גו-טו קונה את אמי; תכניס במאוחד 350 מ' ש' ב-23' ומעל מיליארד ב-26'
חברת הבת (50%) של שגריר +1.27% שגריר 1,120 +1.27% בסיס:1,106 פתיחה:1,120 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , גו-טו (לשעבר קאר-טוגו) קונה את מלוא הבעלות (100%) ב-Emmy, שהיא חברת הקטנועים השיתופיים הגדולה בגרמניה, בתמורה ל-25% ממניותיה של גו-טו. גו-טו מעריכה כי בעקבות העסקה מחזור המכירות ב-2023 יגיע ל-350 מיליון שקל, נתון שישקף צמיחה של 350% ב-2026 להערכתה, הן כבר תגענה ל-1.5 מיליארד שקל.
גו-טו מציעה רכבים, קורקינטים, אופניים ואופנועים שיתופיים - לא בהכרח את כלל הכלים באותו האזור, לפחות בשלב זה של התפתחות החברה. בראיון קודם לביזפורטל מנכ"ל שגריר דוד מיכאל אמר "במדריד אנחנו רוצים להפעיל את כל הכלים. המודל הוא שבאותה אפליקציה כולם יהיו זמינים בפניך".
מכל מקום, הנרכשת Emmy ממוקדת בקטנועים בלבד. הסינרגיה אמור להיות ברמת האפליקציה האחידה וכן אפשרויות התשלום של משתמשי Emmy, שיוכלו לאחר נסיעה בקטנוע להמשיך מיד אחר כך אם ירצו בכלי תחבורה אחר של אותו השירות. לחלופין ניתן לדמיין כי עבור שעות שונות ביום וצרכים שונים בתלות ביעדים במרחקים שונים, המשתמשים בגרמניה יסעו בכלים שונים של אותה החברה.
לנרכשת של 3,000 קטנועים חשמליים הפרושים בברלין, המבורג ומינכן, ומשמשים לפיה 350 אלף איש. 120 עובדי Emmy יצטרפו ל-170 עובדי גו-טו כיום. בגו-טו מספרים כי בכוונתם תוך שנה להגדיל את היקף הפעילות בגרמניה באמצעות הסינרגיה עם Emmy בכ-300%.
עד כה השנה, גו-טו הכפילה את הכנסותיה באירופה בהשוואה לאלה ב-2021. באפריל השיקה את צי התחבורה השיתופית הגדול במדריר (כ-1,300 רכבים, קטנועים חשמליים וקורקינטים חשמליים). זה שנתיים וחצי שהחברה פעילה במלטה.
בישראל היא עדיין ממותגת כקאר-טו-גו במיזם הרכב השיתופי וכן היא זכיינית מובייק בפעילות האופניים השיתופיים (שהושהתה למשך פרק זמן ארוך מהצפוי ולאחרונה שבה לסדרה). כמו כן היא המפעילה של שירות אותוטל של עיריית תל אביב. את שיתוף הרכבים בחיפה הפסיקה, לדברי החברה בשל מחלוקות עם העירייה. כמו כן הודיעה באחרונה על הפעלת צי אופניים שיתופיים חשמלי, בשלב ראשון עם 350 כלים בתל אביב.
ביולי 2020 השקיע מייסד WeWork אדם נוימן 10 מיליון דולר ברוכשת גו-טו, זאת דרך החברה Nazare Capital Management שבשליטתו. עוד שותפה חדשה בגו-טו היא טלקאר, יבואנית קיה בישראל הנמצאת בבעלות משפחת אונגר, שבתמורה ל-3.5 מיליון דולר קיבלה נתח של 8% בחברה בתחילת השנה, זאת לפי שווי של 45 מיליון דולר לגו-טו.
מנכ"ל GoTo, גיל לייזר: "אנו צפויים לדריסת רגל ביעדי מפתח נוספים ביבשת. נביא לשוק הגרמני את הטכנולוגיה הייחודית שלנו, שמסוגלת לייצר נאמנות והכנסה גבוהה יותר מכל שחקן אחר בשוק התחבורה. הפתרון הטכנולוגי שלנו מקדים את שאר השחקנים בשוק ב-30-36 חודשים לפחות. תחבורה מבוססת מולטי-מודל על מספר אפשרויות התניידות היא העתיד".
ולריאן סלית'ר, מנכ"ל משותף ב-Emmy: "המשתמשים שלנו ייהנו מעתה מגישה מידית לפתרון ייחודי שיאפשר להם להשלים את השימוש שהם עושים בקטנועים עם רכבים ואופניים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה