פריון שוב עוקפת התחזיות: ההכנסות 158 מיליון ד', קופצת ב-4% בטרום

האנליסטים צפו הכנסות רבעונית של 145 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 62 סנט, לעומת הצפי ל-39 סנט; חברת הפרסום הדואלית ממשיכה עם המומנטום של הרבעונים האחרונים ושוב מעלה תחזיות. התחזית לשנה הבאה: הכנסות של 610-630 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-596 מיליון
 | 
telegram
(1)

חברת פריון נטוורק +1.28% פריון נטוורק 3,156 +1.28% פריון נטוורק בסיס:3,116 פתיחה:3,116 גבוה:3,158 נמוך:3,083 תמורה:5,110,724 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  הנסחרת בת"א ובניו יורק שוב עוקפת את התחזיות, ומדווחת על הכנסות ברבעון הרביעי של 2021 בגובה 158 מיליון דולר, לעומת הצפי ל-145 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 0.62 דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-0.39 דולר למניה.

בתחזית לרבעון הבא החברה צופה הכנסות של 610-630 מיליון דולר, גידול שנתי של 30%, ומעל צפי האנליסטים שעמד על 596.3 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בכ-29% ל-88-92 מיליון דולר, ושיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות הטראפיק צפוי להסתכם בכ-36%.

בחברה מסבירים כי הגידול בהכנסות נבע מזינוק של 46% (או 23% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן, כשההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-87% על בסיס פרופורמה. ההכנסות מפעילות הפרסום היוו כ-63.4% מסך ההכנסות ברבעון הרביעי, לעומת 57.8% מסך ההכנסות ברבעון המקביל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי גדל ב-89% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-28.9 מיליון דולר, או 18.3% מההכנסות. זאת, לעומת 12.9% מההכנסות ברבעון המקביל. בניכוי עלויות הטראפיק, גדל ה-EBITDA המתואם ל-45% מסך ההכנסות, לעומת 35% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי מדובר בתוצאה של יישום מודל ה-HUB המייעל את ניהול הטראפיק.

מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "תוצאות השיא ברבעון הרביעי ובשנת 2021 נובעות מיכולתנו האסטרטגית לתמוך במגוון ערוצי פרסום ולחבר את פתרונות החברה ל-HUB מרכזי אחד. שילוב זה הכרחי ליצירת מודל עסקי המבטיח יציבות ואיתנות פיננסית ומתבטא בצמיחה ורווחיות שנה אחר שנה. הצמיחה השנתית הממוצעת של פריון ב-2020-2022 עומדת על כ-38%, והגידול השנתי הממוצע ב-EBITDA בתקופה זו עומד על יותר מ-50%.  

גרסטל הוסיף: ״אסטרטגיית הרכישות הייחודית שלנו התנהלה בדיוק כפי שרצינו – מינוף הסינרגיה לצמיחה והרחבת היתרון התחרותי שלנו. עם קופת מזומנים של 322 מיליון דולר, בכוונתנו להמשיך במודל זה ולחזק עוד יותר את מעמדנו בסביבה הצומחת במהירות״.    

פירוט התוצאות:
הכנסות הווידאו קפצו ב-300% (123% על בסיס פרופורמה), והפרסום בטלויזיות החכמות ב-205%. השת"פ עם שירות החיפוש 'בינג' של מיקרוסופט הוביל לעליה של 19% בפעילויות החיפוש. לדברי החברה, הצמיחה בפעילות הווידאו והטלוויזיות החכמות תרמה לגידול של 29% בהכנסה הממוצעת מקמפיין.

ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-16% והיוו כ-36.6% מההכנסות הכוללות ברבעון הרביעי, לעומת 42.2% מההכנסות הכוללות ברבעון המקביל. הגידול בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מהגידול במספר החיפושים היומי הממוצע, שהגיע ברבעון הרביעי ל-17.5 מיליון, לעומת 15.7 מיליון ברבעון המקביל. בנוסף, נהנתה פריון מגידול בהכנסה מחשיפות ומספר אתרי התוכן העובדים עמה גדל ב-43% בהשוואה לרבעון המקביל.

ומה לגבי העלויות?
עלויות הטראפיק (TAC) ברבעון הרביעי הסתכמו ב-93.3 מיליון דולר, או 59.1% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-74.8 מיליון דולר, או 63.3% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. הירידה בעלויות הטראפיק נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים לצד יישום ה-HUB שמטרתו לייעל את ניהול הטראפיק בצד הביקוש ובצד ההיצע.

בקופה של פריון יש כעת כ-322 מיליון דולר.

תוצאות שנתיות:
בשנת 2021 הכנסות החברה גדלו ב-46% בהכנסות ל-478.5 מיליון דולר, בעיקר הודות לגידול של 78% בהכנסות מפעילות הפרסום.
עלויות רכש לקוחות ומדיה בשנה כולה הסתכמו ב-288 מיליון דולר, או 60.1% מסך ההכנסות, לעומת 197.6 מיליון דולר, או 60.2% מסך ההכנסות, ב-2020.

הרווח הנקי המתואם גדל ב-125% ל-60 מיליון דולר, או 12.5% מסך ההכנסות, לעומת 8.1% מסך ההכנסות ב-2020. הרווח למניה גדל ב-183% והסתכם ב-1.02 דולר למניה, והרווח המתואם למניה גדל ב-73% והסתכם ב-1.57 דולר למניה.  

ה-EBITDA המתואם ב-2021 גדל ב-112% ל-69.6 מיליון דולר, או 14.5% מההכנסות, לעומת 10.0% מההכנסות ב-2020. תזרים המזומנים התפעולי של פריון ב-2021 כולה זינק ב-221% והגיע ל-71.1 מיליון דולר, בעיקר הודות לשיפור ברווחיות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך מחשבים את סכום הדיוודנד שיחולק למשקיעים?
    דן 09/02/2022 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיוידנד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות