הכישלון בהנפקה של קוויק הושלם: חתמה על כך שאלקטרה צריכה תשלוט בה
אחרי שאיבדה 80% מאז ההנפקה וכבר נסחרת לפי שווי של 72 מיליון שקל בלבד, {קוויק} משלימה עם הכישלון שלה וחותמת על מיזוג לתוך לחברה משותפת עם אלקטרה צריכה 0% אלקטרה צריכה 8,008 0% בסיס:8,008 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כאשר הבעלות (51%) תהיה של יינות ביתן של אלקטרה צריכה וקוויק תחזיק ב-49% בלבד. החברות יזרימו במשותף 30 מיליון שקל לחברה, כל אחת כחצי מהסכום. אלקטרה צריכה למעשה בולעת את קוויק שכן לאחר השלמת העסקה "לא יוותרו בחברה (קוויק. נ"א) נכסים, זכויות, חובות, או התחייבויות, למעט נכסים והתחייבויות המוחרגים ספציפית, הכוללים בעיקר זכויות בקשר עם זכות השימוש בטכנולוגיה של החברה, מזומנים ושווי מזומנים, נכסים פיננסים, התחייבויות פיננסיות, חבויות מס והתחייבויות כלפי עובדים עד למועד ההשלמה".
לדברי אלקטרה צריכה, "העסקה תביא להכפלת מכירות האונליין של יינות ביתן" - שכפי שכבר כתבנו כאן בביזפורטל, נמצאת בעצמה בבעיה לא פשוטה, ומחיקת המותג והחלפתו בקרפור הצרפתית רק מוכיחה את זה.
כשנודע המהלך המתרקם בתחילת החודש קוויק זינקה ב-45% באותו יום (ומחקה בינתיים את רוב הזינוק), האם היא תזנק גם היום?
נזכיר כי קוויק עוסקת בשיווק קמעונאי בתחום המזון בישראל באמצעות פלטפורמה אינטרנטית. היא משתפת פעולה עם סופרמרקטים, רוכשת את המוצרים המוזמנים על ידי הלקוחות ומעבירה אותם ללקוחות. החברה הונפקה לפני שנה לפי שווי מקוצץ של 364 מיליון שקל, לאחר הביקורת בביזפורטל (למשל: כאן, כאן וכאן) על השווי המנופח שלה, ומאז היא איבדה 82% מערכה, כאשר מי ששילמו את המחיר והפסידו מיליוני שקלים היו הקרנות של המורים והגננות (המוסדיים לא העזו להתקרב לחברה לאחר הביקורת).
קוויק מנהלת מזה מספר חודשים את המו"מ מול אלקטרה צריכה, אך דיווחה על כך לבורסה באיחור של 4 חודשים, רק כאשר התקשורת פרסמה את המהלך. מדוע הדיווח התעכב 4 חודשים? על פי החברה "לאור הערכת דירקטוריון החברה כי פרסום הפרטים אודות המשא ומתן עלול לסכל את השלמת הקמת השותפות. עיכוב הדיווח הסתיים לאחר שנודע לחברה כי כתבה בנושא צפויה להתפרסם בכלי התקשורת השונים".
קוויק מודה למעשה בכישלון שלה. זה הגיוני מאחר שהחברה מציגה הפסד גולמי, כלומר היא מפסידה על כל מוצר שהיא מוכרת - וכאשר מפסידים כבר בשורה העליונה בלתי אפשרי להגיע לרווחיות.
מנגד, אלקטרה צריכה ממשיכה במסע הרכישות שלה והמשקיעים מפרגנים. החברה נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד שקל, כאשר בשלוש השנים אחרונות הניבה המניה למשקיעים תשואה של מעל 480%.
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר: "השותפות החדשה מאפשרת לנו לקצר הליכים בדרך להרחבה משמעותית של מכירות האונליין ומעניקה לנו יתרון מול המתחרים. זהו מהלך משלים לשני ההסכמים שחתמנו עם הענקיות הבינלאומיות קרפור וסבן אילבן, שנועדו להשביח את פעילותה של קבוצת יינות ביתן ולייצר לה מובילות ובידול בשוק".
מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב: "מיזוג פעילות האונליין עם קוויק הוא מהלך אסטרטגי נוסף בשורת המהלכים שדיווחנו עליהם לאחרונה. השילוב של המובילות הטכנולוגית של קוויק עם תנאי הסחר והפריסה של רשת יינות ביתן, מעניקים לחברה המשותפת את התשתית היציבה והמתקדמת להכפלת מכירות האונליין ולהרחבת הפעילות לאזורים גיאוגרפיים נוספים".
אבירם גנות, מנכ"ל קוויק: "קוויק הפכה בתוך שלוש שנים לקמעונאית האונליין השלישית בגודלה בישראל עם טכנולוגיה מבוססת וחזקה ורמת שירות גבוהה. השילוב בין שני הגופים יוצר פלטפורמה שמביאה בשורה משמעותית לצרכן בהיבטים של חווית שירות, מגוון רחב, איכות מוצרים ונגישות"
לקריאה נוספת:
>>>"קרפור פועלת ב-47 מדינות ובכולן תפסה נתח מהותי - כך יהיה גם בארץ" - ראיון.
>>> הצעד המסוכן של אלקטרה: תולה את יהבה במיתוג של קרפור. האם זה נכון?
דוחות קוויק: החברה ממשיכה להפסיד ושרפה 37 מיליון שקל מתוך ה-88 מיליון שגייסה בהנפקה. איפה בכל זאת יכולה להיות נקודת אור?
בינתיים קוויק מפרסמת את הדוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2021 כולה ומדווחת על קיפאון בהכנסות ברבעון הרביעי של 40.25 מיליון שקל, לעומת 40.23 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בניגוד לשנת הקורונה, 2020, בה המכירות עלו בשיעור דו ספרתי של 13-20% מרבעון לרבעון (בין השאר הודות לכך שאנשים היו בבית והביקושים עלו), בשנת 2021 המגמה הפוכה: ירידה מרבעון לרבעון. אם ברבעון הראשון של השנה החברה רשמה הכנסות של 44.7 מיליון שקל, הרי שמאז היא ירדה בכל הרבעונים הבאים ל-40 מיליון שקל - ומדובר על קיפאון בהכנסות במשך שלושה רבעונים רצופים (בצד ימין של הטבלה).
ההפסד התפעולי עמד על 7.6 מיליון שקל, ירידה לעומת הפסד תפעולי של 8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, ברבעון הרביעי רשמה החברה הפסד כולל של כ-8.1 מיליון שקל לעומת הפסד כולל של כ-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אי אפשר לכתוב את זה ברור יותר מאשר החברה עצמה. הנה התמונה:
כדאי גם לשים לב לבעיה נוספת של החברה - בהשוואה בין הרבעונים, למרות שהלקוחות עלו ב-8%, ההזמנות ירדו ב-2.7%.
אפשר גם לראות את התנודתיות בחברה שכן בשניים מתוך ארבעת הרבעונים בשנת 2021 קוויק רשמה הפסד גולמי ובשניים היא הצליחה לרשום רווח גולמי.
מי שמחפש עידוד לקראת המשך הפעילות של קוויק, יכול רק להסתכל על הנתונים השנתיים, בהם החברה מדווחת על גידול של 30% בהכנסות ל-165 מיליון שקל לעומת 127 מיליון ברבעון המקביל. ההזמנות גדלו ב-30% ל-428 אלף לעומת 329 אלף ב-2020, הלקוחות גדלו ב-7.5%, וההפסד הגולמי הצטמצם ל-81 אלף שקל, לעומת הפסד גולמי של 5.5 מיליון בשנת 2020. אלא שהבעיה היא אותה בעיה: אם החברה מפסידה גולמית איך היא מתכוונת להרוויח?
בשנה כולה הפסידה קוויק תפעולית 38.2 מיליון שקל, עלייה של 3.5% ביחס להפסד תפעולי של 36.9 מיליון שקל ב-2020. ההפסד הנקי של קוויק עמד ב-2021 על 38.3 מיליון שקל, עליה של 2.6% ביחס להפסד של 37.3 מיליון שקל ב-2020.
קוויק שרפה 36.94 מיליון שקל בשנת 2021, אבל לחברה עדיין יש יתרת מזומנים כוללת של 70 מיליון שקל והון חוזר של 66 מיליון שקל - פשוט כי היא גייסה 88 מיליון של בהנפקה מאותן קרנות של המורים והגננות המסכנים ששילמו את המחיר.
בעלי המניות העיקריים של קוויק הם החברה המרכזית למשקאות, סופר פארם וקבוצת יוניון.
אבירם גנות, מנכ״ל קוויק אמר בעקבות הדוחות: ״בשלוש השנים מאז השקנו את המותג קוויק, הפכה החברה לקמעונאי האונליין השלישי בגודלו בישראל. אנחנו מסכמים את שנתנו הראשונה כחברה ציבורית עם גידול ניכר בהכנסות ועם תכניות משמעותיות להמשיך ולפתח את החברה קדימה. שביעות הרצון הגבוהה ומעגל הלקוחות שהולך ומתרחב הם האינדיקציה הטובה ביותר לכך שאנחנו בדרך הנכונה.
"למרות האתגרים המרובים, שמרנו במהלך השנה על יציבות בפעילות החברה ואף הצגנו גידול בהכנסות ושיפור במדדים נוספים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא נמאס לכם לכתוב על קוויק כתבות שליליות? (ל"ת)מנחמית 31/03/2022 12:12הגב לתגובה זו0 0סגור