"צופים מחצית שניה טובה ב-2022; ענף התעופה כבר נמצא בשינוי מגמה"
"עברנו שנתיים מאתגרות בעקבות השלכות משבר הקורונה על ענף התעופה גם ברמה העסקית, וגם ברמה התפעולית, הצלחנו לשמור על נכסי הליבה שלנו ועל החוסן הפיננסי" קבוצת מנועי בית שמש 0% בית שמש 30,500 0% בסיס:30,500 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור והנדסת חלקים למנועי סילון ספגה מכה קשה בעקבות משבר הקורונה, עקב צניחה בביקושים, תחילת התאוששות הענף ברבעון האחרון של 2021 הובילה לגדילה בהיקף המכירות של החברה שהציגה הכנסות ברבעון האחרון שהסתכמו בסך של כ-38.7 מיליון דולר. בנוגע לשאלה האם החזרה לעליות בהכנסות מייצגת המשכיות גם בשנת 2022 אומר רם דרורי, מנכ"ל החברה, לביזפורטל: "ענף התעופה התחיל שינוי מגמה כבר מהרבעון האחרון של 2021 וזה בא לידי ביטוי ברבעון 4 של החברה, התחזיות הן שהמגמה תימשך גם לתוך 2022 ביתר שאת דווקא בחצי השני של השנה, בעקבות הקלות בשרשראות האספקה, אנו לא נוהגים לתת תחזיות מספריות קדימה אך החצי השני של השנה יטיב עם החברה".
איך הסינרגיה ביניכם לבין חישולי כרמל שרכשתם לפני כ-שלוש שנים ?
"הרכישה התבררה כרכישה אסטרטגית טובה , שהרחיבה את שרשרת הערך של החברה, חישולי כרמל תרמה ותורמת רבות לרווחיות והכנסות החברה"
שוק התעופה מתאושש, מה מצב הקשרים עם הלקוחות? באיזה שלב של יציאה מהמשבר אתם נמצאים?
"הגשם ירד על כולם, לאורך כל התקופה נמשך קשר רציף עם הלקוחות של החברה למרות מגבלות הטיסה והתחזוקה היום-יומיות, במהלך התקופה החברה המשיכה להיקשר בחוזים בעיקר במגזר, חלקי מנועי הסילון, קשרינו עם הלקוחות תמיד נשארו חזקים, קשרינו עם חברות ויצרניות המנועים נשארו בעודם וכרגע אנו בשלב של עבודה משותפת ובניית תכנית הצטיידות קדימה"
מה תכניות הקבוצה לצמצום החוב הפיננסי שהסתכם ב-2021 על 81 מיליון דולר ?
"אחד היעדים המרכזיים של ההנהלה בשנתיים האחרונות היה לשמור על החוסן הפיננסי של החברה פעילות החברה נפגעה רבות בשנתיים האחרונות, עם זאת ניתן לראות קיטון בחוב הפיננסי נטו של החברה שעמד ב-2020 על 85 מיליון דולר, התכניות שלנו זה להמשיך ולהקטין את החוב תוך שיפור הביצועים ככל שהיקף הפעילות שלנו יגדל בשנה הקרובה וקדימה"
לקבוצה הסכמים ארוכי טווח על סך 2.1 מיליארד דולר, מתי הם עתידים לבוא לידי ביטוי בהכנסות ?
"אופי ההסכמים אלו הם הסכמי מסגרת לא מחייבים, כיאה להסכמים בענף התעופה, הסכמים אלו הם ארוכי טווח וחלקם עד 20 שנים מרגע חתימת ההסכם , חלק מההסכמים כבר באים לידי ביטוי במחזורי המכירות של החברה, וחלק ממתנים לתהליכי הסמכה ואישורי הלקוח, כאשר לאחר מכן נהיה יכולים להמשיך הליכי יצור ויתבטאו גם הם במחזורי המכירות בדוחות"
החשיפה של הקבוצה הינה רק לשוק האזרחי או לשווקים נוספים ?
"הקבוצה פועלת גם בעולם הביטחוני (צבאי), בעיקר בתחום המנועים, נמנע מלפרט מטעמי סיווג, לא מן הנמנע שעקב הרחבת התיקים הביטחוניים במדינות העולם הביקוש יגיע גם אלינו, כרגע אין הסכמים אך אנו מצפים שתהיה השפעה"
האם יש הסכמי רכישה או מיזוגים שצפויים קדימה ?
"לא יכול להתייחס למשהו ספציפי אך הסביבה העסקית ואתגריה יכולה ליצור הזדמנויות"
לסיכום?
"סך הכל אנחנו מסתכלים באופטימיות קדימה השנתיים האחרונות היו מאתגרות השפעות הקורונה ברמה העסקית והתפעולית פגעו בנו והחברה הצליחה לשמור טוב על חוסן פיננסי ונכסי הליבה, אנחנו מרגישים שאנחנו באים במצב טוב לשנת 2022".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.צריך להסתכל על בואינג ולהבין להיכן הולך השוק.יריב 29/03/2022 20:07הגב לתגובה זו0 0בואינג מתחילה להתאושש, אבל לאט, וכך צםוי גם למנועי בית שמש. ממה שזכור לי, יש להם הזמנה מייוון בתחום הביטחוני כחלק מההסכם הביטחוני בין ישראל לייוון. חברה טובה ומעניינת, אבל לקנות במחירים נוחים בלבד.סגור
-
3.כתבת מריחת מה כלב משאיר כל מדרכה על פנים שלנוהקלה בתחת שלי 29/03/2022 13:36הגב לתגובה זו1 0מתי רכש רכיבים בפעם האחרונה הקשקשן העלובסגור
-
2.חכה חכה ניראה מי צוחק בסוף (ל"ת)אומריקון גרסת BD17 29/03/2022 13:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.זהירות כתבה מוזמנת וכבר רואים את ההרצה בנייראנונימי 29/03/2022 11:14הגב לתגובה זו1 6פשוט לא הייתי מתקרב לכל הענף הזה.זה הרצה קלאסיתסגור
-
תתרחק בבקשה. תודה! (ל"ת)יפית 29/03/2022 15:09הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
קישקוש בלבושאייל 29/03/2022 11:52הגב לתגובה זו1 0פתח עניים ותיקרא מה קורה בכול העולם - כל מה שנאמר בכתבה הוא קורח המציאותסגור