טופ גאם: ההכנסות עלו ב-30%, הרווח התפעולי הוכפל

החברה רשמה הכנסות של כ-48.8 מיליון שקל ורווח מייצג של 3.6 מיליון שקל - בונה על שימוש בכסף שגויס בהנפקה לצורך האצת הצמיחה באמצעות חדירה לשוק האמריקאי
 | 
telegram

חברת הממתקים ותוספי התזונה טופ גאם +3.77% טופ גאם 679.9 +3.77% טופ גאם בסיס:655.2 פתיחה:655.2 גבוה:681.1 נמוך:655 תמורה:144,580 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  רשמה הכנסות של כ-48.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, גידול של כ-50% בהשוואה להכנסות של 37.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הציגה במחצית רווח תפעולי של כ-5 מיליון שקל, גידול של 140% בהשוואה לרווח תפעולי של 2.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

בשורה תחתונה - החברה הציגה רווח מייצג של כ-3.6 מיליון שקל, גידול של 157% בהשוואה לרווח מייצג של כ-1.4 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה הונפקה מוקדם יותר החודש לפי שווי לפנים הכסף של כ-360 מיליון ובהנפקה גייסה כ-100 מיליון שקל. הכסף שגויס אמור לסייע לחברה בהתרחבות בענף תוספי התזונה והגדלת הקיבולת לצורך חדירה לשוק האמריקאי.

חברת טופ גאם עוסקת בייצור של סוכריות גומי והחל מהשנתיים האחרונות גם בייצור מסחרי של תוספי תזונה, בעיקר לשוק האמריקאי.


תוספי התזונה של החברה 

מיום המסחר הראשון עלתה מניית החברה בכ-3.6% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-490 מיליון שקל. בנרמול שנתי של תוצאות המחצית החברה נסחרת לפי מכפיל רווח מייצג של כ-68 כאשר החברה בונה על האצת הצמיחה באמצעות הכסף שגייסה בהנפקה.

הנהלת החברה מסרה עם פרסום הדוחות כי החברה ממשיכה את המהלך האסטרטגי במיקוד בתחום תוספי תזונה ובמיוחד בלקוחות אסטרטגיים בעלי מותגים בינלאומיים, לפיתוח מוצרים מבודלים על בסיס טכנולוגיית Gummiceuticals של החברה.

השיפור בפעילות מתבטא גם ב-EBITDA. במחצית הראשונה של השנה עלה ה-EBITDA בכ-72% לכ-7.8 מיליון, בהשוואה לכ-4.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה במחצית הראשונה של השנה בכ-27% לכ-7.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-5.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי חגי שטדלר, יו"ר החברה, "במחצית הראשונה של השנה מציגה טופ-גאם המשך גידול בפרמטרים העסקיים, לצד שיפור הרווחיות. החברה ממשיכה את המהלך האסטרטגי למיקוד בתחום תוספי התזונה ובלקוחות בעלי מותגים בינלאומיים מובלים בתחומי הפארמה, תוספי מזון, ומזון. מספר תהליכים לחתימה על הסכמי אספקה רב-שנתיים אותם מנהלת החברה מול מספר חברות אסטרטגיות, הבשילו עד כה לחתימה על 2 הסכמים עם חברות בינלאומיות מובילות, ומספר תהליכים  נוספים צפויים להבשיל עד סוף שנת 2021. בכוונת החברה להמשיך ביישום האסטרטגיה העסקית הכוללת, בין היתר, השקעה בבניית מפעל חדש בשדרות שיתן מענה לביקושים הצפויים בשנים הקרובות, חיזוק מערך השיווק והמכירות להגדלת מספר הלקוחות הבינלאומיים בתחום תוספי התזונה והרחבת הפריסה הגאוגרפית, האצת פרויקטי המו"פ והשלמת הפתוח של מוצרים חדשניים, לצד המשך ההשקעה בהעמקת התשתית הניהולית של החברה".

החברה, שמפעל הייצור הקיים שלה ממוקם בעיר שדרות, נמצאת בבעלות משותפת של המייסד ונשיא החברה חי חיון, רועי לוסטרניק ביחד עם קרן AP Partners שהשקיעה בחברה בשנת 2020 ב co-invest בחברה יחד עם דיסקונט קפיטל וארקין השקעות. קרן AP Partners היא קרן פרייבט אקוויטי אקטיבית שהוקמה בשנת 2018 והממוקדת בחברות קטנות ובינוניות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה בשווקים הבינלאומיים. מנכ"ל טופ-גאם הוא עמיחי בר-ניר, והיו"ר הפעיל של החברה הוא חגי שטדלר, שותף מייסד בקרן AP Partners. החברה מעסיקה כ-100 עובדים, 6 מהם הם מומחי מחקר ופיתוח מהשורה הראשונה של תעשיית הפוד-טק הישראלית.

עד לאחרונה התרכזה החברה בייצור סוכריות וממתקי גומי. בשנת 2016 החליטה טופ-גאם לממש את הידע המקיף, המומחיות והניסיון הרב שצברה בייצור סוכריות גומי, והחלה לפתח קו מוצרים לשוק תוספי התזונה. לצורך כך השקיעה החברה בשדרוג התשתיות וקווי הייצור והאריזה במפעל בשדרות כדי שיתאימו לסטנדרטים העולמיים המחמירים של תעשיית תוספי התזונה. ניסיון החברה בייצור ממתקים אפשר לה לייצר תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, מבלי לפגוע בחוויה המהנה והטעימה שבצריכת הסוכריות (למרות התוספת של הרכיבים הפעילים), ובמקביל להבטיח מענה לדרישות האיכות והיציבות של הרכיבים התזונתיים הפעילים שבסוכריה.

בד בבד, טופ-גאם השלימה פיתוח, תוך שימוש ביכולות פוד-טק מתקדמות: סוכריות גומי ללא תוספת סוכר המשמשות כתוספי תזונה, המבוססות על פורמולציה ייחודית של חומרים טבעיים וסיבים תזונתיים, ללא ממתיקים מלאכותיים, ללא צבעי מאכל וחומרי טעם מלאכותיים וללא תוצרי אלכוהול מבוססי סוכר. למרות שמדובר בתוסף תזונה ללא תוספת סוכר, הוא מאפשר חוויית אכילה מהנה, שהיא לא פחותה מחוויה של סוכריה על בסיס סוכר. קו המוצרים הייחודי החל להימכר בעולם בשנת 2020 למותגים בינלאומיים מובילים של חברות תוספי תזונה ופארמה, בעלות מותגי פרמיום, בין היתר תחת המותג Gummiceutical, ונחשב כמוצר בעל יתרונות מובהקים בשוק שברובו המוחלט עדין מבוסס סוכר, זאת לאור יתרונותיו הבריאותיים והפרו-ביוטיים, והסנטימנט השלילי כלפי מוצרים עם רמת סוכר גבוהה.

שוק תוספי התזונה העולמי (B2C) מוערך בכ-56 מיליארד דולר נכון לשנת 2020. בשנת 2020 צמח השוק באופן מואץ (14.5% לעומת ממוצע שנתי של 6%) על רקע מגפת הקורונה, ובכך המשיך להציג צמיחה רב-שנתית לאור מגמה הולכת ומתרחבת של אימוץ אורח חיים בריא. בתוך 4 שנים צפוי השוק לגדול לכ-66 מיליארד דולר, כאשר ארה"ב אחראית לכחצי ממנו. גודל השוק של תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי עמד בשנת 2020 (הן ישירות לצרכן והן ללקוחות עסקיים) על כ- 6.5 מיליארד דולר והוא צומח בממוצע בכ-16% בשנה

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות