סוכני הביטוח עובדים על הציבור - מזיזים מיליארדים בגמל ובהשתלמות, בלי להבין, כי הם מקבלים עמלות שמנות

התשקיף של מור חושף - מור משלמת עמלות לסוכנים יותר משהיא מקבלת דמי ניהול מהחוסכים; מי נתן כזה כוח לסוכנים, למה צריכה לקום על זה וועדת חקירה ושלא תחשבו בטעות שהתכוונו לכל סוכני הביטוח -  יש גם סוכני ביטוח טובים וישרים
 | 


צילום: CANVA

מי באמת שולט בחסכונות של הציבור? יש רשימה ארוכה של גופים מוסדיים שמנהלים את הכסף של הציבור, ואנחנו נוטים להעריך שהם אלו שאחראים על הכסף הגדול של הציבור - הם מייצרים תשואה ומרוויחים בשבילנו. כשזה מצליח אנחנו מרוצים, כשזה לא מצליח, אנחנו מאוכזבים ואולי עוזבים. אז זהו - התמונה הזו חלקית מאוד. זה תקף לחלק מסוים באוכלוסייה. חלק אחר וגדול (כנראה מאוד) פועל בהתאם לעצות שהוא מקבל, וממי הוא מקבל עצות? משווקי השקעות וסוכני ביטוח. התפקיד החדש של סוכן הביטוח כבר מזמן לא קשור רק לעולם הביטוח. זו שערורייה. מי שבאמת אחראי על תזוזת הכספים, מי שמתקשר אליכם ואומר לכם שכדאי לעבור לקופה א' או לקרן השתלמות ב' זה סוכן ביטוח. מה לו ולפיננסים? אלוהים יודע. נתקלנו בסוכני ביטוח שמעבירים עשרות מיליונים ואין להם מושג בהשקעות. אז למה הם מעבירים כספים מגוף מגוף? למה הם מתקשרים אליכם ומציעים לכם הצעות פיננסיות? כי הם מרוויחים כסף. הם לא סתם מרוויחים. הם מרוויחים על זה המון כסף. נכון, אנחנו כבר יודעים מה עומדים להגיד לנו נציגי הקליקה החזקה הזו - "אתם טועים ומטעים, יש סוכני ביטוח נהדרים". הם צודקים, יש גם כאלו, אבל בשטח אנחנו רואים דוגמאות אחרות לגמרי, דוגמאות של תאוות בצע, בלי הבנה בהשקעות. זה פשוט לא התפקיד שלהם. גם הישרים מבין סוכני הביטוח צריכים לעסוק בביטוח. לזה הם הוכשרו. אתם לא מצפים שמנהל השקעות ימכור לכם ביטוח בדיוק כמו שאסור שסוכן ביטוח ימכור לכם השקעות.  

התשקיף של מור קופת גמל, חברה בת של מור השקעות שעומדת להנפיק בבורסה לפי שווי של 670 מיליון שקל, חושף את מה שידוע, אבל בצורה קיצונית יותר. אתם תראו את זה גם בדוחות של אלטשולר שחם גמל ודוחות נוספים של מנהלי פנסיה וגמל. סוכני הביטוח גובים באופן שוטף עמלה שהיא חלק מדמי הניהול. זו עמלה לא נמוכה, במקרים רבים 25% ומעלה, יש גם מקרים של 30% ומעלה מדמי הניהול שלכם. כלומר,  אתם לדוגמה משלמים 1% דמי ניהול - 0.3% זורמים לסוכן הביטוח. לא בחודש אחד, בכל חודש, עד הסוף. זה לא הכל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חוץ מזה, סוכני הביטוח מקבלים עמלת היקף (לאחרונה אלטשולר עשה שרירים נגד גביית עמלת היקף והציב תנאים לקיומה). דוגמה - סוכן הביטוח הביא 1 מיליון שקל, הוא מקבל כמה אחוזים של עמלת היקף. האמת - מטורף. סוכני הביטוח יצרו להם מקור הכנסה חדש ששם בכיס הקטן את תחומי הביטוח. הם לא מתאימים לזה, וקיים כשל שוק, פרצה שקוראת לגנב. זאת תהיה וועדת חקירה עתידית, אבל זה ברור כבר עכשיו - חייבים לעצור את ההונאה הגדולה הזו.  משה ברקת, הרגוטור האחראי, נרדם בשמירה כשמכרו את פסגות לאלטשולר שחם ויצרו גוף ענק. הוא מתעסק בעיקר עם שלמה אליהו, אולי כי זה קל, אבל את העבודה האמיתית מול סוכני הביטוח הוא לא עושה ועוד לא דיברנו על פוליסות חיסכון - סוג של מכשיר השקעה שסוכני הביטוח משווקים בכל הכוח (ומזרים להם כספים). למה הם עושים את זה? כי יש להם קליקה מאוד חזקה והם מצליחים להשפיע על הרגולטור. 

מה חושף התשקיף של מור קופות גמל?
חברת קופות הגמל והפנסיה של מור יוצאת להנפקה. זו חברה טובה, מייצרת תשואות סבירות מאוד למשקיעים, צומחת בקצב מדהים. בקרנות השתלמות במסלול כללי דורגה מור בשנת 2021 במקום השלישי עם תשואה של 14.7%. במסלול המניתי הציגה הקופה תשואה של 26.03% שהציבה אותה במקום השלישי שוב. בקופות גמל להשקעה היא הייתה במקום הרביעי עם תשואה של 13.47%.

מנהלי ההשקעות של מור יודעים לייצר תשואה. הם עשו את זה גם בעבר, אבל היום כשהם גדולים זה קשה יותר. אז וזה לא היה מזמן (לפני כשנתיים-שלוש) הם הצליחו לייצר תשואה גם דרך תמרונים אפורים יחסית שהשיגו לבית ההשקעות תשואה גבוהה, בזכות היותו בית השקעות קטן. מור השקיעו בהנפקות פרטיות עם הנחה ניכרת ומיד שערכו את ההשקעה וייצרו רווח מידי, לעיתים של עשרות אחוזים. הפעולה היא לגיטימית וחוקית לחלוטין, אך לא משקפת בהכרח את טיב ואיכות ניהול ההשקעות. מאז עבר זמן, מור מייצרים בזמן האחרון כשהם גדולים תשואה סבירה. לא מקום ראשון ועדיין - בצמרת. אז זה מעיד על טיב ואיכות מנהלי ההשקעות. אז ההיסטוריה מאחור, ההווה טוב מאוד והעתיד נראה מעולה. התחזיות של מור  מצוינות. 

תוצאות כספיות
ההכנסות מדמי ניהול של קופות הגמל הסתכמו בשנת 2019 ב-1.135 מיליון שקל. בשנת  2020 הנתון עמד כבר על 24.2 מיליון שקל ואילו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 ההכנסות זינקו ל-86.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה הפעילות עדיין מציגה הפסד, אך זה הצטמצם עם השנים, ומהפסד נקי של 9.8 שקל בשנת 2019 על פעילות קטנה בהרבה, הציגה החברה הפסד לפני מס של 4 מיליון שקל בלבד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021. בהמשך נבין מהיכן נובע לפחות חלק מההפסד הזה.

סך הנכסים המנוהלים מראה אף הוא צמיחה מרשימה לפי התשקיף. מ-19.951 מיליארד שקל שנוהלו בחברה בסוף יוני, צמחו הנכסים המנוהלים ב-20% תוך שלושה חודשים בלבד, ובסוף ספטמבר עמד הסכום על 23.966 מיליארד שקל. בסוף שנת 2020 סכום הנכסים המנוהלים היה 9.555 מיליארד שקל בלבד. צמיחה של יותר מ-100% תוך תשעה חודשים בלבד. 

בהמשך התשקיף מסתתר נתון מעניין מאד. עד כה אמרנו שהגידול בנכסים נבע מהתשואות היפות שהשיג בית ההשקעות וברור שיש לזה קשר, אבל יש גורם דומיננטי נוסף - שינוי ערוצי השווק. עד שנת 2019 בית השקעות שיווק את מרכולתו בעיקר באמצעים של שיווק ישיר או דיגיטלי החברה אפשרה ללקוחות חדשים באמצעות סוכניה או אתר האינטרנט שלה להצטרף לקופות שבניהולה. 

בשנת 2020 חתמה החברה הסכם עם 1850 משווקים פנסיונים ובתי סוכן והם מהווים כיום את ערוץ ההפצה המרכזי של החברה. נכון לסוף יוני 2021 גדל המספר ל-2200 סוכנים פנסיוניים ובתי סוכן. ערוץ השיווק החדש אחראי לחלק הארי מההתרחבות המאסיבית במצטרפים החדשים ובכמות הכספים שמנהלת מור השקעות. בנוסף התקשרה מור בהסכם הפצת עם מערך היועצים הפנסיונים בעיקר באמצעות הבנקים. נכון לסוף דצמבר 2021 85% מהשיווק מושג על ידי הסוכנים, 11% באופן ישיר ו-4% על ידי הבנקים. 

מתברר שהשיווק המוצלח הזה לא זול ובעצם מאפס את רווחי החברה. מור מתגמלת את הסוכנים בשני אופנים. הראשון מכונה "עמלת נפרעים". זהו תשלום קבוע לפי שיעור מסוים מיתרת הנכסים הצבורים המנוהלים בחברה שהינם לקוחות אותו סוכן, ומתברר שמדובר באחוז ניכר מדמי הניהול שגובה החברה. בשנת 2020 גבתה החברה 24,213,000 שקל דמי ניהול, כשמתוכם 8,650,000 יועדו לאותם סוכנים. מדובר בכ-36% מדמי הניהול השוטפים שגובה החברה. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021, הנתון האחרון שפורסם, שיעור עמלת הנפרעים מתוך דמי הניהול הגיע כבר ל-39% - כ-33.7 מיליון שקל מתוך 86.6 מיליון. 

אך זהו לא כל התגמול ממנו נהנים הסוכנים. מלבד התשלום השוטף ישנה עמלה נוספת לסוכן המכונה "עמלת היקף" והיא תשלום חד פעמי המבוסס על יעדי גיוס שנתיים ותלוי בתקופת שימור של כ-12 או 24 חודשים בו הלקוח אמור להישאר בבית ההשקעות. על פי התשקיף הגיעו עמלות היעד ל-56 מיליון שקל, ובכך בעצם ההתחייבויות לסוכנים מהווים יותר מכל דמי הניהול שגבה בית ההשקעות מהלקוחות. אמנם בדוחות החברה ההוצאה הזו לא מוכרת במילואה ונפרסת לאורך זמן, כיון שזו הוצאה חד פעמית שמשפיעה על טווח ארוך יותר, לכן מבחינה חשבונאית נכון לחלק את ההוצאה על פני כל התקופה עליה היא משפיעה, אך בסופו של דבר עולה כי מבחינה תזרימים - מור שילמה לסוכני הביטוח יותר משהיא מקבלת מהציבור. הכנסות של החברה. העמלות הגבוהות המשולמות לסוחרים מסבירות מדוע החברה רושמת עדיין הפסד בשורה התחתונה למרות הצמיחה המהירה וההכנסות הגדלות בהתמדה.

נקודות חשובות שעולות מן הנתונים הללו הן הכוח האדיר שבידי משווקי ההשקעות, ומערכת התמריצים שלהם שיכולה לגרום לעיוותים בעיתיים. מור, ומן הסתם שאר בתי ההשקעות שפועלים בצורה דומה, תלויים כמעט לחלוטין במשווקים שהם אחראים כמעט בלעדיים על הצמיחה והכניסה של זרם לקוחות חדש. לכן, כוח המיקוח של המשווקים חזק מאד והם יכולים לקבל, ואכן מקבלים, עמלות שמנות על עבודתם, מה שייאלץ בתורו את בית ההשקעות להעלות את דמי הניהול כדי להמשיך להיות רווחי. 

אך ישנה בעיה חמורה יותר. אם העברת לקוחות מעניקה לסוכנים עמלת העברה שמנה חד פעמית, מה ימנע מהם בעוד שנה או שנתיים, לאחר תום תקופת השימור, לשכנע את הלקוחות לעבור לקופה אחרת? הרי בכל תקופת זמן ניתן יהיה למצוא את ה"כוכבת" התורנית שבדיוק הצליחה מעבר לשאר החברות. פעם זו תהיה אנליסט, ופעם אחרת ילין לפידות או אלטשולר שחם או כל חברה אחרת שהצליחה בחודשים האחרונים. הסוכן יוכל די בקלות להראות ללקוחות טבלאות מרשימות עם נתונים שתומכים במעבר ללהיט החדש, ושוב הוא יזכה לעמלה שמנה על הלקוחות החדשים שהוא גייס, ובכך לגרום לתנועה מתמדת.

יש שיגידו שזה דבר חיובי שמשאיר את בתי ההשקעות במתח תמידי ומחייב אותם להתאמץ כל הזמן להשיג את התשואות הטובות ביותר. אחרים יאמרו שבהשקעות לטווח ארוך לא צריך לרדוף אחרי הכוכבת התורנית ותמריצים שעלולים להכניס שיקולים זרים למאגר האינטרסים של הסוכן המשווק הם בעיתיים ביותר. כמעט תמיד הכוכבת של השנה או שלוש השנים האחרונות תדשדש במרכז הטבלה או בתחתיתה בתקופה הבאה, דוגמה לדבר ראינו בשנים האחרונות עם ילין לפידות, ולאחרונה עם אלטשולר שחם. קשה להיות המנצח תמיד בכל רגע ורגע, אך התשואות נמדדות לאורך זמן, ומעברים תכופים בין הקופות יכולים בסופו של דבר לפגוע בתשואות המשקיעים לאורך זמן. מה שברור הוא שעידוד מעבר תמידי כזה על ידי משווקי ההשקעות איננו תופעה בריאה. 

תגובות לכתבה(192):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 126.
    הכתב צודק
    הכתב צודק 24/11/2022 05:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הציף את האמת העגומה
    סגור
  • 125.
    מכות
    סקרן 24/06/2022 19:27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא מבין יותר מידי בנאמר או בכתוב אבל נראה כאילו הכתב קיבל פעם מכות מסוכן ביטוח ??
    סגור
  • 124.
    בתי ההשקעות צריכים לאפשר מינויי סוכן
    סוכן 24/06/2022 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשביל לאפשר לסוכן לטפל בלקוח, בתי ההשקעות צריכים לאפשר לו קבלת עמלת נפרעים במינוי סוכן, כך תהיה לסוכן אפשרות הגיונית לשמר את הלקוח בבית השקעות, במצב בו הוא גם מקבל עמלת נפרעים, אפשר לחיות בלי עמלת ההיקף ואז העמלות בשוק בסוף גם ירדו
    סגור
  • 123.
    תנו להתפרנס
    שוקה ושיטת השקשוקה 10/02/2022 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בזכות סוכני הביטוח דמי הניהול יורדים בכל המוצרים. חברה שלא עומדת בסטנדרטים מגלחים אותה . כלכלה חופשית
    סגור
  • 122.
    ועדת חקירה על כותב הכתבה
    אלי 07/02/2022 00:40
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לא יאמן איך אדם חסר בסיס מינמלי בהכשרה שעובר סוכן ביטוח פשוט לוחץ על מקלדת ומשרבב אוסף שטויות תעשה שעורי בית ותחזור אלי
    סגור
  • טען עוד
  • 121.
    הכתב כנראה ממש ממורמר
    מישהו שאכפת לו 04/02/2022 18:49
    הגב לתגובה זו
    4 3
    חבל שנותנים לכתבים שלא הצליחו להתברג באתר חדשות נורמלי לכתוב כתבות ללא ביסוס. כנראה שהכתב היה סוכן ביטוח שלא הצליח.
    סגור
  • 120.
    כמה חרטוטים בכתבה אחת....
    יואב 04/02/2022 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככה נוצר שוק משוכלל שיש בו תנועה מעבר ותחרות. בלעדי הסוכנים.. כמה היו עוברים? תסתכלו על התנועה בין הבנקים וחוסר התחרות שם. ככה זה שאין לאף אחד אינטרס שתעבור
    סגור
  • 119.
    אם סוכני הביטוח לה יהיו בתמונה, האם דמי הניהול יקטנו ?
    אבי 03/02/2022 21:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואם סוכני הביטוח אוכלים את כל הרווח של מנהלי הקופות,מדוע הקופות לא מנהלות את השיווק בעצמם? האלטרנטיבה , לשפוך כסף על שיווק לפרסום מבלי לדעת מה יצא להם. הסוכנים והמשווקים מקבלים רק על מה שהם מביאים. מבחינת בתי ההשקעות מדובר בהשקעה לא רעה
    סגור
  • 118.
    יופי של אומץ להגיד את האמת, כל הכבוד לכם על הכתבה הזו! (ל"ת)
    גיל 03/02/2022 12:12
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 117.
    סוכני הביטוח לא עובדים בשביל המבוטחים
    אינטרסים 03/02/2022 09:05
    הגב לתגובה זו
    8 6
    ידוע מאז ומתמיד שאת המשכורת של סוכן הביטוח משלמות חברות הביטוח ולכן הוא עובד בשבילם ולא בשביל המבוטחים. הוא ישווק מה שטוב לכיס שלו ולא בהכרח למבוטחים. כל עוד המצב ישאר ככה אנחנו המבטחים נפסיד . זה בדיוק כמו שאקח עו"ד שייצג אותי, אבל את שכר הטרחה לעו"ד שלי ישלם הנתבע .
    סגור
  • 116.
    בהמשך לכתבה
    רונן 03/02/2022 06:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כתבה מגמתית נגד ציבור נאמן ללקוחות שלו.
    סגור
  • 115.
    כתבה חובבנית ומטעה.
    אנדריי 02/02/2022 21:30
    הגב לתגובה זו
    14 6
    1.לסוכן ביטוח פנסיוני יש רישיון המקנה את הזכות על פי חוק לטפל בחסכון פנסיוני או וגם בקופות גמל השונות.לכן אמירה "מה הוא מבין בהשקעות" ממש דבילית מאחר והוא הוכשר וקיבל רישיון כדין ממשרד האוצר. 2.הפליאה כל הזמן על קבלת שכר מפתיעה אותי כל פעם מחדש.גם אתה "הכותב המצטיין" מקהל שכר מביזפורטל ואולי בגללך ובגלל אנשים כמוך, ביזפורטל לא רווחיים .ממש כתבה מבישה
    סגור
  • 114.
    ניוד כספים
    מישהו נוסף 02/02/2022 20:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    העיניין הוא שכאשר כל פעם מעבירים מקופה שירדה לקופה המצליחה התורנית זה מבטיח הפסד לאורך זמן. זה צריךךללכת הפוך לקנות בזול ז"א את מה שירד ולמכור את מה שעלה . כאשר מיחסים לעבר כחזאי כלשהוא זה לאמוצלח
    סגור
  • 113.
    אז לפי מה שאתה כותב
    יודה123 02/02/2022 17:48
    הגב לתגובה זו
    11 3
    בית ההשקעות מור הוא פראייר ממדרגה ראשונה, לשלם למשווקים יותר ממה שהוא גובה על דמי ניהול? או שאולי לא הבנת, אם זה בית השקעות כל כך מוצלח וממולח, אולי בכל זאת הוא מרויח וצריך את המשווקים שיגדילו את רווחיו? הרי אף אחד אינו עובד לשם שמיים! בקיצור, כותב יקר, יצאת העיפרון לא הכי חד בקלמר…
    סגור
  • ממש ממש לא נכון
    שי דדון 02/02/2022 21:53
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הכתבה הממומנת הזאת נגד בית ההשקעות מור היא שקר. אני יכול לספור לך כמה וכמה גופים שמשלמים פי 2 ממה שמור נותנת לסוכנים שמשווקים אותה. ועדיין הגופים האלו עירומים ללא העברות משמעותיות. זה רק אומר כמה כסף לא מזיז את הענף הזה. כמה שטויות בכתבה אחת.
    סגור
  • מור אכן יצאו מטומטמים חלקית, מנגד ניפחו נכסים ועכשיו
    הכתב צוד' 02/02/2022 20:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מנפיקים את חברת התשואות אוויר שלהם עם ההפסדים הכבדים בבורסה...
    סגור
  • חחחח
    $ 02/02/2022 22:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לך תסביר איך מנפיקים גוף שהיה כמה מיליונים והיום מנהל 30 מיליארד וגם כל חודש הוא מגייס מוביל בתעשייה ... נראה שאתה לא מבין את הביזניס. זו גאונות להגיע לסדרי גודל כזה תוך 3 שנים!!!
    סגור
  • 112.
    סוכן ביטוח = רמאות
    לי 02/02/2022 16:37
    הגב לתגובה זו
    7 11
    לא אובייקט י ,לא אמין,מחסיר מידע
    סגור
  • 111.
    כתבה לא מקצועית
    לקוח אלמוני 02/02/2022 15:41
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בזכות הסוכן שלי תחלתי לעשות הרבה כסף. זה שהוא מרוויח שיהיה לו לבריאות. מי לא מרוויח?
    סגור
  • 110.
    כתבה שגויה
    שלומי טל 02/02/2022 15:34
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הבעיה היא לא בסוכנים האובייקטיבית יחסית אלה במשווקים שבאים מחברה אחת ועם אינטרס אחד לנייד את הלקוח לחברה ממנה הם באו סוכנים שעובדים עם כלל החברות רובם הגדול ישרים הגונים ואובייקטיבים. העובדה שמראה זאת הכי טוב היא שמור משלמת עמלות נמוכות משמעותית ביחס לחברות אחרות, לדוגמה ביחס לחברות הביטוח ועדיין זאת החברה שאליה הסוכנים גייסו הכי הרבה כסף בשנה האחרונה. מי שכתב את הכתבה לא מבין באמת את מה שקורה בענף וחבל מאוד
    סגור
  • עלק הסוכנים אובייקטיביים
    שלומי אחר 02/02/2022 21:01
    הגב לתגובה זו
    5 5
    כשמשווק מבית השקעות X מגיע ללקוח, הלקוח מבין מצוין שהוא מייצג אינטרס של מקום העבודה שלו כשוסכן ביטוח נכלולי מגיע לאותו לקוח ומנווט אותו לקופה בינונית כמו מור רק כי הם משלמים לו מענק חד פעמי שמן של אלפי שקלים, הלקוח לא מבין שעומד מולו אדם לא אובייקטיבי בעליל. וזה מצב פי 100 יותר גרוע מהמקרה הראשון כי שם לפחות הלקוח מודע לכך שהמשווק לא אובייקטיבי. אצלכם הסוכנים אתם יוצרים מצג שווא של אובייקטיביות אבל רחוקים קילומטרים משם.
    סגור
  • 109.
    אתר חובבני ולא ברמה
    אחד שמבין 02/02/2022 15:17
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כתבה תלושה מהמציאות אני סיימתי עם האתר הסאטירי הזה
    סגור
  • 108.
    סוכני הביטוח הם מחוללי התחרות. ללא סוכנים יהיה זה אסון
    שוורץ מנחם 02/02/2022 12:04
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סוכני ביטוח מהווים היום מחולל תחרות, הם מייצרי תחרות, בלעדיהם נקבל שוק אוליגופולי בדיוק כמו בסופרמרקט, בו שולטות 5 חברות ענקיות, ומשאירות 10% לאלפי ספקים אחרים. אם הסוכנים יעלמו, לא תהיה תחרות, ויהיה תיאום מחירים בין ענקיות הביטוח. לאחר מכן, יהיה רכישות וקניבליזם טבעי, כמו שווישור קנו את איילון.... תישמרו על הסוכנים, האם אלו שידאגו לכם בעת תביעה, לא אף חברת ביטוח על שלל נציגיה...
    סגור
  • בדיחה גרועה. ד"נ ישירים בבתי השקעות זולים יותר מסוכן
    שלומי 02/02/2022 21:02
    הגב לתגובה זו
    3 6
    שמשווק בדמי ניהול גבוהים. אפילו בהסכמים של מור יש התניה לסוכן שכדי שיקבל את המענק השמן הוא חייב למכור ב"נ העוים על X%. אז בלי סיפורי סבתא על מחוללי תחרות. מחריבי תחרות אולי ומחוללי הוצאות מיותרות ללקוח
    סגור
  • 107.
    כמה שקרים בכתבה אחת
    אודי 02/02/2022 11:43
    הגב לתגובה זו
    21 7
    שקרנים זה מה שאתם. זה המקצוע שלי ואם למבוטח שוכב כסף בבנק והצענו לו לשים את הכסף בקופת חסכון נראה לי שעשינו לו טוב , לא ? ומה אתם רוצים שנעבוד חינם ? שעורך דין לוקח 5000 שח על פתיחת תיק ועוד 20 אחוז זה תקין ? לדאוג ללקוח לתשואות גבוהות מבחינתי עשיתי את העבודה
    סגור
  • רוצים שתעבדו באובייקטיביות ולא תמכרו קופה בינונית מור
    שלומי 02/02/2022 21:03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רק כי אתם מקבלים מהם מענק שמן של אלפי שקלים. מסובך, הא?
    סגור
  • 106.
    מטעה
    איתי 02/02/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אין לי מושג מי זה הכתב אבל שום דבר לא מדויק סוכני הביטוח לא מתוגמלים כמו שמתואר ,כבר מזמן זה לא כך .הכתב הזה מספר לכם שטויות הרבה חוסר דיוק ומקווה שיתבע על השקרים שהוא מפיץ ואגב סוכני הביטוח אמינים ומבינים יותר מפקידי הבנק האינטרסנטים שמקבלים עמלות הפצה מטורפות על זה הוא לא כתב
    סגור
  • למה להתמודד עם האמת, אם אתה יכול לשקר?
    שלומי 02/02/2022 21:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    באמת סוכן ביטוח לא מקבל אלפי שקלים ולפעמים יותר לכל 1 מיליון שקל של העברת קופות גמל מגוף אחד לשני?! חלאס, אתם באמת מורידים את המקצוע שלכם באסלה.
    סגור
  • 105.
    כמה חוסר הבנה ורעל בכתבה אחת
    אופיר 02/02/2022 09:54
    הגב לתגובה זו
    17 4
    כתב יקר, גילוי נאות – הייתי משווק פנסיוני 3 שנים (עבדתי בבית השקעות גדול) ומזה 10 שנים אני סוכן פנסיוני עצמאי. לא הצלחתי להבין מהו האינטרס שלך פרט להכפשת ציבור שלם. נכון שעם עובדות (כמו פרטים מהדוחות הכספיים של מור) לא ניתן להתווכח אבל המהות רחוקה ממה שכתבת. יש 3 סוגי סוכני ביטוח – אלמנטרי (רכב, דירה וכו'), ימי ופנסיוני. בוא נדבר על הפנסיוני עליו כתבת. עבודתו של סוכן פנסיוני ממוצע מכילה 90% עבודה פיננסית ו-10% ביטוחית. לסוכן שלא מבין את העבודה הפיננסית (שוק ההון, חיסכון לטווח ארוך, מגמות שוק וכו') לא תהיה עבודה כי אף לקוח סביר לא יצטרף אליו. סוכן פנסיוני חייב לעבור 7 מבחנים- כלכלה, מימון, חשבונאות, סטטיסטיקה, מבוא לביטוח, גמר פנסיוני ומקצועית א'. מבחן מקצועית א הוא מבחן קשה שאם אין הבנה גבוהה בשוק ההון לא ניתן לעבור אותו. זהו המבחן הראשי שכל יועץ השקעות ומנהל תיקים חייב לעבור. חוסך לא יקבל דמי ניהול נמוכים אם יעבוד ישירות מול בית ההשקעות. לסוכן יש אינטרס לצרף בדמי ניהול נמוכים ככל שניתן ולהיות מקצועי וזמין. אם לא כך, ישאר בלי עבודה. חופש הבחירה נמצא אצל הלקוח והוא לא כבול לאף גוף/סוכן
    סגור
  • שטויות
    כמה שטויות כתבת 24/11/2022 05:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה סוכנים אני מכיר שהידיעות שלהם בשוק ההון אפסיות, עברו את מקצועית א, קשקוש. סוכני ביטוח לא מבינים בשוק ההון. הדבר היחיד שהם יודעים לבדוק זה תשואות בגמל/פנסיה נט, דבר שכל לקוח יכול לעשות בעצמו.
    סגור
  • הכל נכון חוץ מזה שרשמת שסוכן דואג לדמי ניהול נמוכים
    אושרת 02/02/2022 11:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ההיפך הוא הנכון, הצטרפות ישירה מוזילה דמי ניהול ברוב הגופים.
    סגור
  • טעות בידך
    $ 02/02/2022 22:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כיום יש טבלאות של דמי ניהול לפי צבירות או הפקדות - לא פעם סוכן יכול אפילו לשפר את דמי הניהול בכח המיקוח שלו עבור לקוחותיו. לקוח קטן לא סופרים אותו הגופים גם אם יצטרף ישירות. הוא צורך שירות ישירות מבית ההשקעות וההכנסות ממנו נמוכות. בתי ההשקעות מעדיפים שאת השירות יקבל מהסוכן - אולי ירוויחו פחות אבל ההוצאות שלהם ירדו משמעותית.
    סגור
  • 104.
    לגבי תשואות מור
    יו יו 02/02/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמנם זה היה חוקי בשעתו אבל הרשות לא חשבה שזה חוקי באמת ולכן היא הוציאה תקנות ספציפיות שאוסרות לעשות את תרגילי התשואה של מור. זה היה כשר אבל מסריח. הם פשוט מצאו דרך לעבור על רוח החוק בלי לעבור על החוק. תגמול הולם לכל מי שעושה תרגיל אפור ומסריח - להפוך למליארדר
    סגור
  • 103.
    בושה
    מוטרד 02/02/2022 08:47
    הגב לתגובה זו
    2 4
    חשבתי שזה אתר רציני עד היום ואני שנים בשוק ההון
    סגור
  • רמאי
    אנונימי 02/02/2022 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רמאי ושקרן
    סגור
  • גם אני שנים בשוק וזה כל כך נכון הכתבה. מה בושה? (ל"ת)
    אנונימי 02/02/2022 09:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 102.
    סוכן פנסיוני לא מומלץ
    דוד 02/02/2022 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תזהרו במיוחד אם אתם עובדי צק פוינט, יש סוכנים שלא משרתים את הלקוחות
    סגור
  • 101.
    גילוי תגמול לעיתונים כלכליים
    סוכן ביטוח 02/02/2022 08:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגיע הזמן שעיתונים כלכליים יתחילו להעביר בכל גליון גם דירוג יצרנים בהתאם לגובה העמלה אותה הם מקבלים מהיצרנים, וגילוי השתתפות בתכנית תגמול. הכתבה מצטרפת לסדרת כתבות מהשבועות האחרונים המקדמות את אפיק קרנות הנאמנות. או במילים אחרות: "אין מקפצה גבוהה מדי, אם אתה מאמין בעצמך"
    סגור
  • 100.
    סוכני ביטוח עןבדים על הציבור
    אלכס 02/02/2022 07:26
    הגב לתגובה זו
    9 5
    איפה מפקח על הביטוח לא עושה את עבודתו כי בסוף הקגנציה יתמנה למנכל לברת ביטוח הכל מכור
    סגור
  • 99.
    אחת לתקופה זה מתעורר, והופ נשכח
    גיא 01/02/2022 23:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הערת את כל הסוכנים שמריצים את הקישור לכאן ביניהם.
    סגור
  • 98.
    קבלו עצות רק מיועץ פנסיוני!
    יועץ פנסיוני 01/02/2022 22:36
    הגב לתגובה זו
    4 7
    הגיע הזמן שהציבור יפסיק לשמוע לסוכני ביטוח ולקבל עצות רק מיועץ פנסיוני אובייקטיבי מורשה ממשרד האוצר. לפני שאתם עוברים או עושים פעולה תבקשו ממי שמייעץ לכם לדעת איזה רישיון יש לו,ככל שהוא סוכן ביטוח תבדקו ככל שהוא יועץ פנסיוני אובייקטיבי תדאו שאתם מקבלים את העצה הנכונה.
    סגור
  • מי משלם לו?
    יועץ פנסיוני חינם? 02/02/2022 06:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ?
    סגור
  • מי משלם? היצרן משלם אבל רק 0.25% בלי מענקי שחיתות
    יועץ אחר 02/02/2022 07:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    של 5-6-8-10 אלף על כל מיליון, בלי טוויסטינג כל שנתיים כי משתלם לך להעביר את הלקוח בין בתי השקעות רק בשביל לקבל מענק היקף חד פעמי. תן לי לנחש, אתה לא שאלת באמת, אתה כבר מכיר את כל זה, נכון סוכניקו תמים?
    סגור
  • הסכמי הפצה בבנקים
    $ 02/02/2022 22:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אין לבנק הסכם הפצה ויש כאלה גופים שאין להם - אז במערכת היעוץ ה"אובייקטיבית" של הבנק גופים אלו לא יופיעו ואז הבנק לא יציע ללקוח או ימליץ ... אובייקטיבי???
    סגור
  • 97.
    על ראשי הגנבים בוערים הכובעים (ל"ת)
    לא היה כלום 01/02/2022 21:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • שומרים על הציבור
    רוטשילד 02/02/2022 07:40
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סוכן הביטוח היחיד! שעומד לצד הלקוח בקבלת החלטות גורליות. הסוכן הפיננסי מבין את שוק ההון גם בהבט רחב מבחינת מיסוי וירושה. ואף מחוייב בהנמקה מסובכת וידע מעמיק בתחום. הכותב עיתונאי קטן וצהוב שלא מחוייב לשום אתיקה מלבד למכור יותר הקלקות.
    סגור
  • 96.
    כתבה איומה. מטעה ושטחית
    אפרסק 01/02/2022 20:32
    הגב לתגובה זו
    7 8
    אני יועץ. לא סוכן.סוכני ביטוח נשחקו בעמלות שלהם עד דק.ורובם עושים עבודת כסף. גם בגמל ובפנסיה. כל ניוד מחייב מסמך הנמקה מפורט כולל גילוי נאות על עמלות וכו..
    סגור
  • רמאי
    אנונימי 02/02/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רמאי ושקרן
    סגור
  • ברור שאתה יועץ עלק. עוד סוכן עלוב...
    גידי 02/02/2022 07:45
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אם היית יועץ היית יודע שהסוכנים מתעשרים על גב הלקוחות עם עמלות היקף עצומות על המכירות שלהם בלי אפס מחשבה לטווח ארוך רק להעביר בין גופים כל שנה שנתיים ולמחזר את העמלה שלכם.
    סגור
  • בטח
    $ 02/02/2022 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן - כל הסוכנים מיליונרים - כל אחד מחזיק 2 וילות , אחת בארסוף והשניה בסביון ... עדיף שציבור שלם של עצמאים ירוויח מאשר הבנקים וחברות הביטוח... הם מחזיקים פקידות, משרדים בכל הארץ שהלקוחות יכולים להגיע ולהפגש ולא רק לאזור הבורסה ברמת גן. נראה לי שאתה בחור מרמורמר ותפרן שקשה לו לראות שיש ציבור שמתפרנס בכבוד. סוכנים עונים ללקוחות שלהם בכל שעה בכל אמצעי תקשורת ... תנסה לקבל שירות מהבנק
    סגור
  • 95.
    כתבה מגעילה, ריקה מתוכן...
    מור 01/02/2022 20:32
    הגב לתגובה זו
    5 7
    כתבה מגעילה ריקה מתוכן שכל מטרתה היא לשון הרע תוך קידום אינטרסים של מממן הכתבה.
    סגור
  • מגעילה כמו מור עם התשואות הגרועות שלה (ל"ת)
    ירון 02/02/2022 07:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מקום שלישי כלשון הכתבה זה גרוע? (ל"ת)
    אבי 02/02/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 94.
    בנקים
    רציתי לשאול 01/02/2022 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנקים זמשווקים קרנות נאמנות עם 2%דממ ניהול ו0.6% עמלה " זה מצוין ? נכון יועץ בבנק לא מגרד את מה שאני יודע ומבין על שוק ההון מתווך דירות מקבל 1.5% על להראות דירה ועוגך דין מקבל 0.25 על עריכת חוזה זה ממצוין נכוו?
    סגור
  • מתווך לוקח 2% פלוס מעמ.עו"ד לוקח 0.5 פלוס מעמ (ל"ת)
    רונן 02/02/2022 08:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • תשובה לסוכן התמים
    בנקאי 02/02/2022 07:11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    1. בנק מקבל עמלה זהה מכל היצרנים ולכן הוא אובייקטיבי בשונה ממך. 2. בנק לא מרבל עמלה חד פעמית הידועה כמענק היקף שמן בגובה של פי 2-3-4 ממענק שנתי ולכן אין לו אינטרס לעשות טוויסטינג כמוך ולהעביר את הלקוח ללא סיבה של ממש (חוץמהעמלה השמנה) כל שנתיים בין אלטשולר למור וכו'. 3. דמי הניהול בקרנות הנאמנות לרוב נמוכים יותר ממה שאתה משווק קופת גמל או םוליסה פיננסית. 2% דמי ניהול קיים בפחות מ-2% מהתעשיה. אבל גם לא מוכרים אצלנו פוליסות פיננסיות ב-1% עם תשלומים שמנים לסוכנים.
    סגור
  • תשובה לבנקאי הצדיק
    בנקאי לשעבר 02/02/2022 08:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וודאי, אתם בבנקים פילנטרופים, חושבים נטו על טובת הלקוח...על מי אתה עובד??? אתם לא מוכרים פוליסה פיננסית ב-1%, רק כי הכסף יוצא מהבנק. ה-1% דמי ניהול בפוליסה הפיננסית, הרבה יותר מלנהל כסף דרך הבנק. עמלת קניה/מכירה, מינימום, המרת מט"ח, מינימום במט"ח, דמי "משמרת" כדי "לשמור" ללקוח על התיק, שלא יברח... אף יועץ אצלכם לא יכול להתחרות בפוליסה פיננסית, בגלל דחיית המס גם במעבר בין מסלולים, בגלל ההשקעה המגוונת בנכסים לא סחירים (אתה יכול לחשוף לקוח להשקעה בכביש 6, באשראי מוניציפלי, או בדיור מוגן בארה"ב?) ובגלל האפשרות למינוף. בנוסף, למבוגרים יותר יש הטבת מס נוספת, דרך תיקון 125 ד'. אז כן, אני מסביר בשמחה ללקוחות איפה הערך המוסף הגדול של פוליסה פיננסית לעומת הבנק ושבפועל, זה עולה להם פחות ושווה להם הרבה יותר ועושה דבר נוסף שאף יועץ אצלכם לא עושה: מסתכל על ההון של הלקוח כמכלול: כספי הפרט וכספים פנסיוניים. בנוסף, אתה זמין ללקוחותיך גם בשעה 22:00 או שב-13:00 אתה אומר להם שהסניף נסגר ואם הם רוצים, הם יכולים לשלוח לך פקס (המכשיר הזה משנות ה-70 שאתם עדיין מכריחים לקוחות להשתמש בו)?
    סגור
  • 93.
    "בלי סוכן ביטוח אתה הרבה יותר בטוח"
    שוקה הון 01/02/2022 20:17
    הגב לתגובה זו
    5 5
    קמפיין חדש לסוכני הביטוח
    סגור
  • 92.
    עליבות, שיא העליבות. (ל"ת)
    שוקה הון 01/02/2022 20:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 91.
    כתבה מגמתית וכתובה בצורה ירודה מאוד!
    איתי 01/02/2022 20:10
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כתבה מביכה... בלי הסוכנים רובנו לא היינו מכירים את הגמל להשקעה או הפוליסות חיסכון שמאפשרות למי שלא משקיע בבורסה לייצר אחלה תשואה לכסף... בנוסף התחרות של אנשי המקצוע מובילה את החברות להורדת דמי הניהול ובפועל הסוכן משרת את האינטרס של הלקוחות גם אם הוא מתפרנס מזה. מה הכותב מצפה? שאיש משפחה ילך ויתנדב להציע לאנשים אלטרנטיבה לכסף שוכב בעו"ש/שעומד בפק"מ?? אני קורא כאן המון וזאת אחת הכתבות הכי גרועות שלכם... מקווה לא לבזבז עוד זמן קריאה על הכותב הכושל הזה שמשרת אינטרסים מובהקים של מזמין הכתבה ולא שלנו הצרכנים
    סגור
  • כתבה צרכנית מצוינת ומדוייקת!
    מבין 02/02/2022 07:49
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אולי תיקח בעלות באמת על כל המוצרים הפנסיוניים? כרגיל אצלכם הנחת העבודה היא שהלקוח טיפש ומטומטם ואם לא הכיר אותם לא היה יודע על גמל להשקעה שיחת סלון בכל בית. אבל אני אתן לכם קרדיט - את פוליסות החסכון המפלצתיות אתם באמת הבאתם ליותר מדי בתים. דוגמא מצוינת לנזק האסטרטגי של סוכני הביטוח למשק הבית הישראלי. המוצר הכי יקר על סקאלת המוצרים, שווק שנים בדמי ניהול כפולים מקופות גמל עם בונוסים שמנים במיוחד לסוכנים גם על הסכום המועבר וגם על ההפקדות. אכן עוד סיבה מצוינת להבין למה לא צריחך סוכני ביטוח בתחום הפיננסי. ערך מוסף שלילי נטו.
    סגור
  • 90.
    סוכני הביטוח מזה 15 שנה
    אייל 01/02/2022 20:08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כולם ללא יוצא מן הכלל עוברים דרך מבחן מקצועית א' של ניירות הערך. אין שום הבדל בינם לבין יועץ השקעות ברמת ההכשרה ולמעלה מזה יועץ השקעות אינו מוסמך בכלל לדבר על כספים פנסיוניים שהינם חלק מעולם הגמל שבו נדרשת מיומנות נוספת מעבר לשיחה ההשקעתית. כמו הרבה אייטמים נראה שכתבה זו עשויה להיות מוזמנת ע''י בעלי עניין, מן הסתם ימשיכו להתבאס בשקט.
    סגור
  • בדיחה טובה להשוות סכן ביטוח ליועץ השקעות...
    שמעון 02/02/2022 07:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האחרון עובד בהשקעות כל היום, הסוכן חוץ ממבחן אחד פשוט לא באמת קשור לשוק ההון או מבין בזה. יש לך את זה ביותר בעל עניין?
    סגור
  • מצד שני הסוכן לא נדרש להבנה מדהימה הוא לא מנהל את המוצר (ל"ת)
    בזיק 31/12/2022 06:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 89.
    למה מפתיע שחברה שמנפחת תשואות כמו מור, לא מגייסת לקוחות
    מבין 01/02/2022 19:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    באופןו ישיר אלא רק דרך סוכנים שמשווקים את ההונאה הצרכנית שלהם?!
    סגור
  • 88.
    עבודה בעיניים
    כתב 01/02/2022 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 6
    ידוע שכותבים מקבלים כסף מהמיתון בהתאם למספר המילים שהם רושמים בכתבה. ולכל הכתבים רושמים עוד ועוד ועוד כמה שיותר כך מרוויחים יותר. לכן המון כתבים מוציאים כתבות עם המון שטויות גם אם זה לא אמיתי . אולי צריך ועדת חקירה על הכתבים? אה סליחה אין מפקח עליהם והכתבים מנצלים את זה . חומר לממחשבה.
    סגור
  • הנה עוד סוכן מתוסכל
    מושיקו 01/02/2022 21:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שפרסמו עליו את האמת בפנים
    סגור
  • 87.
    בושה לאתר
    אבי 01/02/2022 19:16
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אני סוכן ביטוח!!! יש לי רקע של 20 שנה בשוק ההון מתוכם 15 כמנהל השקעות באחד מבתי ההשקעות הגדולים. יש לי תואר שני בכלכלה ( בהצטיינות ), ואני כל היום עוקב אחר השווקים ומתעדכן מקצועית. אני יכול לומר לכם שמבחינה מקצועית אני משאיר אבק ליועצים בבנק וגם לחברות ניהול התיקים. הסיבה שאני קם בבוקר היא לדאוג ללקוחות שלי, ושיהיה ברור מור משלמים הכי מעט עמלות כלומר עצם זה שהם המגייס הכי גדול בשנה האחרונה סוטר לגמרי את השקר ששאתם מנסים להפיץ. ואגב מסתבר אני גם הרבה יותר מקצועי מכם!!
    סגור
  • 86.
    זה בדיוק מה שעשה הסוכן "שלי" שמסתובב בחולון ,
    משיח 01/02/2022 19:04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יום אחד הוא בא עם סיפורי מור בית השקאות. לפני כן דחף לי את אלטשולר. ולפני כן פסגות. מזה שהוא דואג לי, אלא איפה שהוא מקבל את העמלות הכי גבוהות ברור שזה לא
    סגור
  • דחף לך.....
    ציון סוכן ביטוח 01/02/2022 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עד לפני שנתיים אלטשולר היתה המרצדס של השוק, אם הקשבת לו הרווחת לא מעט כסף..... אז אם אתה מרוויח והוא מרוויח מה רע? אתה רוצה להיות מליונר ומי שנותן לך טיפים ישאר עני?
    סגור
  • 85.
    גיבוב של שטויות, אבל למה על הבנקים אתה לא מדבר?
    עובד ביושר 01/02/2022 18:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הבנקים גובים 0.25% בלי לתת ערך בכלל אז על מה אתה מדבר? אולי כי הם מפרנסים אותך ואגב הלקוח לא משלם 1% אלא בממוצע הרבה פחות ואגב אם כבר הוא משלם 1% לשנה (תלמד קצת הדמי ניהול שנתיים) והעמלה היא 0.25% שנתית כולל מעמ משמע על 1 מליון שח העמלה 2500 שח על תיווך של דירה כמה לוקחים תזכיר לי?
    סגור
  • כי הבנקים לא גונבים את הלקוח ושולחים אותו לפי עמלה
    ידין 01/02/2022 22:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקופת גמל שמשלמת להם מענק היקף שמן כמו הסוכנים. קפיש?! יש לי הרגשה שכבר ידעת את האמת גם בלי ההסבר שלי
    סגור
  • לוגיקה עקומה - גנב אחד (בנק) מכשיר גנב אחר (סוכן)?
    שרון 01/02/2022 22:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנק לפחות מקבל עמלה אחידה מכל בתי ההשקעות וחברות הביטוח ולא מעדיך קופת גמל אחת על אחרת בגלל העמלה השמנה שהוא מקבל כמו מה שנחשף בכתבה הזו על מור...
    סגור
  • 84.
    מי הזמין את הכתבה?!
    נוח 01/02/2022 18:45
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בתחילת הכתבה מופיע פרסום ממומן של קופות הגמל של ילין לפידות ולכן, בסבירות גבוהה (אך לא מוחלטת) מי שממן את הכתה הזאת הוא יאיר לפידות שובל מפדיונות גבוהים מסוכני הביטוח ובא לעשות שרירים בדרך חכמה ואלגנטית כפי שהוא יודע לעשות
    סגור
  • 83.
    .
    . 01/02/2022 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה רוצה הכתב. שרק יועץ השקעות ידבר איתך על פוליסת חסכון או קרן השתלמות? אף אחד מהם לא יודע מה יהיה מחר. אין להם שום יתרון על סוכן פנסיוני. הבחינות שאתה עובר כיועץ השקעות לא הופכות אותך לנביא.
    סגור
  • 82.
    אם כבר אז כבר
    דודי 01/02/2022 18:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ורופא שממליץ על תרופה, ויועץ משכנתאות שממליץ על לקיחת משכנתא בבנק מסויים,וטכנאי שממליץ על חלקי חילוף מחברה מסויימת... מי נכנס להם לכיס? ולמה סוכן ביטוח שיש לו רשיון וההשכשרה ממשרד האוצר והרשות לניירות ערך לא מספיק מקצועי?
    סגור
  • תגיד אם היית יודע שרופא מקבל כסף מחברת התרופות
    יואל 02/02/2022 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם היית כותב את השטויות שכתבת? באמת נראה לך שמישהו היה לוקח מרשם לתרופה מרופא שהלקוח יודע שהוא מקבל מהם עמלה מהמכירה? ובכלל לאיזה % מהסוכנים שי איזהושי הכשרה מרשות ניירות ערך?! 0.5%?
    סגור
  • 81.
    בנק
    הסוכן 01/02/2022 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשאיר בבנק בפקמ עם 0.01% ריבית זה עדיף ??
    סגור
  • 80.
    לידר
    יוסף 01/02/2022 18:23
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הרבה זמן לא קראתי כתבה אם כל כך הרבה פייק ודיסאינפורמציה, ממש גונב דעת מה הקשר של סוכני הביטוח לשוק ההון אתה שואל ? יש לנו את כל הסמכות לעשות זאת ע"י לא פחות מאשר מהמפקח על הביטוח ושוק ההון, דע את החומר לפני שאתה רושם משהו , פשוט חציל.
    סגור
  • 79.
    לא מצאתי טיעון אחד חוץ מכמה מרוויחים עליכם
    זה בזיון של כתבה 01/02/2022 18:10
    הגב לתגובה זו
    4 9
    וזה פשוט הזוי , ביזפורטל צריך להוריד את הכתבה הזאת , היא לא תואמת את הרמה שלו , זה אפילו לא דעה , זה סתם התרסה בלי התייחסות עניינית לכלום
    סגור
  • באמת לא הצלחת להבין את הכתבה?
    אלוהים שישמור 01/02/2022 22:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בא גוף משלם עמלה שמנה לסוכן כדי שיעביר אליו לקוחות, הסוכן מפנה אליו לא כי הוא חושב שזה כזה גוף מוצלח (והוא ממש לא) אלא כי הוא מקבל עמלה שמנה על ההצטרפות.
    סגור
  • שטיות
    מאיר 02/02/2022 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הגופים משלמים ובתי ההשקעות משלמים פחות כגון אלושולר ילין ועדיין תראה גיוסים גבוהים יותר לבתי השקעות אך אתה מסביר את זה ?
    סגור
  • אתה כתבת שטויות
    אלןהים שישמור 02/02/2022 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אתה מסביר את זה שמור לא מגייסים אלא 10% מלקוחות ישירים ו-90% מסוכנים? אם לא במענקים השמנים שאתם הסוכנים מקבלים מהם כדי להעביר את הכסף? באמת ילין לפידות מתקרב בכלל לעמלות של מור? הצחקת אותי. הם בקושי עובדים עם סוכנים.
    סגור
  • 78.
    להקיא מהתןפעה הזו (ל"ת)
    כל מילה בסלע 01/02/2022 18:09
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 77.
    כתבה בדיונית שמביישת את האתר
    אביחי מנדלבלוף 01/02/2022 18:00
    הגב לתגובה זו
    11 5
    מרפרוף קל בכתבה רואים שעיתונאי הנמוך שכתב אותה לא מבין כלום ושום דבר בענף הביטוח והחיסכון. לומר שסוכן ביטוח שנדרש לעבור בחינה בניהול השקעות (קרי מקצועית א')לא מבין בהשקעות ,זו פשוט בורות. לדעתי הכתב צריך לחזור לכיתה א'
    סגור
  • 76.
    כתב עלובבבב
    טל 01/02/2022 17:54
    הגב לתגובה זו
    6 6
    נראה לי הפסדת הרבה כסף במור והחלטת ליפול עליהם ומשום מה הכנסת את סוכני הביטוח. צריך. לפתוח בועדת חקירה עליכם הכתבים
    סגור
  • אכן מעטים הרוויחו עם מור. ניהלו 2 מיליון שקל ב-2019
    רונן 01/02/2022 19:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וניפחו תשואות שאף לקוח שלהם לא באמת הרוויח
    סגור
  • הכתבה נכונה. סוכני ההשקעות מוכרים אותנו למי שנותן עמלות
    מעניין 01/02/2022 19:05
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא למי שמבטיח יציבות. ככה הם משחקים איתנו
    סגור
  • 75.
    לא שאלת את השאלה הנכונה- מה לסוכני ביטוח ולהשקעות לטווח
    כלכלן 01/02/2022 17:48
    הגב לתגובה זו
    6 2
    קצר?? מי עשה את המחדל ואישר פוליסות חיסכון פיננסי ללא השגחת הרשות לניירות ערך???????
    סגור
  • הידע שלי כסוכן בהשקעות לא פחות משלך
    מאיר 01/02/2022 18:17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה חצוף . לא תעלה בדעתך שרבים סיימו לימודים בני"ע?אני עם תעודה מרשות ני"ע כמו רבים. חצוף.
    סגור
  • מאיר, אין אפילו 10% מהסוכנים שיש להם תעודה מרשות ני"ע
    ידין 01/02/2022 22:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז בבקשה אל תתמם. אם אתה במקרה מחזיק כזו אתה החריג ואתה יודע זאת היטב. רוב הסוכנים לא מבינים כלום בהשקעות אבל מבינים מצויין כשמציעים להם עמלה שמנה להעביר כסף מאלטשולר למור.
    סגור
  • שטיות במיץ
    משה 02/02/2022 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוכנים עוברים את אותם מבחנים ויותר של יועץ השקעות
