אלקטרה צריכה: צמיחה של 110% בהכנסות - 1.5 מיליארד שקל
חברת אלקטרה צריכה -0.69% אלקטרה צריכה 8,249 -0.69% בסיס:8,306 פתיחה:8,273 גבוה:8,352 נמוך:8,123 תמורה:3,488,584 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021, ומציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הכנסות החברה צמחו ב-110%, לצד עלייה של 23.5% ברווח הנקי, שעמד על כ-13.1 מיליון שקל. בתוך כך, מעדכנת החברה על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון, Carrefour, לקראת התקשרות בהסכם זכיינות, להפעלת חנויות רשת יינות ביתן.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.5 מיליארד שקל, צמיחה של כ-110% לעומת כ-711 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-809 מיליון שקל. זאת אל מול קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת, אשר תרמה 32 מיליון שקל להכנסות, וקיטון במחזור המכירות במגזר קמעונאות חשמל.
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של 23.5% לעומת רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של החברה הגיע לכ-147 מיליון שקל, קפיצה של כ-209% לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מזכר הבנות למתן זכיינות להפעלת סניפי יינות ביתן
עם פרסום הדוחות מדווחת החברה כי חתמה על מזכר הבנות עם ענקית הקמעונאות קרפור (Carrefour) לפתיחת רשת חנויות סופרמרקטים בישראל, כחלק מהסכם זכיינות לתקופה של 20 שנים. במסגרתו, יינות ביתן תפעל למיתוג מחדש של חנויות הרשתות יינות ביתן, מגה, ושוק מהדרין ולהתאמתן למותגי קרפור עוד הוסכם, כי הצדדים יתקשרו עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות. סניפים הראשונים של קרפור יפתחו עד סוף השנה ותוך 3 שנים יוסבו למעלה מ- 150 סניפי יינות ביתן ומגה לקרפור
על פי הודעת החברה, קבוצת קרפור היא חברת קמעונאות המזון המובילה בעולם, ומחזיקה בכ-13,900 חנויות, הפרוסות במעל ל-40 מדינות, עם למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה. מחזור המכירות השנתי של מותג החברה נאמד בכ-81.2 מיליארד אירו. מניות החברה רשומות למסחר בבורסת ה-V.N Euronext ושווי השוק שלה הוא כ-14 מיליארד אירו.
שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי של החברה עלה במהלך הרבעון בכ-161% ועמד על כ-431.6 מיליון שקל (כ-28.8% מההכנסות), לעומת כ-165.2 מיליון שקל (כ-23.2% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.
הרווח התפעולי של החברה עלה במהלך הרבעון עלה בכ-170.7% ועמד על כ-56.6 מיליון שקל (3.8% מההכנסות), לעומת כ-20.9 מיליון שקל (2.9% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-27 מיליון שקל לרווח התפעולי ברבעון. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.
תוצאות לפי מגזר
במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון הסתכמו בכ-280 מיליון שקל, צמיחה של כ-8.9%, לעומת כ-257 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בתחום פעילות המזגנים בישראל וכן מגידול סחר מותגים, שהתקזזה בחלקה עם קיטון בתחום פעילות המזגנים בחו"ל כתוצאה ממכירת החברה הנכדה בצרפת אשר ברבעון המקביל תרמה כ-32 מיליון שקל. הרווח במגזר זה הסתכם בכ-18 מיליון שקל (כ-6.5% מהמכירות במגזר), לעומת כ-7 מיליון שקל (כ-2.7% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר קמעונאות חשמל (מחסני חשמל ושקם אלקטריק), עלו המכירות ברבעון בכ-5% ועמדו על כ-490 מיליון שקל לעומת כ-486 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ברבעון השני של שנת 2021. הרווח המגזרי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-26 מיליון שקל (כ-5.3% מהמכירות במגזר), לעומת כ-27 מיליון שקל (כ-5.5% מהמכירות במגזר).
במגזר קמעונאות מזון (יינות ביתן), מחזור המכירות הסתכם בכ-702 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-8 מיליון שקל.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים שנה מצוינת, בה ביצענו פעולות השבחה רבות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה, וכן פיתוח עסקי נרחב כחלק מחיזוק והרחבת מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בתחום מוצרי הצריכה בישראל. במהלך שנת 2021 רכשנו את השליטה בקבוצת יינות ביתן, והיום אנחנו מעדכנים על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון הענקית Carrefour לקראת הסכם זכיינות במסגרתו יופעלו חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי Carrefour. מדובר באירוע שקשה להפריז בחשיבתו שלהערכתנו יהווה שינוי של ממש במפת צרכנות המזון בישראל. בנוסף, חתמנו לאחרונה על ההסכם להפעלת הזיכיון של רשת 7-Eleven הבינלאומית בישראל. הרשת שנקים בישראל תציע חוויות קניה מהשורה הראשונה ותהווה חלק נכבד ממגזר קמעונאות המזון שלנו, אותו אנו מסמנים כאחד ממנועי הצמיחה החשובים של הקבוצה בשנים הבאות.
בתוך כך, בתחום קמעונאות החשמל אנחנו פועלים כל העת להשבחה והרחבה של פעילותנו, כאשר בשנת 2021 פתחנו 13 סניפים חדשים של 'מחסני חשמל', וכן נכנסנו לפעילות בדיוטי פרי בנתב"ג. בתחום המזגנים והסחר מותגים אנו מציגים גידול עקבי בפעילות וממשיכים לפעול למיצוי הפוטנציאל הרב בתחומים אלו. קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה מחזיקה כיום ביכולות תפעוליות ופיננסיות גבוהות מאוד וממשיכה לבסס את מעמדה בתחומי פעילותה בשוק הישראלי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.ישקיעו טיפה מהרווחים בעובדים בתור אחד שעבד שם 40 שנה ו (ל"ת)גוני 06/03/2022 12:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.חכו לדוח של פוקס יהיה חזק (ל"ת)אבי 06/03/2022 09:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אלקטרהשלי 06/03/2022 09:11הגב לתגובה זו0 0פוטניציאל טובסגור