פינרג'י קופצת ברקע אפסייד של 85% מלידר שוקי הון
מניית חברת האנרגיה המתחדשת פינרג'י +0.34% פינרג'י 239.3 +0.34% בסיס:238.5 פתיחה:238.5 גבוה:249 נמוך:234.4 תמורה:34,644 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שמפתחת טכנולוגיה לגיבוי ואגירת אנרגיה והנעת רכבים חשמליים באמצעות שילוב בין חמצן מהאוויר ומתכות מסוג אלומיניום ואבץ, עולה במסחר בכ-10%. זאת, ברקע אפסייד של 85% שקיבלה מהפירמה לידר שוקי הון, שהשיקה סיקור על המניה עם המלצת קניה במחיר יעד של 13.5 שקל.
"אנו מתרשמים לחיוב מתפקוד ההנהלה ומהתקדמות החברה בחודשים האחרונים ומעריכים, כי המחיר הנוכחי אינו משקף את הפוטנציאל הגלום", כך לפי הכותבים עמית קופפרשמיד וסבינה לוי. "לדעתנו, הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה, מגיעה לשווקים בדיוק בזמן הנכון, עם שינוי המגמה הגלובלי שרק צפוי להתרחב בשנים הבאות, ואנו מעריכים, כי הקפיצה המשמעותית בתוצאות העסקיות של החברה תקרה במהלך השנים 2022-2023, לאחר השלמת הקמת המפעל החדש".
"כמו כן, ראוי לציין, כי מהדיווחים של החברה ניתן ללמוד שהחברה עומדת במחויבויות
שלקחה על עצמה במסגרת ההנפקה", הם ממשיכים, "זאת לרבות התחלת הקמת המפעל והעברת המעבדות למבנה החדש של החברה, קידום הפיילוט עם
דוראל אנרגיה
-5.08%
דוראל אנרגיה
1,196
-5.08%
בסיס:1,260
פתיחה:1,276
גבוה:1,276
נמוך:1,180
תמורה:5,390,772
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
על מערכות אגירת האנרגיה של החברה, הרחבת פעילות השיווק הבינלאומית וכיו"ב".
אותו מתקן ייצור שהוזכר נמצא בשלבי הקמה כאמור, ולו כושר ייצור של 20 מגה-וואט (פי 20 מהקיים כיום). הייצור באופן מלא אמור להתחיל במחצית השניה של 2022. להערכת לידר, ההשקעות לא יפסקו שם כי אם יתבצעו כאלה נוספות לצורך הגדלת כושר הייצור "כבר בשנים הקרובות, על מנת לתת מענה לביקושים הגדולים בשוק גיבוי האנרגיה, שרק צפוי להמשיך ולצמוח".
ובעוד המפעל מוקם, הכותבים מציינים את שיתופי הפעולה עליהם דיווחה בינתיים החברה. "פינרג'י עשתה בחודשים האחרונים כברת דרך משמעותית, ודיווחה על מספר התפתחויות חשובות לרבות, שיתופי פעולה עם שחקנים מרכזיים בשווקי הליבה, כולל אינדיאן אויל, אריקסון, Tata motors, אחת מחמשת חברות הענן הגדולות בעולם ומספר פיילוטים מוצלחים בתחום מערכות גיבוי האנרגיה. התפתחויות אלו עשויות להמחיש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה שפיתחה החברה ומחזקות את רמת הבטחון שלנו ביכולתה של החברה לצמוח בעתיד".
עוד מסבירים השניים כי באשר לעלייה בביקושים שתיארו, זו תנבע מהמגמה "לצמצום ייצור האנרגיה ממקורות מזהמים, לצד הצמיחה הניכרת בהיקף האתרים הקריטיים שדורשים גיבוי אנרגטי למקרים של הפסקות חשמל. כמו כן, המעבר להרחבת ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים וחשמול רכבים מביא לדרישה לפתרונות אגירת אנרגיה לטווח ארוך, ולמענה לשווקים בהן רשת החשמל אינה מפותחת מספיק. כאן בדיוק נכנסת פינרג'י לתמונה".
יחד עם זאת הם מסייגים בכותבם כי "חשוב לציין כי פעילות החברה, טומנת בתוכה סיכונים לא מבוטלים , הן לאור השלב המוקדם יחסית בהתפתחותה והסיכון העסקי הגלום במוצריה , והן לגבי חוסר הוודאות לגבי המיצוב התחרותי שלה בשווקי היעד בטווח הבינוני-ארוך על הרקע ריבוי פתרונות טכנולוגיים מתחרים".
לוי וקופפרשמיד צופים התקדמות מול אריקסון. "להערכתנו, קיים סיכוי גבוה, כי גם השלב השני של הפיילוט יושלם בהצלחה, ובחודשים הקרובים, בסמוך למועד השלמת הקמת המפעל החדש של החברה, נתחיל לראות רכישות הדרגתיות מצד אריקסון או לקוחותיה למערכות של החברה".
על מערכת הגיבוי שרכשה ממנה בזק נכתב בסקירה של לידר כי "עבור פינרג'י מדובר בעסקה משמעותית שפותחת עבור החברה שוק חדש לגמרי אך קשה עדיין להעריך את הפוטנציאל הכלכלי של העסקה". על חברת הדאטה סנטרים הגדולה, ששמה לא נחשף, ושהפיילוט מולה הושלם בהצלחה (גם כן למערכת הגיבוי) נכתב "אנו מעריכים, כי קיים סיכוי גבוה שהחברות יגיעו להבנות מסחריות בנוגע לפרויקט בהיקף גדול יותר, אשר יהווה התקדמות משמעותית לקראת מכירת מערכות גיבוי גדולות המתאימות למרכזי נתונים".
ביחס לפעילות בתחום הרכבים החשמליים, מסבירים הכותבים כי "המערכת של החברה צפויה לפתור מספר חסמים, הקיימים כיום ברכבים חשמליים לרבות: הכפלת ואף שילוש של טווח הנסיעה המוגבל של רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללת ליתיום-יון בלבד, צמצום התלות ברשת החשמל לטעינת הרכב, קיצור תהליך טעינת הרכב למספר דקות בלבד, וזאת על ידי החלפת פלטות אלומיניום קלות משקל ומילוי מיכל נוזל וצמצום עלויות מערכת ההנעה בעד כ-50% מעלות מערכת המופעלת באמצעות סוללות ליתיום-יון".
"פינרג'י מכוונת למדינות בהן תשתית החשמל אינה מפותחת ופריסת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים אינה צפויה להיות רחבה או איכותית - כמו הודו, שם עיקר המיקוד כיום. זה לא מפתיע שארבע מיצרניות הרכב הגדולות בהודו: Maruti Suzuki , Mahindra & Mahindra , Ashok Leyland ו- Tata Motors עליה דיווחה החברה ממש לאחרונה, בחרו לשתף פעולה עם החברה ולבחון את היישום של מערכותיה ברכבים שלהן. גם אם פעילות החברה בסופו של דבר תתמקד רק בשוק ההודי, מדובר בפוטנציאל הכנסות משמעותי לחברה".
כמו כן צויין כי "במדינות מתפתחות אימוץ הטכנולוגיה של פינרג'י תלוי בהקצאת משאבים ממשלתיים, ייתכן כי קצב ההתקדמות באזורים אלו יהיה איטי. לאור חוסר הוודאות בשוק ההודי בחרנו להעניק בשלב זה שווי סמלי לסגמנט, הנאמד ב-50 מיליון דולר".
על תחום האגירה נכתב "בשוק קיימים פתרונות נוספים לאגירת אנרגיה לזמן ארוך תוך שימוש בתאי מימן, מכלי אוויר וכיו"ב. עם זאת, אנו בדעה, כי מדובר בשוק עצום, בו יהיה מקום למספר טכנולוגיות ולא בהכרח נראה טכנולוגיה אחת שתשלוט בשוק. חשוב לציין כי המוצר של החברה עדיין נמצא בשלבי פיתוח, שעתידים להימשך עוד מספר שנים, ולכן קשה להעריך את תרומתו הפוטנציאלית לתוצאות. בחרנו גם כאן לתת שווי סמלי של 50 מיליון דולר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.חברת חלום פוטנציאל אינסופיאמיר 05/10/2021 09:21הגב לתגובה זו0 0ימומש הלוואי אני בפנים. השווי לא מנופחסגור
-
1.בהצלחה (ל"ת)אנונימי 04/10/2021 19:25הגב לתגובה זו0 0סגור