    סגור
  • שטויות במיץ שלך. לרוב הסוכנים אין גרם ידע בשוק ההון
    יואל 02/02/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה שתתחזו לאנשי השקעות, בלי שום נסיון מעשי או אפילו תאורטי (=תעודת יועץ השקעות) לא תהפוך אותכם למשהו אחר ממעכרים שמעבירים לקוחות מגוף אחד לשני על בסיס העמלות השמנות שאתם מקבלים מהם.
    סגור
  • 74.
    סוכנים = הפסד לכולם
    ישראבלוף 01/02/2022 17:47
    הגב לתגובה זו
    3 12
    בסופו של דבר גם כאלה שעוברים לבד ללא סוכן סופגים בדרך כזו או אחרת את העלויות של העמלות שמשולמות לסוכנים. בזבוז מיותר של כסף של מאעכרים , מתווכים ללא תועלת.
    סגור
  • 73.
    אתה מבלבל את המח
    קובי 01/02/2022 17:47
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אתה מבלבל את הציבור אם אתה לא יודע עדיף שתסתום ולא תטעה סוכן פנסיוני במסגרת הרשיון יכל גם ליעץ שנית על כל מליון הוא מקבל גרושים כולל ההיקף והנפרעים אם אתה רוצה להתנגח תראה את השורה התחתונה של חברות הביטוח ותראה לאן זורם כל הכסף הגדול באמת חבל שנותנים לך כאן לכתוב
    סגור
  • 72.
    יפה שנותנים לבעלי מוגבלות שכלית
    נקודה למחשבה 01/02/2022 17:35
    הגב לתגובה זו
    5 4
    יפה שנותנים לבעלי מוגבלות שכלית לכתוב באתר כלכלי אבל איפה המבוגר האחראי? הרבה זמן לא קראתי צירוף של כל כך הרבה גבבים ושטויות
    סגור
  • אם הכתב הצליח להרגיז אותך כל כך, הוא צודק.
    כתבה 10 01/02/2022 22:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    והכתבה מדוייקת מאוד מאוד
    סגור
  • 71.
    בוא ואספר לך משהו עיתונאי גאון
    סוכן 01/02/2022 17:29
    הגב לתגובה זו
    5 5
    השבוע נפגשתי עם לקוחה חדשה. יש לה בקרן ההשתלמות שלה דמי ניהול של 1.5% (שזה מאוד גבוה) והיא בחברה שמייצרת לה תשואות נמוכות מאוד בהשוואה לשוק. גם העברתי אותה למקום משמעותית יותר זול (0.8%) וגם למקום שאיך שלא תבדוק את זה עושה תשואות יותר טובות מאיפה שהיא היום. עכשיו תגיד לי - גרמתי לה נזק? תבין, אנחנו אלה שחיים את השוק ובלעדינו השוק היה בסטגנציה עם דמי ניהול של 2% ללקוח. אבל הכי פשוט זה ללכלך ולהכפיש. תתבייש לך.
    סגור
  • מרגש, איזה טוב לב אתה. לא מכיע לך 0.3% מהכסף שלה (ל"ת)
    דוד 01/02/2022 19:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 70.
    כתבה מגמתית לא מקצועית ומטעה
    יסמין 01/02/2022 17:02
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כאב לי לקרוא את הכתבה. ציבור שלם של סוכני ביטוח מוכפש . בפועל הכלים הפנסיוניים של פוליסת חיסכון למשל וקופות גמל להשקעה הם כלים מצויינים ואלטרנטיבה מצויינת לכסף. כל לקוח יכול להיכנס לאתר ממשלתי. להשוות בין הקופות השונות ולבחור לפי ביצועים של חמש שנים אחורה ואפילו יותר. בכל תחום אנשים צריכים להיות אקטיביים ולברר. אפשר לכתוב שכדאי לשקול רגולטורית את עניין עמלות הסוכנים אבל לא להכפיש את הכלי ואת האנשים. הם מנגישים מידע חשוב ועוזרים לאנשים לנהל את הכסף בצורה טובה. מור היא חברה חדשה ואין לה היסטוריה. ונכון שמסוכן להשקיע בחברה שאין סטטיסטיקות על הביצועים שלה אחורה. אבל יש הרבה חברות ותיקות עם רזומה וביצועים מצויינים. שפכת את התינוק עם המים.
    סגור
  • 69.
    האמת היא....
    סוכן ביטוח 01/02/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כתבה מאוד מגמתית כנגד סוכן הביטוח. אני סוכן ואני מסכים שיש דברים שצריך לשנות, אבל ויש אבל גדול מאוד. ידע , ניסיון ומקצועיות שהשקעתי כל כך הרבה זמן ומאמץ בהבנה מקיפה של כל כך הרבה דברים שאדם מן השורה שלא עוסק במקצוע הזה בחיים לא ידע. והוא רוכש את הידע שלי תמורת כסף, פשוטו כמשמעו. החלטות שאני מקבל עם לקוחות בכל הפרמטרים שווים להם הרבה יותר כסף, בניית אסטרטגיית ופיזור סיכונים, ביטול ביטוחים שלא לצורך, הוזלת דמי ניהול, מעבר למוצר יותר מתאים לו לפי צרכי הלקוח. לא הכל זה כסף. היה נחמד אם זו הייתה כתבה אובייקטיבית ובגלל שהיא לא כזו הייתי אפילו מצפה מביזפורטל לערוך אותה ולשנות את המגמתיות כנגד אוכלוסיה מסוימת. לא הגיוני להציג אוכלוסיה באור כל כך שלילי בלבד. כמו שאני יגיד שעורך דין מרוויח 500 אחוז יותר בחודש מעל השכר הממוצע במשק. יש שירימו גבה ויהיו בהלם ויש שיבינו שידע והמקצועיות שלו שווים ללקוח לא מעט כסף בעתיד. כנראה
    סגור
  • 68.
    צילמתי והעברתי לטיפול עו"ד
    נתי 01/02/2022 16:43
    הגב לתגובה זו
    11 2
    לצורך תביעה על לשון הרע. הכותרת עושה הכללות ולא מתמקדת בנשוא הבעיה. אם זה נכון.
    סגור
  • 67.
    חברות הביטוח עושות יד אחת עם הסוכנים (ל"ת)
    ביבי 01/02/2022 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 66.
    ושימו לב לכותרת.
    מאיר 01/02/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הזויה כמו כל כתבה .הסוכנים עובדים על הציבור....בלי לדעת ש....כתב עלוב
    סגור
  • 65.
    לצערי הכתבה שגויה מאוד
    ניר 01/02/2022 16:26
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ערוצי שיווק היו מאז ומתמיד ממקורות ההוצאה המשמעותיים ביותר של כל גוף פיננסי. הבחירה בהפצה באמצעות סוכנים היא דווקא מהזולות יותר (דרך אגב הכתבה מריחה ככתבת יח'צ שגם כן עולה כסף). יש לזכור שסוכנים הנם בעלי רישיון מפוקחים. למען הסר ספק אני איני סוכן ומתעסק בשיווק.
    סגור
  • 64.
    האמת היא שבלי סוכנים לא היתה תחרות .
    כלכלן 01/02/2022 16:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ודמי הניהול יורדים וימשיכו לרדת רק בזכותם .
    סגור
  • מדהים שגופים מבוססי סוכנים כמו מור ואלטשולר הכי יקרים
    מזהה קשקשני צמרת 01/02/2022 22:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה מספר לנו שהסוכנים מייצרים תחרות עלק.
    סגור
  • 63.
    גיא טל דמגוג
    סוכן ביטוח 01/02/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    9 5
    מור עצמם הם אלה שמציעים את התגמול לשם הגידול, איפה איש המקצוע שמטפל ומתכנן לחוסך אשם? כתבה עלובה
    סגור
  • 62.
    מדהים כמה הסוכנים דואגים לפרנסה
    אחד שמבין 01/02/2022 16:07
    הגב לתגובה זו
    7 11
    ככל שהם דואגים לפרנסה שלהם ככה הם דואגים פחות ללקוחות
    סגור
  • לא נכון
    משה 01/02/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לי יש סוכן מצויין שאני מתייעץ איתו ומרגיש שיש לי איש מקצוע , לא כל הסוכנים דואגים רק לעצמם - ברור שהם גם צריכים להתפרנס אבל הסוכן שלי מעולה.
    סגור
  • 61.
    איזה בורות וחוסר ידע לכותב! (ל"ת)
    מור 01/02/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    13 6
    סגור
  • כל מילה של הכותב בסלע (ל"ת)
    ביבי 01/02/2022 16:37
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 60.
    מסכים עם 52 , כתבה מגעילה, הרבה לקוחות עברו לבד (ל"ת)
    סוכן ביטוח 01/02/2022 16:04
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • פחחח...90% מהגיוסים של מור זה מסוכנים
    מהשוק 01/02/2022 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לבד מוכיח את כל הפואנטה של הכתבה. איך זה שלקוחות עצמאיים שבוחרים בכל המתחרים של מור לא עברו גם למור? כי הם לא קונים את הבלוף של התשואות הנכלוליות של מור ולא מקבלים עמלת היקף שמנה המו הסוכנים
    סגור
  • 59.
    סוכן ביטוח פנסיוני
    תומר 01/02/2022 16:03
    הגב לתגובה זו
    9 3
    א. לא עובדים על הציבור. הכל שקוף. כל ניוד שלי ממקום למקום אני מראה ללקוחהשוואה מאתר משרד האוצר גמל נט . ב. לפי ההגיון שלו צריך להיות רק בית השקעות אחד בארץ . כי ברגע שיהיה בית השקעות תותח כולם צריכים להיות אצלו והשאר ייסגרו. ג. אין לי מושג מה הוא רוצה מפוליסות חיסכון. כלי מצוין לחיסכון. ד. הוא מצפה שאנשים יעבשו בחינם? הוא כותב בהתנדבות? ה. נניח שאני רואה שיש ללקוח 1.5 מיליון שח באלטשולר שחם. אני ממליץ לו לפזר סיכונים ולהעביר חצי למור או אקסלנס גם אם הם בחצי אחוז פחות בתשואה? האם אני עובד עליו או מנהל לו את הכסף בצורה חכמה? בקיצור כתבה עם 20% גרעין אמת והשאר פיקנטריה
    סגור
  • 58.
    תגובות הסוכנים הן, על ראש הגנב בוער הכובע (ל"ת)
    ארז 01/02/2022 16:02
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סגור
  • לא נכון
    לקוח מרוצה 01/02/2022 17:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני לקוח ומרוצה מהסוכן.
    סגור
  • 57.
    ביטוחי עובדן כושר עבודה ושארים בפנסיה מקיפה בשנה
    אנונימי 01/02/2022 15:58
    הגב לתגובה זו
    3 6
    12% אחוז גביה על ביטוחי עובדן כושר עבודה ושארים בשנה בקרן פנסיה מקיפהעל ביטוחים מיותרים וכפולים ותכפילו את זה במיספר השנים ותבינו כמה כסף אתם מאבדים ואת הביטוים האלו הסוכנים דןחפים לעובדים במירמה דרך מקומות העבודה כאשר בפנסיה כללית אין את הביטוחים המיותרים הללו.
    סגור
  • 56.
    כתבה מלאה שקרים וסילופים.
    שרון 01/02/2022 15:58
    הגב לתגובה זו
    4 6
    האתר הזה נהיה תת רמה של כתבות מוזמנות מטעם
    סגור
  • 55.
    חוסר הבנה מוחלט
    נתן 01/02/2022 15:55
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כל גופי ההשקעה מעבירים דמי הפצה בדיוק כמו שהבנקים מקבלים דמי הפצה וכמובן שיועץ פנסיוני מתפקידו להכיר את השוק ולהבין וכשמו כן הוא - יועץ
    סגור
  • 54.
    הקופון של ביזפורטל
    אבי 01/02/2022 15:54
    הגב לתגובה זו
    11 3
    בתור לקוח שנהנה משירות של סוכן ביטוח - נראה סביר שהסוכן יתוגמל. שאלת השאלות היא: מדוע בקבוצת ביזפורטל החליטו לשמש כפלטפורמה לפרסומות של חברות כמו טאבולה ואואטבריין - החברות ללו מעבירות לביזפורטל מליוני שקלים בכל חודש - כח שנה מחדש ! זו שערוריה אמיתיץ את זה צריך לחקור. כאן הרגולטור באמת נרדם. מה האינטרס של ביזפורטל - אם לא בצע כסף ?
    סגור
  • אתה בדרן...
    צ'יקו 02/02/2022 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ביזפורטל היית מקלבת מיליונים לחודש מטאבולה וכו' היה לה רייטינג של ידיעות אחרונות. הודגמא שהבאת לא קשורה ולא דומה לעשערורריית הטוויסטינג ומענקי היקף השערוריירתיים שאתם מקבלים על גב הלקוחות שלכם!
    סגור
  • 53.
    שהמפקח על הביטוח יבטל את עמלות ההיקף שמקבלים הסוכנים (ל"ת)
    יש פיתרון פשוט!!!! 01/02/2022 15:53
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 52.
    כתבה מגעילה ומחשבה מגעילה
    גועל נפש 01/02/2022 15:44
    הגב לתגובה זו
    12 7
    איני יודע כיצד לתאר זאת ככתבה המגעילה ביותר שיצא לי לקרוא ואיני סוכן ביטוח
    סגור
  • 51.
    כדי לקרוא!
    מתכנן פיננסי 01/02/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
    5 6
    כתבה ממומנת הכל שקרים וכנראה שיתבעו את העורך
    סגור
  • 50.
    הסוכנים לא אשמים
    נחום 01/02/2022 15:42
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כתבה מעולה ואינפורמטיבית. אני חוויתי לחץמסיבי של משווק לעבור קופה ולרכוש פוליסת חיסכון. הוא לא שיתף איתי את העמלות שהוא מקבל מכך. ולכל סוכני הביטוח שנזעקו להגיב - אתם לא אשמים, נורמלי ואנושי לתת עצות שמועילות גם לכם. זו אשמת הרגולטור שמאפשר ניגוד אינטרסים כזה.
    סגור
  • סוכן ביטוח פנסיוני
    תומר 01/02/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פוליסת חיסכון מכשיר השקעה מצוין שעדיף על תיק השקעות בכל פרמטר
    סגור
  • 49.
    עילה לתביעה ייצוגית
    עו"ד גבאי בני 01/02/2022 15:42
    הגב לתגובה זו
    9 7
    מתכון קלסי להגשת תביעה לשון הרע כנגד הכתב והאתר. לא מדובר כאן רק בהבעת דעה אלא במסירת נתונים מגמתיים. חלקיים וחלק בכלל לא נכונים. אם לשכת סוכני הביטוח לא מגישה בשם סקטור הסוכנים תביעה כנגד האתר והכתב תהיה לכם פגיעה תדמיתית קשה בעתיד.
    סגור
  • לשון הרע נגד קבוצה? אתה באמת עורך דין?
    עורך דין עלק 01/02/2022 22:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומה בדיוק "מגמתי" או לא מדוייק כאן? יש לכתב את האם אמא של הגנת "אמת דיברתי". מדוייק להפליא, או ליתר דיוק להחריד.
    סגור
  • תוכל להזדהות בבקשה כדי שאוכל להגיב לך בבית משפט? (ל"ת)
    עו"ד גבאי בני 03/02/2022 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    אמר את האמת סוכני הבטוח עשירים מאוד
    האמת כואבת 01/02/2022 15:40
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בלי מאמץ מקבלים רנטה חודשית . כל מה שכתוב פה נכון ומי שמתנגד הוא אינטרסנט הגיע הזמן שישמרו על הכסף של הצבור כי לעת זקנה יהיו פה הרבה מסכנים הבורסה הישראלית כישלון צורב . מאז המס גם על רווחי הון וגם על דיבידנדים הצבור עבר לנדלן ועשה בשכל. מהכסף לא נשאר כלום
    סגור
  • 47.
    כל יומיים סוכן הביטוח מתקשר להורים שלי ומציע להם
    דניאלה 01/02/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לעבור לחסכונות אחרים
    סגור
  • 46.
    זה ההישג היחיד של ביבי בחיינו וגם זה שלימזל
    ועדת בכר 01/02/2022 15:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    איפה שביבי דורך לא יצמח דשא.
    סגור
  • 45.
    כתב את האמת וכולכם מתנפלים ? מעניין!!
    ירון 01/02/2022 15:36
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כתבה זו מספרת את האמת וכל האמת על תחום לא מפוקח כלל.
    סגור
  • 44.
    הציבור מטומטם ולכן... (ל"ת)
    ארציאלי 01/02/2022 15:36
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אף מילה חוץ מניתוח הדוח אינם אמת!!!
    מאיר 01/02/2022 16:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לשון הרע נטו.
    סגור
  • כל מילה בכתבה - בסלע!
    גידי 02/02/2022 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה יודע את זה היטב!
    סגור
  • 43.
    שמעון
    שמעון 01/02/2022 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כתבה זולה חברת מור משלמת הכי פחות לסוכנים מול המתחרים בשוק הגמל
    סגור
  • פחח רוב החברות בכלל לא משלמות עמלות היקף שערורייתיות!
    שימי 02/02/2022 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מור לא מגייסת כמעט שום לקוח שלא דרך סוכן וזה לא מקרי -משלמים עירימות של כסף למענקים מושחתים
    סגור
  • 42.
    כתב לא מקצועי
    סוכן ביטוח פנסיוני 01/02/2022 15:29
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מתוכן הכתבה עולה כי הכתב לא עשה שיעורי בית ולא מבין מהם תחומי העיסוק של סוכני ביטוח פנסיוני. אחת הכתבות הרדודות וחסרות המקצועיות בהן נתקלתי
    סגור
  • 41.
    הלוואי שלשכת הסוכנים תרים את הכפפה
    אורי 01/02/2022 15:26
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ותוגש תביעת הוצאת דיבה נגד הכתב שרשם כאן שטויות במיץ, מור משלמים הכי מעט! לסוכנים ועדיין הסוכנים בוחרים לנהל אצלהם את הכסף בגלל השירות, התשואות, הידע והניסיון של הבכירים במור. בית ההשקעות המוביל כיום בישראל!
    סגור
  • 40.
    גאון
    משה 01/02/2022 15:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אולי גאון כמוך יסביר למור איך לגייס כסף בדרך אחרת. ברור שהם לא מבינים, וברור שאתה כן מבין, אז תתכבד ותציע להם
    סגור
  • 39.
    בושה של מאמר שמטרתו רק לתפוס כותרות
    גיא טל 01/02/2022 15:24
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אני סוכן ביטוח שגאה ללוות את הלקוחות שלו ולתת להם ערך מוסף בנושא ביטוחי בריאות וחיים וגם בכל התחום הפנסיוני פיננסי. מי שבוחר לעבוד מולי כאיש מקצוע זוכה לליווי מקצועי, ישר והוגן, לא ברור למה בחרת ללכלך את השם שלי. אני בהחלט מתבייש בשבילך שדאגת להשמיץ כל כך אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומהמעסיקים שלך שנתנו לך להעלות מאמר שכזה מבלי לבדוק נתונים.
    סגור
  • 38.
    רואים שאין לך מושג,סוכן ביטוח עם רישיון מבין פי אלף ממך (ל"ת)
    כתב חלש מאוד 01/02/2022 15:24
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 37.
    כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת
    מתכנן פיננסי 01/02/2022 15:19
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אפילו חבריי ביזפורטל חסמו את רוב התגובות מרוב שמפחדים מביקורת, תתביישו לכם - אני מאמין שאתם חשופים לתביעה פה
    סגור
  • 36.
    נראה כמו כתבה ממומנת.
    יונתן 01/02/2022 15:18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    היום חלק נכבד מסוכני הביטוח הם אנשי שוק ההון לכל דבר ועניין חלקם גם יוצאי בתי השקעות. בנוסף נראה שמישהו שילם פה לא מעט כסף כדי ללכלך על מור....
    סגור
  • כתבה מגוייקת ואם לא הייתה כזו לא היתה התנפלות סוכנים
    קורא שמאמין 02/02/2022 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כזו על הכותב המצוין. אתה יודע מצוין שאחוז אפסי מהסוכנים יוצא שוק ההון וגם אלה שיצאו משם התעסקו בעיקר במכירות ולא בהשקעות. אז בלי תמימות.
    סגור
  • 35.
    כתב לא מקצועי!!
    גיא 01/02/2022 15:18
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כתב הזוי ולא בקיא!! כדי לקבל רשיון צריך לעבור 6 מבחנים כאשר רק מבחן אחד קשור לתחום הביטוח!! חמישה מבחנים נוספים נותנים ארגז כלים ראוי שמאפשר להמליץ בתחום קופות הגמל (חשבונאות, כלכלה, סטטיסטיקה ומימון, מקצועית א' וגמר פנסיוני). הכי חשוב זה הנסיון בסופו של דבר. אם כבר אפשר לטעון שאין מספיק כלים להתמודד עם תחום הביטוח
    סגור
  • כתב סופר מקצעי
    יורם 01/02/2022 18:11
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מה מכל הבחינןת שציינת מקנה ידע בניירות ערך ןהשקעןת? כלום!!!
    סגור
  • כתב לא מקצועי
    גיא 01/02/2022 20:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקצועית א'!
    סגור
  • 34.
    פשוט בושה לקרוא את השטויות האלו
    הסולידית 01/02/2022 15:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אלו כוחות השוק, אני לא מבינה מה אתה מנסה להגיד פה, חוץ מלהכפיש ציבור מסויים. מי שרוצה יכול לפנות באופן ישיר למור או לכל בית השקעות אחר ולהשיג מה שהוא יכול להשיג בכוחות עצמו. זה לדעתי לשון הרע וכתבה שמשאירה טעם רע לביזפורטל, ביצוע כושל של כתב מתחיל כך נראה.
    סגור
  • 33.
    מהתגובות כאן (שכולן של סוכני ביטוח) אפשר להבין שהכתבה
    אש 01/02/2022 15:15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    חשובה. השאלה שעולה כל הזמן היא, את האינטרס של מי מקדם הסוכן? באופן עקרוני הוא אמור לקדם את שלנו, הרי אנחנו משלמים לו בסופו של דבר (אמנם בדרך עקיפה, אבל זה הכסף שלנו) בפועל הוא מייצג את האינטרס של חברות הפנסיה/ביטוח/פיננסים. בכתבה עולה הטענה שגם זה לא נכון, אלא הוא משרת את האינרטס של עצמו בלבד. מי שיתן עמלה גבוה יותר, יקבל לקוח
    סגור
  • רואים שאין לך מושג
    איתי 01/02/2022 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמה כמה שנים העמלה היא אחידה בין הגופים ובהנחיית רשות שוק ההון. אין שום הבדל בין הגופים. אבל... להשמיץ הכי קל.
    סגור
  • איתי, אם סוכנים כמוך ימשיכו לשקר
    ידין 01/02/2022 22:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא ישפר את תדמיתכם בעיני הציבור. כשמור משלם 6000 שקל לכל מיליון שלקוח מעביר, ונגיד ילין לפידות לא משלם מענק כזה בכלל, "אין שום הבדל בין הגופים"?! לשקר הכי קל.
    סגור
  • 32.
    לפי כמות התגובות הסוכנים משחיזים את כולנו הרבה יותר
    חחח 01/02/2022 15:15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מהמסופר בכתבה!
    סגור
  • 31.
    מי קורא אתכם חוץ מכמה משווקים וסוכנים ? אתר מעפן (ל"ת)
    סוכן 01/02/2022 15:15
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 30.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    אביגדור שם בדוי 01/02/2022 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ראשית, רואים שלכותב אין שום מושג לגבי עבודת הסוכן וההסמכות שהוא עובר. שנית, אגלה לך משהו מר כתב ממורמרי - היום, בעולם המידע האינסופי, הלקוחות הם אלה שיוצרים קשר ומבקשים לעבור לכוכב התורן. אישית אין לי שום מוטיבציה לעשות זאת כי מה לעשות אני מקצועי וחושב שהראיה צריכה להיות לטווח ארוך. אבל מה, באים ההייטקיסטים שמקבלים אינסוף מידע ומבקשים לעבור לכוכב א או ב כי הם שמעו מהחבר שלהם שהוא ממש מוצלח. אה, נכון, גם בתי ההשקעות כל הזמן מפרסמים למה כדאי להם לעבור אליהם. תבין, לא הסוכנים הם אלה שדוחפים לניוד. אבל...הכי פשוט להשמיץ את הסוכנים.
    סגור
  • 29.
    נראה כמו כתבה שהזמין גלעד אלטשולר כדי למנוע מעבר לקוחות
    כתבנו לענייני קקי 01/02/2022 15:13
    הגב לתגובה זו
    4 4
    חחח איזה בדיחה של כתבה, לא מבין אין עורך לאתר פח הזה?
    סגור
  • 28.
    מוזמנת מאלטשולר
    אנונימי 01/02/2022 15:12
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כתבה מוזמנת עבור אלטשולר שמדממים קשות בגלל התשואות
    סגור
  • 27.
    לכתוב שטויות באינטרנט לא צריך רשיון או הבנה (ל"ת)
    רועי 01/02/2022 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 26.
    תפנה לרגולטור שישנה את שם הרישיון, אני פיננסיונר שנים
