ג'נריישן משתלטת על בון תור לפי 660 מ' ותמשיך לחפש שותף

קרן התשתיות קונה את יתרת 51% מהמניות מידי שי כץ ב-330 מ' ש'. ג'נריישן חיפשה קודם לעסקה שותף אך טרם מצאה, והעדיפה ראשית כל לסגור עסקה מאשר שהמוכר יאתר רוכש נוסף ולמעשה יקבע את זהות השותפים העסקיים שלה. מחצית מפעילות יבוא רכבי ההסעות ימכר לכץ
 | 
telegram
(3)

קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל -0.54% ג'נריישן קפ 73.6 -0.54% ג'נריישן קפיטל בסיס:74 פתיחה:74 גבוה:74 נמוך:73 תמורה:707,222 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שבניהולם של יוסי זינגר וארז בלשה הכריעה: קודם כל נקנה את מלוא הבעלות על חברת ההיסעים בון תור, ורק לאחר מכן נחפש שותף למכור לו נתח בחברה. ג'נריישן שמחזיקה כבר ב-49% ממניות בון תור, שהיא בעליה הבלעדיים (100%) של מטרופולין, תרכוש את 51% הנותרים משי כץ ב-330 מיליון שקל, תמחור שמשקף שווי של כ-660 מיליון שקל לבון תור כולה.

רק לפני קצת יותר משנה קנתה בון תור את מחצית האחזקות הנותרות במטרופולין מידי חברת מכשירי תנועה. בעוד שב אלקטרה +2.1% אלקטרה 177,960 +2.1% אלקטרה בסיס:174,300 פתיחה:176,580 גבוה:178,740 נמוך:173,630 תמורה:5,563,967 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קנו לפני קרוב לשנה באמצעות אפיקים את אגד תעבורה, וגם אגד עצמה מוצאת למכרז, בג'נריישן זיהו המשך פוטנציאל בתחום ההיסעים ורצו להגדיל את אחזקתם בבון תור.

עם זאת, כוונתם הייתה לעלות לשליטה אך לא לרכוש את מלוא הבעלות מידי כץ, שחיפש למכור. בכל זאת, לא מצאה עד למועד העסקה שותף, ומכיוון שהעדיפה לקבוע בעצמה את זהותו העתידית, במקום שהמוכר יהיה זה שיאתר רוכש לחלק מהנתח הנמכר, בחרה ראשית כל לרכוש את כלל המניות - ואז להמשיך לחפש את השותף המיוחל שיתחלק עמה בסיכון. אם המהלך לא יעלה יפה, תשאר החברה עם כל המניות ולדבריה לשם כך לא תצטרך גיוס הון ותממן את העסקה לבדה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כחלק מהעסקה בחרו בג'נריישן לצמצם חשיפה לפעילות יבוא רכבי ההסעות שרוכזה תחת BG מוטורס, חברה בת (90%) של בון תור. נתח של 50% ממנה ימכר לכץ תמורת סכום שאינו מהותי ולא נחשף - מה שמרמז גם על היקף פעילותה השולי ככל הנראה.

ב-2018 קנה ג'נריישן את 49% בהם היא מחזיקה כעת בבון תור ב-100 מיליון שקל, מה ששיקף לחברה שווי של כ-200 מיליון שקל, וכזכור אז החזיקה רק ב-50% ממטרופולין. בסוף הרבעון השלישי הייתה רשומה בון תור בספרי ג'נריישן לפי שווי של 322 מיליון שקל.

לבון תור ומטרופולין יחדיו צי של כ-1,600 כלי תחבורה, חלקם בחכירה, והן מפעילות שלושה אשכולות תחבורה ציבורית בהיקף נסועה שנתי ממוצע של 100 מיליון ק"מ. החברות מעסיקות 2,000 עובדים. צפי ההכנסות של מטרופולין ל-2021 (הדוחות טרם פורסמו) הוא 828 מיליון שקל עם EBITDA של 175.3 מיליון שקל. אצל בון תור, בנטרול פעילות מטרופולין, ההכנסות עתידות להסתכם ב-319 מיליון שקל וה-EBITDA ב-43.9 מיליון. השנה החברה צופה הכנסות של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל ו-EBITDA של כ-220 מיליון שקל.

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל: "בון תור הינה מהשחקניות המובילות בשוק הסעת ההמונים והיא נהנית מיתרונות לגודל, יעילות וגמישות תפעולית גבוהה לצד תזרים משמעותי ויציב. שוק התחבורה בישראל צפוי לצמוח בהיקפים משמעותיים בשנים הקרובות, בין היתר, בשל השקעות משמעותיות בתחום מצד המדינה בכל הסגמנטים ובון תור צפויה להנות מהצמיחה המשמעותית בתחומי הפעילות הקיימים ובתחומי פעילות משיקים".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המניה עם ביצועים על הפנים (ל"ת)
    המבין 10/03/2022 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    המנייה לא זזה
    רן 10/03/2022 10:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושים מהלכים יפים, אבל בינתיים המשקיעים לא נהנים.דמי הניהול של ג'נריישן עולים ועולים ורק המשקיעים לא נהנים
    סגור
  • תשקיע באישתך תהנה יותר. עזוב מניות (ל"ת)
    מישהו 10/03/2022 15:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות