פריון ברבעון שיא: עוקפת הצפי ומעלה תחזיות. המניה עולה כבר מהבוקר ב-7%
חברת פריון נטוורק -0.29% פריון נטוורק 3,120 -0.29% בסיס:3,129 פתיחה:3,129 גבוה:3,145 נמוך:3,082 תמורה:5,423,238 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הדואלית מספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות אתרי תוכן וטלוויזיות חכמות.
בשוק מן הסתם כבר הניחו ששוב פריון תכה את התחזיות. הצמיחה של פריון משקפת היטב בתוצאות רבעון אחרי רבעון. החברה דיווחה על רווח של 33 סנט למניה על הכנסות של 125.3 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח למניה של 28 סנט על הכנסות של 122 מיליון דולר.
החברה גם מעלה תחזיות וצופה הכנסות של 620-640 מיליון דולר בשנה כולה (אמצע טווח של 630 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צופים לה הכנסות שנתיות של 629.2 מיליון דולר. החברה גם צופה EBITDA שנתי של 98-102 מיליון דולר.
בשורת ההכנסות מדובר בגידול של 40% משנה לשנה, לעומת הכנסות של 38.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחלוקה למגזרים - ההכנסה מפעילות הפרסום זינקה ב-80% ל-68.6 מיליון דולר (52% על בסיס פרופורמה - כלומר בניכוי הרכישה של וידאזו) וההכנסות מפעילות החיפוש עלו ב-10% ל-56.7 מיליון דולר.
בתוך תחום ההכנסות מפרסום - ההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-341% (או 123% על בסיס פרופורמה), והיוו 46% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 19% (או 31% על בסיס פרופורמה) מההכנסות ברבעון המקביל.
עלויות רכישת המדיה (TAC) ברבעון הראשון הסתכמו ב-71 מיליון דולר, (56.6% מסך ההכנסות), בהשוואה ל-54.9 מיליון דולר, או 61.1% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. בפריון מסבירים כי הירידה בעלויות המדיה נובעת משינוי בתמהיל המוצרים לצד יישום ה-HUB המרכזי שמייעל את ניהול המדיה בצד הביקוש ובצד ההיצע
ה-EBITDA המתואם קפץ ל-22.7 מיליון דולר, לעומת 8.8 מיליון דולר אשתקד. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות המדיה (TAC) גדל היווה 42% מההכנסות, לעומת צפי החברה ל-36%, ואל מול 25% ברבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 15.5 מיליון דולר - גבוה יותר מהרווח בכל המחצית הראשונה של 2021.
תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הראשון גדל ב-75% ל-23.6 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-342.5 מיליון דולר, ללא חוב.
מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל אמר על רקע הדוחות: "הביצועים הכספיים החזקים נובעים מאסטרטגיית גיוון ערוצי הפרסום, ההשקעה הנמשכת בחדשנות, רכישות סינרגטיות, והיכולת הייחודית לחבר את צדדי ההיצע והביקוש של הפרסום הדיגיטלי ל-HUB מרכזי אחד. השימוש הגובר בטכנולוגיית ה-SORT שפיתחנו מאפשר ללקוחות להעלות קמפיינים ממוקדים מבלי להשתמש בעוגיות, וליהנות מהחזר גבוה יותר על ההשקעה בפרסום בהשוואה לשימוש בעוגיות צד שלישי״.
גרסטל הוסיף: ״אנו נשענים על מודל גיוון ערוצים שאינו מושפע משינויים בהעדפות המפרסמים, מה שמספק לנו את הביטחון לעדכן את התחזית השנתית כלפי מעלה. אנו מוכנים וערוכים לעידן החדש של קמפיינים ללא עוגיות, בו המודעות לפרטיות תהפוך לגורם בעל חשיבות גוברת"
בראיון לביזפורטל לאחר רכישת חברת וידאזו הצהיר גרסטל כי "פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025". הוא גם הסביר מדוע 66% מהתשלום יתבצע רק אם החברה הנרכשת תצליח לתרום יותר מ-30 מיליון דולר ל-EBITDA של החברה וגם לאן הולך השוק לדעתו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.למהmoshe 01/05/2022 01:03הגב לתגובה זו0 0בבקשה הסבר בנסדק מינוס 6 אחוזסגור
-
2.מה קרה?מבולבל 28/04/2022 18:18הגב לתגובה זו0 0החברה מפרסמת דוחות טובים ועולה אך בפתיחת המסחר בחול צוללת... מדוע?סגור
-
1.לא יאומן מה צריך לקרות שהיא תעלה כמו שצריךאנונימי 28/04/2022 13:55הגב לתגובה זו0 0איזה אכזבה ירדה מ 8500 ועכשיו היא תתקשה לעבור את זה.יאללה כבר שורט סקוויז ל 10000סגור