האם אל על תקנה את ארקיע?
חברת התעופה אל על +1.67% אל על 821.4 +1.67% בסיס:807.9 פתיחה:810.1 גבוה:822.9 נמוך:810.1 תמורה:32,570,343 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת כי היא נכנסה למו"מ עם חברת התעופה הקטנה יותר ארקיע במטרה לרכוש אותה. מדובר על מגעים ראשוניים ובהחלט לא בטוח שזה יקרה בסופו שלדבר אך אל על היא מעוניינת לרכוש את ארקיע בתמורה להקצאת מניות לבעלי המניות של ארקיע.
על פי הודעת אל על: "מובהר, כי לתאריך דוח זה, לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב והמו"מ נמצא בתחילתו. אין כל וודאות כי העסקה הפוטנציאלית תתגבש וכי ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, וככל שייחתם הסכם מחייב, אין כל וודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים על-פי דין להשלמת העסקה הפוטנציאלית".
למעשה, ברכישתה של ארקיע, אל על מעוניינת לקבל את נתח השוק של ארקיע ולהקטין את התחרות מבחינתה בשוק המקומי, זאת לאחר שרפורמת השמים הפתוחים הביאה לכאן חברות נוספות (אך על פי ניתוח של בנק ישראל - זה לא פגע בחברות התעופה המקומיות שכן גם הן הגדילו את מספר הטיסות שלהן ולא הקטינו אותן).
אולי זו גם דרך מבחינתה של אל על לשפר את הנראות של הדוחות הכספיים. כזכור, בשנת 2018 רשות התחרות לא אישרה לאל על וישראייר להתמזג, וברשות הביעו חשש מפגיעה בתחרות בטיסות לאילת.
אלא שגם ארקיע אינה בדיוק רווחית, כך שייתכן שזו למעשה תהיה עוד דרך של אל על ללחוץ על המדינה להיכנע ולתת לה הטבות ומענקים - שאם לא כן היא פשוט תשבית את קווי התעופה, בוודאי את הקווים הפנימיים בישראל, שכן לפני הקורונה שלטה ארקיע ב-70% מקווי התעופה הפנימיים בישראל, ובשנת הקורונה היא איבדה חלק משמעותי מנתח השוק וירדה ל-46%, אך סביר להניח כי לאחר הקורונה נתח השוק שלה יעלה בחזרה.
אז האם מדובר במהלך כלכלי או מנוף לחץ נוסף? ימים יגידו.
ורק נזכיר את הקומבינה של חברות התעופה הישראליות: להפסיד - ולשנורר מהמדינה כסףקונים כל קונים חברה מפסידה - בידיעה שהיא הפסדית - ואחר כך באים למדינה בדרישות. המפתיע זה שהמדינה שוב ושוב נכנעת לזה ולא ברור למה.
המיזוג לשלד הבורסאי כנראה כבר לא ייצא לפועל
יש לציין כי ארקיע עצמה נמצאת בתהליך של מיזוג לחברה ציבורית בעסקה שקשור אליה גם השלד הבורסאי
קנזון
-0.69%
קנזון
130
-0.69%
בסיס:130.9
פתיחה:131
גבוה:131
נמוך:130
תמורה:3,584
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
וחתמה בתחילת השנה על מזכר הבנות למיזוג לפי שווי של כ-100 מיליון שקל לאותה חברה ציבורית, כאשר לאחים נקש יש 70% ממניות החברה ולעובדים עוד 30% נוספים, כאשר לפי התוכנית למיזוג בעלי המניות של ארקיע אמורים לקבל 82.6% ממניות השלד, כך שהאחים נקש אמורים לקבל קצת פחות מ-58% מהמניות בעוד העובדים יחזיקו ב-24.8%. אם אכן אל על לבסוף תרכוש את ארקיע היא כמובן לא תיכנס לבורסה, אך גם המיזוג עם אותה חברה ציבורית כנראה לא יתממש. בקנזון כתבו בדוחות הכספיים האחרונים כי "הסיכויים לעסקה מאוד נמוכים בשל החרפת נושא הקורונה" שזה בעצם מילים יפות לכך שהעסקה כנראה לא השתלמה לארקיע.
לאחרונה ביצעה אל על ספליט הפוך במניה ביחס של 8 ל-1. כל שמונה מניות של החברה מוזגו למניה אחת, כלומר, שער הבסיס הבוקר היה גבוה פי שמונה משער הנעילה שקדם לביצוע הספליט.
אל על מתמודדת עם סביבה עסקית מורכבת בצל הקורונה, עיכוב ההזרמה מצד הבעלים החדשים קני רוזנברג ומאבקים מול משרד האוצר - שמסרב להפוך הלוואה למענק, כפי שמבקשים באל על. לפני שנה, לפני הדרישות החדשות שהציגה אל על, ומול שר אוצר ומנכ"ל משרד אחר, ייתכן שבחסות התקוות למימוש תכנית ההתייעלות, חוותה המניה תקופה טובה בזמן שהחברה סופגת הפסדים גדולים.
מה שתמך בעליות אז היו גם הגיוסים - כסף נכנס לקופת החברה, השווי על פניו חייב לעלות. בביזפורטל סברנו אז כי המניה בכל זאת הייתה יקרה מדי - ומאז דצמבר האחרון השווי נחתך כמעט בחצי לכ-560 מיליון שקל (מקווים שחסכנו הפסדים מחלק מהקוראים). מאז היא עלתה לשווי של 610 מיליון שקל.
אנחנו נחזור ונזכיר שאל על היא חברה שאין לה בעצם זכות קיום אלמלא השקעת הבעלים והמדיה, חברה שהשווי שלה כעת הוא גבוה מהשווי שלה טרום הקורונה וזאת למרות שמאז היא איבדה מאות רבות של מיליונים מההון שלה. זה יתפוצץ מתישהו, השאלה היחידה היא מתי?
גם רואי החשבון של החברה עצמה סבורים כך. וזה מה שהם כתבו בדוחות הכספיים האחרונים של החברה: "למרות השלמת קבלת מימון המדינה בסך של 210 מיליון דולר, היות ויכולת החברה לעמוד בכל התחייבויותיה הפיננסיות תלויה, בין היתר, בקיומם של אירועים שאינם בשליטה מלאה של החברה ואשר אינם וודאיים והינם הכרחיים על מנת לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, נכון למועד אישור הדוחות הכספיים קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. בדוחות הכספיים לא נכללו התאמות לגבי ערכי הנכסים וסיווגם ולגבי ערכי ההתחייבויות, שיתכן ותהינה דרושות אם החברה לא תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי" - כך ממשיכים לקבוע רואי החשבון של אל על, גם בדוחות הכספיים הנוכחיים של החברה.
אל על ממשיכה לרשום הפסדי ענק גם כעת, ולמעשה החברה הפסדית בחצי מהשנים בעשור האחרון, כלומר היא הייתה הפסדית גם הרבה לפני הקורונה. החברה מציגה כמובן עליה משמעותית בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך זה בעיקר בגלל שברבעון המקביל החברה פעלה בהיקף עוד יותר מצומצם מאשר ברבעון הנוכחי. בפועל, החברה הכניסה ברבעון השני של השנה 222.6 מיליון דולר, לעומת 151.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
החברה רשמה EBITDAR חיובי בסך של כ-20 מיליון דולר, לעומת כ-3 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, אך מדובר עדיין בירידה גם מול הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז עמד ה-EBITDAR על 29 מיליון דולר, כלומר ירידה של 31%.
ההפסד ברבעון השני של השנה ירד קלות ל-81 מיליון דולר בהשוואה לכ-86 מיליון דולר ברבעון הקודם, ולעומת 104.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים ברבעון הסתכם בכ-151 מיליון דולר בהשוואה לתזרים שלילי של כ-54 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ותזרים שלילי של כ-23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אבל האמת היא שלא מדובר בשיפור אמיתי אלא בעקבות התקבולים מהסיוע של המדינה (בסך 210 מיליון דולר). על פי החברה 86 מיליון מתוך התזרים הוא מפעילות שוטפת, ללא הסיוע, אבל עדיין מדובר רק בחצי.
לקריאה נוספת על העובדה שלא מדובר במשבר חד פעמי בגלל הקורונה:
> כישלון להנפקה של אל על - אל "תקנו" את הכותרות החיוביות
> הצ'אנס של אל על - האם החברה תלמד לעוף ואיך זה שלמרות המשבר השווי שלה עלה?
> סקטור התעופה לא יתרומם בשנים הקרובות - והחילוצים יימשכו
> פרופ' עומר מואב: "אסור לפחד מפשיטת רגל של אל על; יהיו חברות אחרות"
> האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות
> תנו לאל על למות - אין סיבה לספק לה חמצן; צריך לחסל ולבנות מחדש; "הציבור לא צריך להציל חברה עם משכורות גבוהות"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
10.למ הציבור צריך לשלם?רונן 22/10/2021 11:53הגב לתגובה זו0 1רוב הציבור לא טס לאף מקום ובכל זאת צריך לממן את החברות הפרטיות?!?! שיתנו לכלל הציבור מניות בחברה ואז יכול לבקש סיוע כזה או אחרסגור
-
9.כי כל החברות הזרות שזכו לסיוע רווחיותתומר 19/10/2021 10:57הגב לתגובה זו2 0כתב חצרסגור
-
8.רכישהרוברט 19/10/2021 10:02הגב לתגובה זו0 0אם איזה כסף יקנו, המוצרים שגונבים לנו מהמזוודות לא יספיק למימון רכישת ארקיע !סגור
-
7.כשלא מביניםלרון 19/10/2021 08:34הגב לתגובה זו1 0לא מבינים....אל על כמו מנהל מקרקעי ישראל היא חברה ביטחונית,ואל תגידו "מה הקשר"סגור
-
6.בגלל הביקושים שהצטמצמו,יש לקצץ במצבת כח האדם ולהתייעלמיזוג מצוין לכולם 18/10/2021 22:15הגב לתגובה זו4 0והחברה תבריא ותעלה כאשר השמים ייפתחו לתיירות נכנסת שתבוא במאות אלפיה ומליוניה...סגור
- טען עוד
-
ומה עשתה עד כה?תומר 19/10/2021 10:58הגב לתגובה זו0 1קיבלה הלוואה, שום סיועסגור
-
5.אולי מדובר בקנייה תמורת מניותשחר 18/10/2021 21:05הגב לתגובה זו1 1כך או כך, אם יצא לפועל הרכישה או מיזוג אז סביר יהיה שהנפגעים יהיו הלקוחות של שתי החברותסגור
-
4.הממונה על ההגבלים העסקייםרון 18/10/2021 20:18הגב לתגובה זו2 2איפה הוא ?סגור
-
3.אסור לתת לחברה כושלת לצמצם תחרות (ל"ת)אלי כהן 18/10/2021 19:21הגב לתגובה זו2 3סגור
-
2.הכותרת נשמעת כמו בדיחה גרועהגבי 18/10/2021 18:52הגב לתגובה זו3 3עסקה שבה שני הצדדים יפלו יחד אל התהום.סגור
-
1.סוס צולע ועיוור קונה חמור זקן ועיוורשמי 18/10/2021 18:46הגב לתגובה זו0 3כך נראית העיסקה המוצעת..סגור