"בעוד שמונה שנים סייברוואן תגלגל מאות מיליוני דולרים"
לחברת סייברוואן -1.96% סייברוואן 5 -1.96% בסיס:5.1 פתיחה:5.2 גבוה:5.2 נמוך:4.9 תמורה:50,554 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שפיתחה טכנולוגיה שנועדה למנוע עיסוק בטלפון הסלולרי בעת נהיגה, חלומות גדולים. החברה שואפת לפרוץ לשוק הבינלאומי, אבל כרגע עוד אין לה ממש הכנסות. זה לא מפריע למנכ"ל החברה, אורי גלבוע לדבר על מספרים גבוהים. מאוד גבוהים. זה בסדר להיות אופטימי, אבל מה לעשות - הניסיון מלמד שצריך להיזהר עם אופטימיות בשמים של מנכ"לים. במקרים רבים יוצא שאלה זורקים יעדים שלא מושגים בסוף. כשמנכ"ל אומר שבעוד 5 שנים, 8 שנים - אז זה לרוב לא רציני. מי יודע מה יקרה עוד 5 שנים או 8 שנים?
כך או אחרת, בימים אלו מתמקדת סייבר וואן בפיילוטים עם חברות מובילות במשק הישראלי כמו למשל תנובה, חברת החשמל, פלסאון, משטרת ישראל ועוד. "בשנה הבאה אנחנו מתכננים לחדור לשוק האמריקאי, יש לנו כבר מגעים עם חברות בארה"ב, ובאירופה". אומר לנו אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן שכיהן בעברו כמנכ"ל וולו ישראל. השאיפה שלנו שבעוד שמונה שנים, מחזור ההכנסות שלנו הולך לעמוד על מאות מיליוני דולרים".
עד שתפרצו לחו"ל, בואו נדבר על הפעילות שלכם בארץ - ככל שיעלו יפה המאמצים להגביר את הנסיעה בתחבורה הציבורית, או בקארפולים, יצטרכו פחות את המוצר שלכם. איך תתמודדו עם זה?
"המוצר שלנו גם עכשיו לא מיועד רק לרכבים פרטיים, קהל היעד שלנו הן חברות מסחריות שמספקות משאיות, טנדרים, אוטובוסים ועוד. עיקר העוצמה של תאונות דרכים, זה בדיוק במקומות האלה. כמי שמכיר את ענף הרכב ואת ההיסטוריה שלו, אני מעריך שעשור זה טווח קצר מדי בשביל לחשוב על זה שתהיה ירידה בכמות של הרכבים הפרטיים על הכביש. היום בעולם יש קצת פחות ממיליארד כלי רכב פרטיים שנוסעים, ועוד עשור אני לא רואה ירידה כל-כך גדולה בתחום הזה. זאת אומרת, כמות תאונות הדרכים שזה הטריגר המרכזי למוצרים כמו שלנו, והאינפקט הכלכלי שלנו לא נראה כמו משהו שהולך לדעוך".
אז רכבים פרטיים הוא לא קהל היעד שלכם?
"כל עוד אין רגולציה בשוק - כלומר מהלך שבו מדינה או מדינות, יחייבו את יצרני הרכב הרכב לצאת עם אמצעי טכנולוגי שמגביל שימוש בטלפון סלולרי, אז הכניסה שלנו לעולם הרכב היא דרך חברות מסחריות".
איך הטכנולוגיה שלכם שונה מטכנולוגיות עם מטרה דומה, כמו מובילאיי למשל?
"ההבדל בין מה שאנחנו עושים, לבין מה שחברות אחרות מציעות הוא פשוט, הם מתריעים בדרך כלל ממש לפני שהנהג עושה תאונה, או שאם עשית משהו לא תקין אז הם מצפצפים - הם בעיקר מתריעים ממש מיד או אחרי שכבר הנהג איבד את השליטה על הרכב.
"המערכת שלנו בעצם מונעת את הסח הדעת עצמו, המערכת משתיקה את האפליקציות שלרוב גורמות להיסח הדעות כמו ווטסאפ ורשתות חברתיות. בעזרת הטכנולוגיה שלנו כל חברה מסחרית יכולה להגדיר איזה אפליקציות היא חוסמת לעובדים שלה בעת הנהיגה. בנוסף, יש לנו יכולת ייחודית לקלוט טלפונים סלולריים בתוך חלל סגור, בתוך הרכב ולהבדיל אותם משאר הסיגנלים הסלולריים שנמצאים באותו שטח גאוגרפי. נוכל לאתר את הטלפון שנמצא באזור הנהג, ולזהות את הטלפונים ששייכים לנוסעים האחרים ברכב, והמטרה שלנו היא כמובן להשפיע רק על הנהג.
כל אמצעי הבטיחות שקיימים היום ברכב, הם אמצעים שהלכו והתפתחו - נשאלת השאלה איך עם כל ההתפתחות של טכנולוגיות הבטיחות אין ירידה באחוזי תאונות הדרכים? התשובה היא שהיסח הדעת שלנו הולך וגדל. לפני עשר שנים, היינו רק מדברים עם הטלפון, והיום ניתן לעשות איתו הרבה דברים, כל החיים שלנו בטלפון - מצד אחד יש יותר אמצעי בטיחות ומצד שני יש יותר הסחות דעת".
איך גורמים למוצר שלכם להפוך לסטנדרט חדש? כזה שכל בעל רכב ירצה ויסכים לשלם עליו?
"כאמור, צריך להכניס רגולציה שחברות שמספקות רכבים כבדים יהיו מחויבות להתקין מערכות כמו שלנו. אנחנו פועלים אל מול הרגולציה בישראל לגבי זה, כדי שאנשים ירצו לרכוש את המערכת שלנו - למשל אם יחייבו כל נהג צעיר, או כל רכב שנוהג בו נהג צעיר להתקין מערכת כמו שלנו, תהיה עליו הקלה בביטוח או ברישוי, וזה יעודד אנשים פרטיים לעשות זאת. כרגע, אנחנו עוד לא ערוכים לשווק ולפנות לכל אדם באופן פרטי - אך כשתהיה רגולציה נוכל לעשות את זה. לכן התחלנו את הפעילות השיווקית שלנו דווקא בתחום ציי הרכב".
ספר לי על השת"פ עם סוכנות הרכב הרץ
"לקוחות הליסינג של הרץ יכולים לקבל את המערכת שלנו יחד עם הרכב של הרץ. הם מציעים את המערכת לאנשים פרטיים שלוקחים ליסיניג, או לחברות מסחריות שעובדת עם מחלקת הליסינג שלהם. אנשים שרוכשים את הרכב בחברת הליסינג לא יצטרכו לקחת את רכבם לחברה חיצונית להתקין את המערכת, הם מקבלים את הרכב עם המערכת בילט אין. בנוסף אנחנו יש לנו שיתוף פעולה גם עם אלדן - ואנחנו נמצאים במגעים גם עם שלמה סיקסיט וגם עם אלבר - איתם עדיין לא חתמנו".
המוצר שלכם כבר סיים את שלב הבטא במכשירי אייפון? מה תוכל לספר על היקף השימוש?
"בגלל שאנחנו בהתחלה, ואנחנו פונים כרגע בעיקר לציי רכב גדולים ששם עיקר השימוש הוא באנדרואיד, אין לנו הרבה. אבל בכל כלי רכב שיש בה מערכת של IOS ניתן להשתמש - התקנו את המערכת כבר ב-100 מערכות של IOS - חלקם בפיילוט, וחלקם זה לקוחות שעברו לשלב ההתקנה המסחרית. היעד שלנו, זה שעד סוף השנה הנוכחית בישראל המערכת תתוקן במעל 1,000 רכבים ומשאיות. כו שאמרתי, אנחנו מתכננים להתרחב בצורה מהותית בישראל ובעיקר בעולם".
יש לכם כבר מכירות בחו"ל?
"התשובה היא לא. מה שכן יש לנו פיילוט עם חברת IVECO האיטלקית, יצרנית המשאיות השלישית בגדולה בעולם".
מה לגבי ההנפקה בנאסד"ק?
"כרגע אנחנו עובדים בשני כיוונם, כשלב ראשון לפני ההנפקה אנחנו עובדים על צירוף משקיע אסטרטגי בתחום הרכב והטכנולוגיה בארה"ב, ובנק ששמו Truist Securities, החמישי בגודלו בארה"ב, ששוויו עומד על 86 מיליארד דולר. אנחנו במקביל בימים אלו עובדים על התשקיף, אני מניח שבחודשים הקרובים ההנפקה תצא לפועל. זו לא תהיה הנפקת ספאק, הכיוון שלנו הוא הנפקה רגילה".
שווי השוק של החברה בבורסה בת"א עומד על 107 מיליון שקל - ההערכה היא שהחברה מתכננת הנפקה בשווי גבוה משמעותית מהשווי בארץ
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
16.פירסמו את האנליזהדנית 30/04/2022 11:55הגב לתגובה זו0 0מחבר האנליזה ערן יעקובי למשפט וכניסה מיידית לבית הסוהר ל20 שניםסגור
-
15.כולם לכלא בסייברוואןאפי 30/04/2022 11:54הגב לתגובה זו0 0הונאת משקיעים מובהקתסגור
-
14.זוכרים?לרון 23/04/2022 18:36הגב לתגובה זו0 0יעקב מרידור והנורה שתאיר את רמת גן? כבר אז עבדו על אנשיםסגור
-
13.אין להם כלום....מהנדס 28/10/2021 02:15הגב לתגובה זו1 2עבדתי בסייברוואן בעבר, וברחתי כשהבנתי שאין לחברה הזאת בעצם כלום.... הפתרון לא באמת עובד מעבר לדמו, וגם אין כמעט לקוחותסגור
-
חחח איזה מרמור... כנראה לא היית טוב מספיק (ל"ת)עובד בסייברוואן 31/10/2021 11:06הגב לתגובה זו0 1סגור
- טען עוד
-
מנכל משועמם- עדיף שתנסה להביא לקוחות במקום לרשום תגובות (ל"ת)טוב שברחתי משם 22/04/2022 14:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.בעוד 8 שניםחחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים, 27/10/2021 15:34הגב לתגובה זו1 2חחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים,סגור
-
11.כשלבייב אמר שאפריקה תהיה שווה 10 מיליאר דולר - ננזףatuk19 27/10/2021 14:26הגב לתגובה זו1 1הרשות אסרה עליו לדבר על שווי החברה באוויר ובטח לא לתת תחזית שלא רשומה במאיה. לא יודע לגבי מכירות. אולי מותר? בכל מקרה שאלו עצמכם האם תרצו לשים במכונית שלכם את המערכת ולשלם עליה 1000 שח לשנה. ברור שהמשקיעים בחברה רוצים שמשרד התחבורה יכפה את ההתקן. ויש גם אנדרואיד קר. אפשר להתאים את האפליקציה כך שתעשה בידוק מה שעושה המערכתסגור
-
10.אני מתכוון להמציא תוכנה שמצמיחה כסף...המבין 27/10/2021 14:03הגב לתגובה זו3 0מי מוכן להשקיע בי? תאמינו לי עוד שנה אני מונפק במליאד דולר.... פראייר מי שלא ישקיע בי!סגור
-
9.בעוד 8 שנייםבעל דירה 27/10/2021 11:28הגב לתגובה זו4 0כל המכוניות יהיו אוטונומיות אז למה צריך בדיקת ערנות והסח תדעתסגור
-
8.או שלאחייל משוחרר 27/10/2021 11:20הגב לתגובה זו1 0כרגע לא דובים ולא ארנבות.... רק חלומותסגור
-
7.נשמע רע מאדשורטיסט רעב 27/10/2021 11:15הגב לתגובה זו0 18 שנים? מי בונה תוכנית עבודה ל8 שנים בשוק ככ דינאמי? ומה אז חוץ מלהריץ את המניה לקוראים תמימים לא תהיה שום בשורה..סגור
-
6.מיקרונט עושה את זה בשליש המחיר (ל"ת)אלי 27/10/2021 11:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.יש באיחוד האירופי תקן כזה שמחייב במכוניות חדשותחנן 27/10/2021 10:37הגב לתגובה זו0 0ולכן מכוניות חדשות יגיעו עם מערכת כזאתסגור
-
4.חרוט של חברה ומניה על פניםלילך 27/10/2021 10:37הגב לתגובה זו1 0לא לגעת לא להתקרב חרטה אמיתיתסגור
-
החברה הזו צריכה להיות במחלקת התברואה (ל"ת)אלי 27/10/2021 12:00הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.לחלום לא עולה כסף. (ל"ת)יש ר אלי 27/10/2021 10:36הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.pumpxxx 27/10/2021 10:23הגב לתגובה זו2 0בעוד 8 שנים אולי נזכה בלוטו ... כתבה לפמפום הנייר בושהסגור
-
1.קודם שיספר לי מה הולך להיות מחר, לפני שהוא "חוזה"8 שניםשובני 27/10/2021 10:13הגב לתגובה זו6 0...קדימה. הפורטל סובל הכל. כבר מזמן לאף אחד אין אחריות על מוצא פיו.סגור
-
ביזפורטל הבית של האינדיאניםמנכל נואש 27/10/2021 11:16הגב לתגובה זו4 0יותר סביר שעוד 8 שנים לחברה לא ישאר שקל ואפילו הרבה לפני זהסגור