מדריך: מה זה מכפיל רווח ומדוע הוא כל כך חשוב?

עדכון אוקטובר 22 - ה"מכפילים" השונים הם כלי חשוב להערכת שווי חברות. מה ההבדל בין מכפיל רווח, מכפיל רווח עתידי ומכפיל תפעולי? למה משמש מכפיל רווח היסטורי ומה זה מכפיל הון? מדריך
 | 

אחד הדברים החשובים להבין בכניסה לכל ההשקעה במניה היא שלא קונים נייר אלא בעצם נכנסים כשותפים בחברה, והשאלה שצריכה להישאל היא למה אני רוצה להיות שותף בחברה הזו, ומה המחיר שאני מוכן לשלם כדי להיות שותף בחברה הזו? או במילים אחרות כמה "שווה" החברה הזו בשבילי?

הערכת שווי חברות הוא נושא רחב וישנן שיטות רבות לעשות זאת. יש הבדל בין סקטורים שונים שכן לא נעריך חברות נדל"ן באותו אופן שנעריך חברה תעשייתית. ישנן גם חברות שמייצרות רווחים קבועים באופן יציב אך לא מייצגות פוטנציאל גדול לצמיחה עתידית לעומת חברות שייתכן שבהווה לא מרוויחות כל כך הרבה, אך בעתיד אנו צופים עלייה משמעותית ברווח. לגבי כל אחד מסוגי החברות נשתמש במתודה שונה כדי להעריך את שוויה בעיננו. אחד הביטויים שאנו שומעים רבות כשמדברים על הערכת שווי של חברה הוא "מכפיל". מהו אותו מכפיל ואיך הוא מסיע לנו להעריך את שווי החברות?  

מכפיל רווח נוכחי. אחד הפרמטרים שנהוג לבדוק לעיתים קרובות הוא "מכפיל הרווח". המכפיל אומר לנו כמה שנים ייקח לחברה להרוויח את שוויה הנוכחי. כלומר, בהינתן רמת הרווחים הנוכחית, ובהינתן שווי השוק של החברה כרגע, תוך כמה שנים החברה תרוויח את הסכום ששווה לשווי השוק שלה. דוגמה: חברה שנסחרת לפי שווי שוק של 10 מיליון שקל ומרוויחה מיליון שקל בשנה נסחרת במכפיל רווח נוכחי של 10.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אתר ביזפורטל מגיש לקוראים את מרבית המידע הזה בדף החברה שמיועד לכל אחת מהחברות בבורסה בתל אביב. נבחן לדוגמה את הדף של חברת פלסאון תעשיות:

ניתן לראות מצד שמאל למעלה את מכפיל הרווח שעומד על 15.31. בדף זה רואים גם את השווי של החברה באלפי ש"ח (2,100,098). מי שרוצה לנתח את הנתונים עצמם יוכל להיכנס בסרגל הכלים הכחול לדוחות שם יוכל לראות את ההכנסות והרווח הנקי: 


ובהמשך מחושבים גם מכפילים נוספים: 


המכפיל עוזר לנו להבין אם החברה יקרה או זולה. ניקח לדוגמה שתי חברות מפורסמות. שווי השוק של אפל APPLE -0.21% APPLE 228.52 -0.21% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.86 גבוה:230.15 נמוך:225.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עומד על קרוב ל-3 טריליון דולר. לעומתה אמזון AMAZON -2.22% AMAZON 198.38 -2.22% AMAZON סגירה:0 פתיחה:202.88 גבוה:203.49 נמוך:195.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  נסחרת בשווי של 1.69 טריליון דולר. כשאני מתלבט בין קניה של מניית אפל לבין מניית אמזון אני בעצם שואל את עצמי האם עדיף לי לקנות את אפל ב-3 טריליון דולר או עדיף לי לקנות את אמזון ב-1.69 טריליון דולר? האם ניתן להסיק מכך שאמזון יותר זולה? התשובה היא כמובן לא, כי זה תלוי כמה הן מרוויחות ואפל מרוויחה כיום הרבה יותר. מכפיל הרווח הנוכחי של אמזון עומד על 65. כלומר, אם אמזון תרוויח את אותו סכום שהרוויחה בשנה האחרונה בכל שנה ב-65 השנים הבאות אז סך כל הרווחים שלה יהיה שווה לשווי השוק של החברה כיום. אפל לעומתה נסחרת במכפיל רווח של 31 שנמוך בהרבה, כלומר ייקח לה רק 31 שנים בקצב הנוכחי. למרות שאפל שווה כמעט פי שתיים היא "זולה" יותר מבחינת הרווחיות. מדוע השוק נותן לאמזון מחיר גבוה פי שניים על הרווחים לעומת אפל? כנראה שהוא מאמין שבהמשך היא תצמח בקצב גבוה יותר, אך כרגע, על כל פנים, אפל זולה בהרבה. 

מכפיל רווח עתידי. לעיתים קרובות הרווח הנוכחי הוא בעצם היסטוריה שכן הוא מייצג מה קרה עד עכשיו, אך מה יקרה בשנה הבאה? לדוגמה, נניח שהחברה שלנו מהפסקה הקודמת ששווה 10 מיליון שקל ומרוויחה מיליון שקל זכתה לפתע בחוזה ממשלתי שמן והיא צפויה להכפיל את הרווחים שלה בשנה הקרובה, או לחלופין הפסידה חוזה ארוך טווח וצפויה להרוויח בשנה הבאה רק חצי מיליון שקל? המכפיל הנוכחי לא ייתן לנו את המידע הזה ולא ישקף באמת את שווי החברה. כאן בא לעזרתנו המכפיל העתידי שלוקח התפתחויות כאלה בחשבון. החיסרון שלו כמובן הוא שלעומת מכפיל הרווח הנוכחי שמבוסס על מה שהחברה כבר פרסמה והרוויחה בפועל, זה העתידי לא מבוסס על נתונים ידועים אלא על הערכות בלבד, שכן הרווחים העתידיים טרם הגיעו לקופת החברה, ואין וודאות שהערכות אכן יתממשו. כדי להעריך כמה החברה מרוויחה אנו יכולים להסתמך על תחזיות האנליסטים או על הערכות החברה שמפורסמות לעיתים יחד עם הדוחות או לערוך ניתוח על סמך הדוחות ולנסות להעריך את ההתפתחויות בשוק לפי דעתנו.  

ניקח שתי חברות אחרות הפעם מתחום הפארמה. חברת ביוג'ן BIOGEN IDEC +1.29% BIOGEN IDEC 158.01 +1.29% BIOGEN IDEC סגירה:0 פתיחה:157.17 גבוה:159.1 נמוך:154.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת לפי שווי שוק של 35 מיליארד דולר. מתחרתה רגנרון REGENERON PHARMACEUTICALS +0.15% REGENERON... 744.5 +0.15% REGENERON PHARMACEUTICALS סגירה:0 פתיחה:744.87 גבוה:757.56 נמוך:735.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת בשווי שוק כמעט כפול של 68 מיליארד דולר. אך כבר אמרנו שהמידע הזה חסר משמעות מבלי שניקח בחשבון כמה הן מרוויחות. אם מסתכלים על מכפיל הרווח מקבלים תמונה ברורה יותר כאשר מכפיל הרווח של ביוג'ן עומד על 23 לעומת 10 בלבד של חברת רגנרון. ההפרש הזה בין המכפילים הזה הוא מעט מוזר לשתי חברות ששייכות לאותה תעשייה, והיינו מצפים שהפער יצטמצמם המשך בדרך זו או אחרת. פה מכפיל הרווח העתידי נותן לנו מידע נוסף, שכן המכפיל העתידי של ביוג'ן הוא 12.8 בלבד בעוד מכפיל הרווח העתידי של רגנרון עולה ל-13.2. ככל הנראה הציפיות לביצועים העסקיים בשנה הבאה כבר נלקחים בחשבון בתמחור הנוכחי של שתי החברות. יחד עם זאת אין שום וודאות שאכן כך יהיה, ושתי החברות עשויות או עלולות להפתיע לטובה או לרעה. 

באופן דומה אפשר לקחת מספרים אחרים ולבדוק ביחס לערך החברה. לדוגמה מכפיל מכירות יגיד לנו כמה שנים של מכירות באותה כמות של המכירות בשנה האחרונה יסתכם לערך של החברה, ומכפיל מכירות עתידי ייתייחס לכמה שעתידה החברה למכור וכו'. כל מכפיל כזה נותן לנו מידע נוסף ביחס להערכת שווי החברה. נבחן כעת כמה מכפילים נוספים ומשמעותם.

מכפיל רווח היסטורי. חברות שונות ותעשיות שונות מתנהגות באופן שונה ונהנות משיעורי רווחיות שונים מבחינה היסטורית. כלי נוסף שיעזור לנו לבחון ערך של חברה ולנטרל רעשים הוא מכפיל הרווח ההיסטורי ביחס לחברה מסוימת או ביחס לענף מסוים. חברות צמיחה כגון אמזון או טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נהנית באופן היסטורי ממכפיל גבוה כיון שההערכה היא שהם ימשיכו לצמוח ובהמשך להצדיק את המחיר הגבוה. לכן מכפיל של 65 לאמזון עלול להראות גבוה מאד, אך בהסתכלות על המכפיל ההיסטורי שלה נראה שבאופן מסורתי היא נסחרת במכפילים גבוהים מאד, לאורך תקופות ארוכות מעל 100, לכן המכפיל הנוכחי הוא נמוך יחסית לעבר ומבטא את ההבנה ששיעורי הצמיחה של אמזון כבר לא יהיו גבוהים כבעבר. להלן מכפילי הרווח של אמזון בשנים האחרונות (תחת הרוביקה PE Ratio):

לעומתה, וול מארט WALMART +1.39% WALMART 88.39 +1.39% WALMART סגירה:0 פתיחה:87.15 גבוה:88.64 נמוך:86.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרה באופן היסטורי במכפיל של מתחת 20 והחל משנת 2018 בערך התחיל המכפיל לעלות וכיום היא נסחרת במכפיל שקרוב ל-50.
מכפיל הרווח של וול מארט לאורך השנים האחרונות: 


לכן, מבחינה היסטורית אמזון במכפיל של 65 נחשבת "זולה" וול מארט במכפיל נמוך יותר של 50 נחשבת "יקרה", וזאת בהתחשב בהיסטוריית הצמיחה שלהן. 

מכפיל תפעולי. לעיתים יש "רעשים" נוספים שאנו רוצים לנטרל כאשר אנו מעריכים ערך של חברה כגון מלאי מזומנים או חוב או נכסים אחרים שמטשטשים לנו את התמונה לגבי הרווח שהחברה באמת מייצרת. מכפיל הרווח התפעולי נועד לעזור לנו בזה. 

הרווח התפעולי הוא הרווח מההכנסות השוטפות של העסק דהיינו לאחר הפחתת הוצאות התפעול מהרווח הגולמי (שהוא הרווח בניכוי עלויות המכר). הוצאות התפעול הן הוצאות שיווק ומכירה, הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות מחקר ופיתוח. לא נפחית את המיסים והוצאות ריבית. בדרך כלל רווח תפעולי משקף בצורה טובה יותר את הרווח האמיתי שהחברה מייצרת. בדוחות הכספיים תפרסם החברה את הרווח התפעולי שלה שהוא אחד הנתונים החשובים ביותר לצורך הבנת פעילותה ורווחיותה. כדי לחשב את מכפיל הרווח התפעולי נחזור על הפעולה הקודמת הפעם עם הרווח התפעולי. כמה שנים של רווח תפעולי ברמה הנוכחית יסתכם לכדי שווי החברה. גם פה כמובן נוכל להתייחס למכפיל הרווח התפעולי הנוכחי, או למכפיל רווח תפעולי עתידי על פי הערכות האנליסטים או החברה או מה שאנו מעריכים שיהיה הרווח התפעולי בשנה הבאה. 

נשתמש בדוגמה מתחום נוסף. ענקית התקשורת At&t AT&T INC +0.66% AT&T INC 22.98 +0.66% AT&T INC סגירה:0 פתיחה:22.79 גבוה:23.15 נמוך:22.73 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת לפי מכפיל 190 לעומת המתחרה Verizon שנסחרת ב-9.77 בלבד. ברור שהמכפיל של הראשונה מבטא אירוע חד פעמי, ואכן בהסתכלות על מכפיל עתידי אנו רואים שההבדל הוא בין 9.77 לוריזון לעומת 7 בלבד אצל At&t. עכשיו אם כן עולה השאלה ההפוכה, למה וריזון יקרה יותר? המכפיל התפעולי יראה שההבדל הוא בין 7.62 אצל ווריזון לעומת 7.35 אצל מתחרתה. כלומר אין באמת הבדל בין החברות מבחינת שווין ביחס ליכולת ייצור הרווח שלהן. 

דוגמה נוספת בולטת של חברה ישראלית שנסחרת בוול סטריט, חברת צ'ק פוינט צ'ק פוינט +2.92% צ'ק פוינט 181.99 +2.92% צ'ק פוינט סגירה:0 פתיחה:177.92 גבוה:183.51 נמוך:177.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - שמדשדשת סביב אותו מחיר כבר שנים רבות. מכפיל הרווח עומד על 6.14 בלבד. מכפיל הרווח התפעולי מספק חלק מההסבר, שכן הוא עומד על יותר מפי שתיים - 13.75 מה שמוסבר על ידי כך שחלק גדול משווי החברה נובע מהמזומנים שברשותה ולא מהרווח שהיא מייצרת. 

מכפיל הרווח במדד ת"א 35
באתר ביזפורטל יש את המידע המשוקלל לכל חברה עם פירוט של מכפיל הרווח ההיסטורי שלה וכן יש גם את המכיל רווח הממוצע לכל המדד. לדוגמה, מכפיל הרווח לת"א 35 הוא 12.3 זה מכפיל מוטה כי יש לנו במדד 35 הרבה בנקים ומכפיל הרווח שלהם נמוך, ועדיין מדובר במכפיל נמוך בהשוואה עולמית:

מכפיל הון. מכפיל נוסף שנהוג לקחת בחשבון הוא מכפיל ההון שבודק מה ערך החברה בשוק ביחס לשווי של החברה בספרים. שווי ההון של החברה הוא ערך הנכסים פחות ההתחייבויות וגם הוא מצויין בדוחות הכספיים. אפשר גם לומר שהמכפיל בעצם בודק מה היחס בין מה ששווים הנכסים של החברה לבין הערך שבו היא נסחרת בבורסה.  הנוסחה לחישוב מכפיל ההון היא שווי השוק לחלק שווי ההון העצמי. 

נפנה את מבטנו הפעם לעבר השוק המקומי, לשני הבנקים הגדולים. בנק פועלים פועלים +2.13% פועלים 4,210 +2.13% פועלים בסיס:4,122 פתיחה:4,127 גבוה:4,210 נמוך:4,127 תמורה:147,153,400 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחר בשווי של 40 מיליארד שקל לעומת בנק לאומי לאומי +1.67% לאומי 4,135 +1.67% לאומי בסיס:4,067 פתיחה:4,040 גבוה:4,140 נמוך:4,040 תמורה:158,957,381 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שנסחר בשווי 42 מיליארד שקל. מכפיל הרווח של שניהם כמעט זהה, כאשר הפועלים נסחר במכפיל רווח של 9 לעומת כ-8.5 של בנק לאומי. אבל בהסתכלות על מכפיל ההון ניכר הבדל משמעותי יותר. בעוד בבנק לאומי מכפיל ההון עומד על 0.9 בלאומי הוא 1.1. המשמעות היא שהשוק מעריך שבנק הלאומי יודע לייצר רווח יותר גבוה מההון שברשותו לעומת בנק הפועלים. לכן ההון העצמי של בנק הלאומי "שווה יותר" מזה של הפועלים. 


תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    הייתי מוסיף את הקשר לריבית
    ליאור 13/10/2022 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הריבית כאלטרנטיבה בטוחה למניות יכולה להשפיע מאוד על השוק. כשהריבית 5% הכסף יהיה מוכפל תוך 14.2 שנים (=מכפיל רווח 14.2) כשהריבית היא 3%, זה שקול למכפיל רווח 23.45 כך כשהריבית היתה אפסית, היה עדיף לקחת סיכון על מניות במכפילים גבוהים, כשהריבית עולה, עדיף לקבל כסף בטוח. אך קצב השפעת העלאת הריבית יורד יחסית לשינוי בקצב המכפיל השקול, לכן מכפיל רווח של 10-15 לא מאוד מסוכן בריבית חד ספרתית אתר נחמד לעקוב אחר מכפיל הs&p https://www.multpl.com/shiller-pe
    סגור
  • 21.
    בורסה נדנדה
    תמים 11/10/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישראמקו עולה כל הזמן עם מכפיל של 1060. כנראה המשקיעים המתוחכמים לא מתחשבים במכפילים.
    סגור
  • 20.
    בורסה נדנדה
    תמים 11/10/2022 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משקיעים מתוחכמים משקיעים לפי ציפיות לא לפי מכפילים.
    סגור
  • 19.
    מכפיל נעליים
    סוחר נסדק 09/10/2022 15:07
    הגב לתגובה זו
    11 4
    המסחר בבורסה הוא פרוע, תזזיתי, ובעיקר לא צפוי. את הקונה שעומד מול המוכר בבוק לא מעניין לא מכפיל רווח ולא מכפיל נעליים והוא רוצה לקנות סחורה במחיר הכי נמוך שיכול להיות. אם מכפיל רווח או ניתוח (קשקוש) טכני היו אינדיקציה לעלייה עתידית של מניה אז הכתב הזה היה יושב על יאכטה ביחד עם אייל גורביץ'. בפועל, שניהם שכירים בביזפורטל אז כנראה ששני ה"גאונים" האלה עם כל ה"ידע" שלהם, לא יודעים לצפות את השוק.
    סגור
  • סוחר נחמד שכמוך
    hanan1958 24/12/2022 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה לא נכתבה שתהיה גאון במסחר ללא גבולות ,האינדיקטורים נמצאים לצורך ניתוח ולשיקול דעתך בלבד
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    הסבר מעולה
    שניר 11/01/2022 18:52
    הגב לתגובה זו
    19 1
    תודה רבה על הכתבה. עשתה סדר בראש :)
    סגור
  • 17.
    מניה ישראמקו עולה עם מכפיל שלילי 29-
    אחד העם 06/01/2022 18:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה מניה ישראמקו עם מכפיל שלילי 29- עולה ב-15 חודשים האחרונים כל הזמן. ב-12 חודשים האחרונים השיגה תשואה של 92%.
    סגור
  • 16.
    בורסה נדנדה
    יוסי 06/01/2022 18:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כתבה לא ברורה. לא הבנתי כלום חוץ מזה שאין ודאות בכלום.
    סגור
  • 15.
    בורסה קזינו
    אחד העם 06/01/2022 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מחירי המניות לא הגיוניים, .הם משקפים את ציפיות המשקיעים. זאת הסיבה למפולות בבורסה שאי אפשר לחזות.
    סגור
  • 14.
    אחלה כתבה, ותמצות של ההסבר (ל"ת)
    דור 05/01/2022 17:25
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 13.
    הסבר פשוט וממצא
    פיליפ 03/01/2022 22:30
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הסבר מאוד ברור, עם דוגמאות סופר קונקרטיות, כולל הלכה למעשה באתר. כל הכבוד וכן ירבו
    סגור
  • 12.
    תודה על הכתבה
    יעקב 03/01/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כתובה נהדר!
    סגור
  • 11.
    אז לפי החישוב שעשיתי מניית טבע המשתלמת ביותר (ל"ת)
    אילן אלכסי 03/01/2022 12:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • יש אבל
    סער 03/01/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יכול להיות אבל זה רק מדבר על מחיר לא על החברה אם היא טובה או לא
    סגור
  • 10.
    כתבה נהדרת!
    שמואל 03/01/2022 07:39
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מידע פרקטי חשוב
    סגור
  • 9.
    נו באמת מכפיל הון של בנקים הכסף לא שלהם!!! (ל"ת)
    משה ראשל"צ 03/01/2022 07:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    "שהוא הרווח בניכוי עלויות המכר"
    NP 03/01/2022 07:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך לתקן את "הרווח" ל- "למכירות/הכנסות"
    סגור
  • 7.
    בורסה רמאות
    אידיוט 03/01/2022 00:15
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הכתבה מוכיחה שהבורסה היא הרמאות הגדולה ביותר שהאנושות המציאה. יש ארצות שאין שם בורסה.
    סגור
  • תצטרף לרמאים, ...If you can't beat 'em, join 'em (ל"ת)
    Sassi6 06/01/2022 02:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    רק להוסיף
    נ.ש. 02/01/2022 22:19
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שבענף הייטק רווח היסטורי ממש לא נחשב. אלא יותר רווח עתידי לפעמים גם ההון העצמי משפיע בעיקר בחברות ענק. דבר נוסף הוא היחס רווח להכנסות גם הוא מעיד בהכרח על חברה יציבה בתחום שהיא עוסקת. ככל שזה גבוה מ20% והתמחור שלה יהיה במכפילים יותר גבוהים. עוד משהו יש כאלה שמפרסמים בעיקר את הרווח התפעולי ולא את הרווח הנקי יש לשים לב לזה. ותדה לכתב אחלה טור
    סגור
  • הוספת את אותה הגברת בשינוי האדרת, זאת יען כי אחוז......
    Sassi6 03/01/2022 05:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אחוז רווח היסטורי שקול למכפיל הסטורי, אחוז רווח עתידי שקול למכפיל עתידי, אחוז ההון העצמי שקול למכפיל הון, היחס רווח למכירות שקול ליחס בין מכפיל רווח למכפיל מכירות, יש גם סתירה בדבריך, כלהלן: "ככל שזה גבוה מ-20% והתמחור שלה יהיה במכפילים יותר גבוהים", זאת יען כי אם אחוז הרווח גבוה מ-20% אז בהכרח שהמכפיל קטן ...מ-5, תודה
    סגור
  • לא הבנת אותי
    נ.ש. 04/01/2022 11:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמרתי שמכפיל היסטורי לא נחשב בענף ההיטק אלא רק מכפיל עתידי. לגבי האחוזים דיברתי על אחוז רווח ממכירות. ולא על מכפיל מכירות ולא על מכפיל רווח. דהיינו חברה מכרה במיליארד והרווח שלה נטו הוא הוא מ200 מיליון בלי קשר לשווי החברה ומכפילים. וככל שהרווח ביחס למכירות גבוה ככה הביטחון ברווח עתידי גבוה יותר.
    סגור
  • אכן כי כן, אתה צודק בהחלט, זאת יען כי אם הרווח ביחס....
    Sassi6 05/01/2022 07:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הרווח ביחס למכירות גבוה, אז היחס בין רווח גולמי, לבין עלות המכר הוא מצויין, ובכל זאת ...יש גבול תחתון להתייעלות, תודה
    סגור
  • 5.
    תבדקו את סוף הכתבה
    אריק 02/01/2022 21:59
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ניראה לי שבסטף הכתבה יש טעויות , כתיב- חזרו שם פעמיים על לאומי , וגם במכפיל הם אמורים להיות במכפיל הון מעל 1 לדעתי התבלבלו בשבר
    סגור
  • אכן כי בן, אתה צודק, צ"ל בנק הפועלים (ל"ת)
    Sassi6 03/01/2022 04:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כל החשובים האלה הם מינוריי לניבוי עתיד של חברה ששם ....
    1 02/01/2022 21:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדעתי הם חבויים ובלתי צפויים מפוברקים באקרובטיות חשבונית ובטח לא מגולמים בעבר .
    סגור
  • וורן באפט מתמחה בחישובים האלה, תוך כדי הצלבתם עם.......
    Sassi6 03/01/2022 04:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוך כדי הצלבתם עם פרמטרים נוספים לניבוי רווח עתידי של חברה, ואם לדעתך האישית שלך, הם חבויים, בלתי צפויים, מפוברקים באקרובטיות חשבונית, לא מגולמים בעבר, אז מבחן ההצלחה של וורן באפט מוכיח ...שזה בהפוך על הפוך לדעתך, תודה
    סגור
  • 3.
    אני רק שאלה
    אני רק שאלה 02/01/2022 20:50
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שאלה... אז למה רציו שמרויחה מאות מיליוניי דולרים בשנה נמחקה 70 אחוז ??????
    סגור
  • כי השוק מעריך שהיא לא הולכת לחלק אותם לבעלי היחידות
    קורא קבוע 02/01/2022 21:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם לא תפסיד אותם בתביעה
    סגור
  • 2.
    מה באשר לנתונים של טסלה? מוצדק? האם השווי מוצדק? (ל"ת)
    משה ב 02/01/2022 20:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הוא שכל לכתוב מהמכפיל שלה 1000 !! בלון נפוח!!! (ל"ת)
    משה ראשל"צ 03/01/2022 07:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מוצדק, זאת יען כי יש לה מכפיל רווח עתידי ל-2035 בה.....
    Sassi6 03/01/2022 04:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לה מכפיל רווח עתידי לשנת 2035 בה היא צפויה להכפיל ולשלש את הרווחים שלה בגלל עקרון האיסור של ביידן, זה עיקרון פיננסי בתורת המנועים הקובע שמס הפחמן שואף לאינסוף ב-2035, כלומר, פליטת פחמן שואפת לאפס, תוסיף למכפיל הרווח העתידי את הרכב האוטונומי, ואז כל משפחה תקנה לילד/ה טסלה אוטונומית ...לגן הילדים, תודה
    סגור
  • בורסה נדנדה
    אידיוט 03/01/2022 00:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מוצדק לחלוטין, אבל המניה עולה בגלל ציפיות לרווחים
    סגור
  • 1.
    מכפיל עתידי
    אנונימי 02/01/2022 20:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה וריזון יקרה יותר?מה הקשר לזול ויקר?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות