סימנים של מאניה דפרסיה בשווקים - מה לעשות עכשיו?

כשאומרים לכם "שוק תנודתי" למה באמת מתכוונים, מה המשקיעים והחוסכים צריכים לעשות, מה יכול להרים את השווקים בחזרה ולמה הם יכולים להיכנס למפולת? וגם - מי יפעיל את "נשק יום הדין" נגד המפולת?
 | 


אנחת רווחה נשמעה אתמול ב-23:00. המדדים סגרו בעליות אחרי שנפלו במהלך היום. אחרי שהנאסד"ק כבר ירד 4.8%, הוא סגר בפלוס 0.6%. תנודה של מעל 5% ביום אחד. תנודה כזו היא נדירה, ויותר מאשר היא צריכה לגרום למשקיעים לאנחות רווחה, היא צריכה להזכיר להם שתנודתיות מבטאת סיכון. השוק תנודתי, השוק מתנדנד, השוק מסוכן. זו לא דעה לגבי הכיוון שלו, זו עובדה לגבי רמת הסיכון שקיימת בו.

התנודתיות גם צריכה להזכיר להם מקרים קודמים בעבר – כל המדדים תנודתיים בתקופה של נפילות, הנאסד"ק תנודתי מכולם. תחזרו אחורה בזמן למרץ 2020 ותמצאו תופעות זהות לחלוטין – ירידות חדות שהתהפכו באותו היום לעליות וגם ההיפך. תחזרו ל-2018 ותקבלו את אותו סרט, תחזרו לסוף 2008 ותקבלו את אותו הסרט רק עם הרבה יותר דם.

כשחוזרים אחורה בזמן למצבים של תנודתיות כזו מגלים שממבט על, הכל אקראי – תנודתיות מהסוג הזה יכולה להסתיים במפולת ענקית (2008), יכולה להסתיים בתיקון בריא וחזרה לעליות (2018), יכולה להסתיים במפולת וחזרה מהירה לעליות (2020 – משבר הקורונה).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אם חוזרים אחורה בזמן, תמיד אפשר להגיד – איך לא יצאתי בזמן, איך לא נכנסתי בזמן. זה קשקוש, כי בזמן אמת, אין רבים שיודעים לתזמן את השוק. המחירים בשוק הם לא רק עניין כלכלי, הם בעיקר עניין פסיכולוגי – המחירים בתקופת שגשוג עולים על המחירים הריאליים וההיפך. ההעדר אומר את דברו – הוא שועט למניות בתקופה של עליות ובורח בהיסטריה כשיש מפולת. זו הסיבה שכשיש מפולת נולדים העשירים החדשים. הם קונים בזול. אבל מה שברור כעת זה שהשוק למרות הירידות ממש לא זול.

אז מי שבשוק – ישירות ו/או בעקיפין צריך להיערך לתנודתיות. תנודתיות זו מילה מכובסת. כשהכלכלנים, האנליסטים, מנהלי ההשקעות אומרים לכם שוק תנודתי, תנסו רגע לחשוב מה "סט ההערכות" שלהם. הם לרוב ממליצים-תומכים בשוק. המשפט הכי שלילי של רובם הוא - "תהיה תנודתיות גבוהה בשווקים", מה זה אומר לכל הרוחות? זהו שלא הרבה. יש סיכון הרבה יותר גדול, אבל למכור? לקנות? הרוב לא יגידו לכם, כי אין להם באמת יכולת לחזות את העתיד.

אז מה לעשות? אתן כאן דעה אישית ואחזור על דברים קודמים שכתבתי וכתבו כאן פרשנים וכותבים של ביזפורטל. אם אתם באמת משקיעים לטווח ארוך – אל תעשו כלום. אם אתם משקיעים לטווח קצר, אז מניות זה בשבילכם הימור, זה יכול להצליח, זה יכול להיכשל. מלכתחילה אתם לא פועלים בהתאם ל"כללי השקעות". אלו שלא יודעים לכמה זמן הם משקיעים (ויש הרבה כאלו) ולא קיבלו לפני מספר שבועות את ההערכה שלנו שצריך להפחית את מרכיב המניות, נמצאים בבעיה – השווקים כבר איבדו מאז 10%-15%. ולכן, כל תיקון משמעותי למעלה, למרות שהוא יכול להעיד על חזרה לנורמליות ושגרה של עליות הוא הזדמנות להוריד סיכון וחשיפה למניות (באם אתם חשופים בשיעור יחסית גבוה).
 ----
ואם לא יהיה תיקון למעלה? שאלה קשה. צריך לזכור שהשווקים לא זולים למרות הירידות ושהעלאות הריבית בדרך.
 ----
ואם הירידות יימשכו? בשלב מסוים יהיה כדאי דווקא להגדיל חשיפה, אבל יש לזה עוד זמן.
 ----
תתייחסו לזה בבקשה כדעה בלבד בדיוק כמו דעה של כל אחד אחר. אין כאן המלצה, אל תגידו לי תודה אם זה יצליח ואל תתבעו אותי אם זה ייכשל.  קחו את זה בעירבון מוגבל, ותזכרו עוד דבר חשוב – זו דעה שיכולה כל רגע להשתנות, כי ככה זה בשוק ההון, כל יום הוא יום חדש (אפילו כל שעה היא "עולם ומלואו") ומה עשוי לשנות אותה? כמה דוגמאות:
- התפתחות שלילית או חיובית בעימות של רוסיה ואוקראינה.
- דוחות חיוביים של ענקיות הטק ובמיוחד תחזיות חיוביות קדימה – קריטי לנאסד"ק
- הרצון של הפד לשמור על שווקים חזקים ולכן תמרון בהעלאות הריבית בהמשך לטובת וול סטריט 
- והכי חשוב – המעצמות החדשות. ענקיות הטק עשירות יותר ממדינות. בכלל, המצב העולמי היום מוזר ושונה מהעבר: המדינות עניות, הציבור ובמיוחד הפירמות עשירות. ככה זה שמעבירים כספים לציבור ובעיקר לוול סטריט. המדינה חייבת יותר כסף, ויש יותר כסף לחברות. חוץ מזה, החברות עשירות בעיקר כי הן מרוויחות סכומי עתק וכי היקף הגיוסים בשנים האחרונות היה פנומנלי.  

הכספים האלו ישמשו "כנשק יום הדין" – אם באמת ענקיות הטק יתחילו להרגיש שמתקרבת מפולת, הן יצאו במסע קניות. הן יקנו את עצמן (רכישה עצמית Buyback). הן ידווחו לשוק שהן עומדות לרכוש מניות של עצמן במיליארדים רבים, אפילו עשרות מיליארדים, בסכום כולל אפילו מאות מיליארדים. רק הדיווחים האלו כבר יתמכו בשוק, עוד לפני שהן אפילו יעשו את הרכישה הראשונה. האם הן ינצחו את המפולת? השאלה מה יהיה "המוד" של העדר, עד כמה הוא יהיה מבוהל. אגב, רק כקוריוז כמובן, החברות האלו כבר הוכיחו שהן יכולות לשחק ב"מוד שלנו", בתודעה שלנו - הן שולטות במידע שזורם אלינו, NSO קטנה עליהן. הן גם יודעות הכל עלינו וגם משפיעות עלינו.    

לסיכום, יהיה מאוד תנודתי וגם מאוד מעניין. המשך יבוא....

תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    מאמין לתותח!
    יודע ובודק 08/05/2022 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבקש שתשלח לי למייל כל כתבה מיד ביום הראשון לפרסום. (ישנו המייל שלי בביפורטל)
    סגור
  • 28.
    כתבה שצריך לנעוץ בראש האתר שתשאר לדורות הבאים. (ל"ת)
    שגיא 27/01/2022 21:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 27.
    נצל "תנודתיות"
    לרון 27/01/2022 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כזה דבר שיש "רק" ירידות,שוק יורד הוא שוק נ ה ד ר למי שיודע לנצל הזדמנויות,שוק שורי הוא שוק פחות טוב כי קיימת בו FOMO,פחד מהחמצה ולכן "רדיפת" מניות שמתנפחות ללא סיבה מלבד ריבית נמוכה ונזילות מוגברת
    סגור
  • 26.
    כתבה יפה! תודה! (ל"ת)
    אריאל 26/01/2022 23:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    כתבה אינטילגנטית. תענוג לקרוא. (ל"ת)
    הקורא 26/01/2022 08:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    מקס סטוק
    ארז מואירו 26/01/2022 02:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מצביע על מקס סטוק, נראית לי אחלה השקעה עם הירידות האחרונות שלה... לא ממליץ כמובן
    סגור
  • 23.
    אחלה כבתה אבישי. מבט מלמעלה מדי פעם יפה
    פוקסי 25/01/2022 20:10
    הגב לתגובה זו
    9 0
    "כשיש מפולת נולדים העשירים החדשים" כמה נכון
    סגור
  • נכון מאד
    לרון 27/01/2022 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במיוחד בימים שגרינברג שואל "מי המשוגעים שקונים עכשיו?"ואני עונה לו "אנוכי"
    סגור
  • 22.
    למה הסינכרון בירידות עם סין
    נתי 25/01/2022 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא סוד שסין היום שוות ערך לארהב, זה לא מתומחר בשום צורה, נוסף על כך היא הפכה לקטר ולא לקרון כמו לפני עשור, כך שלא מצליח להבין את הקורלציה עם כל השוק גלובלי שנוצר, יש עוד מגה מעצמה כלכלית במזרח.
    סגור
  • הקביעה
    לרון 27/01/2022 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש איננה נכונה,סין היא מדינה קומוניסטית במנטליות,כמו רוסיה והשתיים אף פעם לא תהיינה דמוקרטיות דוגמת ארה"ב,הכל נקבע ע"י "האח הגדול"
    סגור
  • 21.
    אין תיקון בריא כל אחד כואב
    רק מזומן 25/01/2022 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מעבר לזה החברות הענקיות לא יעשו בייבאק כי חלק גדול כמו(מאסק) מימשו את מה שמותר לצורך מס
    סגור
  • ועוד איך י ש
    לרון 27/01/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תיקון "בריא" ובמילים אחרות "ניעור הידיים החלשות",או "אני קונה את מה שאחרים זורקים" אולם ספציפית לא הייתי קונה עדיין הייטק
    סגור
  • 20.
    כתבה מעולה - בול מה שאני חושב וממליץ
    יאיר 25/01/2022 13:17
    הגב לתגובה זו
    17 0
    כתבת יפה מאוד אבישי, רואים שיש לך שכל
    סגור
  • עדיין לא ענה
    לרון 27/01/2022 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על שאלתי "אם כ"כ הרבה ידע איך משקיעים במניה לוזרית כמו "קו מנחה" ,לדעתי המניה בצרות,ולא מהיום
    סגור
  • 19.
    תאוות הבצע מעוורת עיני חכמים
    תמים 25/01/2022 12:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תאוות הבצע מעוורת עיני חכמים. לא לשכוח, תיזכרו את זה.
    סגור
  • 18.
    שינוי
    nav 25/01/2022 11:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נבהלתם --זה היה הפרומו למכור בעליות ולחקות יהיו הרבה הזדמנויות זולות.
    סגור
  • 17.
    כרגיל
    עירן 25/01/2022 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש פה הרבה את המילה האם כלומר סיפורי סבתא בגדול השחקנים היום הם אלה שקונים בבוקר ומוכרים בערב אלה סוחרי יום זריזים ולא מאפיינים את השוק דבר אחד ברור השווקים עלו במשך 3 שנים ללא הפסקה וכרגיל חברות קיקיוניות ניצלו זאת וגייסו כספים שבימים נורמלים אף משקיע לא משתין לכיוון שלהם היינו בתסריטים האלה בעבר וזה סימן לצאת ולעמוד בצד ולא להיות חמדן והמבין זאת לא יתפס עם המיכנסיים למטה
    סגור
  • 16.
    מדוע אין התיחסות לקריסה האדירה במניות הנסדק הקטנות ?
    דן 25/01/2022 11:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הניתוח מעולה לדעתי אבל הכותב לא התייחס לכך שרוב הגדול של המניות הקטנות והבינוניות בנסדק קרסו בשיעורים של 40-95 אחוז בשנה האחרונה. בין אם מדובר במניות סיניות ישראליות ביוטכנולוגיה טכנולוגיה סייבר וענפים רבים נוספים הכל קרס וגם מניות רבות בבורסת ניו יורק קרסו עשרות אחוזים. ולכן שוק המניות האמרקאי כבר עבר טבח קשה. למעט המניות של החברות הגדולות וגם מניות הבנקים שגם הם כעת בירידות חדות הכל צנח כמו אבן.
    סגור
  • דווקא יש, תקרא את הכתבה המצורפת למטה (ל"ת)
    ישי 25/01/2022 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מה לא ברור? צאו בחוץ. סכנת סטגפלציה לפניך
    דר' דום 25/01/2022 11:12
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בועת הנכסים הגדולה ב88 השנים האחרונות תתפוצץ, וזה כבר התחיל. השבועות הקרובים יהיו חיוביים אבל לא יגיעו לשיא של דצמבר, ואז עוד מכה אחת למטה. ככה עובד משבר מדרגה מדרגה, ובין לבין עליות בגלל "מחירי הזדמנות". אל תפלו בפח, נצלו העליות בפברואר כדי לצאת. הנאסדק יבלם סופית רק ב5000 נק בעוד שנתיים שלוש. SP500 ב1500'
    סגור
  • וכל זה בגלל ריבית של אחוז? איפה תשים את הכסף באגח
    אנונימי 25/01/2022 13:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ותקבל 1% שנתי? זה לא מה שיגרום לאנשים למכור מניות.
    סגור
  • כן, בגלל ריבית של אחוז, זאת יען כי גם אתה תעדיף לשים...
    Sassi6 26/01/2022 02:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אתה תעדיף לשים את הכסף בריבית של אחוז, במקום להפסיד מהכסף ...עשרה אחוז, אם לא למעלה מזה
    סגור
  • כשהתשואה על האג"ח 10 תעלה ל-3%, הם ירוצו למכור
    אחיתופל 25/01/2022 13:47
    הגב לתגובה זו
    7 0
    במכפיל 35 כמו היום אתה מקבל 3% שנתי. ומה יקרה כשהפד יפסיק להדפיס ולרכוש אג"ח ממשלתי במרץ? ומה יקרה כשהוא יתחיל למכור כדי להקטין את כמות הכסף ולמתן את האינפלציה? אז זה כבר יהיה בתשואה 3% והתשואה על הנאסדק תזנק ל-5%, כלומר 30% נפילה. וזאת רק ההתחלה. קאפיש???
    סגור
  • 14.
    מגיב לאבו חרטה שום חברה לא תקריב את המזומנים שלה שעשתה
    אבו חרטה 25/01/2022 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בהרצת מניות של הפדרל אף אחד לא פראייר הן בעצמן אולי ימכרו מניות לא יקנו מניות .... הן יקנו כן במכפיל 5 אם בכלל
    סגור
  • אתה טועה. בכל הנפילות הגדולות, היו רכישות של החברות
    שמעון 25/01/2022 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות הגדולות
    סגור
  • אתה צודק לא יקריבו כסף
    תיקון בריא 25/01/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם מימשו והעדר כרגיל קנה.קאתי ווד פילפטיה.ועוד מובילי דעה לא יקנו הרבה זמן
    סגור
  • 13.
    אולי הגיע
    לרון 25/01/2022 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הזמן להחזיר את הטכנאים אייל ומאיר??היה נחמד איתם
    סגור
  • ממש לא, טכנאים שילכו לתקן מקררים ותנורים. (ל"ת)
    יש רא לי 25/01/2022 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אולי הגיע הזמן? אל תצפה לדברי ישועה ונחמה מטכנאים......
    Sassi6 26/01/2022 02:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תצפה לדברי ישועה ונחמה מטכנאים שממליצים לרכב על קו המגמה, זאת יען כי אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ...קו מגמה יורד
    סגור
  • 12.
    התלמיד
    מאייר 25/01/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לומד מפי אבישי כל יום רביעי בזום ומשתדל לא לפספס אף שיעור והוא מעניין מאוד ותודה
    סגור
  • איפה השיעור בזום? קישור?
    עמי 31/01/2022 10:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תוכל לשלוח לי. תודה 050-5767732
    סגור
  • 11.
    ההתהפכות
    לרון 25/01/2022 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המהירה אופיינית לתקופת האינטרנט כשהדברים מתבטאים במהירות כולל האלוגריתמים שלא היו בעבר
    סגור
  • ההתהפכות מוזנת ע"י סטופ-לוסים אשר מפעילים את הסטופ.....
    Sassi6 26/01/2022 02:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתהפכות מוזנת ע"י סטופ-לוסים אשר מפעילים את הסטופ-לוסים העמוקים, אחריהם מגיעים מהמרים נועזים הרוכבים על קו מגמה יורד עד ...להתייצבות המחירים המדרימים
    סגור
  • 10.
    מפריעה לי ההשוואה/ הדוגמא ל 2008, אין שום דמיון. (ל"ת)
    יש רא לי 25/01/2022 10:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 9.
    תאוות בצע ופחד
    יוסי 25/01/2022 10:48
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שני כוחות מפעילים המשקיעים, תאוות בצע ופחד מהפסדים. תמיד אחד מנצח.
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד לאבישי
    תשובות לקושיות 25/01/2022 10:16
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כתבה לעניין, יש בה תשובות לשאלות שכל אחד שואל את עצמו. לא רק בזה, הוא ממש שינה את ביזפורטל לטובה
    סגור
  • 7.
    בורסה נדנדה
    אחד 25/01/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש כלל בבורסה, מה שעולה כעבור זמן מסוים גם יורד.
    סגור
  • 6.
    ב-2008 ובמפולת קורונה היו סיבות למפולת מה הסיבה עכשיו ?
    עודד 25/01/2022 10:04
    הגב לתגובה זו
    11 6
    מה הסיבה עכשיו החשש לעליית הריבית עי הפד ? זה סיבה למפולת ? סתם מימוש רווחים בריאה אומנם מאוד אגרסיבית אך מאוד בריאה
    סגור
  • יש הרבה סיבות ...
    עומרי 25/01/2022 11:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1. העלאות הריבית שבדרך , יגרמו להסטת כספים לאפיקים מסוכנים פחות מאשר מניות. בנוסף עלולות לגרום להאטה כלכלית , ירידה בצמיחה ולירידה ברווחי החברות , משליך ישירות על שווי החברות ומחיר המניות. 2. אי ודאות גאופוליטית : מלימת רוסיה-אוקריאנה שבפתח , הסכם הגרעין עם איראן ....
    סגור
  • התוצאה זהה עם סיבה, או בלי סיבה, זאת יען כי לא צריך....
    Sassi6 26/01/2022 02:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא צריך סיבה למסיבה, ולא צריך חסידה לירידה, זאת יען כי המניות מהשמיים ...יורדות לאחוריים
    סגור
  • 5.
    שימו לב ההיפוך אתמול בארהב קרה כנראה מהוראה
    ענק 25/01/2022 09:50
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כנראה גופים גדולים בארהב נתנו הוראה גורפת לקנות הכל פשוט הכל. אפילו מניות גרועות כמו גיימסטופ עלו 8%. גופים אלו לא קונים חוזים לכן הם שוב צוללים אבל ברור שעם פתיחת המסחר הגופים ייכנסו לפעולה והקניות יימשכו. לכן , לא לאכול את החוזים אלא את מה שקה אתמול במסחר. יש גופים חזקים שקונים
    סגור
  • נכשלת במבחן ההצלחה, זאת יען כי גופים גדולים לא נותנים..
    Sassi6 26/01/2022 02:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גופים גדולים לא נותנים הוראות קניה, הם מספקים ביקושים לכל הפראיירים הנכנסים ...במדרגת עצירה טכנית
    סגור
  • הסיבה
    לרון 25/01/2022 10:42
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אלוגריתמים "ממתני שוק" וברור שימשיך לרדת בשלב זה,מחירי ההייטק בשמיים!
    סגור
  • 4.
    שוק יקר?
    אנונימי 25/01/2022 09:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תלוי. הרבה מאוד ממניות הטכנ ועוד נשחקו בעשרות אחוזים..
    סגור
  • 3.
    אבישי טור מבריק
    מנחם 25/01/2022 09:46
    הגב לתגובה זו
    13 0
    קורא אותך הרבה שנים, יש לך ראייה מאוד רחבה ועמוקה וניסיון עשיר , הטורים שלך מוסיפים המון, תודה
    סגור
  • 2.
    כלל ראשון
    לרון 25/01/2022 09:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בבורסה משקיעים כסף שאינך צריך בעשר השנים הבאות,ולגרינברג מי המשוגעים שקונים???,אני קניתי אתמול NFLX ב 350$,ולעובדיה מה שלום מניית קו מנחה???כאן לא צריך "מפולת בשווקים" יורדת לבד ובעיקר בזמנים "טובים"
    סגור
  • תפסיק ללקק לגרינברג הוא אוכל אותך בלי מלח (ל"ת)
    ללרון 25/01/2022 09:58
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • גרינברג ידען
    לרון 25/01/2022 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פונדמנטלי,וסלים,אני ידען מניות ו STOCK PICKING,לא מלקק לאיש,מביע דעה
    סגור
  • גרינברג ועובדיה
    לרון 25/01/2022 10:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יודעים דבר או שניים,אך גם אני לעניות דעתי ואפילו קבלתי מחמאה או שתיים מפרופ' איצ האלמותי,אינני "מלקק" לאיש MIND YOU
    סגור
  • 1.
    שווקים לא זולים
    חיים 25/01/2022 09:40
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אמירה כללית ,לדעתי חלק מהחברות ירדו ללא קשר לערך הכלכלי.יש עדיין הרבה מניות ממש לא מנופחות.
    סגור
  • בשלב זה
    לרון 25/01/2022 10:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שוק ההיטק והספאק בשמיים.!מומלצות כעת מניות "הכלכלה הישנה" כמו HEIA.AS,KMB ,K,KO PEP MCD וכיו"ב וגם בארץ עיזבו את ההייטק השקיעו בשטראוס ,סנו, ולא חסרות עוד "ישנות"=OLD AND SLEEPY
    סגור
  • בשלב זה, כאשר הגשם יורד כולם נרטבים, כאשר השלג יורד....
    Sassi6 26/01/2022 01:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר השלג יורד כולם מפסידים, לכן המשכיל בעת ההיא ידום - ...כי עת רעה היא - שיד הרעים תקפה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות