"רוצים להיות 25% מהשוק, עם הכנסות שנתיות של מיליארד דולר"
"אנחנו חווים מספר מגמות בשוק שבאות לטובתנו - המגמה של התשלום באשראי במקום כסף, המגמה של קנייה במכשירים אוטומטים במקום עמדות עם מוכר פיזי, המחסור בעובדים בעולם שדוחף גם הוא לכיוון מכונות שאינן מאוישות. יש לנו 24 לקוחות והם כעת מרחיבים את הפעילות שלהם אף יותר".
כך אומר בריאיון לביזפורטל יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס 0% נאייקס 10,640 0% בסיס:10,640 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לאחר הדוחות שפרסמה החברה בהם ההכנסות הוכפלו, אך ההפסד שולש. חברת נאייקס מפתחת בעצם פתרונות סליקה למכונות - כלומר את המכשיר הזה שניתן לחבר למכונה האוטומטית ובאמצעותו לקבל כרטיסי אשראי. החברה משווקת כזה פתרון גם בחנויות מאוישות, כלומר חנויות בהן יש עובדים - כעת בעיקר בישראל.
לקריאה נוספת:
> למה מניית נאייקס נפלה 'רק' ב-8% מאז ההנפקה - ולא הרבה יותר?
> נאייקס הנפיקה ב-1 מיליארד דולר בת"א; בוול סטריט היא לא היתה מצליחה כך
כאשר אתם אומרים מכונות, עולות לראש מכונות המזון והחטיפים - אבל מעבר לזה, עם אילו עוד מכונות אתם עובדים?
"יש לנו למעלה מארבעים סוגים של מכונות שאנחנו עובדים איתן, בכל מיני סוגים של סגמנטים - אם זה כיסאות מסאז', אם זה מכונות כביסה ואם זה מכונות מזון. לקוח שמשתמש במוצר שלנו מקבל גם אפשרות לסלוק כרטיסי אשראי רגילים וגם אפשרות לסלוק אמצעי תשלום אלטרנטיביים - שאין בהכרח לכל שאר האנשים".
איך עובד מודל ההכנסות שלכם?
"קודם כל אנחנו מוכרים את המכשיר שלנו, על גבי זה יש תשלום חודשי שהלקוח משלם וכן גם עמלת סליקה. את היחידות עצמן של המכשיר אנחנו מוכרים ב-250-270 דולר לאחד".
מה גודל השוק העולמי של המכונות שאתם פועלים בו ואיפה אתם רוצים לראות את החברה 5 שנים מהיום?
"עשינו מחקר לצורך איסוף המידע והשוק שלנו הוא 123 מיליארד דולר, זה סך כל שוק המכונות. השוק כיום עומד על בערך 41 מיליארד דולר והוא צפוי לעלות עד 123 מיליארד דולר בתוך 5 שנים (הכוונה לגודל שוק המכונות ולא שוק הסליקה ג"מ).
"הגישה שלנו היא שנהיה מספר אחת בשוק ושנחזיק בנתח שוק של 20 עד 25 אחוז בו - לשם אנחנו שואפים. זה סדרי גודל מאוד משמעותיים והכוונה שלנו היא בעתיד, בטווח היותר ארוך - להגיע למחזור הכנסות שנתי של מיליארד דולר".
כיום אתם משווקים בישראל ובחוץ לארץ את פתרונות הסליקה שלכם לנקודות הבלתי מאוישות. מדוע את הפתרונות לנקודות הסליקה המאוישות אתם משווקים רק בישראל ולא בחו"ל?
"התחלנו בארץ - היחידות שלנו נמצאות בכל רשת גולף ובכל ראשות הדואר. זו חטיבה נפרדת בתוך נאייקס ואנחנו קוראים לזה "מנוע צמיחה שתיים" לטווח היותר בינוני. שם יש אתגר קצת שונה שהוא קשור בקופה הראשונית - בשביל זה קנינו חברה בשם יופיטק. בשנה הבאה בהחלט נהיה גם בריטייל באוסטרליה, אירופה ובארצות הברית עם המוצר הזה.
"יש לנו יתרון בתחום הזה בשילוב עם וויזמו שרכשנו שזה קבלה דיגיטלית. זה בעצם מנוע שיווק שמאפשר לדעת איך הרכישה התבצעה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כיצד ניתן לשמור כתבה באזור האישי לקריאה חוזרת? (ל"ת)הגולש 26/01/2022 15:11הגב לתגובה זו0 0סגור