"אנחנו לא יכולים עדיין לקבוע את גודל הפגיעה. מצפים שפוט לוקר תקזז את הירידה מניקיי"
לפני כמה שנים נתח הרכישות של פוט לוקר FOOT LOCKER INC -0.63% FOOT LOCKER 23.6 -0.63% סגירה:0 פתיחה:23.8 גבוה:23.89 נמוך:23.2 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (FL) העולמית מ-נייקי NIKE +1.29% NIKE 76.66 +1.29% סגירה:0 פתיחה:76.44 גבוה:77.65 נמוך:75.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (NKE) היה בסביבות ה-40%. כשכיום הוא כבר גדל לשיעור גבוה כמו 70%, מצד אחד זה טוב אך מהצד השני פחות טוב שכן ההישענות על המותג הזה גבוהה יותר. את התלות הזו פוט לוקר תנסה עכשיו לצמצם דרך שטח מדף למותגים נוספים ושיתופי פעולה. "אני חושב שבטווח הקצר אי אפשר יהיה לכפות על כל הפגיעה אך ניתן יהיה לצמצמה. בסוף הרי נייקי מותג מאד מבוקש" כך אומר דובי שניידמן מנכ"ל ריטיילורס +1.41% ריטיילורס 6,399 +1.41% בסיס:6,310 פתיחה:6,310 גבוה:6,466 נמוך:6,270 תמורה:471,546 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבוצת פוקס -0.04% פוקס 28,070 -0.04% בסיס:28,080 פתיחה:28,080 גבוה:28,080 נמוך:27,500 תמורה:3,415,412 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . שניידמן הוא אמנם סרבן של ראיונות לתקשורת, אך כשנייקי מחליטה לשמור יותר סחורה לעצמה והמניה של פוט לוקר העולמית נופלת בכ-30% בעקבות זאת, הוא חורג ממנהגו ומספר בראיון בלעדי לביזפורטל על ההשפעה האפשרית על ריטיילורס עצמה. שניידמן מייצג את שני צדדי המשפחה – ריטיילורס היא גם נציגה של נייקי ב-16 מדינות, אך גם של פוט לוקר.
"בפוט לוקר העולמית פרסמו תחזית לירידה של 10% במכירות החנויות הזהות בעקבות השינוי של נייקי. זה כבר אחרי פעולות לקזז את הירידה כמו שציינתי. בטווח הארוך יותר אני מאמין שבפוט לוקר יצליחו לקזז יותר את הירידה. עדיין צריך לזכור שפוט לוקר הוא המותג הכי גדול שמוכר סניקרס בעולם".
רוב הפעילות שלכם עם פוט לוקר היא בישראל – יש לכם פה 58 סניפים של הרשת נכון לסוף הרבעון השלישי מול 7 בלבד באירופה, שם אתם בשותפות (Joint Venture) עם המותג העולמי. אם אנחנו מדברים אז על ישראל, אתה חותם על אותה ירידה של 8-10% בחנויות הזהות, או שכאן טעמי הקהל שונים ונייקי לא מהווה נתח של 70% מהמכירות, אלא שיעור נמוך יותר?
"אני לא אחשוף את האחוז המדויק, זה לא 40%, זה שיעור גדול, הוא פחות מ-70% אך עדיין משמעותי. אם יהיה צמצום בכמויות תהיה ירידה בפעילות פוט לוקר. אם פוט לוקר תצליח לאורך השנים קדימה לייצר תוצאות טובות מאד ולצורך העניין לכפות על הפגיעה של הצמצם בסחורות נייקי דרך הגדלת מכירות של ספקים אחרים, זה יהיה הדבר הכי טוב בעולם".
"גם אם הרשת העולמית תרד בהכנסות כמו שציינה בהערכות היא עדיין המותג הכי גדול בעולם שאמור להמשיך ולהצליח ולהיות המוביל גם הרבה מאד שנים קדימה. אנחנו מאמינים בזה. אנחנו עכשיו באמת צריכים להבין כמה נייקי תצמצם את האספקות שלה לפוט לוקר לטובת הסטה לעולם הדיירקט (ערוץ ישיר לצרכן בחנויות נייקי היעודיות או באתר שלה – א.פ). אם באמת התהליך הזה קורה פוט לוקר באמת תפגע אך נייקי דרך חיזוק הדיירקט תעלה והפעילות שלה גם אצלנו בריטיילורס תהנה. כלומר זה נכון שתהיה פגיעה בפוט לוקר אך מאידך תהיה לנו תרומה כי בסוף אותן אלוקציות יתווספו לערוץ הדיירקט.
יצא לך לדבר עם גורמים בפוט לוקר מאז הדיווח שלה בשישי?
"שמענו את שיחת המשקיעים שלהם. אני לא בטוח שפוט לוקר יודעת את כל ההתנהלות שתהיה כבר".
אתה לא משקיע ריטייל או אנליסט שעולה לשיחה, הרי אתם שותפים שלהם ומייצגים אותם. אתה עצמך דיברת עם מישהו בחברה?
"אנחנו מדברים כל הזמן עם פוט לוקר".
גם מאז יום שישי?
"גם, הייתי על שיחת המשקיעים וזה לא שהם אומרים להם דברים אחרים שלא אשמע מהם באופן פרטי או שלא ידענו. פוט לוקר פרסמה את הדיווח בשישי אחרי הצהריים ואנחנו לומדים אותו, כיוון שאני לא יודע מה השיקולים המדוייקים שלהם לתחזית שפרסמו, כך גם לגבי ריטיילורס עוד לא נוכל לנקוב במספרים. נדבר איתם היום על הדברים האלה".
דיברתם בסוף הרבעון השלישי על תוספת של 18-26 סניפים חדשים של פוט לוקר באירופה. יכול להיות שהמספר בסוף יהיה אפילו מתחת לטווח שסיפקתם כי יהיה פחות צורך בכך עכשיו עם המדיניות החדשה של נייקי?
"אנחנו נותנים הערכות ותחזיות ואם נחשוב שבמדינה מסוימת לא כדאי לפתוח כי הפתיחה לא תהיה נכונה אז לא נפתח. נגיב ונראה ואנחנו כל היום בודקים אנחנו מחפשים עדיין לוקיישנים. המספרים האלה תלויים ראשית במציאות לוקיישנים ובשאלה אם הם הלוקיישנים הללו נכונים למותג".
אמנם מדובר על מיזם משותף, אך שתף אותנו – בתוכו, איזה משקל יש למילה שלכם מול פוט לוקר העולמית?
"מערכת היחסים שלנו מצוינת, יש דירקטוריון משותף לשותפות שלנו שמחליט ביחד. ריטיילורס מנהלת את הפעילות הזו באירופה ואנחנו עובדים כבר שנה ביחד ולא זכור לי שפוט לוקר אמרה משהו שלא הסכמנו איתו או להיפך. על השאלה לגבי כל חנות, לא רק כל טריטוריה חדשה, אנחנו חושבים ביחד, וזה כולל אפילו סיורים משותפים שלנו בנכס ושיחות עם בעליו".
תוך כמה ימים להערכתך תוציאו דיווח מפורט יותר למשקיעים מאשר זה שכבר הוצאתם על "למידת ההשפעה"?
"אם צריך לדווח על משהו או אם תהיינה התאמות אני מעריך שנציג אותן בדוחות הרבעוניים הקרובים".
ניתן יהיה לטעון שיכולתם להרגיש את הצעד הזה מתקרב. אמנם נייקי לא צמצמה אספקה לפוט לוקר אלא רק הגדילה אותה כמו שכבר ציינת, אך לקמעונאים אחרים כן, ושוב לטובת הערוץ הישיר. לא היה אפשר וצריך להיערך לכך שגם תורה של פוט לוקר יגיע?
"יש שינויים שהחברות הגדולות עושות לאורך הזמן. השינויים האלה ממש תלויי מדינה, ואיך פיתוח המותג נראה באותה המדינה. כשנייקי או כל ספק אחר אם קובע מדיניות של צמיחה במקום מסויים, האטה, הגדלת האספקה וכו' זה בהתייחס לשוק ספציפי כך שאי אפשר להכליל ולומר שיש פה מדיניות גורפת. אפילו בתוך מדינה כלשהי יכול להיות חיזוק קמעונאי כזה על חשבון אחר. מה גם שיש מדינות בהן לנייקי כלל אין ערוץ ישיר, אז השינוי נעשה בדרכים אחרות. כן רואים שנייקי לאורך השנים באופן רציף מגדילה את שיעורי המכירות בערוץ הישיר".
רוב החנויות הן פוט לוקר, חצי מההכנסה מנייקי – ו82% מהרווח התפעולי בא ממנה
נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021, נתח של 56% מ-132 החנויות של מותגי ריטיילורס השונים בעולם (נייקי, פוט לוקר, דרים ספורט), שהם 74 חנויות, היו של פוט לוקר. לעומת זאת מתוך 773 מיליון שקל שהכניסה החברה בתשעת החודשים הראשונים של אשתקד 50% הגיעו מנייקי – שהייתה אחראית על 82% מהרווח התפעולי.
עוד בתקופה, 74% מהכנסות ריטיילורס היו בישראל, 10% (ובשתיהן ריטיילורס מפעילה חנויות יעודיות של נייקי, קרי ערוץ ישיר). באירופה הנתח מהמכירות בתקופה היה 16%. ריטיילורס מפעילה חנויות של נייקי ב-16 מדינות בעולם כפי שצוין. ובעוד שאת פוט לוקר היא מפעילה באירופה רק בפולין הונגריה ורומניה, עם הסכמים עתידיים גם בסלובקיה וקרואטיה, רק ברומניה אין לה פעילות גם של נייקי.
"צריך להבין לגבי ריטיילורס, שיש לה שתי פעילויות מאד משמעותיות עם שני המותגים החזקים בעולם בתחומם: נייקי ופוט לוקר", מדגיש שניידמן בסיום השיחה עמו. "נייקי צומח והוא נראה מצוין לאורך השנים, זה המותג המוביל בתחומו שרק הולך ומתחזק, ואנחנו פרטנרים מאד משמעותיים שלו בהרבה מדינות בעולם. התחלנו את הפעילות לפני מספר שנים ועשינו עבודה נהדרת בישראל וקנדה. כל הזמן משפרים את החנויות וגדלים בתוצאות ומתרחבים. לפני פחות משנתיים חתמנו על פעילות ב-14 מדינות נוספות מעבר לקנדה וישראל".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.יאללה תחסמו יבוא פרטיבני 28/02/2022 09:58הגב לתגובה זו0 0ותמכרו ב 70% יותר יקרסגור