ג'נריישן: מטרופולין זכתה במכרז להפעלת קווים באשכול אונו אלעד

הקרן מחזיקה בחברת מטרופולין, שתפעיל את הקווים באשכול קווי אונו אלעד, לתקופה של 10 שנים, באמצעות בון תור; עלות הקמת האשכול, צפויה לעמוד על כ-900 מיליון שקל, וההכנסות השנתיות מהפעלתו צפויות לעמוד על למעלה מ-300 מיליון שקל
 | 
telegram
(1)

קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל -0.54% ג'נריישן קפ 73.6 -0.54% ג'נריישן קפיטל בסיס:74 פתיחה:74 גבוה:74 נמוך:73 תמורה:703,487 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מדווחת כי חברת מטרופולין, בה היא מחזיקה בכ-49% (באמצעות בון תור), זכתה במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי שירות באשכול קווי אונו אלעד. במסגרתו, תפעיל את הקווים לתקופה של 10 שנים, עם אופציה של המדינה להארכה בשנה נוספת. החברה מעריכה, כי ההכנסות השנתיות מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על למעלה מ-300 מיליון שקל.

להערכת בון תור, עלות הקמת האשכול (לרבות רכש אוטובוסים ותמלוגים למדינה) צפויה לעמוד על כ-900 מיליון שקל, ומטרופולין לא צפויה להידרש להזרמת הון מהקרן על מנת לממנה. בהתאם להוראות המכרז, התחייבה הזוכה להעמיד לטובת אשכול אונו אלעד מצבת מינימלית של 375 אוטובוסים (עירוניים, מפרקיים ומיניבוסים), מתוכם 125 אוטובוסים עירוניים שיונעו באמצעות חשמל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על פי הודעת החברה, אשכול אונו אלעד הינו השלישי בגודלו בהיקף הנסועה המופעל על ידי זכייני תחבורה ציבורית פרטיים, ובעל כ-22 מיליון ק"מ שירות לשנה. האשכול מורכב מתת-אשכול אונו, הכולל, בין היתר, שירות עירוני בתחומי הערים קריית אונו, אור יהודה, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה, סביון וקווים מקשרים לתל אביב, רמת גן, פתח תקווה ונתב"ג, ומתת-אשכול אלעד, הכולל, שירות עירוני ובין עירוני עבור העיר אלעד.

לפני כשבועיים, דיווחה החברה כי תרכוש את 51% הנותרים בבון תור משי כץ ב-330 מיליון שקל, תמחור שמשקף לחברה שווי של כ-660 מיליון שקל. זאת, לאחר ב-2018 קנתה ג'נריישן את 49% בהם היא מחזיקה כעת בבון תור ב-100 מיליון שקל, מה ששיקף לחברה שווי של כ-200 מיליון שקל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "כל שדרוג של התחבורה הציבורית שלנו הופך אותה לכדאית ויעילה יותר מהרכב הפרטי. ברכות לתושבות ותושבי בקעת אונו והאזור שיזכו לשיפור השירות, העלאת התדירות והרחבת החלופות בהגעה ממקום למקום, וברכות לחברת מטרופולין שנדרשת לעמוד בסטנדרט הגבוה שהצבנו לעצמנו בכל הנוגע לשירות לציבור. אנחנו נמשיך לשדרג את התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ונהפוך אותה להיות הבחירה הראשונה של כל אחת ואחד".

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל: "אנו שמחים על זכייה משמעותית זו. אשכול אונו אלעד המצטרף לשלושת האשכולות הנוספים אותם מפעילה מטרופולין, אשר שניים מהם נמצאים בסמיכות לאשכול אונו אלעד, יאפשר לחברה לנצל יתרונות לגודל וסינרגיות. יתר על כן, הפעלת האשכול צפויה לתרום באופן משמעותי להמשך הצמיחה המואצת בפעילות מטרופולין, אשר יקבל ביטוי גם בתזרימי מזומנים גבוהים, צמודים ויציבים בשנים הבאות. אנו צופים כי שוק התחבורה בישראל יצמח בהיקפים משמעותיים בעתיד."

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המנייה לא זזה (ל"ת)
    חיים 20/03/2022 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות