצבנו לעצמנו לרבעון זה ואף הצלחנו לשפר את הפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלנו; יש לנו מותג חזק, הנהלה חדשה וגמישות תפעולית שהשגנו בעקבות מהלכי ההתייעלות שביצענו; תוצאות הרבעון השני מעידות באופן חד משמעי - כאשר נותנים לנו לעבוד אנו טסים קדימה״
שורק הדגיש: ״התפשטות זן הדלתא מחייבת אותנו להתאים את רמת ההוצאות להיקף הפעילות; בנוסף, אנו נדרשים לחבילת סיוע נוספת מהמדינה, נוכח הגבלות הפעילות החדשות. זאת, בדומה למתחרות של אל על שזוכות לסבסוד מממשלותיהן, המקנה להן יתרון תחרותי לא הוגן״
אז בשורה התחתונה - אל על יגידו לכם שהם ממשיכים להשתפר, במצגת הם כותבים ש"אל על תתמודד בהצלחה עם האתגרים". אז אולי היא משתפרת ביחס לרבעון המקביל שהיה כמובן נוראי מבחינת החברה, והלוואי שאל על הייתה רווחית ויעילה, אבל בינתיים היא ממשיכה להפסיד, להאשים את הקורונה ואת כל העולם, וגם לבקש עוד סיוע מהמדינה (אמרנו לכם שזה לא יסתיים בסבב הבקשות הקודם) - אבל לא ברור למה המדינה צריכה להמשיך ולהציל חברה כה הפסדית.
שואלים אותנו למה אנחנו חושבים שלא צריך לתמוך בחברה, ואנחנו נחזור על זה שוב - החברה הגיעה למצבה העגום, לא בגלל הקורונה, היא היתה "מת מהלך" כבר שנים לפני הקורונה. וועדי עובדים מיליטנטיים, אבטלה סמויה, טייסים שמתחזים לחולים כדי לקבל תוספת שכר, נורמות פסולות, לא אפשר לחברה להצליח. החברה הפסידה, אבל אף אחד לא באמת דאג - כולם סמכו על הממשלה. לדעתנו - לא צריך לתמוך במי שמלכתחילה אשם במצבו. זו לא הקורונה שהרגה את אל על, אלו העובדים שלה.
לקריאה נוספת:
> אחרי הפרק באל על: מה מסתתר מתחת לכנפיים
> ימים ספורים לפני המועד: אל על מבקשת דחייה מהאוצר
> משרד האוצר יאשר? אל על מאריכה את החל"ת לעובדים
> אל על מתרסקת על חשבוננו - ישראל כ"ץ לא רוצה שבמשמרת שלו החברה תיפול
> סוכם מתווה החילוץ החדש: אל על תקבל מהמדינה 210 מיליון דולר
> עד מתי אל על תמשיך לעקוץ את המדינה?
> כישלון להנפקה של אל על - אל "תקנו" את הכותרות החיוביות
> אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה
> הצ'אנס של אל על - האם החברה תלמד לעוף ואיך זה שלמרות המשבר השווי שלה עלה?
> סקטור התעופה לא יתרומם בשנים הקרובות - והחילוצים יימשכו
> פרופ' עומר מואב: "אסור לפחד מפשיטת רגל של אל על; יהיו חברות אחרות"
> האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות
> תנו לאל על למות - אין סיבה לספק לה חמצן; צריך לחסל ולבנות מחדש; "הציבור לא צריך להציל חברה עם משכורות גבוהות"
> החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לכו תחפשו מי שינענע אותכם, נמשיך לקבל כסף מהמדינה (ל"ת)עובד אלעל 19/08/2021 08:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.פיטרו את החלשים ונשארו רק סמנכ"לים יקריםאין זכות קיום 18/08/2021 16:46הגב לתגובה זו2 1אם חברה פושטת רגל משלמת 28,000 ש"ח למנהל "בכיר" + רכב חברה אז אין לה זכות קיום. חברה אשר נתנה טיסות חינם לבני משפחה - אין לה זכות קיום כלכלית.סגור
-
3.תנו לישראייר וארקיע לקנות אותה ולהתמזגעזי 18/08/2021 13:07הגב לתגובה זו1 1ככה תינצל בלי עזרת ממשלהסגור
-
2.אל על חברה מיותרתאחד 18/08/2021 11:21הגב לתגובה זו1 2חברה מושחתת ומיותרת שמזמן הייתה צריכה להסגר.סגור
-
1.אל על לפשיטת רגלסתם אחד 18/08/2021 10:26הגב לתגובה זו0 2אל על לפשיטת רגל. חברה מושחתת ומיותרת. חבל על המפוטרים.סגור