"ב-3 השנים הקרובות ישראכרט תצמח בקצב דו ספרתי - כל שנה"

כך אומר מנכ"ל ישראכרט רן עוז שנכנס לתפקידו לאחרונה, אחרי הדוחות. הוא מציע לא לזלזל באינפלציה, וגם לא במשבר באוקראינה, אך אומר כי מוקדם לראות כיצד זה ישפיע על הכלכלה. מהם תחומי המיקוד של החברה והאם השירות החדש בתחום הביטוח יכול להוזיל לציבור ביטוח רכב בעשרות אחוזים?
 | 
telegram
(2)

"נצמח בקצב דו ספרתי בשנים 2022, 2023 -ו2024" כך מעריך מנכ"ל ישראכרט 0% ישראכרט 1,440 0% ישראכרט בסיס:1,440 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: החדש רן עוז, בשיחה עם ביזפורטל לאחר הדוחות של החברה. עוז שעבר לאחרונה ממגדל, לא מתעסק יותר בחברה הישנה ובמאבקים שהיו שם, ומתמקד בחברה החדשה. 

הכנסות ישראכרט קפצו ברבעון הרביעי של 2021 ב-25% ל-646 מיליון שקל, הרווח מנגד הצטמק בחצי ל-23 מיליון. הרווח השנתי הנקי המנוטרל עומד על 319 מיליון (בנטרול מכירת בית ישראכרט) והשאלה האם הצמיחה תימשך. עוז סבור שכן: "באופן כללי, מאמצע 2021 התחלנו לצמוח, ברבעון האחרון זה תפס קצב קצת יותר מהיר ונתמקד - גם באשראי הצרכני ללקוחות פרטיים וגם באשראי המסחרי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שנת 2021 מייצגת?
עוז: "צמחנו בצורה טובה ב-2021, עם צמיחה של 25% בהכנסות ברבעון, אבל לא כדאי לקחת את 2020 או 2021 בנפרד, שכן בגלל הקורונה התוצאות היו מוטות למטה ועכשיו כשמסתכלים על 2021 זה נראה פתאום זינוק קיצוני. אז כאשר לוקחים את השנתיים האחרונות ומשווים אותן רואים שמדובר בקצב צמיחה שהוא דומה לקצב הצמיחה השנתי הקודם, זה ממשיך את הקצב של השנים הקודמות כאשר קצב העלייה בצריכה הפרטית הוא 6-8% בשנה"

עוז מסביר כי "בכל מוסד פיננסי שדיברת או שתדבר איתו כולם יספרו לך שהכלכלה חזרה לצמוח אחרי הקורונה ולכן יש גידול בהיקפי הפעילות בהכנסות, יש ריקאברי גם בהפסדי אשראי, וזה נכון לבנקים ולחברות האשראי. ולכן ברור שזה המצב גם אצלנו כאשר אנחנו חצי מהשוק, או 45% מהשוק. מה שכן מיוחד אצל ישראכרט זה שהשקענו בבניית וחיזוק התשתית הטכנולוגיות מה שמביא אותנו לנקודת זינוק טובה ל-2022. חזרנו לצמוח באשראי, אחרי ששיפרנו בתשתית, בחיתום, בבקרה ואנחנו מתחילים לעלות בצורה מדורגת.

מה המיקודים שלכם קדימה?
עוז: "נתמקד גם בצמיחה באשראי הצרכני וגם במסחרי (לקוחות עסקיים. נ"א), ונרצה לצמוח גם בתחום הצעות הערך מבוססות הדאטה, שבו אנחנו יכולים להראות ROI (החזר על השקעה. נ"א) ברור, גם לנו וגם לעסק.. כל פתרון כזה משפר את התוצאות של העסק וחוסך לו בעלויות, כלומר העסק ישפר את התוצאות שלו, ולא רק שלנו. הרבה מזה בנוי על שת"פ עם פינטקים וחברות סטראט-אפ ישראליות".

איך הצמיחה בתחום המסורתי של כרטיסי אשראי?
"כרטיסי האשראי זה התשתית להכל. הלקוחות ממשיכים להשתמש בין בכרטיסים הפיזיים, הן בדיגיטליים באפליקציות השונות, ואנחנו ממשיכים להיות המנפיק הגדול ביותר, ויש לנו שת"פים גם עם הבנקים וגם עם המועדונים – יש לנו הרבה מועדונים גדולים ואנחנו ממשיכים לפתח את זה. הלקוחות שלנו הוא הבסיס לכל הפתרונות שאנחנו נותנים.

איך ישפיעו האינפלציה והמלחמה באוקראינה?
עוז: "התקופה של עשור של אינפלציה שהסתובבה סביב 1% בקושי זה טוב כשהכל רגוע. הטלטלה שהכלכלה העולמית עברה סביב השנתיים האחרונות וגם המשבר באוקראינה ישפיעו על הכלכלה. נותר לנו לחכות ולראות כמה".

ישראכרט מסמנת את תחום הביטוח כמנוע צמיחה משמעותי - אבל מוקדם לקבוע מתי הוא יתפוס נתח משמעותי מפעילות החברה
עוז שמגיע מתחום הביטוח מבין היטב את החשיבות של מידע מדויק על הלקוחות. חברות הביטוח רוצות לקבל את הלקוחות עם הסיכוי הנמוך ביותר שיתבעו אותן, כלומר לקוחות שישלמו את הפרמיה אבל סביר שלא יתבעו את החברות. במילים אחרות: אם אתם רוצים לרכוש רכבי יוקרה חברת הביטוח תרצה לדעת שלא סביר שתעשו תאונה ולכן היא צריכה לקבל מידע כמה שיותר מקיף על האדם, ואין מידע טוב יותר מאשר הפעולות שהאדם ביצע בפועל? את זה ניתן לגלות באמצעות הפרופיל המלא של האדם, הקניות שלו, השימושים בכרטיסי האשראי - ולחברות כרטיסי האשראי יש את כל המידע זמין. לצורך העניין זה כמו שכאשר חברת קמעונאות רוצה להגיע לקהל היעד המדויק היא תרצה לדעת האם מדובר באדם שקונה מטרנה לתינוק וכך היא תציע לו גם טיטולים.

נכנסתם לאחרונה לתחום הביטוח לרכבים, כך שתוכלו לשווק ביטוח ולחבר בין חברות ביטוח ולקוחות שרוצים להיות מבוטחים בתחום הרכב. איך התחום הזה בינתיים מגיע לידי ביטוי בישראכרט?
עוז: "אנחנו מתחילים מתחום הביטוח ובהמשך ניכנס לתחומים נוספים. אנחנו סוכן ביטוח אובייקטיבי, עובדים עם 6 חברות ביטוח ויודעים לעשות חיתוך של המידע בין הפרופיל הלקוח ולמצוא את החברה הכי נכונה".

"ההבדל בין הפלטפורמה שלנו לבין סוכני ביטוח זה שאנחנו מכירים את הלקוחות ויש לנו מידע עליהם ולכן אנחנו יודעים מראש למלא פרמטרים על הלקוח. יש לנו את רוב הפרטים ואנחנו צריכים קצת מאוד דברים כדי להגיע לחיתום הכי טוב - ולהפנות את הלקוח לחברת הביטוח שתיתן לו את ההצעה הזולה ביותר עבורו".

במילים אחרות, בישראכרט בעצם מתכוונים שהם יכולים להגיד לחברות הביטוח מה הסיכוי שהאדם הספציפי יתבע אותם, לפי הפרופיל שלו. איך יש להם את הפרופיל? כי בכל קנייה שלכם בכל מקום שהוא - הם רואים לא את הרצונות שלכם, התקוות שלכם לקנות מוצר מסוים גם אם הוא לא בהישג ידכם, אלא את מה שעשיתם וקניתם בפועל.

אתם יכולים להגיד לחברת ביטוח 'את האדם הזה לא כדאי לך לבטח'?
עוז: "בשוק הזה אין דבר כזה לקוח לא כדאי. השאלה היא מה יהיה גובה הפרמיה. לכל לקוח ופרופיל, ולכל סוג רכב, יש חברה אחרת שהיא הכי כדאית, וגם אין חברה שהיא תמיד תמיד הכי זולה ועם ההצעה הכי טובה, ולכן המטרה שלנו היא להבין כמה שיותר מהר מה פתרון הביטוח הנכון ביותר לכל לקוח. אין תשובה אחת נכונה".

על אלו פרמטרים מדובר? עוז לא יכול לענות על כך אבל הכוונה היא בעצם ללקוחות שיש הכי פחות סיכוי לתאונה (נשים בגילאי 40 עם ילדים) וכאלה שמקום המגורים מקטין את הסיכוי שהרכב ייגנב. למשל, מישהי שגרה ליד האוניברסיטה עם רכב מיני קטן ולא מבוקש ובקושי צריכה אותנו לנסיעות תתומחר אחרת מאשר מישהו עם עם רכב מבוקש שגר בעיר שמועדת לגניבות, או אדם עם רכב ספורט.

למה בעצם צריך את השירות שלכם? למה שאדם לא יפנה ישירות לחברת הביטוח?
עוז: "אנחנו מכירים את האלגוריתם של החברות ויודעים לתת תשובות במהירות, וכאמור צריכים מעט מידע כדי להשלים את התמונה המלאה.

"בנוסף, לכל חברת ביטוח יש מודל אחר, אלגוריתם אחר וממילא תוצאה אחרת - כך אז אפשר למצוא שרכב מסוים זול בחברת ביטוח אחת ואילו חברה אחרת חטפו כמה תאונות לאחרונה והרכב הספציפי נהיה יקר לחברה הזו. זה דינמי וזז כל הזמן".

מתי התחום יהפוך למשמעותי בישראכרט מבחינת היקף הפעילות?
עוז: "מוקדם לדבר על מתי היקף הפעילות בתחום יהיה מהותי. התחלנו מאפס רק לפני מספר חודשים, אז ברור שכל דבר הוא עלייה, אבל ייקח זמן לביטוח כדי להיות משמעותי בישראכרט. זו פלטפורמה מתקדמת שמבוססת על AI, ואנחנו צריכים שהיא תצבור ניסיון והיקפים בטרנזקציות. בינתיים בהחלט רואים תוצאות מאוד יפות. אנחנו מסגולים לחסוך עשרות אחוזים בעלות הביטוח. ככל שהפלטפורמה צוברת ניסיון כך האלגוריתם עובד יותר טוב ויודע למקד פתרון ביטוחי לכל לקוח".

תתמקדו רק בתחום הזה או שתתרחבו לתחומים נוספים?
עוז: "בהחלט. אנחנו מתחילים בתחום ביטוחי הרכבים ונוסיף בהמשך גם ענפים אחרים".

במעבר חד, ישראכרט היא חברת כרטיסי אשראי בסופו של דבר, אבל אתה מדבר על פתרונות הרבה יותר מתקדמים של דאטה. תסביר בבקשה את נושא ההשקעות בטכנולוגיה ובפינטק?
עוז: "נכון, ישראכרט זה לא רק כרטיסי אשראי אלא פתרונות דאטה שמייצרים ערך עבור הצד השני, להנגיש לעסקים ולקוחות פוטנציאל בצורה ממוקדת ולתמוך בצד העסקי שלהם.

"עד לפני הקורונה ל-50% מהעסקים בישראל לא הייתה יכולת למכור מרחוק ועכשיו אנחנו מאפשרים גם את זה. פעם היה צריך להקים אתרים בעשרות אלפי שקלים ואנחנו נותנים פתרון למכירה מקוונת. היום כבר לא צריך להקים אתר גדול. בזכות אותם שת"פים טכנולוגים אפשר לשלם כמה מאות שקלים בחודש, במקום להקים אתר אינטרנט בעשרות אלפי שקלים, ולקבל את השירותים במכירה המקוונת באפליקציה, ניוזלטרים, מכירות חבילות פרסום, פיתוח עסקי ללקוחות קיימים וחדשים ועוד".

ובמילים פשוטות יותר?
"השקנו כבר שני דברים ואנחנו עובדים על דברים נוספים. לדוגמה – יש לך בית עסק שמוכר לקהל הלקוחות מסוים בסביבתו. אנחנו יכולים לנתח את המידע של כלל הלקוחות ולאפשר להם לשווק לעוד לקוחות פוטנציאלים ספציפיים למוצרים של אותו בית עסק ולקרבה המתאימה גיאוגרפית, כלומר יכולים לחשוף אותם ללקוחות המתאימים למוצרים שלהם. זה השיווק הכי ממוקד שיש"

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לי נראה שאפליקציות כמי ביט יאתגרו את ישראכארט מאד
    יריב 11/03/2022 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בחו"ל האפליקציות מצליחות מאד. ישראל בפיגור. גם בעלי העסקים מעדיפים שלא לקבל אשראי עם עמלות יקרות וגם הלקוחות מוצאים אפליקציות דביט למיניהן כנוחות יותר.
    סגור
  • 1.
    ישרכרד
    אלכס 10/03/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רציתי לדעת את מי זה מענין .את המשקעים שלא רואים דו בעיניים.ועל מה מה מסתמך הרואה בכוכבים .ומה עם המתחרים עושים במכנסים.ותודה על הלוקש.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות