הכנסות בריל צמחו 49% ל-162 מ'; הרווחיות הגולמית קפצה מ-47% ל-56%

השיפור ברווחיות מיוחס לצמצום הנחות, כשפריטי הביגוד וההנעלה נלקחו מהר יותר מן המדפים וכן בשל פחות סגרים מב-2020 לא היה צורך להיפטר מסחורה באמצעות הנחות; גידול במכירות בכלל הפעילויות; חלק ממותגי הנעליים והתיקים עברו לרווח; רק שתי רשתות פתחו סניפים חדשים
 | 
telegram
(5)

קבוצת האפנה בריל -0.33% בריל 2,094 -0.33% בריל בסיס:2,101 פתיחה:2,101 גבוה:2,179 נמוך:2,055 תמורה:91,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המפעילה בארץ את המותגים נאוטיקה, טימברלנד, גלי, לי קופר ניין ווסט ועוד, מדווח כי המכירות ברבעון הרביעי של 2021 צמחו 49% ל-162 מיליון שקל לעומת 109 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020, בו חל סגר.

הרווחיות הגולמית קפצה מ-46.7% מהמכר בזמנו ל-55.8% הפעם. בחברה מייחסים שיפור ברווחיות הגולמית במכירה מהירה יותר של המוצרים מהמדפים/קולבים בסניפים ("ירידה באורך חיי המדף"), כלומר נשארת פחות סחורה שצריך להיפטר ממנה בסוף העונה בעזרת הנחות שמפחיתות את הרווחיות.

כמו כן, כיוון שהיו פחות סגרים מב-2020, ורק הרבעון הראשון של השנה אופיין בסגר, הפעילות הרציפה הייתה כשגרה, כלומר שוב - הפריטים נקנו מהמדפים ולא היה צורך למכור כמות גדולה מהם בהנחה לאחר מכן רק בגלל סגרים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA המתואם בנטרול השפעות IFRS16 עמד על 21.3 מיליון שקל, 13.1% מהמכר, לעומת 12.6 מיליון (11.6%) ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, מציגה בריל ברבעון רווח נקי מתואם לאחר מס של 15 מיליון שקל, שוליים של 9.2% לעומת 5.2 מיליון שקל (4.8%) שנה קודם לכן.

כלל תחומי הפעילות של הקבוצה צמחו ב-2021. המגזר הרווחי ביותר שלה הוא ביגוד והנעלה מיבוא (נאוטיקה, טימברלנד, אמפוריום), המרוכז תחת חברת SBN בה עלתה לבעלות מלאה אשתקד. הרווחיות במגזר היא כ-21% מהמכר. התחום עם הרווחיות הנמוכה ביותר היה שיווק נעליים ותיקים מיבוא תחת החברה סופר ברנדס (ניין ווסט, MARC FISHER ,איזי ספיריט, בנדולינו ,Dune London, Kendall & Kylie). שם הרווחיות הייתה 2.9%. ב-2019 עוד הייתה זו פעילות הפסדית.

החברהמ צטטת נתוני של חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר לפיהן הנעלה מהווה 23% משוק האפנה - בעוד בבריל מדובר בנתח של 57% מההכנסות. כאמור, בהנעלה מיבוא, ולא יצור מקומי, כפי שפורט יש פעילויות רווחיות מאד, בתלות ברשת, ואחרות עם שוליים נמוכים בהרבה. עוד לפי המחקר, שיעור סגמנט הגברים אצלה, שבעולם נמצא בצמיחה, כפול מאשר בשוק כולו.

בשנה כולה, המכירות בחנויות הזהות היו גבוהות ב-2.1% מב-2020, וגבוהות ב-19.2% מב-2019. עם זאת המכירות למ"ר ירדו מ-1,310 שקל ל-1,288 שקל. לקבוצה כולה היו 218 סניפים בסוף 2021 מול 223 בסוף 2020. לרשת אמפוריום נפתחו שני סניפים ב-2021 וכך גם ללי קופר, רשת גלי ונאוטיקה ללא שינוי - וחוץ מארבעת אלה שאר רשתות הקבוצה סגרו סניפים בודדים.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא צריך להתלהב יתר על המידה
    שולתתתת1 31/03/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החברה בעבר הייתה עם הפסדים ויכולה לשוב להפסדים.בנוסף, כשאנשים יטוסו לחו"ל יתכן ושוב נראה ירידה.
    סגור
  • 3.
    ואני פחדתי להשקיע כששער המניה היה 600 נקודות
    נחום 31/03/2022 18:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הייתי פסימי לגביי המניה
    סגור
  • אני שם מ 915 ? (ל"ת)
    אא 01/04/2022 00:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    דיבידנד
    ליוורמור 31/03/2022 15:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את החלק הכי משמעותי שכחתם לציין, מחלקים דיבידנד מטורף של 410 אג'...
    סגור
  • 1.
    השקעה מתבקשת
    זה קל 31/03/2022 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המכפיל הכי נמוך בשוק שלהם (מכפיל 4!!!!), מחלקים דיבידנד, יש תוכניות צמיחה, מודל ההוצאות מאד שמרני ודפנסיבי. מי שרוצה לקנות מניה של רשת אופנה, ברור שזה צריך להיות בריל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות