אייקון: הכנסות של 459 מ' ש', קיפאון ברווח לולא רכישת ויז'ואל
חברת אייקון גרופ -5.28% אייקון גרופ 443.3 -5.28% בסיס:468 פתיחה:468 גבוה:448.3 נמוך:431.1 תמורה:29,160 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת ברבעון הראשון של 2022 כי הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-459.3 מיליון שקל, זאת לעומת 371.6 מיליון שקל אשתקד, גידול של 23.6%. הרווח הנקי הסתכם בכ-20.4 מיליון שקל, גידול של 13.1% לעומת הרבעון המקביל אז הסתכם בכ-18.1 מיליון שקל. החברה עולה 3% במסחר בתל אביב, אם כי טרם ידוע אם מדובר בעליה בעקבות הדוחות שמא כי המדדים המובילים עולים בשעה זו.
הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-28.2 מיליון שקל, לעומת כ-27.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
החברה דיווחה כי בתחילת חודש מרץ, רכשה את פעילות החברה הישראלית ויז'ואל. כתוצאה מהרכישה, הכנסותיה הנוספות של החברה הסתכמו בכ-42.7 מיליון שקל. בנוסף, איחוד תוצאותיה של ויז'ואל הביא להגדלת הרווח לאותה תקופה בסך של כ-1.59 מיליון שקל. לולא הרכישה ואיחוד תוצאותיה של ויז'ואל, החברה לא רושמת הייתה גידול ברווח.
בחלוקה למגזרים
בתחום ההפצה
החברה מדווחת ברבעון הראשון על גידול של כ-33% במכירות לחיצוניים לכ-333 מיליון שקל, לעומת כ-249 מיליון שקל אשתקד. הגידול נובע מהמשך עלייה בביקוש למוצרי אפל, בעיקר מכירות מחשבים, וכן מאיחוד לראשונה של חברה הבת ויז'ואל בחודש מרץ 2022.
נרשם גידול של כ-41% ברווח הגולמי לכ-23.8 מיליון שקל, לעומת כ-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח עלה לכ-5.52% ברבעון הראשון לעומת כ-4.82% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הרווח נובע בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים, וכן מאיחוד עם חברת ויז'ואל, שפעילותה מתאפיינת בשיעור רווח גולמי גבוה יותר.
בתחום הקמעונאות
חברה רשמה במהלך הרבעון עלייה של כ-3.2% בהכנסות לכ-126.5 מיליון שקל, לעומת כ-122.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-16.9% לכ-49.4 מיליון שקל, לעומת כ-42.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון בשנת 2022 הסתכם בכ-25.6 מיליון שקל, בדומה לרווח הגולמי ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הסתכם בכ-20.3% ברבעון הראשון לשנת 2022, לעומת כ-20.9% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בשיעור הרווח נובע בעיקר מעליית חלקם היחסי של הלקוחות העסקיים.
הרווח התפעולי הסכתם בכ-12.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-15 מיליון בתקופה המקבילה בשנת 2021. השינוי נובע בעיקר מגידול בעלויות תפעוליות כתוצאה מחזרת חנויות הרשת לעבודה במתכונת מלאה שהביאה לעלייה בהוצאות.
בתחום ההפצה רשמה החברה עלייה של כ- 25% ברווח התפעולי לכ-16.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 12.9 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2021. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-3.8%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מהגידול במחזורי הפעילות ומגידול ברווח הגולמי, ומנגד העלויות התפעוליות לא גדלו באותו סכום הודות לניצול יתרון לגודל וכוללות גם עלויות חד פעמיות בגין העיסקה לרכישת חברת ויז'ואל. בנוסף הרווח התפעולי גדל בהמשך לאיחוד חברת ויז'ואל
ההון העצמי של החברה, נכון לסוף תקופת הדוח, מסתכם ב-190.2 מיליון שקל.
אירועים מרכזיים בתקופת הדוח
לאחרונה דווח לחברה מידי APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: AAPL) כי רשת הקמעונאות KSP קיבלה אישור מענקית הטכנולוגיה להפוך לייבואן רשמי של החברה. להערכת החברה, על אף הענקת אישור היבוא שניתן, לא צפויה להיות הרעה בתוצאות הפעילות של תחום ההפצה בשנת 2022 ביחס לשנת 2021, זאת, מאחר שבכוונת החברה למצוא חלופות להפצת המוצרים שהיו נרכשים על-ידי KSP וכן לאור תוספת ההכנסות הצפויה מהשלמת רכישת חברת ההפצה ויז'ואל בחודש מרץ 2022.
רוני ישראלי, מנכ"ל אייקון גרופ ומנכ"ל פעילות ההפצה: "אנו פועלים כיום להרחבת מעגל הלקוחות של מוצרי אפל, וכן להרחבת מגוון מוצרי אפל שאנו מפיצים ללקוחותינו הוותיקים. במקביל, התחלנו במהלך הרבעון ביישום הסינרגיות הנובעות מהטמעת חברת ויז'ואל, כאשר אנו פועלים להאצת פעילותה ולהגדלת נתחי השוק שלה בתחומי המותגים שהיא מפיצה בישראל, ביניהם ASUS, ,HPE Lenovo ואחרים."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה