"עכשיו זו הזדמנות לא רעה לבנות פוזיציה, להקדים אחרים לפני תחילת העליות"

דודי רזניק אסטרטג ראשי של חדר העסקאות של בנק לאומי בראיון לביזפורטל: "מי שרוצה להיות סולידי יכול לרכוש אגרות חוב ממשלתיות קצרות טווח צמודות מדד, או אגרות חוב קונצרניות של חברות בדירוגים גבוהים". על הדולר: "יכול להגיע עד 3.65". צפו בראיון TV

 | 

"אני חושב שמי שנמצא עם חשיפה אפסית למניות, היום זו נקודה לא רעה להתחיל לבנות איזושהי פוזיציה - המחירים ירדו בצורה משמעותית", אומר דודי רזניק, אסטרטג ראשי של חדר העסקאות של בנק לאומי, בראיון לביזפורטל. "לא הייתי נכנס עם כל הכוח שלי לשוק המניות, אבל מתחיל לפתוח עם פוזיציה. ומי שכבר נמצא בשוק ורוצה להגדיל את החשיפה, הייתי מגדיל בצורה יותר הדרגתית וככל שיהיו יותר ירידות, להגדיל את החשיפה למניות. בסופו של דבר, לאורך ההיסטוריה הזמנים הטובים לקנות מניות היו בתקופות של ירידות משמעותיות. הירידות מסתיימות, חוזרות העליות, ואז הציבור חוזר בהמוניו - ולכן עדיף להיות צעד אחד לפניהם".

לדבריו, "מי שרוצה להיות יותר סולידי ורק לשמור על הכסף ולהגן עליו מפני האינפלציה, יכול לרכוש אגרות חוב ממשלתיות קצרות טווח צמודות מדד, או אגרות חוב קונצרניות של חברות בדירוגים גבוהים, דברים סולידיים. גם שם יש הזדמנות לא רעה להיכנס לשוק".

-יש סוף לעליות הריבית בארה"ב?
"נכנסו לשנת 2022 כשנה בה שנת עליית הריביות בארה"ב בעיקר, אבל לא רק, מה שהביא לעליית הריביות עלייה דרמטית בסביבת האינפלציה, בארה"ב האינפלציה נמצאת בשיא של קרוב ל-30 שנה. וזה מה שהביא את הפד להתחיל להעלות את הריבית. בהעלאת הריבית האחרונה הוא העלה ב-50 נקודות בסיס, ולהערכתי זו גם תהיה העלייה בהחלטה הקרובה בחודש יוני. לאחר מזה יהיה תלוי נתונים. ככל שהאינפלציה ממשיכה להיות גבוהה ונמשכת חודשים יותר ארוכים, כנראה העלאות הריבית תהיה גבוהות יותר".

-זה שהדולר כבר הגיע 3.45-3.46 מול השקל, לא אומר שהוא מטבע חלש
:נכון מאד, זה לא שהשקל נחלש, זה שהדולר התחזק בכל העולם. הדולר בעולם נמצא בשיא של כמעט 20 שנה מול מכלול המטבעות, העובדה שהבנק הפדראלי מעלה את הריבית ויעלה אותה כנראה הכי מהר בנוסף לעוצמה של הכלכלה האמריקאית, מושכים הרבה אנשים לדולר האמריקאי. הדולר עשה מהלך מאד משמעותי כמעט מול כל מטבע מרכזי, מול האירו ל-1.05, מול היין ל-130 יין לדולר, בישראל הוא יש עוד פוטנציאל של התחזקות שלו מול השקל. אבל גם כאן מרבית הדרך כבר נעשתה, יכול להיות שנראה את הדולר מגיע לסדרי גודל של 3.60-3.65, לא חושב שמעבר לזה". לראיון ה-TV המלא
.

תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    לפי דעתי בסיום הגל השווקים ירדו 50-54% אז הדרך לפנינו
    קש 15/05/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שבמהלך הירידות המתבקשות יהיו תיקונים למעלה
    סגור
  • 23.
    אני לא יודע אם זה רע או טוב לכלכלה שהש"ח יורד ?
    תש 15/05/2022 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המרוויחים הגדולים במקרה ויורידו את דירוג האשראי של ישראל אלה יהיו הזוגות הצעירים שקורת הגג מתרחק מהם בלי סוף אולי בהתחלה המיתון יגרום לנזק אם זה יחתוך את מחירי הנכסים דהיינו.
    סגור
  • 22.
    צודק בהחלט, זה הזמן (ל"ת)
    חיים אובקסיס 13/05/2022 00:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 21.
    האגחים של דלק מציעים 5% שיקלי
    dw 12/05/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה לא רע. הסיכון נמוך יחסית ואם תשובה יפספס לנו שקל אז אנחנו לוקחים לו את העסק. אפילו בלי למצמץ. גם הוא יודע את זה ולכן ישתדל שלא לפספס לנו. גם לבזן יש אגחים מעניינים. האגחים הדולריים מציעים 5% החברה מרוויחה פנטסטי, יושבת על קופת מזומנים ענקית ולכן הסיכון נמוך מאד. לקנות ולהחזיק לפידיון (זה לפחות מה שאני עושה)
    סגור
  • 20.
    ולמגיבים
    לרון 12/05/2022 14:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אזכיר שביזפורטל,ובעבר קו מנחה,מנסים לעזור לכם כדי לפלס דרככם ב"יער",ולכן לא צריך ת מ י ד להיות שליליים!!
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    ואגב איצ
    לרון 12/05/2022 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביל אקמן וקרן PSH ,הוא ג"כ גאון לא קטן,ונכון לא תמיד מצליח ,אולם אני לא מתבייש לאמר שאני עוקב אחרי פעולותיו ומנייתו
    סגור
  • 18.
    וגילוי נאות
    לרון 12/05/2022 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינני קשור לביזפורטל בשום צורה,אמנם הייתי פעם מושקע בקו מנחה וזהו
    סגור
  • 17.
    לאיצ
    לרון 12/05/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או קיי, אז אתה מנוי על אתר STOCKER,מלבד ג'ים סימונס יש שם עוד גאונים ,ללא מרכאות,לא תשכנע אותי שלהשקיע ב NVO.MCD,HSY,YUM ,CL ושורטים זו תורה כ'כהגדולה ומסובכת,מאיר ברק שהיתה לו פינה כאן באתר היה נוהג באותה צורה....SO?...לא רק ג'ים סימונס הוא גאון,ולבטח אינך יכול להשקיע בו כי הרי סגר את "רינסנס" אז מה רבותא??
    סגור
  • 16.
    הזדמנות?למי נשאר כסף?הכל בפנים וכולם כבר בפנים.אתה חולם (ל"ת)
    H 12/05/2022 14:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 15.
    לא כדאי, הירידות ימשכו (ל"ת)
    מבין 2 12/05/2022 13:56
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 14.
    אפ היית מבין משהו לא היית שכיר של בנק לאומי (ל"ת)
    חיים 12/05/2022 13:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 13.
    לא מסכים עם הנאמר
    אלמוני ומנוסה 12/05/2022 13:01
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הירידות בבורסה נובעות כתוצאה מעליית ריבית הצפי לאינפלציה באמריקה 8 אחוז הריבית תמשיך לעלות באמריקה בהנחה של 3 וחצי ריבית באמריקה בעוד שנה המשמעות תם הכסף הזול ולכן לא למהר להשקיע זה שוק דובי שיכול להימשך עוד כמה חודשים המשמעות בישראל יכולה להיות הרסנית בנק ישראל יהיה חייב להעלות את הריבית לא יעלה יגרום לריצה לדולר ואניפלציה ולכן הריבית בישראל תעלה במידה והריבית תעלה בישראל ל 4 אחוז יווצר מיתון בישראל אפילו משבר פיננסי ככה זה כשמנפחים מחירי נדלן בשתוף פעולה של מנהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר ואז תגלו שהרבה אנשים לא יוכלו לעמוד בהחזרי משכנתא ולכן ירידה חדה במחירי הנדלן תם עידן הכסף הזול ולכן תשמרו כל הכסף שלכם אין סיבה להיכנס לבורסה בעבר הלא רחוק כמה מגדולי הבנקים באמריקה פשטו את הרגל רק שבאמריקה יש ביטוח פקדונות לסיום החפירה כולי תקווה שבמצב זה המדינה תסייע לבעלי המשכנאות
    סגור
  • הנדלן ירד רק כשהדור הצעיר ירד בהמוניו מהארץ
    8 12/05/2022 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל עוד זה לא קורה, גם עליית ריבית לא תעזור. הריבית תעלה, אז רמ״י יצמצמו שיווקים כדי להשאיר את המחירים למעלה. ממשלות ישראל = משפחות פשע.
    סגור
  • לפי הדוחות של חברות בניה הסכנות הן מלחמה אועליית ריבית
    אוהד 13/05/2022 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום רמי משווקים בטירוף ויש המון בניה.. שינוי שיטת מכרזים וירידה של תשומות הבניה יכולה להוריד את המחירים
    סגור
  • 12.
    עד שהם יסיימו לבנות את פוזציות השורט
    משה 12/05/2022 12:40
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כרגע הם בונים את פוזציות השורט שלהם ורק אחרי שהם יסיימו הם יגידו את האמת השוק גבוה העליות רחוקות . אולי ב 2024 יהיה כדאי להיכנס.
    סגור
  • 11.
    סיפורי פוגי
    גידי בגוב האריות 12/05/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אל תהיה כזה חכם לך ספר לסבתא
    סגור
  • 10.
    זהירות מהמלצות העליות רחוקות
    משה 12/05/2022 12:34
    הגב לתגובה זו
    12 1
    זהירות מהמלצות מהסוג הזה , השוק יקר מאוד לריבית גבוהה וגם ללא העלאת הריבית השוק חייב לרדת עכשיו יסבירו לכם שכדאי להיכנס בכדי שהגדולים יצאו . תמתינו למדד S&P של 2800 ואולי אז כדאי להיכנס השוק עדיין גבוה מאוד ראו הוזהרתם
    סגור
  • 9.
    משך שנים usa טיפלה יפה בכלכלה ביידן הרס הכל בחודש
    יואל 12/05/2022 12:33
    הגב לתגובה זו
    15 3
    מה שקרה בחודש גרוע הרבה יותר מהמגפה . כסף שחסכו שנים ארוכות נמחק בחודש .וזה מרסק חלומות משפחות עסקים מפעלים ואת החברה .טיפשים האמריקאים . בנו והרסו מהר
    סגור
  • איך זה קשור לביידן בדיוק?
    הייטקיסט 12/05/2022 20:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האינפלציה עלתה בגלל שיבושי אספקה בעקבות הקורונה וכסף אינסופי שהודפס ע"י הפד.
    סגור
  • במשמרת של טראמפ לא היו מעלים ריבית.ולא היה נותן שיתרסק
    ח 14/05/2022 15:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והיו מסתדרים יפה גם עם אינפלציה 10% הדרך שדברים נעשו ניתנים לשליטה וטראמפ הוכיח זאת .גם אם היה צריך לפטר את ג' פאוול. לא היה מעלה ריבית בטח שלא בצורה אגרסיבית כזאת
    סגור
  • 8.
    דוד בלומברג
    לרון 12/05/2022 12:33
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מנכ"ל המזרחי בזמנו היה אומר "ירידות חדות =מיתון" וברור שהשוק יתחיל לעלות כשהמיתון או הסטגפלציה "יוכרזו" רישמית,אך לדעתי,ושלי בלבד,עדיין מוקדם מידי "להכנס" מלבד זאת קופות גמל ופנסיה מושקעות לכן מי מושקע "אפסית"?
    סגור
  • 7.
    עצור.....בנק לאומי לא ידעתי ש יש להם הבנה ב ניירות ערך (ל"ת)
    YL 12/05/2022 12:23
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 6.
    נותנים בזול, לקנות
    PAN 12/05/2022 12:02
    הגב לתגובה זו
    6 5
    למשקיעים טווח ארוך, ים של היזדמנויות במניות לקחת בהדרגה ופיזור רב מניות ערך ששוות ויש נכסים טובים
    סגור
  • 5.
    עכשיו אתם נותנים המלצות.שכל הציבור בהפסד ענק ונגמר הכסף
    Y 12/05/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    20 0
    שיגיד לכולם כמה הוא הפסיד זה שנותן עצות לציבור לאחר התרסקות שרחוקה מסיום
    סגור
  • 4.
    לא יודע מאיפה מביאים את כל המומחים האלה - חסרי הבנה
    יוסי 12/05/2022 11:18
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הדולר ירד או אולי יעלה, כדאי לקנות מניות או שלא.... אני רק שואל לאחר הזרמות כספים של כעשר שנים, אם לא הגיע זמן של מפולת רצינית + אינפלציה? המצב ממש מפחיד.. ואני לא רוצה להבהיל , רק שואל
    סגור
  • 3.
    סטגפלציה כבר אמרתי? יהיו עליות... ואחריהן המבול
    דר' דום 12/05/2022 11:12
    הגב לתגובה זו
    21 2
    תזהרו ממנהלי חדר מסחר וגאוני שוק. אנחנו בתסריט סטגפלציה קלאסי שנבע מתגובה פרועה של הפד לאירוע הקורונה, הדפיס עצמו לדעת. ואז התעלם מהאינפלציה המתפרצת בתירוצי קורונה. עד כאן היה אירוע של תיקון לתמחור בועת ההייטק, אבל בהמשך הריבית תעלה ונגיע לאירוע משבר חוב עם אפקט דומינו. לא להתפתות לרזניק
    סגור
  • 2.
    הגירעון הנמוך במידה יוצאת דופן בתקציב המדינה, 0.6% מהתו
    בשורות טובות למשק 12/05/2022 10:48
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הגירעון הנמוך במידה יוצאת דופן בתקציב המדינה, 0.6% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, מהווה בשורות טובות ביותר, ובעיתוי מוצלח, לשוק ההון הישראלי, בדגש על שוק איגרות החוב. מדובר בנתון שיאפשר למדינה להקטין את צרכי גיוס ההון שלה - ולכן תוכל לצמצם עוד יותר את הנפקות איגרות החוב. משרד האוצר אכן צימצם את גיוסיו בחודשים האחרונים
    סגור
  • מציע לציבור לא להיות מודאג מהגירעון כי יש 200 מיליארד$
    קש 15/05/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הגירעון והמיתון שבדרך יסגור בנק ישראל בעליה של ה-$ לאזור 4.8 $ זאת אומרת בערך 50%+ זאת אומרת 50% על 200 מיליארד$ $ .ארגזים של שקלים
    סגור
  • לא נראה לי
    לרון 12/05/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שהגרעון כ"כ נמוך,לא הגיוני ,במיוחד לא אחר מגיפה ובעליית מחירים גורפת,הממשלה היא הרי ה"קליינט" הבכיר של המשק...
    סגור
  • 1.
    לא כל כך מהר
    עפר 12/05/2022 10:48
    הגב לתגובה זו
    15 3
    יש עוד דרך אדומה לפנינו לא ליפול למלכודות השוורים האלו
    סגור
  • זה מכונה
    לרון 12/05/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "מלכודת דובים",המשמעות היא שהשוק הדובי עולה ואח"כ שוב יורד,לי נראה שהפעם שוב יהיה DOUBLE DIP
    סגור
  • אני מסכים איתך אבל...
    אני 12/05/2022 11:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כשקראתי שוב את הכתבה. שמתי לב לחלק הכי חשוב שבהתחלה חמק מעיני. "אני חושב שמי שנמצא עם חשיפה אפסית למניות, היום זו נקודה לא רעה להתחיל לבנות איזושהי פוזיציה - המחירים ירדו בצורה משמעותית" ובזה הוא צודק. כשבונים פוזיציה עושים זאת בהדרגה. וכשעושים זאת בירידות אין צורך לתפוס את התחתית. חבל רק, שכמעט אף אחד לא היה בפוזיציה אפסית במניות. מלבד מי שבכל מקרה לא ישקיע במניות. אם במקרה אתה שייך למעט שכן. זה הזמן להתחיל. משהו כמו שליש מהפוזיציה.
    סגור
  • אם לא קוראים
    לרון 12/05/2022 22:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך באפט אינך יכול "לתזמן" צריך בשביל זה כסף רב ומיותר וגיל שאיננו 30
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות