חגי שלום טיב טעם
צילום: אסף לב
דוחות

טיב טעם: ההכנסות ירדו ב-8%; הרווח הנקי נפל ב-33%

רשת קמעונאות המזון בדוחות לא טובים, רושמת ירידה בכלל הפרמטרים; ההכנסות ירדו ב-8.25% ל-367 מיליון שקל, לעומת 400 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הרווח התפעולי עמד על 20.6 מיליון שקל ירידה של 33% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 
נתן טגי | (6)

רשת הקמעונאות טיב טעם -0.01%  של חגי שלום (45.4%) מדווחת תוצאות לרבעון הראשון של 2022, בהם ההכנסות ירדו ב-8.25% ל-367 מיליון שקל, לעומת 400 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עיקר הקיטון נובע בעקבות הפסקת ההשפעה החיובית של נגיף הקורונה על תחום פעילות המזון בכלל ועל קמעונאות המזון שנהנו מרווחיות גבוהה בתקופת הקורונה.

ה-EBITDA ברבעון הראשון נפל ב-14.7% ל-44 מיליון שקל בהשוואה לכ-51.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 20.6 מיליון שקל, נפילה של 33% לעומת 30 מיליון שקל אשתקד. הרווחיות התפעולית ירדה ל-5.6% לעומת 7.5% אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון נחתך ב-33% ועמד על 11.6 מיליון שקל, לעומת 17.4 מיליון שקל אשתקד, קיטון של 33.6%.

בחלוקה למגזרים: הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הרביעי הסתכמו ב-311.9 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של 354.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 11.9% - בגלל היציאה מהקורונה.

הפדיון והפדיון למ"ר, בחנויות זהות, ברבעון הראשון של השנה ירד ב-13.4% וב-13% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וביחס לפדיון למ"ר ברבעון הראשון של שנת 2020 עלה ב- 4.1%.

מגזר התעשייה הכניס ברבעון הראשון .284 מיליון שקל, בהשוואה ל-80.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 4.7% שנבעו בעיקר מפתיחת השוק באופן מלא.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה אמר על רקע הדוחות: "אנו מסכמים רבעון אשר הושפע מעונתיות, ממועד חג הפסח ומביצועים חזקים במיוחד ברבעון המקביל עקב השפעת נגיף הקורונה. עם זאת, גם בתקופה זאת, עמדנו ביעדי התקציב שהצבנו לקבוצה לרבעון ההראשון וזאתתוך ניהול הדוק של התשומות ודגש על מנועי הצמיחה הן במגזר הקמעונאות והמשך צמיחה בערוץ האונליין והן במגזר התעשיה ועליה במגזר בכל המדדים. אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית. החברה תמשיך להתרחב ובהמשך השנה נפתח 5 סניפים נוספים. בנוסף אנו ממשיכים לחזק את מועדון הלקוחות אשר גדל בכ- 30% ביחס לרבעון המקביל והסתכם לכ- 442 אלף חברים. מגזר התעשייה ממשיך לצמוח ולהוות רגל חזקה בהתרחבות החברה בשנים הבאות. התמקדותנו בקטגוריות הרווחיות באה לידי ביטוי גם ברבעון זה ואנו פועלים לשמירה על מגמת הצמיחה וביסוס מעמדה כחברה מובילה, איכותית וייחודית. נמשיך לפעול לשמירת יתרונותיה הייחודיים של הרשת, תוך פיתוח מנועי הצמיחה בתחומי הליבה, קמעונאות ותעשייה."

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    העלו מחירים בהגזמה (ל"ת)
    אנשים קונים פחות 26/05/2022 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רק שתמשיכו ככה ותפשטו רגל..אמן (ל"ת)
    שומר כשרות 26/05/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלון 26/05/2022 15:23
    הגב לתגובה זו
    שנתיים אני רושם בכל פורום שלעולם לא יהיה ברכה בחברה הזאת. לא כשר , לא קונים !!!!
  • 2.
    ימשיכו ליפול בגלל ששבת היא מקור הברכה ולהיפך (ל"ת)
    שלמה 26/05/2022 13:20
    הגב לתגובה זו
  • ששון 26/05/2022 15:39
    הגב לתגובה זו
    אין בכלל אלוהים איש חשוך עובד אלילים
  • 1.
    אישאללה. שתפסידו כמה שיותר (ל"ת)
    nuyh 26/05/2022 12:23
    הגב לתגובה זו