    סוכן ביטוח ללא ביטוח 01/02/2022 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אבל הרשיון הוא "סוכן ביטוח", בוא תושיב אותי עם מנהל השקעות ונראה מי מבין יותר, ומה אתה מצפה שנעבוד בחינם?, אני מפרסם אצלכם באתר אולי תתנו לי לפרסם בחינם?, למה העלתם את מחיר הפרסום?
    סגור
  • 25.
    כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת
    מתכנן פיננסי 01/02/2022 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נראה כיאילו כל אחד יכול לכתוב מה שבא לו ואיך שבא לו מבלי שיש איזושהי בדיקה מצד העורכים , פשוט האתר הזה הופך ללא אמין משנה לשנה... כמתכנן פיננסי, סוכן ביטוח פנסיוני, בעל רישיון מרשות לניירות ערך + משרד האוצר - אתם פשוט מלכלים פה קהילה שלמה של אנשי מקצוע (לרוב) מצויינים שעושים עבודת קודם מול לקוחות, כן יש גם שכר על זה (מה לעשות - בכל זאת צריך להתפרנס) ואין על כך בושה, בזכותי ברוך השם ללקוחות שלי יש הרבה יותר כסף ממה שהיה להם לו היו נשארים בקופות שלהם בצורה ישירה (לרוב בדמי ניהול מקסימליים) מול החברות השונות ובמסלולים שלא מתאימים להם, לכתב ולעורך- תתביישו.
    סגור
  • 24.
    לך תלמד קצת רואים שאין לך מושג (ל"ת)
    כתב מסכן 01/02/2022 15:10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 23.
    בדיחה
    נלסון 01/02/2022 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למה שלא תבדוק כמה לקוחות יש שנמצאים במסלולי השקעה שלא מתאימים להם עם דמי ניהול מקסימליים? למה שלא תעשה כתבה על זה?
    סגור
  • 22.
    בושה שbizportal מעסיקים כתב כמוך
    אביחי 01/02/2022 15:06
    הגב לתגובה זו
    7 3
    כלכך רדוד ולא נכון בעליל
    סגור
  • מנדלבליט
    נתן 01/02/2022 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    א ב י ח י,גם לכאן הגעת?רעיון טוב,תייעץ!!תפקח!, תראה כוחך לפני "טיפוס" לעליון
    סגור
  • 21.
    מה הקשר של סוכני הביטוח?
    יוסלה 01/02/2022 15:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תגיד לי אתה אמיתי? מבחנים של הרשות, של משרד האוצר, התמחויות, ניתוח וחקר ביצועים בלי סוף, וועדות השקעה, שיחה ישירה עם מנהלי ההשקעות בכל הגופים, ליווי של הלקוח והתאמת צרכים בכל שלב ושלב בחיים שלו. אתה חושב שסוכן ביטוח מוכר רק ביטוח? איפה אתה חי? אולי לפני 30 שנה זה היה ככה.. להיפך: לולא הסוכנים לא הייתה דינמיות בשוק ההון הישראלי והיית יושב בסטגנציה ומקבל ביצועים בינוניים כי אין אינסנטיב להזיז לקוח. כתב יקר אתה לא בכיוון בכלל. תוציא תגובת התנצלות אתה או העורך שאישר להעלות את השטות הזאת.
    סגור
  • 20.
    תסבול בשקט
    הילד ענק 01/02/2022 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    קודם כל כתבה ממש עלובה ממש ניסית להכנס לפרטים כדי להחפיש, אתה מקבל כסף לפי כמות מילים בכתבה? כי אתה רק חוזר על עצמך..דבר שני לך תוציא רשיון ותהיה גם מאושר במקום להקליד כתבות ריקות מתוכן. ועד אז תסבול בשקט ושלווה
    סגור
  • 19.
    לתבוע את הכתב בהוצאת דיבה!!!
    עמרי 01/02/2022 15:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תגיד לי איך אתה יכול להוציא כתבה וכותרת כזאת??? אנחנו גוף שמנהל מליונים ללקוחות והכל עם פגישות שירות והתאמת צרכים ללקוח ברמה הכי גבוהה שיש! מי יעשה את השירות הזה עם לא הסוכנים???יועץ פנסיוני בבנק?שלא מבין שום דבר בתחום או בענף. בושה!!!לשכת סוכני הביטוח צריכה לתבוע אותך!
    סגור
  • 18.
    כתבה ממש לא רצינית ועלובה
    צחי 01/02/2022 15:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כתבה ממש לא רצינית, תוכן עלוב רשם רק עלות ולא את הערך. מה הכתב מציע, שנחסוך בבנק בפיקדון ?
    סגור
  • 17.
    אתם מטעים את האנשים עם כל המלל המזויף הזה
    לא רלוונטי 01/02/2022 15:03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ברור שיש לכם יד מכוונת בנושא הזה כי אין סיכוי שמישהו אובייקטיבי כתב את זה. לא נכון בעליל!!!
    סגור
  • 16.
    עמלות הבנקים
    דני דין 01/02/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יועץ ההשקעות בבנק שמתקשר אלי כל שני וחמישי להחליף קרנות נאמנות את מי הוא משרת. עמלה שמקבל הבנק על הפצת קרנות נאמנות מגיעות ל 0.35 אחוז. פלוס דמי משמרת. פלוס עמלת קניה מכירה. ואם אני רוכש עצמאית גם הבנק מקבל את הנתח שלו.
    סגור
  • 15.
    ממש לא נכון
    צ.נוימן 01/02/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יש לי קרנות השתלמות במנורה והפניקס. דמי ניהול נמוכים ותשואה 11 אחוז בשנה האחרונה לא יודעת מי זה הכתב אבל הרבה בורות ואי הכרת הנושא מעליו ולידו. בעשית שיימינג עיתונאעץי קטן מאוד לא שלי.
    סגור
  • 14.
    תוכן שיקרי
    סוכן ביטוח 01/02/2022 14:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תוכן שיקרי,מונע מאינטרסים,חוסר מודעות,תביעה יצוגית בדרך אליכם.
    סגור
  • 13.
    כתב בשקל
    שלום 01/02/2022 14:51
    הגב לתגובה זו
    28 9
    אתם רק מחפשים ללכלך במקום לבדוק לעומק את הדברים... אני מנהל למעלה ממיליארד שקל ללקוחות שלי באפיקים הנכונים ביותר, בדמי הניהול הטובים ביותר ובאפיקי השקעה שאתה בכלל לא מכיר. תתבייש
    סגור
  • אתה משמיץ את הכותב ולא מה שכתב כי אתה
    tjsss 01/02/2022 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מודה שאתה חלק מהקליקה. למה אתה לא מציין על יוזמות שלך לפנות ללקוחות כדי שיעברו מקופה לקופה ועל הדרך תגזור קופון? למה אתה לא כותב שאתה בניגוד אינטרסים בים האינטרסים של הלקוחות שלך לבין האינטרסים שלך? שבעצם אתה פוגע באינטרסים של הלקוחות שלך למען האינטרבים שלך?
    סגור
  • 12.
    ניכר שהאיש לא מבין בענף
    אסף 01/02/2022 14:50
    הגב לתגובה זו
    20 9
    סוכן ביטוח עובר לימודים הסמכה ומבחנים קשים כולל ניתוח ניירות ערך ( שלב אחד לפני רשיון ניהול השקעות ) וכן , לעצמאי בישראל יש תשומות שכן הלקוח פונה לסוכן ולא לחברה עצמה . לא ברור ממה הכותב מצפה שהסוכנים יתפרנסו מידי פעם נכנסתי לאתר העלוב הזה , מעכשיו כבר ממש לא בגלל גיבוב השטויות שמעלים פה מעת לעת
    סגור
  • עוד סוכן ביטוח שעושה סיבוב על הלקוחות שלו. (ל"ת)
    דני 01/02/2022 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • לא נכון כלל - לסוכן אין רשיון יועץ או משווק השקעות
    איש השקעות 01/02/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם הסוכן פועל כעצמאי ויש לו רישיון יועץ או משווק משמע עבר התמחות של חצי שנה ופתח חברת השקעות הרשומה ברשות ניירות ערך. המבחנים לא קשורים לשיטה, שיטת הסוכנים היא ללא פיקוח כלל בניגוד לשיטת יועצי ומשווקי השקעות (שלא לדבר על ניהול תיקים).
    סגור
  • בולשיט כמו הכתבה
    מאיר 01/02/2022 16:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני סוכן ביטוח. יש לי רישיון יעוץ של ני"ע ומרויח 2.5 שח על כל קרן השתלמות.
    סגור
  • תספר לו שגם הישירים מתוגמלים לפי ניוד
    אורי 01/02/2022 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין למה הוא מתעלם מזה
    סגור
  • 11.
    כתב ממורמר
    סוכן גאה 01/02/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    13 8
    תקדם...
    סגור
  • 10.
    צבועים
    סוכן ביטוח 01/02/2022 14:48
    הגב לתגובה זו
    14 5
    אני מוגדר כסוכן ביטוח אבל מעולם לא מכרתי ביטוח, אלא תכנון פנסיוני ופרישה ומעל 17 שנה בענף. עם הצלחות בדוקות מוכחות ולאורך זמן, מי אתם שתצאו ככה באופן גורף כנגד כולם, כמו בכל מקום רופאים פולטיקטים ועיתונאים יש טובים יותר ויש טובים פחות. יש ישרים ויש כמוכם בלעי אינטרס, אתם בעצמכם עובדים עם סוכנות ביטוח ומחפשים מכאן לידיים לטובת כל מה שרשמת מעלה. עדיף לא לדבר או לפחות להגיד את האמת עליהם . האמת בושה של כתבה
    סגור
  • 9.
    כמה שילמו לכם מור על הכתבה? (ל"ת)
    אמיר 01/02/2022 14:47
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 8.
    לא מסכים
    אמיר 01/02/2022 14:45
    הגב לתגובה זו
    15 6
    מה איכפת לי כמה הסוכן מקבל. מאז שהוא הזיז לי את הקופות אני מרוויח הרבה יותר כסף. ברור לי שהוא צריך להרוויח לעשות עבודתו נאמנה. לא מסכים עם העורך.
    סגור
  • 7.
    לאתר ביזפורטל
    ועדת חקירה 01/02/2022 14:45
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מעניין מי הזמין את הכתבה הזו... האם זהבית השקעות כושל שיוצאים ממנו כספים?הרי, בזכות סוכני הביטוח (שיהיו בריאים) כספים זזים והם מעלים לאזרחים את הצורך ואת המשמעות של ניהול נכון של הכסף ולא לתת לו להרדם בגופים ישנוניים ותודה לסכן שלי לו אני חייב חלק גדול מהגידול בפנסיה הצפוייה לי!
    סגור
  • 6.
    הכותב מאוד מגמתי וחבר הבנה
    קופר 01/02/2022 14:45
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סליחה אדון גיא היקר, סלח לי, אבל האם הינך מודה לתהליך קבלת רישיון של סוכן ביטוח פנסיוני? ההבדל בין סוכן אלמנטר לסוכן פנסיוני??? מגוף הכתבה אתה לא מתמצא מספיק ומלכלך כל קהילה שלמה... מהיותנו בני אדם, יש בכל מקצוע אנשים אמינים יותר ופחות, בכל מקצוע, רופאי שיניים, עורכי דין, רואי חשבון, בנקאים, יועצי משכנתאות, מוסכים, כל מוכרן בחנות... כאיש מקצוע בתחום אני יכול להגיד לך שהמגמה שונה ממה שאתה מתאר בכתבה, היום סוכן ביטוח פ-נ-ס-י-ו-נ-י, נמדד בשירות ובהנגשת מידע ללקוח, למה? כי יש לא קצת פורומים, אתרים וקבוצות פייסבוק שמעשירים את הידע של הציבור....
    סגור
  • 5.
    מחפש אייטמים. לך לחפש על חשבון מישהו אחר.
    אנונימי 01/02/2022 14:41
    הגב לתגובה זו
    9 6
    לא קיים עוד מקצוע שנותן אינפורמציה בתחום הפיננסים והביטוח כמו סוכן הביטוח והפיננסים.
    סגור
  • 4.
    לא מכיר אותך אבל כתבת יפה מדויק ונכון (ל"ת)
    משה 01/02/2022 14:41
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סגור
  • 3.
    כתבה טועה ומטעה
    מאיר 01/02/2022 14:41
    הגב לתגובה זו
    10 7
    כן. אני סוכן ביטוח. כן יש לי תעודה של יועץ ני"ע. כן. אני כמו אלפי סוכני ביטוח מטפלים בחסכונות דרך קופות גמל. קרנות השתלמות וכן כמעט לא רואים פרוטה אחת. הכותרת מקוממת. פופוליסטית.
    סגור
  • 2.
    מור מוכיחים שוב שהם בזיוניים (ל"ת)
    אנונימי 01/02/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 1.
    בושה וחרפה
    יעקב 01/02/2022 14:34
    הגב לתגובה זו
    10 7
    בושה שכתבה כזאת מפורסמת ומטילה דופי בציבור שלם.אכן יש גם מקרים כאלה אבל רוב הסוכנים עובדים בתום לב.יש פתרון פשוט כל קופה שקדוורה לסוכן תתן לו עמלה ואז אין אינטרס להעביר
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות