"טינדר של עולם השינוע": תיקון שרשרת האספקה העולמית מתחיל באילת?

מטרתה של טראקנט של חנן פרידמן היא לחבר בין נהגי משאיות ללקוחות שצריכים לשנע את מרכולתם, להקטין עלויות ולצמצם בזמנים. מה המודל העסקי, מי מרוויחים מכך (ומי לא) ולמה הוא חושב שג'ף בזוס כועס עליו?
 | 
telegram
(5)

לחנן פרידמן איש מנוסה בתחום הלוגיסטיקה יש חלום - לפתח טכנולוגיה שתפתור חלק מהבעיות הלוגיסטיות של עולם המשאיות. פרידמן שהפריט את שירותי המזון של צה"ל,  הקים את התחנות הסולאריות בכביש הערבה בדרך לאילת, נחשב למומחה בתחום הלוגיסטיקה. בפרויקט הסולארי בכביש הערבה ב-2016, לטענתו, זיהה את הבעיות של עולם הלוגיסטיקה ועלה הרעיון ל טראקנט +1.18% טראקנט 102.5 +1.18% טראקנט בסיס:101.3 פתיחה:101.3 גבוה:103.3 נמוך:101.3 תמורה:2,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - הלחם של המילים משאית (Truck) ורשת (Net). ייתכן ושם הולם יותר היה טראקנט, רק מלשון מעקב (Track), כי בסוף, הטכנולוגיה שהוא פיתח עוקבת לא רק אחרי משאיות – כשכיום לטענתו הוא עוקב אחרי חצי מיליון משאיות באירופה. השבוע הודיע החברה על כניסה לתחום השינוע האווירי ופרידמן אומר שגם רכבות וספינות משא ייכנסו לתוך השירות בעתיד.

אולי פרידמן יצליח. בינתיים מניית טראקנט שהונפקה השנה מתנדנדת כשלאחרונה עלתה לשווי של כ-150 מיליון שקל. "בעולם השינוע כולם עובדים היום בשיטת אינהואס פליט אופטימיזיישן, או אופטימיזציית ציים פנים ארגונית", אומר פרידמן, היו"ר והמנכ"ל של טראקנט. "לפי נתונים של ה-OECD, באירופה 27% מהמשאיות נוסעות ריקות כל הזמן, בארה"ב 36% ובאסיה 40% מהמשאיות ריקות. כולם עובדים עם קבלני משנה, אבל כולם משחקים עם אותם שחקנים ואותן משאיות".

מה אתם עושים בעצם?
"יצרתי מודל של כלכלה שיתופית, בשיטת דיגיטציה ולמידת מכונות, כשבשיטה שפיתחתי יש מערכת שמדברת כיום עם חצי מיליון משאיות במקביל. היום כשמשלמים על התובלה, מתכללים את הק"מ הריק למחיר. אז המערכת יודעת לאתר נסיעות משולבות והמחיר יוצא מוזל, כשהחברות מרוויחות מזה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

איך? 
"אני בעצם עושה מאץ' בין בעלי הסחורות למשנעים, שיכולים להעביר את הקרגו בצורה המהירה והיעילה ביותר. אני מייעל את המוביל ואני מוזיל את המחיר ללקוח ואני עושה את שתי הפעולות בנגיעה אחת. אז במקום שמשאית שהעבירה עגבניות ממארסיי לספרד תחזור ריקה ליעד שלה, עכשיו היא יכולה לקחת צמיגים של מישלן חזרה ולהרוויח במקום לנסוע סתם ריקה".

זה לא גורם להרבה נהגים להפסיד עבודה?
"להיפך. נהגי המשאיות מרוויחים מזה. מי שכועס עליי זה DHL ואמזון AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% AMAZON סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMZN)".

למה?
"אנחנו מיישרים את מגרש המשחקים. כי הנהגים הם קבלני משנה של החברות הגדולות והם נוסעים ריק רק כדי להגיע לרווח מינימלי. אבל אין סיבה שנהג שהגיע לנמל ופרק, לא יקח הובלה חוזרת.

"אנחנו מקצרים את הזמנים ומוזילים ללקוחות, במיוחד בתקופה שלנו, שמחירי השילוח עלו בצורה משמעותית. שים לב למה שקורה בנושא הנהגים – הם חסרים. בבריטניה סגרו נמל בגלל זה. המערכת שלנו יכולה לשחרר את הפקק שנוצר".

ספר על תהליך ההקמה
פתחנו ב-2016, עד הקורונה היינו בפיתוח ויצרנו אינטגרציה. היום יש מערכת טלמטיק, כאלה שמשתמשים בטומטום (TMOAF) או ב איתוראן +1.68% איתוראן 28.98 +1.68% איתוראן סגירה:0 פתיחה:28.71 גבוה:28.99 נמוך:28.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . אז עשינו אינטגרציה עם שחקנים מובילים בשוק וברגע שנרשמת לאחד השירותים האלה, אני כבר מקבל את המידע ומתחיל לנתח אותו, זה כולל דלק, מצב מנוע ועוד פרמטרים, כמו כמה שעות הנהג כבר על הכביש.

"משם לוקחים את הדאטה ועושים השוואות ובדיקת נאותות רגולטוריות, כשבדרך אנחנו מחשבים את כמויות הפליטה ומציעים ללקוח את המשאית הכי חסכונית, מאחר ובאירופה החלו לשלם על הפליטות".

"אחרי שהנפקנו, השלב הבא היה להביא את המטענים. אם יש משאיות אבל אין מטענים זה לא שווה כלום.יש מסלול שלם למטען. יש מייל ראשון ואחרון. אז שילוח מטענים באוויר גדל מאוד מאז הקורונה. אבל הם גם מחפשים פתרונות בנושאי קיימות ואני נותן להם את זה. היום כבר יש לנו 50 עובדים, עם מטה באילת ובתל אביב ועוד שתי נציגויות באירופה".

עכשיו נכנסתם לתחום התעופה...
"זו עוד חוליה בשרשרת. פניתי לצ'אלנג' גרופ בליאז' בבלגיה, זו חברה גלובלית שעובדת גם באסיה ובארה"ב. איתם אנחנו נעשה תהליך של חיבור לעולם התעופה. אז אני יוכל לחבר בין המטוסים למשאיות. זה מתחבר למערכת ואתה כלקוח יכול לעקוב אחרי כל התהליך".

בעתיד תתפתחו גם לשינוע ימי?
כן. אנחנו חייבים לעשות את זה. יש לנו כבר מגעים עם גורמים בעולם הזה. צריך להבין שיש מייל ראשון, מייל האמצע והמייל הסופי. זה כולל גם רכבות. אנחנו גם נכנסים לתחום הזה בכל אירופה והתחלנו כבר בצרפת".

מי המתחרים שלך?
"יש מתחרים לכל מיני תחומים באופטימיזציה, אבל אין מתחרה שיכול לתת את סל המוצרים שאני נותן".

איך אתה מרוויח כסף?
"מהצד של הלקוחות אני גובה 2 אירו ממי שרוצה רק חיתום ומסמכים, או 5 אירו למי שמשתתף במכרזים על השינוע. מהצד של המשנע, אני לוקח 5% ממחיר השילוח. כלומר אם נהג משאית ירוויח בגלל השינוע מהמערכת שלנו 2,000 דולר, אני לוקח ממנו 100 דולר".

מה אתה חושב על ההנפקה בתל אביב?
"אנחנו מאוד מרוצים. גייסנו את הכסף שרצינו ואין לנו צורך לגייס עוד כרגע. אנחנו גם לא חברת חלום. יש כאלה עם שוויים מטורפים שיסבירו לך שעה מה הם עושים ולא תבין. אנחנו חברה עם רעיון פשוט עם מטרה שמאוד קלה להבנה. באחד הכנסים שהייתי בהם, עיתונאית אמרה לי ש"אנחנו הטינדר של עולם השינוע – בגלל שאנחנו עושים התאמות. מאוד אהבתי את ההגדרה הזו".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נשמע כמו נוכלות. מי זה? מה הוא עשה? (ל"ת)
    אילתי 22/10/2021 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    טראקיביי בעמ
    סיון 21/10/2021 07:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש עוד פתרונות חכמים להובלות של משטחים ומשאיות מלאות.פתרונות שיודעים לתת win win מלא גם לספק וגם למוביל
    סגור
  • 2.
    מיוחצנת של הגורו (ל"ת)
    שמואל 19/10/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    סקטור השינוע
    אורי 19/10/2021 08:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הולך לפרוץ בעוצמה עם רגיעת הקורונה......
    סגור
  • או הפוך להירגע עם רגיעת קורונה
    שמוליק 19/10/2021 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקטור נהיה חם אך ורק בגלל קורונה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות