
שופרסל אחרי הקורונה: ירידה של 7% בהכנסות, 21% ברווח התפעולי
חברת שופרסל 1.18% יורדת מהתוצאות החזקות שרשמה בזמן הקורונה ומדווחת על ירידה של 6.7% בהכנסות ל-3.6 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2021, וזאת לעומת 3.87 מיליארד שקל ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי ירד ב-21% ועמד על 159 מיליון שקל ברבעון לעומת 202 מיליון אשתקד, הרווח הנקי נפל גם הוא ב-17% והסתכם ב-100 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי מהווה 4.4% מההכנסות והרווח הנקי מהווה רק 2.8%.
השאלה המעניינת כעת היא האם מדובר במגמה שתבוא לידי ביטוי גם בדוחות של המתחרות של שופרסל, כמו רמי לוי 2.65% , יוחננוף -0.71% , ויקטורי 1.65% ואחרות. ינות ביתן שנשלטת ע"י אלקטרה צריכה 2.13% הציגה ירידה.
יש חברי כנסת פופוליסטיים - אבל האמת היא שקמעונאיות המזון לא אחראיות ליוקר המחיה
- המוסדיים עשו לאחים אמיר את העבודה: מענק הפרישה של אברכהן יקוצץ
- האם שופרסל תצליח להיות פרשמרקט ומה האפסייד על מניית שופרסל?
בנוסף, מי שעוד אחראיות ליוקר המחיה הן אולי היבואניות כמו שטראוס 0.68% - שהמרווחים שלהן גבוהים. הרווחיות של שטראוס היא פי 2-3 משל רמי לוי ושופרסל כאשר למשל - הרווחיות התפעולית של שטראוס היא 11.7% (לעומת כאמור 4.4% בשופרסל) ושיעור רווח נקי של 9% (לעומת 2.8% בשופרסל), וסקירה של הכלכלנית הראשית באוצר למעשה אישרה את בדיקת ביזפורטל בנושא.
רשת Be הכניסה ברבעון הרביעי כ-256 מיליון שקל בהשוואה לכ-206 מיליון שקל בשנת 2020, גידול של כ-24.3% שנבע בעיקרו מפתיחת סניפים חדשים, גידול בפעילות האונליין, גידול במכירות החנויות הזהות ומפעילויות חדשות בתחום בדיקות הקורונה. בשנת 2021 כולה הכניסה Be ב-2021 כ-966 מיליון שקל לעומת כ-815 מיליון שקל ב-2020 – גידול של כ-18.5%.
המכירות בסניפים הזהים ברשת Be בשנת 2021 גדלו בכ-10.6% בהשוואה לשנת 2020. הרווח התפעולי של רשת Be הסתכם ב-9 מיליון שקל בשנת 2021, בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ-19 מיליוני שקל בשנה הקודמת. על פי החברה, המעבר לרווח נבע מהגידול בהכנסות, מהתייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה התפעולית עם החברה. הרווח התפעולי של רשת Be ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם ב-3 מיליוני שקל, בהשוואה לאיזון תפעולי ברבעון המקביל אשתקד.
- גוטו: הפוטנציאל קיים אבל ההפסדים ממשיכים להצטבר
- מכסי טראמפ מדאיגים את תעשיית התרופות: החברות מחפשות אלטרנטיבות, וישראל על המפה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו על רקע הדוחות: "התוצאות משקפות את המשך המובילות בשוק הקמעונאות, תוך שימור תוצאות עסקיות. שנת 2021 התאפיינה ברובה ביציאה של מדינת ישראל מתקופת הסגרים של הקורונה שאפיינה את השנה שקדמה לה, ובכל זאת החברה הצליחה להגיע לתוצאות דומות לתוצאות השיא של אשתקד.
"מכירות החברה שירדו במהלך השנה הנן תוצאה ישירה של החזרה לשגרה ברוב ימי השנה, בהשוואה לימי שלושת הסגרים שאפיינו את שנת 2020. החברה ממשיכה בחיזוק אבני הליבה באסטרטגיית הצמיחה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסיים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד.
"החברה ממשיכה בפעילות לקידום חדשנות בתחומי העשייה שלה, כולל במוצרים ושירותים חדשים, בנכסים הדיגיטליים, בחוויה בסניפים הפיזיים, בשרשרת האספקה ובשירות הלקוחות. במקביל החברה פועלת לקידום התייעלות תפעולית וחסכון בהוצאות"
תוצאות שנת 2021: הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי בשנת 2021 הסתכמו בכ-3.6 מיליארד שקל, קיטון של כ-6.7% לעומת הרבעון המקביל שהיה רבעון שיא בשנת 2020. הקיטון נבע בעיקרו ממגזר קמעונאות המזון שהושפע מהיחלשות השפעת משבר הקורונה וחזרת המשק לשגרה.
הרווח הגולמי בשנת 2021 הסתכם בכ-4 מיליארד שקל, המהווים כ27.2% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-4,043 מיליון שקל אשתקד, שהיוו כ-26.5% מסך ההכנסות. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקרו משיפור בתנאי הסחר ומשינוי בתמהיל ההכנסות.
הרווח התפעולי בשנת 2021 הסתכם בכ-726 מיליון שקל, המהווים כ4.9% מסך ההכנסות לעומת כ-718 מיליון שקל שהיוו כ-4.7% מההכנסות בשנת 2020.
הרווח הנקי בשנת 2021 גדל בכ-2% והסתכם בכ-393 מיליון שקל המהווים כ2.7% מההכנסות, בהשוואה לכ-387 מיליון ש"ח שהיוו כ-2.5% מההכנסות בשנת 2020.
- 7.אני קונה רק בשוק או בירקניות ברחוב, ובמכולות קטנות. (ל"ת)אלון 23/03/2022 09:11הגב לתגובה זו
- 6.אלי 23/03/2022 07:58הגב לתגובה זוזאת התוצאה מכך שעזבו אותם עשרות אלפי לקוחות
- 5.@@@@@ 22/03/2022 17:06הגב לתגובה זוהוא בכך שאנשים הפנימו שהם שודדים והפסיקו להיכנס לשם. אני אישית כבר שנים לא קניתי שם כלום! נכנס מדי פעם לראות מה המצב ומבין שכלום לא השתנה, תמיד הכי יקרים בשוק.
- 4.דרור 22/03/2022 14:16הגב לתגובה זושימשיכו לחשוב שהקהל מטומטם ויקנה במחירים יקרים , חוסכים במלאים , מה שצריך לרוב אין . אם ימשיכו כך התוצאות תהיינה בהתאם .
- 3.רן 22/03/2022 14:01הגב לתגובה זוהרווח הגולמי עלה ל 27.2% הם מעלים מחירים על חשבון הצרכן
- 2.סתם אחד 22/03/2022 13:27הגב לתגובה זואי אפשר בכלל להשוות תעשיה לקמעונאות, הסיכון בתעשייה גדול הרבה יותר ולכן גם התשואה כשמצליחים. זאת גם הסיבה שלא פותחים עוד מפעלים, דורש השקעות הון גדולות, ידע, מיומנות. זה פשוט בורות להשוות בכלל לקמעונאות.
- 1.אורן 22/03/2022 13:19הגב לתגובה זוהכנסות שנתיות ירדו רק ב 3%, הרווח הגולמי רק ב 1% וזה אחרי שנת קורונה מטורפת. הם לא מסכנים, הם מעלים מחירים ויש מקום ליותר תחרות ועובדה שרשתות בינלאומיות יכנסו לשוק. לגבי שטראוס - מורידים מכסים כדי להכניס יותר תחרות, שר האוצר פועל בתחום וזה טוב, אחרי שנים רבות שנתניהו לא עשה כלום.
- נכון. הם פשוט גנבים! אל תכנסו אליהם. (ל"ת)@@@@@ 22/03/2022 17:04הגב לתגובה זו