ריטיילורס הונפקה במחיר מבצע בחודש מאי וזינקה מאז ב-54%

החברה לא שינתה את היעדים ל-2022 כך שמי שהכיר את הערכות החברה היה יכול להעריך שברבעון השלישי הם יגיעו לתוצאות כאלו ובהתאמה המניה תעלה. לאן החברה הולכת מכאן והאם יש אפסייד נוסף במניה? לאומי פרטנרס הרוויחה מאות מיליונים
 | 
telegram
(5)

רשת אפנת ואביזרי הספורט ריטיילורס +1.86% ריטיילורס 6,518 +1.86% ריטיילורס בסיס:6,399 פתיחה:6,399 גבוה:6,532 נמוך:6,391 תמורה:4,781,749 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבוצת פוקס +2.6% פוקס 28,800 +2.6% פוקס בסיס:28,070 פתיחה:28,130 גבוה:28,990 נמוך:28,130 תמורה:5,059,740 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: טיפסה אתמול בכ-2% בתל אביב לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי לקראת סוף יום המסחר. היום, לאחר פרסום מצגת למשקיעים באנגלית ושיחות עם השוק, המניה כבר קפצה ב-8% ומשקפת כעת שווי חברה של 4.1 מיליארד שקל. ריטיילורס גייסה 570 מיליון שקל לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל אחרי הכסף במאי, ומאז תחילת המסחר בה עלתה ב-54%. בין המרוויחים הגדולים: בנק לאומי.

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק בניהולו של אבי אורטל, קנתה נתח של 10% מהחברה בתמורה ל-66 מיליון שקל. בהצעת מכר בהנפקה נפגשה עם המזומן כשמכרה את אחזקה זו ב-90 מיליון שקל (רווח של 24 מיליון שקל, תשואה של 36% על הסכום המושקע) – ונותרה עם מניות חסומות ל-18 חודשים בשיעור של 6.8% מהון החברה. החלק הזה שווה היום כ-280 מיליון שקל.

הקפיצה היום במניית החברה נעשתה אם כן אחרי שבריטיילורס תקשרו את התוצאות הטובות של הרבעון השלישי. זה המקום לחזור אחורה ולהזכיר כי ב-2020 המכירות עמדו על 640 מיליון שקל, והשווי בהנפקה היה במכפיל של 2.9 על נתון זה. למשקיעים שיווקה החברה טרם ההנפקה את תכניותיה להרחיב את פריסת הסניפים בזכיינות נייקי בארץ ובחו"ל, כמו גם אלה של פוט לוקר, וכן התרחבות רשת דרים ספורט החדשה בישראל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כבר אז דיברו על יעד של 200 סניפים לפעילויות השונות, בכל אזורי הפעילות, בסוף 2022, מול 112 סניפים בתחילת השנה. בעיניים של אז, ההנפקה נראתה יחסית יקרה.  מאחר שהיינו בתוך שוק הנפקות רותח - בשלב מסוים הפסיקו להאמין לחברות. הרי כולן יאמרו למשקיעים שהן צומחות ואוטוטו יהיה מושלם. איך יודעים מראש איזו חברה באמת תצמח כפי שהבטיחה?

אבל כעת כבר ניתן לראות כי ברבעון השלישי החברה הרוויחה 32 מיליון שקל, כלומר קצב של 128 מיליון שקל בשנה, מכפיל רווח של 20. היום כבר ניתן לומר שבינתיים העסקים מתקדמים לפי התכנית, כלומר הסיכון קטן משנדמה היה לקראת ההנפקה, ואם ככה אזי שמי שנכנס אז עשה זאת במחיר מבצע – אמנם חכמת הבדיעבד, אך עדיין דבר ששווה להזכיר ולזקוף גם לזכות ריטיילורס.

גם יעדי הביניים נשמרים – לקראת ההנפקה דיברה החברה על תוספת של 29 סניפים עד סוף 2020, כלומר 141 כאלה בסך הכל. בינתיים, בסוף הרבעון השלישי היא עומדת על 132 (שנה לפני כן: 96) – 50 לנייקי (50% מההכנסות בתשעת החודשים הראשונים), 74 לפוט לוקר (42%) ו8 לדרים ספורט (8%).

ההכנסות הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים ב-773 מיליון שקל, צמיחה של 65.5% על הרמות של שנה קודם לכן. ברבעון השלישי לבדו הכנסות החברה גדלו ב-61% ל-341.6 מיליון שקל. החברה צומחת גם באמצעות תוספת למכירות עם ההתרחבות בסניפים באזורים הקיימים וכאלה באזורים חדשים (בתקופת הדוח נכנסה לנורבגיה ושבדיה ועם נייקי החלה לפעול בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה – פעילות שקנתה מזכיין אחר), וגם באמצעות גידול במכירות של הסניפים הזהים (36.4% ברבעון השלישי). צמיחה על צמיחה, אם תרצו.

היעדים טובים לנייר, אבל כמה הגשמת התכנית העסקית עד כה מעידה על ההמשך ומימוש אותו יעד של 200 סניפים? האם באמת מצליחים לאתר מיקומים טובים, ולעשות זאת מספיק בזמן כדי לחתום על חוזי שכירות? גורמים המעורים בעסקי החברה עמם שוחחנו בביזפורטל מדברים על כך שהתכנית האסטרטגית מפורטת לרמה כזו שבריטיילורס מכירים די זמן מראש כל קניון קיים או בתכנון ובנייה באזורים אליהם הם שואפים להכנס, ברמת תנועת הלקוחות וליד איזה מדרגות נעות הם עוברים יותר ומקדמים שם את דריסת הרגל שלהם, ואינם מכירים מציאות של מירוץ אחרי עסקאות ומיקומים.

כאמור, טיב הפעילות הוא זכיינות (למעט של דרים ספורט), הן של נייקי והן של פוט לוקר העולמיות. השתיים על פניו יכולות לומר, בבואה של ריטיילורס לבקש לפעול במדינה חדשה, שמשוואת הסיכון-סיכוי מצדיקה שהרשת העולמית תכנס אליה לבדה, ולא תחלוק בהכנסות במודל של זכיינות או Joint Venture. אלא שבינתיים הדברים נראים חיוביים, שכן לריטיילורס הסכמים לזכיינות למשך 7 שנים עד עשור ב-15 מדינות שונות.

ואגב הרשתות העולמיות, פוט לוקר למשל נפלה ביום המסחר האחרון לשבוע שעבר בוול סטריט ב-11% אחרי שאמנם עקפה את תחזיות האנליסטים אך דיווחה על פגיעה ברווחיות הגולמית בשל שיבושים בשרשרת האספקה. סמנכ"ל הכספים אמר שיש די מלאי לעמוד בביקושים לעונת החגים. המשקיעים חששו מהאחרי, והורידו את המניה.

נראה שבריטיילורס פחות מודאגים מכך, שכן הם נשענים על מודל שונה, ובסביבת החברה לא מספרים על שיבושים שכאלה שפוגעים בהם. כזכיינית ברשת נייקי ופוטלוקר ("מולטי ברנד" בו נמכרים מותגי ספורט שונים, כמו נייקי, אדידס, ניו באלאנס ועוד – בשונה מרשת נייקי שתחת הקטגוריה "מונו ברנד") ריטיילורס אינה עוסקות בעצמה ביבוא. זו כבר צרה של נציגוית (להבדיל מזכיינות) נייקי, אדידס ושות' בישראל – כך שהמודל הכלכלי שונה.

הנחת העבודה של החברה היא שהחנויות הקיימות ממשיכות לצמוח כל העת, וכך גם אלה החדשות יציגו צמיחה עקבית – כלומר לא נראה תרחישים של התנפלות בהשקה ולאחר מכן דשדוש, כך לפחות יקוו בריטיילורס. לגבי העתיד הקרוב ניתן לומר כי יש עונתיות בענף בשל החגים הנוצריים ברבעון הרביעי, כך שייתכן כי הדבר יתבטא בתוצאות ריטיילורס.

ההתרחבות המתוארת סולידית בחלקים מסויימים שלה. למשל, על אף עליית תחום האי-קומרס, בריטיילורס לא ממהרים לפתוח אתרי אונליין לפעילויות המקומיות – הגם שהחוזים שלהם מאפשרים להם לעשות זאת תוך 12 חודשים מכניסה לכל טריטוריה חדשה. האסטרטגיה אינה לעשות זאת כבר כשניתן, אלא ראשית לבסס את העסקים מספיק.

עוד תצוין רכישת רשת ציוד הכושר אנרג'ים הפעילה במגזר הצרכן הפרטי וזה המוסדי (חדרי כושר), והמגעים לרכישת הזכיינות למותג הנעליים קונברס בישראל ("אולסטאר"). ריטיילורס גם יוצאת נשכרת ממהלך של הרשתות העולמיות שבצרכן הישראלי דווקא פוגע.

כך, נייקי ואדידס בישראל חתכו עשרות קמעונאים עצמאיים להם יפסיקו למכור, במטרה למשוך עוד קונים לחנויות היעודיות של נייקי ואדידס – שם הן גם יכולות לשלוט יותר במחיר לצרכן. חלק מהספקים היו מקבלים סחורות ביבוא מקביל, וגם בכך הרשתות העולמיות ניסו להלחם, כמו גם במחירי מכירה זולים יותר של חלק מהעסקים הקטנים, שלשיטת המותגים פגעו ביוקרה שלהם.

במובן הזה ריטיילורס, כזכיינית, בצד הטוב של המשוואה – אך מקורבים לחברה מספרים כי גם היא הייתה רוצה לקנות ולמכור יותר מנייקי ואדידס וכן להינות מיותר גמישות לגבי היכן ניתר למכור (למשל לגבי נייקי – האם רק בסניפי נייקי, או גם בפוט לוקר). הבקשות האלה מצדה ככל הנראה מתואמות אם הביקושים בשטח, ואם הרשתות העולמיות מסרבות לענות עליהן כדי לשמור על "נדירות" ברמה מסוימת של הסחורה, אזי שהצמיחה הפוטנציאלית, ברמה כזו או אחרת נפגעת.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין לכם חצי מושג על הענף הזה....
    שקשוקה 24/11/2021 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגביר רוצה גם את כבשת הרש....רשעים!!!
    סגור
  • 2.
    מה עם איזה חיוך
    רק שאלה 23/11/2021 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הראל נראה כועס כל הזמן? עשירים שלא מחייכים מקריפים אותי
    סגור
  • ככה זה כשהוא מחייך (ל"ת)
    ויקטוריו עזריאלי 23/11/2021 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מלך
    אנ י רק שאלה 23/11/2021 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הראל עשה את כל הכסף שלו ובנה אימפריה ב 10 אצבעות .
    סגור
  • 1.
    נו באמת. אם הייתה יורדת הייתם מדברים על שוק המנופח (ל"ת)
    אנונימי 22/11/2021 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות