גולן טלקום עזרה לסלקום לעבור לרווח תפעולי של כ-60 מ' ש'

בתקופה המקבילה הפסידה תפעולית 6 מ'; ההכנסות גדלו ב-4% ברבעון השלישי ל-994 מ', בין היתר עקב שיפור בהכנסות משירותי נדידה עם חזרת הטיסות לחו"ל. כך, ההכנסה הממוצעת ללקוח עלתה - וסביר שתוסיף לעלות עם שינוי המודל של אקספון שתחליף ידיים
 | 
telegram

חברת התקשורת סלקום -1.01% סלקום 1,860 -1.01% סלקום בסיס:1,879 פתיחה:1,879 גבוה:1,879 נמוך:1,824 תמורה:1,913,012 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על גידול של 4% בהכנסות ברבעון השלישי כשאלה הסתכמו ב-994 מיליון שקל בהשוואה ל-956 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה עברה לרווח תפעולי של 58 מיליון שקל מהפסד תפעולי בסך של 6 מיליון שקל. כך גם בשורה התחתונה עברה לרווח של 13 מיליון שקל מהפסד בן 37 מיליון שקל. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מאיחוד תוצאות גולן והתייעלות תפעולית.

עוד נרשם גידול של 19.9% ב-EBITDA המתואם שעמד על 277 מיליון שקל לעומת 231 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020. תזרים המזומנים הפנוי לרבעון הסתכם ב-110 מיליון שקל, בהשוואה ל-44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-150%.

במגזר הסלולר גדלו ההכנסות משרותי נדידה בעקבות חזרה חלקית של התיירות היוצאת בחודשי הקיץ, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עדיין הרמה רחוקה מזו של 2019 - כשבימים אלה אנו מדווחים על התפרצויות קורונה מחודשות ביתר שאת באירופה ובמשרד הבריאות ממליצים לישראלים לשקול שנית חופשות בחו"ל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמו כן מצבת מנויי הסלולר גדלה ב-20 אלף מנויים ברבעון השלישי לעומת זה השני, והסתכמה ב-3.246 מיליון לקוחות. מדובר בירידה מ-3.641 מיליון לקוחות שנה קודם לכן, ובחברה מסבירים שהדבר נבע מאי הכללת 427,000 מנויי דאטה כחלק ממצבת המנויים,  שכן החל ברבעון הרביעי של 2020 אלה מניבים הכנסה זניחה ועל כן הפסיקו להיספר.

שיעור הנטישה השתפר ועמד על 7.2% בתקופה בהשוואה ל-8.6% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ב-48.6 שקלים, בהשוואה ל-45.7 שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

הדבר נתמך גם בהכנסות משירותי נדידה (ממוצע מתפזר בין כל לקוחות החברה), וזה המקום לציין כי רכישת גולן טלקום  ע"י סלקום והעברת הידיים באקספון (שסביר שתוביל לשינוי המודל העסקי והפסקת הצעת המחיר הקבועה לכל החיים) מאפשרת סביבה זו של הגדלת ההכנסה מכל לקוח. המגמה עתידה לצבור תאוצה בעתיד עם השקת שירותי דור חמישי עם ערך משמעותי, הגדול מזה הזניח בשלב זה.

בתחום תשתיות האינטרנט הסתכמה מצבת המנויים ב-300,000 בתי אב, לעומת  289,000 בתקופה המקבילה, גידול של  כ-4%. מצבת הסיבים עלתה ל-123 אלפי מנויים, לעומת 113 אלפי מנויים בתום הרבעון השני של שנת 2021. מנויי סלקוםTV בסוף התקופה עמדו על 250 אלף בתי אב, נמוך באלף מהמספר לפני שנה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות