"קרפור פועלת ב-47 מדינות ובכולן תפסה נתח מהותי - כך יהיה גם בארץ"
"בנוסף להיותה קמעונאית קרפור היא גם יצרנית מזון ענקית, ואני מאמין שכבר בשנים הקרובות נתחיל לראות את אותם מוצרים גם כאן בארץ", כך אומר היום מנכ"ל אלקטרה צריכה +1.15% אלקטרה צריכה 8,344 +1.15% בסיס:8,249 פתיחה:8,249 גבוה:8,356 נמוך:8,217 תמורה:190,985 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , צביקה שווימר בראיון לביזפורטל, בעקבות מזכר ההבנות שנחתמו בין החברה הישראלית לענקית הקמעונאות הצרפתית, שתגיע כבר בסוף השנה לארץ. אלקטרה ציינה את העסקה עם קרפור היום בדוחותיה הכספיים בה דיווחה גם על ההסכם בין קרפור לפעילות זכיינית בסניפי יינות ביתן ובכך גם במגה בעיר.
לקריאה נוספת:
>>> הצעד המסוכן של אלקטרה: תולה את יהבה במיתוג של קרפור. האם זה נכון?
מדובר איפוא בכניסתה הראשונה של הענקית הצרפתית אל שוק המזון הישראלי, וזאת לאחר חודשים רבים בהם פרשת "תיאום המכירים" נמצאת על השולחן והאינפלציה שגואה ברחבי העולם ומתחילה לדשדש גם לשוק המקומי. כמובן שגם המשבר במזרח אירופה מגדיל את הלחץ האינפלציוני בהיבטי מחירי הנפט ומעלה חששות בקשר לעליית מחירי הביצים, החיטה וכן סחורות מזון נוספות ככל שהלחימה תמשך.
מנגד, ענקיות מזון רבות כמו WALMART +2.31% WALMART 90.44 +2.31% סגירה:0 פתיחה:89.32 גבוה:90.91 נמוך:88.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: WMT) כבר אישרו בעבר כי הן צפויות להיכנס לשוק הישראלי, צעד שטרם קרה, כנראה מכיוון שמדובר בשוק קטן מאד. את אמ"צ דברים אלו כמובן לא עצרו, וזאת כבר הודיעה על שת"פ עסקי עם רשת חנויות הנוחות האמריקאית 7Eleven וכן עם חברת הטכנולוגיה הגרמנית Bosch, המייצרת בעיקר מכונות כביסה וכלי עבודה.
"כניסה של קורפור לישראל מהווה מהפכה אמיתית בשוק קמעונאות המזון", אומר שווימר לביזפורטל. "חתמנו על מזכר הבנות במסגרתו נמיר את החנויות של יינות ביתן ומגה לחנויות קרפור, ובנוסף נתחיל למכור את כל מותגי קרפור עד לשלב שבו החנויות עצמן יומרו".
-תוך כמה זמן תצא התוכנית לפועל?
"מדובר בתוכנית המרה שנעה לתקופה של 4 שנים. בתוך כך אנחנו מאמינים שאם היקף המכירות של ינות ביתן, מגה ובסופו של דבר גם ספיני קרפור שיפתחו תהיינה בהיקפים משמעותיים, אנחנו נוכל לצמצם את לוחות הזמנים ולהמיר הרבה מאוד מהחנויות בזמן מהיר יותר".
מה הם היקפי הפעילות של קרפור?
"אנחנו בעצם מביאים את היתרונות של קורפור לארץ. מדובר בעסק שמוכר בהיקפים של 80 מיליארד יורו ברחבי העולם, רק לשם ההשוואה - כל השוק הישראלי הוא 13 מיליארד יורו. החברה מייצרת גם מוצרים עבור עצמה ובקרוב נראה את אותם המוצרים כאן בארץ, הן במחירים נמוכים והן באיכות מאוד גבוהה".
חנות קרפור
-האם לדעתך קרפור תצליח לחולל מהפכה בשוק הקמעונאות המקומי?
"חשוב להבין שקרפור פועלת ב-47 מדינות ברחבי בכולם היא מצליחה לייבא את המוצרים שלה במחירים אטרקטיביים ולייצר נתח שוק מהותי מאוד. לכן אני מאמין שאת אותם יתרונות נראה גם בארץ, כאשר היא חברה גדולה בהרבה מהממדים להם התרגלנו עד כה בדמות הרשתות הקיימות".
-והאם לדעתך הצרכן הישראלי יבחר דווקא במוצרים הללו, או שמא הנאמנות שלו למתחרים תשאיר אותו אצלם?
"חשוב לזכור שמותגים בינלאומיים מצליחים לייצר גם בארץ תחרות ולתפוס נתח שוק משמעותי, רק תסתכלו על איקאה. בנוסף חשוב לזכור שהמוצרים שאותם תייבא קרפור יהוו תחרות למחירי הקמעונאיות האחרות, בייחוד בשלב שבו הצרכן הישראלי מתחיל להשוואות בין המחירים השונים בעקבות האינפלציה ואנחנו מאמינים שזה יוביל את הצרכן לבחון את התחרות גם אצלנו".
-מה הוביל את קרפור להיכנס לשוק הישראלי בסופו של דבר, אחרי שחברות חרות בחרו שלא?
"אני מאמין שבשלב הנוכחי מדינת ישראל נחשבת למקום האטרקטיבי ביותר בעולם עבור שחקנים בינלאומיים שמחפשים להאיץ את הצמיחה שלהם. המצב הזה נובע מכמה גורמים, הן הסכמי אברהם שעזרו מאוד, הן מהיציאה המהירה ממגפת הקורונה, הן המצב הפוליטי והכלכלי בארץ וכמובן גם העובדה שתל אביב תויגה לאחרונה כעיר היקרה בעולם. אותם שינויים פתחו את הדלת בשביל החברות ולכן אלו בחרו שלהגיע לכאן".
-מאמין שבעקבות השינויים הללו חברות אחרות יחליטו להיכנס גם הן לארץ? הן באמצעות עצמן והן באמצעות שת"פים עם חברות קיימות?
"אין ספק שאותן חברות בחרו שלא להיכנס לישראל עד כה כי לא היה להן נקודת הזנק והן בחרו שלא להתחיל מאפס. איני יכול לדבר על חברות נוספות שאיתן לא עשינו הסכמים - לא בחו"ל ולא בארץ, מנגד אני מאמין שההסכמים שעליהם כבר חתמנו כמו אל מול 7Eleven, Bosch ועכשיו גם קרפור יעזרו לנו מאוד בהמשך".
-ראיתי מחירים של כמה מוצרים שנמכרים בישראל ובצרפת. הפער עומד על 50%. האם הצרכן המקומי ייהנה מכך?
"תשמע, יהיה קשה להגיע למחירים של צרפת, אבל גם אם המחיר יהיה 10% יותר, זה עדיין יהיה 40% יותר זול. השוק הישראלי היה תקוע, כולם קנו מאותם ספקים, משלמים את אותו שכר דירה ואת אותו שכר עבודה. עכשיו הכניסה של קרפור ישחרר את הפלומבה".
-אבל אתם תשלמו מיליונים על זיכיון, ומיליונים על עיצוב ומיתוג הסניפים. יישאר אחרי זה משהו?
"קנינו את החברה ב-350 מיליון שקל, וידענו שנצטרך להשקיע עוד 400 מיליון שקל..."
-כבר אז דיברתם עם קרפור?
"לא, אבל התחלנו לבדוק עם מי אפשר לדבר ואת מי אפשר להביא. וידענו שנשקיע הרבה כסף בהבאה וזה נלקח בחשבון. ומאז גם סגרנו עם 7Eleven ועם Bosch, ועכשיו נביא את קרפור. זו תעודת כבוד".
שווימר מתייחס גם לסוגיה מעניין ביותר: העולם שעשוי להיפתח בפני היצרנים המקומיים. "המהלך הזה נותן גם הזדמנות לספקים מקומיים למכור לחנויות קרפור בכל העולם", הוא אומר, "זה מחבר את האי הבודד הזה שנקרה ישראל - לשוק המזון הבינלאומי. אם זה עובד באופנה ובריהוט, למה שזה לא יעבוד גם בתחום המזון?".
בנוסף לרכישה, דיווחה החברה על תוצאות הרבעון הרביעי, כאשר פרסמה שההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל, המשקפים גידול של 110% אשתקד אז עמד הנתון על כ-711 מיליון שקל. לדברי החברה הגידול מיוחד לאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות בסך של כ-809 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של 23.5% לעומת רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.למה לא לקנות את קרפור בארהבמוטי 06/03/2022 17:41הגב לתגובה זו1 0מי צריך את אלקטרה צריכה במחיר של המניה בארהב שווה ללכת עליה ?סגור
-
כי אמצ היא חברת ענק ולא רק סופריםאופיס דיפו, מחסני ושקם ועוד כל כך הרבה. שמע בתור ה 06/03/2022 18:34הגב לתגובה זו0 0אופיס דיפו, מחסני ושקם ועוד כל כך הרבה. שמע בתור התחלה לאדם שאין לו אלקטרה צריכה ולא אלקו הייתי הולך על אלקו לבטיחון אבל עדיף גם וגםסגור