לשם קבלת הסיוע: אל על תצמצם הצי ב-17 מטוסים ותפטר עוד 1500 עובדים?
בהמשך לדרישות משרד האוצר כדי שיסכים להעניק סיוע נוסף בהיקף 50 מיליון דולר, ב אל על +2.25% אל על 826.1 +2.25% בסיס:807.9 פתיחה:810.1 גבוה:826.1 נמוך:810.1 תמורה:71,496,509 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דנים בין היתר בהפסקת החכירה ומכירה של 17 ממטוסי הצי ובפיטורים של 1,500 עובדים נוספים, בהמשך ל-1,900 שכבר פוטרו השנה. קבלת הסיוע מותנית לא רק בהזרמת סך דומה מצד הבעלים קני רוזנברג אלא גם בהתייעלות שתהיה חייבת חברת התעופה לקדם.
נוכח הפחתת היקף הפעילות, באוצר דרשו מאל על להקטין את הצי ובכך להפחית את החובות בסך 2 מיליארד דולר הרובצים עליה לנושיה, מחכירי המטוסים וכן הבנקים. מנכ״ל האוצר רם בלינקוב ביקש לקבל לוח מפורט על מועד הפרעונות לנושים אלה. נוסף על כך הוצגה דרישה לא רק להפסקת חכירה, כי אם גם למכירת מטוסים בבעלות אל על מתוך הצי. פחות מטוסים פירושו גם פחות נוסעים ופחות הכנסות - אך באוצר צופים כי הדבר נחוץ שכן הצי של החברה גדול מדי ביחס לצפי הפעילות.
עוד מדברים באל על על סגירה סופית של חברת הבת סאן דור, זו שהפעילה בעברה טיסות בשבתות, מה שאל על עצמה כחברת התעופה הלאומית של ישראל, שמשרתת גם קהלים מסורתיים, דתיים וחרדים אינה יכולה להרשות לעצמה מחשש לאובדן הכנסות. בין כה וכה, תחת הבעלים החדשים והדתיים משפחת רוזנברג, פעילות הטיסות בשבת הופסקה. בצד אלה נשקל גם צמצום גדול של פעילות המטען.
במסגרת מתווה הסיוע קיבלה כבר אל על 210 מיליון דולר מהמדינה, בין השאר בדמות הקמת התשלום על כרטיסי טיסה לאנשי אבטחה במגזר הציבורי. סיוע זה הותנה בין השאר בעוד הנפקת הון מצד אל על, אך האחרונה לא עמדה בסיכום שכן בתזמון הנוכחי לשיטתה, הגיוס יכול להיות מבוצע לפי שער נמוך למניה שהיה מדלל את בעלי המניות - ובעלי השליטה - יותר מדי.
אותם 50 מיליון דולר נוספים שעתה אל על מבקש לקבל אמורים להינתן בפרישה ובתלות בביצוע צעדי ההתייעלות, באמצעות הנפקת אג״ח המירה למניות שתרכוש המדינה מהחברה, לשלוש שנים, ללא בטחונות או ריביות. ההמרה, אם תרצה בה המדינה, תבוצע בהנחה של 10% על מחיר השוק, ובכל מצב לא תביא את המדינה לשיעור אחזקה שיעלה על 24%. כלומר ייתכן שרק חלק מהחוב יומר ואת היתרה תצטרך אל על לפרוע.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
17.אל עלגד 23/09/2021 13:58הגב לתגובה זו1 0ההבדל בין אלוהים לטייסי אל על הוא שאלוהים לא חושב את עצמו טייס אל עלסגור
-
16.עובדים 5 ימים בשבוע , זאת אומרת שההוצאות גבוהות ב 30 אחיעקב 22/09/2021 04:14הגב לתגובה זו1 2אין לאל על שום סיכוי לשרוד, אם ההוצאות שלהם גבוהות ב 30 אחוז מחברות אחרות. לסגור, לסגור ואם החרדים רוצים חברת תעופה שיקימו להם על חשבונם, ולא על חשבוני.סגור
-
15.אל על חברה מושחתת ורקובה עד היסוד.תמים 21/09/2021 23:11הגב לתגובה זו2 1מנהלים גנבים ומושחתים וחברי וועד מושחתים וגנבים הרסו את אל על.סגור
-
14.חבליהודה 21/09/2021 22:21הגב לתגובה זו0 1לא צריך לפטר ולסגורסגור
-
13.אל על חייבת לטוס בשבתיהווית 21/09/2021 17:58הגב לתגובה זו1 2שתעסיק צוותים זריםסגור
- טען עוד
-
12.להפסיק את טיסות המטען בזמן נגיף הקורונה?טעות ענקית.צריך לחכור מטוסי מטען-תחום נדרש כעת 21/09/2021 16:06הגב לתגובה זו0 0טעות ענקית.צריך לחכור מטוסי מטען-תחום נדרש כעתסגור
-
11.זה מה שקורה כשמפסיקים לטוס בשבת (ל"ת)יוגי 21/09/2021 15:33הגב לתגובה זו0 3סגור
-
10.כואב הלב שכספי המיסים הולכים לחברה המושחתת הזאת (ל"ת)אנונימי 21/09/2021 12:16הגב לתגובה זו2 2סגור
-
9.ביבי אשםבוריס 21/09/2021 09:42הגב לתגובה זו2 3זה מה שקורה שנותנים לחברים כמו בורוביץ מתנה, וועדת חקירה עכשיו, מחברה לאומית שהיתה לדגל בכל העולם לאבדון. אתם מבינים כמה התעשרו בדרך? ואלו לא עובדי החברה, אלה הטייקונים שנתנו להם מתנות. עוד 2000 משפחות נפגעות במיידית, ביזיון של התנהלות. עדיף לסגור הכל.סגור
-
8.חברה מדממת שמנהליה חוגגים וטייסיה דורשים ושובתים.יש ר אלי 20/09/2021 21:25הגב לתגובה זו3 2חברה פרטית צריכה להתמודד עם הפסדיה ולא להיתמך ע"י משלם המיסים שלא משתתף בחגיגה בימים טובים יותר.סגור
-
7.What about the owners contributing some money of their (ל"ת)The public defender 20/09/2021 21:11הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.בדיחה עצובה שלא טסה בשבת, בדיחה (ל"ת)איציק 20/09/2021 18:23הגב לתגובה זו0 2סגור
-
5.לפי האוצר עדיף לסגור בכלל את אל עלנוסע מתמיד 20/09/2021 18:14הגב לתגובה זו1 2מצבת ההכנסות של אל על אחרי דרישות האוצר פירושה 0. לא מבין למה הבעלים והאוצר יזרימו "כסף מת" לחברה דועכת?סגור
-
4.ניזכרתי היו זמנים ה אל עלYL 20/09/2021 17:51הגב לתגובה זו1 0אם מתנת החג לא היתה ברמה זו היתה סיבה ל אי המראת מטוס כנראה נשארו שרידים של אותה תקופה ו לאחר כבוד חובה לשחרר אותם אחרת גורל אל על נחרץסגור
-
3.הגיע הזמן להפסיק לתמוך בחברה, לאפשר תחרות חופשית (ל"ת)דן 20/09/2021 15:25הגב לתגובה זו6 2סגור
-
2.לצמצם טיסות מטען בתקופה של צמיחה מטורפת ? כל חברותניר 20/09/2021 14:53הגב לתגובה זו3 2המטען בעולם - מגדילות ציים. אם מחזירים את רוב המטוסים החדשים (ה 787) נשארים עם צי מיושן ובעייתי שגם יקר משמעותית לתחזוקה. מי לעזאזל קובע שם את הדברים ?סגור
-
1.סיוע לאל עלמהלב הכואב יש להפסיק ומיד לתמוך בבעלים ומיד להפסיק 20/09/2021 14:34הגב לתגובה זו5 2מהלב הכואב יש להפסיק ומיד לתמוך בבעלים ומיד להפסיק לרכוש כרטיסים ולגרום לחברה ולבעלים קריסה ולהקים חברה של המדינה בלי שחיתות עם לב ודגל ????????????סגור