"חלק מעסקי פוקס עדיין חדשים - הרווחיות תעלה בהמשך"

כך אומר סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, שחר רניה, בראיון לביזפורטל. לדבריו, המוצרים של רשת הסטוק ג'מבו טובים בהרבה משל דייסו שנסגרה, ישראלים יעדיפו את דרים ספורט על דקטלון הודות למותגים וברשת הסמארטפון עם הוט אין כוונה להיות הכי זולים; האם שילב בדרך להנפקה?
 | 
telegram
(3)

קבוצת פוקס +2% פוקס 28,630 +2% פוקס בסיס:28,070 פתיחה:28,130 גבוה:28,630 נמוך:28,130 תמורה:1,711,185 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על צמיחה של כ-57% בהכנסות לרמה של כמיליארד שקל ברבעון הראשון, רווח תפעולי של כ-173 מיליון שקל ורווח בשורה התחתונה של כ-115 מיליון שקל. כעת, סמנכ"ל הכספים שחר רניה מספר בראיון לביזפורטל על מצבן של הפעילויות החדשות יחסית בקבוצה ואלה שיושקו בקרוב ויהוו מנועי צמיחה, כמו גם על הפעילות הקיימת והשינויים בה בתקופת הדוח ובעתיד הקרוב.

בצד הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 154 מיליון שקל והרחבת מדיניות הדיבידנד ל-75% מהרווחים השנתיים. "במשך שנים המדיניות הייתה לפחות 50% מהרווחים. יתרות העודפים הראויים לחלוקה הגיעו למעל 600 מיליון שקל", רניה אומר לנו. "אם היינו מחלקים את זה כסכום חד פעמי זה היה נראה פחות טוב. פוקס מציגה רווחים פרמננטיים מדי שנה והגיוני שנשתף בהם יותר את בעלי המניות. מכל מקום, אם שינינו עתה את המדיניות זה לא כדי לצמצמה בחזרה ל-50% בהמשך".

מגזר האפנה ואפנת הבית (פוקס + פוקס הום, מנגו, דה צ'ילדרנס פלייס, מנגו, אמריקן איגל) היוותה כ-47% מההכנסות ברבעון, חנויות ללין עם נתח של 6%, מגזר הספורט ( ריטיילורס +0.14% ריטיילורס 6,408 +0.14% ריטיילורס בסיס:6,399 פתיחה:6,399 גבוה:6,486 נמוך:6,391 תמורה:4,161,965 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שמפעילה בארץ חנויות של פוט לוקר, נייקי ודרים ספורט – וגם בחו"ל את השתיים הראשונות) עם 24%, ואתר האונליין טרמינל איקס +1.57% טרמינל איקס 400.4 +1.57% טרמינל איקס בסיס:394.2 פתיחה:394.2 גבוה:400.4 נמוך:397.9 תמורה:21,925 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הרשתות שילב, סאקס, יאנגה ובילאבונג עם כ-23% יחדיו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בעוד שהרווחיות הגולמית עלתה מ-60.7% ברבעון המקביל ל-62.6% עתה, בעיקר הודות לשקל החלש מול הדולר שהוזיל את הייבוא, וכן תמהיל המכירות שנטה לטובת המגזרים הרווחיים יותר, השיפור קוזז בחלקו עם מחירי ההובלה הימית המאמירים.

באחרונה אמר ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס בראיון לביזפורטל, כי החברה הצטיידה במלאים מעט יותר מהרגיל כדי לגדר את החשיפה לעלויות ההובלה. לפי רניה, בפוקס עצמה המצב די שונה: "לטרמינל איקס מחזורים שנתיים של כ-220 מיליון שקל - אצל פוקס זה 4 מיליארד. לא אנחנו לא קונים מלאים מהיום לאתמול, אלא בדרך כלל עונה קודם, כלומר 3-4 חודשים מראש, לפעמים חצי שנה. למשל, לעונת הקיץ שנמכרת החל ממרץ מזמינים כבר מנובמבר.

"אז זה לא שאנחנו ממש יכולים להצטייד במלאי. ייתכן שבמשך רבעון או שניים נוספים עלויות ההובלה ימשיכו להתייקר בשברי אחוזים. אבל זאת לא בעיה של פוקס, זה קורה גם ב קסטרו +0.68% קסטרו 9,412 +0.68% קסטרו בסיס:9,348 פתיחה:9,446 גבוה:9,479 נמוך:9,345 תמורה:288,914 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וב-H&M וברשתות נוספות, ובכלל בכל העולם. אציין שאנחנו לא מגלגלים מחירים לצרכן כי בינתיים אין בכך צורך".

באפנה ואפנת הבית הרווחיות התפעולית בארץ הייתה כ-22% ברבעון השני, בעוד בספורט הייתה 9.5%. אפשר להגדיל את השוליים במגזר הספורט?
"9-10% בספורט זה שיעור מאד טוב. מעבר לזה, צריך להסתכל על זה בתקופה ארוכה יותר, בחציון או בשנה השלמה. ברבעון ראינו השפעות של הקורונה – בקנדה למשל שם אנחנו מוכרים את נייקי במגזר הספורט היינו סגורים לגמרי, באירופה היו סגרים בחלק מהתקופה. בחציון שיעור הרווחיות התפעולית באפנה ואפנת הבית היה 13.5% לערך ובספורט כ-8% - וגם זאת תמונה לא מייצגת. צריך לזכור שבספורט יש לנו פעילויות חדשות. אם ננטרלן ונשאיר את הוותיקות שיעור הרווחיות התפעולית יהיה גבוה יותר. כשאתה מחודד כבר ויודע מה אתה עושה אתה מגיע לשיעורים גבוהים יותר".

את אורבן אאוטפיטרס ואנתרופולוג'י סגרתם – עד כמה אתם מרוצים מהעסקים בסאקס ויאנגה?
"על אורבן ואנתרופולוג'י היינו מדווחים תחת מגזר אפנה ואפנת הבית, וחלק מהשיפור בו הפעם ברבעון נבע מכך שבתקופה המקבילה מחקנו 11.5 מיליון שקל בנכסים על סגירת אורבן. מסאקס ומיאנגה אנחנו מאד מרוצים. שתיהן פעילויות רווחיות. סאקס היא מצומצמת יחסית עם 18-19 חנויות, ואמנם הייתה עליה השפעה בקורונה, כי מדובר בביגוד שמתאים יותר ליציאה ולערב, הושפעה מהקורונה כי זה בגדים של יציאה וערב אבל זו פעילות טובה".

 
"לובש ג'ינס ונועל סניקרס 4-5 פעמים בשבוע - כולם ככה". שחר רניה (צילום: שוקה כהן)

את שילב אתם מתכננים להנפיק?
"הנפקנו השנה שתי חברות, את ריטיילורס וטרמינל איקס, בטווח של שלושה חודשים זו מזו - אנחנו אולי סופרמנים אבל שילב היא חברה פרטית, והיא חברה מצוינת".

יש לכם 8 סניפים של דרים ספורט, לכמה עוד תתרחבו, ואיך התחרות בינתיים עם דקטלון שנראה שיש סביבה יותר הייפ?
"בדרים ספורט אנחנו מוכרים מותגים שונים של ספורט מקצועי ואלה סניפים של כ-1,000 מ"ר. כלומר, היות ואלה חנויות גדולות, לא צריכות להיות הרבה מהן. טווח של 15-25 סניפים הוא כזה שנרגיש איתו בנוח, ויחד עם זאת כל גידול יעשה בהתאם להצלחה ולא נמהר לפתוח חנויות. לשאלתך, דקטלון היא מתחרה אבל מסוג אחר. הם מוכרים שם את המותג של עצמם. הישראלים, וגם אני אגב, מאד אוהבים מותגים והם קונים אדידס ונייקי, שלא תמצא בדקטלון".

מבחינת האסטרטגיה בטווח הארוך יותר, אין חשש שהמכירות שלכם מאפנת הספורט תתחיל לרדת כשהטרנד יחלוף ונראה אתכם סוגרים סניפים בעצימות גבוהה? הרי היום אנשים קונים ביגוד ספורט גם ואולי בעיקר ליומיום, ולא בהכרח בשביל באמת לעשות ספורט. זה לא כמו פוקס הרשת שמוכרת בייסיק וגם לא כמו מנגו שמחליפים בה קולקציות בהתאם לטרנדים. אתם מחזיקים רשתות ייעודיות לספורט בפריסה רחבה.
"מגמות תמיד יכולות להשתנות, אבל יש כאלה שהן ארוכות טווח. בחיפוש פשוט בגוגל אפשר למצוא מחקרים שמצאו שהעיסוק בספורט יגדל ב-10-15 שנים הקרובות. אמנם אני רואה חשבון, עם חולצה כחולה מכופתרת הייתי הולך לפני שנתיים. היום תראה אותי 4-5 פעמים בשבוע לובש ג'ינס ונועל סניקרס, ויש לי 10 כאלה, ואת החולצה הכחולה שם רק בימים של כנסים. המגמה הזאת היא לא רק אצלי, אלא אצל כולם. יש כזו אמרה 'No more brown shoes'. אפילו מי שלובש חליפה שם סניקרס, ולא נראה לי שהדור הצעיר יחזור לנעליים החומות. אם יהיה שינוי מגמה נדע לעשות התאמות ונוכל לסגור סניף כזה או אחר שלא יעבוד טוב".  

עם כל הפרובינציאליות שבהתלהבות ממותג מחו"ל שמגיע לארץ – מה בעצם מוכרים ברשת פליינג טייגר שאתם מביאים לארץ? זה לא כמו סוהו?
"זה מותג שמגיע מדנמרק ורוב מי שביקר בחו"ל מכיר ואוהב אותו. מוכרים שם בעיקר מוצרים שמיועדים לילדים ולנשים, גאג'דטים ומתנות נחמדות, זה תחום שהולך היום. גם מוכרים שם חוויית קנייה. אלה חנויות יפות ומוארות".

רשת נוספת מחו"ל שתביאו לכאן היא רשת הסטוק ג'מבו עם סניפי הענק שלה. ראינו את דייסו, שמכרה פה בעיקר "פיצ'פקעס" סוגרת את הפעילות. איך אצלכם זה יראה אחרת?
"הנהלת פוקס יודעת את העבודה ומוכיחה את עצמה מזה שנים. תן לנו קרדיט שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים. ג'מבו זה שונה לגמרי. גם פה כמו בפליינג טייגר חוויית הקניה איכותית. אלה לא סניפים מתחת לבית, אלא במרחק של 5 דקות נסיעה ממך, וכאלה שתגיע אליהם עם הילדים ותמלא שם עגלה במשך 3 שעות. בנוסף, המוצרים הרבה יותר טובים מבדייסו והמחירים נוחים".

מה לגבי סבן אילבן שפורסם בעבר שתהיו חלק מהזיכיון שלה כאן לצד אלקטרה +0.99% אלקטרה 176,020 +0.99% אלקטרה בסיס:174,300 פתיחה:176,580 גבוה:176,580 נמוך:173,630 תמורה:1,898,061 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ?
"אין לנו פרטים חדשים למסור מעבר למה שדיווחנו (הדיווח האחרון של החברה בנושא היה בנובמבר אשתקד ובו נכתב כי "החברה בוחנת מעת לעת הזדמנויות עסקיות להרחבה וגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. ככל שתחול התפתחות בנושא, החברה תשוב ותדווח כנדרש" – א.פ)".

לסיום, ספר על מנוע צמיחה נוסף, רשת רד שלכם ושל הוט. אתם מתכננים למכור מכשירים ואביזרים לסמארטפון ומוצרי מולטימדיה, בזמן שהיום חנויות שכאלה צצות כפטריות אחרי הגשם, כי לכולם יש סמארטפונים. איזו בשורה תביאו?
"הרעיון פה הוא פוטנציאל הסינרגיה והניסיון של גוף עם ניסיון בקמעונאות ובלוקיישנים כמו פוקס ומולה יבואן רשמי של סלולר כמו הוט. שוב אני חוזר לחוויית הקניה. כשאנשים רואים בקניונים או בפאוור סנטרים, ששם בעיקר נתרכז, חנויות שנראות 'וואו' עם מיתוג טוב, יש לזה משמעות. יש לומר שבמכשירים עצמם המחירים די דומים. אייפון למשל לא נוכל למכור ב-30% הנחה. באביזרים יש יותר מקום לתת ערך מוסף לצרכן. לא נהיה הכי יקרים, אבל גם לא הכי זולים".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ויזל (ל"ת)
    רמי 25/08/2021 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פוקס תעלה עוד הרבה (ל"ת)
    אבי 25/08/2021 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה הבנו???
    שקשוקה 25/08/2021 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקחו מעניים ונתנו לעשיר חברת נייקי ישראל נתנה לויזל את כל השוק על מגש זהב אין לכם חצי מושג מה הולך מאחורי הקלעים..אתם שואלים אותו על דקטלון מי הם בכלל?? לכו תשאלו 700 חניות ספורט פרטיות שהקימו את כל המותגים בארץ שהיו בחתולים ועכשיו ויזל מחסל את כל הפרטיים...מצחיק שהוא היה הנציג של העסקים הקטנים בקורנה...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות