
״נצמצם עלויות שיווק בהליך הקניה של הלקוח״
לוי: "בשנת 2020 חווינו פאניקה גדולה בעקבות התפרצות המגפה, כזו שהובילה לימים לסגירה הן של מפעלים והן של אולמות תצוגה. מנגד היו גם אירועים חד פעמיים של הנחות בארנונה ואלו גם דברים שצריך לנרמל. מאז החזרה לרמות פעילות גבוהות יותר וכאלו שדומות לטרום משבר אנחנו רואים מחד מכירות גבוהות יותר, בין אם לאדריכלים ובין אם ללקוחות הפרטיים, אך מאידך עלייה של עד פי 10 במחירי הייצור, חומרי הגלם והייבוא וזה משהו שבסופו של דבר מתגלגל גם ללקוח."
לוי אינו צופה תיקון של מחירים אלו, בין אם מדובר במחירי ההובלה הימית ובין אם במחירי חומרי הגלם, לרבות הנחושת והפוליפרופילן איתם מייצרים בחברה את המוצרים הסופיים שלהם, ומספר כיצד הייסוף בשקל אינו משמעותי מספיק כדי לקזז את הפגיעה ברווחים.
לוי: " חלק ממחירי הסחורות עלו ב-40%, מחירי השינוע הימי עלו אף במאות. אמנם אנחנו מוכרים בשקלים, אך עלויות השינוע והייצור הם כולם בדולרים ומכיוון ששווקי הדולר גדולים באופן משמעותי ביחס לשקל הייסוף הזה פשוט לא חזק מספיק כדי להשפיע לטובה על הרווח, ולכן בדומה למגמה בשוק העלנו מחירים. זו גם הסיבה שבניגוד להייטק, שם היצוא אינו פיזי - אנחנו לא מוכרים בחו"ל, לא משתלם לנו לייצא ולמעט המפעל בטורקיה אנחנו לא מסוגלים להתחרות. אנחנו מעדיפים להתרכז בשוק בארץ איפה שאנחנו מסוגלים להביא יתרון אל מול למתחרים שלנו"
- 5.אוהד 07/01/2022 01:00הגב לתגובה זואני זוכר את חמת חברה שמיצרת ברזים כחול לבן, פתאום הפכו לאימפריה… מה קרה?
- 4.אלעד 04/01/2022 21:04הגב לתגובה זואחלה חברה, קנתה חברות שיהפכו אותה לאחת הנחשקות בבורסה. משלבים את העסקים בצורה מדהימה
- 3.אשקרה פרסומת למניה. לא יותר. (ל"ת)שמילו 04/01/2022 13:41הגב לתגובה זו
- 2.אורן 04/01/2022 12:43הגב לתגובה זומי כותב שטויות כאלה .מה לברזים ולמטבחים וארונות . אין כל פרופורציה במחירים .פשוט יש כסף ובוחרים השקעה להתרחבות
- 1.מודאג 04/01/2022 12:32הגב לתגובה זובסוף, אם לא תשקיעו בשירות לקוחות ואספקות בזמן, זה לא יעזור לכם גם אם תקנו עוד אלף חברות