"בשנת 2022 הביקוש צפוי לגדול. אנחנו נכפיל את כושר הייצור"

סקודיקס פרסמה לאחרונה מצגת למשקיעים בה דיווחה כי אפיק הפעילות החדש שלה, השבחות קרטון לשוק האריזות, הוביל לזינוק של 36% בהכנסות החברה. בראיון לביזפורטל מסביר המנכ"ל אלי גרינברג על אפיק זה, וכיצד השימוש בו עזר לחברה לצמוח
 | 
telegram

"לפני המגפה עסקנו בעיקר בתחום של כרטיסי הביקור והברכה. זה היה תחום שבו כמויות הדיו בהן השתמשו היו נמוכות ולכן גם הרווחיות, למעשה גם מכרנו פחות מכונות. כשעברנו לייצר מדפסות עבור תחום האריזות, צריכת הדיו של הלקוח עלתה, ואיתה גם הרווחיות עבורנו." - כך מסביר לביזפורטל מנכ"ל חברת סקודיקס -1.52% סקודיקס 285 -1.52% סקודיקס בסיס:289.4 פתיחה:289.4 גבוה:286.9 נמוך:285 תמורה:42,418 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אלי גרינברג. 

החברה שמייצרת ומוכרת מדפסות לשוק השבחת הקרטון, מצגת לשוק ההון בה דיווחה במצגת שפרסמה על זינוק של 36% בהכנסות ביחס לשנה הקודמת לאחר שאלו התסכמו בכ-22.3 מיליארד דולר. הגידול במכירות נבע בעיקר הודות לחדירה לשוק יצרני האריזות אשר לטענת החברה צומח במהירות ואותו ביצעה השנה.

השבחת קרטון (הפיכה לאריזה יפה-נאה) הינו תהליך ויזואלי ולכן קל להסברה, בייחוד מכיוון שניתן לראות אותו על מרבית האריזות אותם אנו רוכשים. בין אם מדובר באריזות של מוצרים אלקטרונים, שוקולדים ואפילו יין. מעבר לאריזות הרגילות, החברות שואפות להשביח, כלומר "להאדיר" את לוגו החברה עליו, כך שיייצר מותג אצל הלקוחות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אם בעבר אותן חברות היו משביחות את האריזות שלהן באמצעות גלופה על מנת ליצור את האפקט - שיטה מזהמת מאוד, כיום יכולות החברות להישען על הטכנולוגיה של סקודיקס ואחרות לצורך ההדפסה. גראפיקאים מטעם החברה משרטטים כיצד הם מעוניינים שההשבחה תראה, מזינים את המידע למכונות של סקודיקס ובכך יוצרים את ההשבחה.

כיצד עובדת השבחת הקרטון?
"סקודיקס מייצרת מכונות דפוס דיגיטליות, מדובר במכונות הדפסה כבדות מאוד - בדרך כלל כאלו ששוקלות בין 6-8 טונות. ככל שהמכונה שוקלת יותר כך היא גם מתקדמת יותר. מדובר במדפסות תלת מימד שכאשר מזינים לתוכה את האינפורמציה - היא מדפיסה באופן אוטומטי את הטקסט המושבח הדרוש דרך ראש המדפסת. למכונה לא משנה אם הדפים הודפסו בצורה דיגיטלית או אנלוגית, ובכך ובעצם אופן הפעולה שלה - היא מונעת את הצורך בשימוש בגלופות ובעליות הכנה יקרות" - מספר המנכ"ל.

עד כה יצרתם מדפסות בעיקר לעולם כרטיסי הביקור והברכה, מה הוביל לשינוי?
"עיקר השינוי הובל בעקבות מגפת הקורונה. אם פעם יצרניות מותגים גדולות היו מתכננות את המוצרים שלהם באירופה או בארה"ב אך מזמינות אותן מסין, כעת בגלל עלויות השינוע הגבוהות לצד זמני אספקה ארוכים, הן לא יכולות יותר להישען על יצור שכזה. החברות מעדיפות לייצר את המוצרים שלהם בבית ולארוז אותן במקום" - מספר גרינברג. לדבריו, כאשר החלה החברה לייצר מדפסות יעודיות לעולם השבחת הטקסט, יכלו הלקוחות - אותן יצרניות אריזות - לייצר בכמויות קטנות לזמנים קצרים, ובכך לחסוך עלויות רבות.

מי הם אותם לקוחות?
"מדובר בסדר גודל של קרוב ל-400 לקוחות, הרוב המוחלט שלהם מחו"ל. אותם חברות היו מייצרות בעבר מיליונים של אריזות בסין, כיום כשהם מבינים שהשוק הזה אמין פחות הם מעדיפים לייצר את האריזות בעצמם. אחת מהדוגמאות הבולטות לכך הן שתי לקוחות שעל הסכם עקרוני איתם דיווחו הבוקר, "Courtis Packing" האמריקאית שמייצרת אריזות למותגים כמו וודקה גריי גוס וג'ק דניאלס ו-"מדיהדרוקוורק" הגרמנית שעוסקת בעיקר ביצור של אריזות שוקולד למותגים גדולים נוספים." 

מה המשמעות ההסכמים עם הלקוחות האלו?
"כשמדובר בלקוחות כאלו גדולים המשמעות בשבילנו היא מהותית. אנחנו מתקינים אצל הלקוחות האלו את המכונות שלנו ומכאן והלאה מותגים ברחבי העולם מייצרים את האריזות שלהם עם המדפסות שלנו, זה טוב גם לשם וגם לרווחיות שלנו"

דיברתם על כך שהקו החדש של המכונות מגדיל את הרווחיות, הן ממכירת המכונות והן מאספקת הדיו, כיצד זה מתבטא?
"דבר ראשון חשוב להבין שמדובר במכונות יקרות, אנחנו מוכרים מכונה תמורת מיליון דולר או יורו, תלוי במדינת הלקוח. ברגע שנכנסנו לשוק האריזות מצאנו בעצם שוק שצומח במהירות גבוהה, רוב הלקוחות בשוק מבינים שזה הגביע הקדוש של התחום ולכן כולם עוסקים בו." - מרחיב גרינברג. "בניגוד לגלופות, פה הלקוחות מבינים שעלות היצור הראשונית זהה לעלות היצור הסופית (כלומר אין הבדל בעלות היצור בין מוצר אחד לאלף מוצרים) כך שמבחינתו הוא קונה יותר מכונות שמעלות את כושר הייצור שלו, ורוכש יותר דיו כי הוא צורך כמויות גדולות שלו מלכתחילה" - מסיים.

כיצד החברה צופה גידול לביקוש במוצריה, וכיצד החברה מתכוננת להגיד את כושר הייצור בהיבט הזה?
"אנחנו מסתכלים על הביקוש שהיה בשנה הקודמת, מסתכלים על המגמה בשוק ומבינים שבשנת 2022 הביקוש הזה צפוי לגדול. כדי להתמודד עם כך גייסנו עוד אנשי ייצור (עבור המכונות) ושכרנו שטחי ייצור (עבור הדיו) חדשים. בנוסף לכך אנחנו נמצאים בתהליך של הקמה של קו יצור יעודי עבור הדיו שאמור להכפיל את כושר היצור שלנו בהיבט הזה. מנגד אנחנו משקיעים גם במכירות. חתמנו על הסכמים אל מול מפיצים חדשים, בעיקר במזרח במדינות כמו הודו והם צפויים לשווק את המוצרים שלנו שם כדי שנוכל להגיע גם ללקוחות חדשים"

קיימות חברות נוספות בתחום כמו  קורנית דיגיטל -1.3% קורנית דיגיטל 31.03 -1.3% קורנית דיגיטל סגירה:0 פתיחה:31.25 גבוה:32.12 נמוך:30.81 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ו- הייקון מערכות +2.29% הייקון מערכות 89.5 +2.29% הייקון מערכות בסיס:87.5 פתיחה:87.5 גבוה:93 נמוך:84 תמורה:14,420 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , האם הן מתחרות שלכן וכיצד אתם מתמודדים עם תחרות בתחום?
"מדובר בחברות שפועלות גם בתחום הקרטון אבל לאו דווקא בתחום ההשבחה, אנחנו גם לא צופים שהם יכנסו לתחום הזה כי זה לא קו הפעילות שלהם. במובן מסויים אפשר לומר שהחברות האלו הן חברות משלימות למוצרים שלנו ובכך התחרות בינינו אפסית. למעשה קיים בתחום מתחרה אחד שהוא קונצרן יפני ענק שעושה גם הוא השבחות טקסט, אבל בעיקר עבור תחום כרטיסי הביקור, כאמור תחום שאותו עזבנו בשנה שעברה. הכוונה היא שעבור גרעין הפעילות המרכזי שלנו אנחנו לא צופים תחרות בכלל, ומקווים שכך ישאר המצב."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות