חמת: הכנסות הרבעון עלו 20% בעוד הרווח התפעולי ב-76% הודות לשערוך
חברת חמת המייצרת ומשווקת ברזים וכלים וחומרי בניה למטבחים, אמבטיות וחדרי שירותים מדווחת כי הכנסות הרבעון הרביעי צמחו בכ-19.6% לכ-229.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-191.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח התפעולי עלה בשיעור גבוה יותר של 75.8% לכ-42.6 מיליון שקל (שוליים של כ-18.5% מההכנסות), לעומת כ-24.2 מיליון שקל (כ-12.6% מההכנסות) ברבעון המקביל. ואולם היה זאת הודות לשערוכים חיוביים בנדל"ן להשקעה, בסך 14 מיליון שקל.
ובכל זאת היה שיפור במקטע הרווח הגולמי, וזאת בהשפעת תמהיל המכירות שהורכב הפעם ממוצרים רווחיים יותר עבור החברה לעומת שנה קודם לכן. העלייה במכירות נובעת בעיקר ממגזר הקמעונאות והקרמיקה, וכן מעלייה במגזר ההפצה, מגזר הברזים ומגזרי הכלים הסניטריים, הוסבר בחברה. המכירות לא רק עלו כמותית, אלא מחירי המוצרים התייקרו, מה שגם כן עזר להגדיל את נתון ההכנסות.
וכך הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-100.4 מיליון שקל, גידול של כ-18% לעומת סך של כ-85.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה סיפרו כי שיעורי הרווחיות הגולמית השתפרו במרבית פעילות הקבוצה. החברה רשמה ברבעון הרביעי עלייה של כ-70% ברווח הנקי לכ-30.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-18.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
וכך נראה הרווח התפעולי בחלוקה למוצרים: במגזר ברזים הרווח צמח בכ-71% לכ-6.2 מיליון שקל (נמכרו בעיקר ברזים יוקרתיים בגימורים מיוחדים); במגזר כלים סניטרים בישראל הרווח גדל לכ-2.6 מיליון שקל, לעומת כ-0.6 מיליון הודות לצמיחה בהיקפי המכירות מול אולמות התצוגה; במגזר פלסטיק ואינסטלציה הרווח דווקא ירד לכ-4.4 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון - הפעם מחירי הקנייה של חומרי הגלם (הפוליפרופילן) התייקרות ובמקביל היו שיבושים בשרשרת האספקה, והשפעה שלילית של ייסוף השקל על רווחיות היצוא.
במגזר קמעונאות וקרמיקה, הכולל את פעילות אלוני וחזיבנק, הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עלה בכ-42% לכ-11.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. העלייה נובעת מגידול במכירה ללקוחות הפרטיים, בבנייה הרוויה לפרויקטים מסחריים ולסוחרים בענף. בנוסף, הרווח הושפע מירידה במכירות פרויקטים "מחיר למשתכן" שמאופיינות ברווחיות נמוכה יחסית.
במגזר ההפצה, הרווח התפעולי ברבעון הוכפל ויותר לכ-2.3 מיליון שקל ממיליון שקל לפני כן. במגזר כלים סניטרים בחו"ל, הכולל את פעילות המפעל בטורקיה, הרווח התפעולי הסתכם לכ-0.4 מיליון שקל, לעומת כ-0.9 מיליון שקל. הקיטון נובע בעיקר מעלייה בהוצאות התפעול וגידול בכוח אדם בעקבות הרחבת המפעל ולקראת הפעלת קו ייצור חדש. במגזר פעילויות אחרות, הכולל גם את פעילות החברת הבת Houzer בארצות הברית, הסתכם הרווח לכ-1.4 מיליון שקל, לעומת כ-2.1 מיליון שקל. הקיטון נובע בעיקר מירידה במכירות של Houzer ועלייה בהוצאות השיווק והפרסום בפעילויות האחרות.
יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת: "אנחנו עדים לגידול בביקוש למוצרי החברה, ופועלים כל העת לחיזוק להגדלת סל הפתרונות שהחברה מציעה למעצבים, לאולמות תצוגה וללקוחות הקצה. השלמנו לאחרונה שתי עסקאות משמעותיות, רכשנו 70% ממטבחי זיו ו-50% מחברת פורמקס העוסקת בייצור ושיווק של חזיתות עץ לארונות מטבח ואמבטיות. אלו פעילויות שמשתלבות בצורה מצוינת עם פעילותינו ההולכת ומתרחבת בתחום הקמעונאות והמטבחים ותואמת את האסטרטגיה שלנו למתן סל פתרונות רחב בתחום הבנייה למגורים והשיפוצים, שוק שלהערכתנו צפוי להמשיך לצמוח בשנים הקרובות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.תותחים אמיתייםניסן 31/03/2022 03:23הגב לתגובה זו0 0ואלו התוצאות עוד לפני המטבחים. גם חזי בנק קנו חברת מטבחים קראתי בדוחסגור
-
1.עצה של מומחההשופך 30/03/2022 16:05הגב לתגובה זו0 0שפוך חמתך על מניית חמתסגור