יוחננוף: עלייה ברווח הגולמי, נפילה של 65% ברווח הנקי
רשת יוחננוף -0.41% יוחננוף 24,320 -0.41% בסיס:24,420 פתיחה:24,420 גבוה:24,540 נמוך:24,100 תמורה:470,177 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2022. מהדו"חות משתקפת עלייה בהכנסות, יחד עם עלייה ברווח הגולמי . מנגד, בשורת הרווח הנקי חלה דווקא ירידה. זאת לאור ההשפעה של הפסדים מנכסים פיננסיים, שהשפיעו על השורה התחתונה.
ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-896.5 מיליון שקלים, לעומת 817.1 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הגולמי עלה גם הוא, והסתכם ב-245.8 מיליון שקלים חדשים, לעומת 214 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות הגיע לכדי 65.7 מיליון שקל. מנגד, נרשמו הפסדים מנכסים פיננסיים, שהגיעו לכדי 20.5 מיליון שקלים. גם הוצאות המימון גדלו, והסתכמו ב-16 מיליון לעומת 15.4 מיליון שקלים בשנה שעברה.
הרווח לתקופה הסתכם ב-23.87 מיליון שקלים, המהווים 2.7% מכלל ההכנסות. זאת לעומת 69.1 מיליון שקלים בשנה שעברה, אשר היוו 8.5% מכלל ההכנסות.
לדברי החברה, הגידול בהכנסות נבע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו החל ברבעון השני של 2021, בסך 30 מיליון שקל. הגידול ברווח הגולמי חל בעקבות השיפור ברווחיות, הנובע מהפעילות בחנויות זול סטוק. מנגד, ההפסד מנכסים פיננסיים נובע משערוך השקעות במניות וכתבי אופציה של חברת A2Z. ההפסד פגע בשורת הרווח הנקי, שכאמור צנח מ-69.1 מיליון ל-23.87 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.
הרווח למניה בסיכום הרבעון היה 1.61 שקל למניה. ברבעון המקביל אשתקד היה הרווח למניה 5.24 שקל, ובשנת 2021 כולה הרווח הסתכם ב-15.34 שקלים למניה.
ומה בהשוואה לרשתות מזון אחרות?
למרות הקיטון ברווחים, מצבה של רשת יוחננוף טוב מזה של ויקטורי, שבדוחות האחרונים ירד הרווח הנקי שלה ב-75%. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2021 ב-3.9 מיליון שקל, לעומת 15.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות והרווח הגולמי קטנו, אבל בשיעורים קטנים יותר. לדברי החברה, עיקר הקיטון נובע מירידה במכירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומההשקעה בקמפיין פרסום.
רשת נוספת בתחום המזון שהציגה את הדו"חות שלה לא מכבר היא רשת טיב טעם. גם הרשת הזאת חוותה ירידה משמעותית בהכנסות. אלה הסתכמו ברבעון הנוכחי בסך של 370 מיליון שקל, לעומת 400 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ירד עוד יותר והסתכם ב-11.6 מיליון שקלים, בהשוואה ל-17.4 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה. – ירידה של 33%.
כל שלוש הרשתות תולות את הירידה ברווחים, לפחות בחלקה, בהשפעה של מועד חג הפסח. במקביל, העליות במכירות ברבעון הראשון של 2021 עקב נגיף הקורונה הציבו רף גבוה של הכנסות, שכל שלוש הרשתות התקשו לשחזר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.חבורת רמאים !!סוסו 30/05/2022 14:43הגב לתגובה זו3 1מצהירים על מבצעים מיוחדים, וכשמגיעים לקופה המבצעים לא מעודכנים ! העיקר מושכים לקוחות לקניות בתקווה של יחפרו לקופאית אם המחיר במבצע. אני בכל אופן תפסתי מס פעמים על אי התאמות והעמדתי את מנהל הסניף לביקורת מול כל הקונים. שימו לב שלא יעבדו עליכם.סגור