
פריון ברבעון שיא: עוקפת הצפי ומעלה תחזיות. המניה עולה כבר מהבוקר ב-7%
חברת פריון נטוורק -0.13% הדואלית מספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות אתרי תוכן וטלוויזיות חכמות.
בשוק מן הסתם כבר הניחו ששוב פריון תכה את התחזיות. הצמיחה של פריון משקפת היטב בתוצאות רבעון אחרי רבעון. החברה דיווחה על רווח של 33 סנט למניה על הכנסות של 125.3 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח למניה של 28 סנט על הכנסות של 122 מיליון דולר. החברה גם מעלה תחזיות וצופה הכנסות של 620-640 מיליון דולר בשנה כולה (אמצע טווח של 630 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צופים לה הכנסות שנתיות של 629.2 מיליון דולר. החברה גם צופה EBITDA שנתי של 98-102 מיליון דולר.
בשורת ההכנסות מדובר בגידול של 40% משנה לשנה, לעומת הכנסות של 38.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחלוקה למגזרים - ההכנסה מפעילות הפרסום זינקה ב-80% ל-68.6 מיליון דולר (52% על בסיס פרופורמה - כלומר בניכוי הרכישה של וידאזו) וההכנסות מפעילות החיפוש עלו ב-10% ל-56.7 מיליון דולר. בתוך תחום ההכנסות מפרסום - ההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-341% (או 123% על בסיס פרופורמה), והיוו 46% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 19% (או 31% על בסיס פרופורמה) מההכנסות ברבעון המקביל.
עלויות רכישת המדיה (TAC) ברבעון הראשון הסתכמו ב-71 מיליון דולר, (56.6% מסך ההכנסות), בהשוואה ל-54.9 מיליון דולר, או 61.1% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. בפריון מסבירים כי הירידה בעלויות המדיה נובעת משינוי בתמהיל המוצרים לצד יישום ה-HUB המרכזי שמייעל את ניהול המדיה בצד הביקוש ובצד ההיצע
- השווי של אוטוטוקס צנח ב-65% ושחק את רווחי דלק רכב
- ההכנסות עלו אך החברה עברה להפסד - סיכום 2024 של אדגר
ה-EBITDA המתואם קפץ ל-22.7 מיליון דולר, לעומת 8.8 מיליון דולר אשתקד. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות המדיה (TAC) גדל היווה 42% מההכנסות, לעומת צפי החברה ל-36%, ואל מול 25% ברבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 15.5 מיליון דולר - גבוה יותר מהרווח בכל המחצית הראשונה של 2021.
תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הראשון גדל ב-75% ל-23.6 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-342.5 מיליון דולר, ללא חוב.
מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל אמר על רקע הדוחות: "הביצועים הכספיים החזקים נובעים מאסטרטגיית גיוון ערוצי הפרסום, ההשקעה הנמשכת בחדשנות, רכישות סינרגטיות, והיכולת הייחודית לחבר את צדדי ההיצע והביקוש של הפרסום הדיגיטלי ל-HUB מרכזי אחד. השימוש הגובר בטכנולוגיית ה-SORT שפיתחנו מאפשר ללקוחות להעלות קמפיינים ממוקדים מבלי להשתמש בעוגיות, וליהנות מהחזר גבוה יותר על ההשקעה בפרסום בהשוואה לשימוש בעוגיות צד שלישי״.
- עזריאלי משדרגת את הצעת הרכישה לצמח המרמן ב-35% ל-855 מיליון שקל
- קווינקו מוכרת חלק מהקרקע קמבודיה; המניה קופצת ב-16%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
גרסטל הוסיף: ״אנו נשענים על מודל גיוון ערוצים שאינו מושפע משינויים בהעדפות המפרסמים, מה שמספק לנו את הביטחון לעדכן את התחזית השנתית כלפי מעלה. אנו מוכנים וערוכים לעידן החדש של קמפיינים ללא עוגיות, בו המודעות לפרטיות תהפוך לגורם בעל חשיבות גוברת"
בראיון לביזפורטל לאחר רכישת חברת וידאזו הצהיר גרסטל כי "פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025". הוא גם הסביר מדוע 66% מהתשלום יתבצע רק אם החברה הנרכשת תצליח לתרום יותר מ-30 מיליון דולר ל-EBITDA של החברה וגם לאן הולך השוק לדעתו.
- 3.moshe 01/05/2022 01:03הגב לתגובה זובבקשה הסבר בנסדק מינוס 6 אחוז
- 2.מבולבל 28/04/2022 18:18הגב לתגובה זוהחברה מפרסמת דוחות טובים ועולה אך בפתיחת המסחר בחול צוללת... מדוע?
- 1.אנונימי 28/04/2022 13:55הגב לתגובה זואיזה אכזבה ירדה מ 8500 ועכשיו היא תתקשה לעבור את זה.יאללה כבר שורט סקוויז ל 10000