"המשקיע הוא הלקוח ותפקידנו לשכנע אותו שאנחנו האופציה הטובה בשבילו"
"אני זוכר איך שהייתי בונה רשתות שיווק גדולות בשנות ה-90 וצרכנים רבים לא היו מסכימים לקנות אצלי בטענה שהסחורה אינה דבוקה לרצפה ולכן גם עם המחיר תהיה תופעה דומה. היום הצרכן מבין שלא מדובר במצב הזה, גם אם הסניף גדול, מחירי המזון נשארים נמוכים ובהתאם לתחרות בשוק", כך מסביר איתן יוחננוף, מנכ"ל יוחננוף בראיון לביזפורטל.
החברה אותה הוא מנהל דיווחה על דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2022, שם פרסמה כי ההכנסות הסתכמו בכ-900 מיליון שקל, לעומת 817 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם בכ-23.9 מיליון שקל, קיטון של שליש לעומת הרבעון המקביל אז עמד זה על כ-69.1 מיליון שקל. הסיבה היא רישום הפסד על השקעה ב-A2Z (שערוך המניות והאופציות, אחרי שבעבר רשמה עליה רווח). זה לא מבטא השפעה תפעולית, במישור התפעולי התוצאות טובות.
לדברי החברה, הגידול בהכנסות נבע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו לקראת סוף השנה שעברה, כאשר אלו תרמו 30 מיליון שקל. יוחננוף הונפקה לקראת סוף 2019 כאשר גייסה 462 מיליון שקל לפי שווי של 1.85 מיליארד דולר, ובכך נסחרה לפי שווי של 2.3 מיליארד שקל אחרי הכסף, דאז הסופרמרקט השלישי בגודלו במדינת ישראל.
אתם מונפקים כבר מעל לשנתיים, האם אתה מרוצה מההליכים שהחברה עברה בשוק מאז שהונפקה?
"אנחנו מאוד מרוצים להיות ציבוריים ואני מאמין שחברה בסדר גודל שלנו חייבת להיות ציבורית, בייחוד כאשר אנחנו עוסקים בענף המזון, מה גם שהדבר מאפשר ללקוחות שלנו את האופציה לקחת חלק בהשקעה בנו.", מסביר המנכ"ל.
לדברי יוחננוף, החברה מצליחה לעמוד ביעדים שלה, אך על החברה ללמוד לפעול בשוק כפי שצריך בהתאם לסיטואציה. "שוק ההון מודיע את דעתו מהצד ואנחנו לומדים מכך. בסופו של דבר אם מחיר המניה יורד אז המחיר יורד ואם המחיר עולה אז המחיר עולה, לא על הכל נוכל לשלוט, אבל על מה שנוכל להשפיע - נשפיע."
"בסופו של יום, המשקיע הוא הלקוח. הוא 'בעל הממון' והוא זה שמחליט אם לקנות או לא, זה תפקידנו לשכנע אותו שאנחנו האופציה הטובה בשבילו."
הדוחות שלכם הושפעו מאוד מהוספת העגלות החכמות, A2Z, לעסק, איך הדבר מסייע לכם לפעול?
"העגלות החכמות שאותן מפתחת A2Z מאפשרות ללקוחות שלנו לקבל את כל מגוון הקמעונאות במקום אחד. העגלות האלו מאפשרות ללקוחות להיכנס אלינו לסופרמרקט, להוסיף לתוכם פריטים, לשקול את הפירות והירקות שאותם הם מעוניינים לרכוש, ולבסוף לשלם דרך העגלה. הדבר ממקם אותנו צעד אחד לפני רשתות שיווק רבות ברחבי העולם מכיוון שבמידה והלקוחות אצלם נאלצים לעצור, לחשב את המחיר ואז להמתין בקופה, אצלנו ניתן לעבור את כל ההליך בצעד פשוט. לקוחות רבים נכנסים אל הסניפים, משתמשים בעגלות ולאחר מכן משבחים אותנו על שכללנו אותם תחת הטענה שמדובר בפיתרון אידיאלי עבורם."
איפה תהיו עוד 3-4 שנים?
"כבר היום אנחנו רשת דיסקאונט שפעילה בצורה מאוד מאסיבית. אנחנו יודעים למכור בזול על ידי שימוש בשירות, מרחב, וניתוב טוב. אנחנו דואגים לאיכות גבוהה ומגוון פריטים של עופות ובשר טריים ואוכל מוכן. אני חושב שהמשב הרענן שאנחנו מביאים לשוק, יחד עם חווית הקנייה האיכותית מאפשרים לנו לספק ללקוחות חוויה מיוחדת כאשר אלו החלו לדרוש לאחרונה - ביחד עם מחירים נמוכים - גם חווית שירות קנייה טובה.
"הגענו למחזור גבוה אשר מאפשר לנו להגדיל את שטחי המסחר, מדובר בצעד מהותי שיאפשר לנו להמשיך לצמוח ולגדול בשביל הלקוחות שלנו."
האם אתם מרגישים שמבחינת מחירים אתם מצליחים לייצר תחרות, או שמא רשתות שיווק אחרות מצליחות בכל זאת להיות זולות מכם?
"ב-26 למאי פורסם סקר שבועות שהראה כי אנחנו הרשת הזולה בישראל, אפילו זולה מרמי לוי. אני חושב שבקמעונאות, הגישה שלך חשובה לא פחות מהמחיר, ובסופו של דבר אם תרצה לסייע לצרכן בבית שבסך הכל רוצה לקנות בזול, תוכל לאפשר לו את זה בכל סיטואציה - השאלה היא רק אם תרצה".
איך האינפלציה השפיעה עליכם? האם אתם נאבקים להוריד מחירים? איך מתנהלת התחרות בשוק הקמעונאות בארץ בהיבט זה?
"יש בעיה בארץ בתחום התחרות בשוקי הקמעונאות וזו לא בעיה של מונופול. מדובר ביותר מידי רשתות שהם בעת ובעונה אחת גדולות מידי. לכל מקום בו אתה הולך יש סופר מימינך וזה מסוכן בעיקר לשחקנים החלשים - אין פה סלחנות".
לגבי האינפלציה, מציין המנכ"ל כי חרף העובדה שזו נגרמת לא פעם כתוצאה מעודף כסף זול בשווקים, הפעם מדובר בתופעה שונה. "רוב הפעמים, האינפלציה נגרמת כתוצאה מהדפסה מאסיבית של כסף, ואז נדרשת פעילות מוניטרית על מנת לצמצם את הכמות הזו. אני מאמין שהפעם המצב נגרם דווקא כתוצאה מפגיעה בשרשראות האספקה העולמית. במידה ופעם יכולת פשוט ללכת ולקנות רכב, היום אתה צריך לחכות 30% מהזמן יותר, יש פחות סחורה ובגלל זה המחירים עולים, ומדובר בכל המחירים, גם של מחירי המזון אותם כאשר המדינה דואגת לייבא לא מוצרים מהתחום."
לגבי יוקר המחייה - מה יש לך לומר לצרכנים שלך שממשיכים לבוא לסופרמרקטים שלכם חרף המחירים שממשיכים לעלות?
"ברור שהרוב המוחלט של הצרכנים - בייחוד אלו שמרגישים 'קרובים אלינו' יצפו מאיתנו להוזיל את יוקר המחייה ואנחנו מבינים ללבם ולוקחים את זה בחשבון בחלק גדול מאוד מהיעדים שלנו. מנגד, צריך להבין שמדינת ישראל, ברוב רובה, היא מדינת מס. איפה שלא תלך, יקחו לך משהו מהכיס, איפה שלא תרכוש, תשלם מס הכנסה. אני יכול להבין את זה במקום מסויים, בכל זאת, מדינת ישראל היא מדינה יקרה עם לא מעט הוצאות ואני יכול לקבל את העובדה שהמדינה צריכה שתממן אותה ולא ההפך. מנגד אני מאמין שממשלות ישראל - ממש כמו הנהלה של חברה -צריכות להבין שמדובר במדינה מאוד יקרה לחיות בה, ולנסות ולטפל בבעיות הללו על מנת להוריד את יוקר המחיה, להוריד את עלויות תפעול המדינה ובכך לבסוף, לגבות פחות מס".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.שקיפותאלון 31/05/2022 20:22הגב לתגובה זו0 0רצף השקעות לא אחראיות גם בטכנולוגיה וגם בנדלן. שכח שהוא חברה ציבורית. בעלי המניות דורשים הסבריםסגור
-
3.במחיר ..חצי חינםמניה סופר זולה 31/05/2022 18:23הגב לתגובה זו0 0נותן לה מינימום 12 אחוז אפסיידסגור
-
2.בעגלות החכמות הלקוח עובד כקופאי ללא משכורתגבי 31/05/2022 11:00הגב לתגובה זו0 0לפחות תן הנחה על המוצרים.סגור
-
זה דווקא מעולהמשקיע 31/05/2022 12:21הגב לתגובה זו0 0מקצר זמן לצרכנים ומייעל את הרכישה.סגור
-
הלקוח בא לקנות ולקבל שרות. הוא לא בא לעבוד.גבי 31/05/2022 18:17הגב לתגובה זו0 0ועוד בחינם.סגור
- טען עוד
-
1.מושך הרבה כספים כמשכורות םמשפחהרונן 31/05/2022 09:43הגב לתגובה זו3 1המניה יורדת ללא הםסקה כמעט כי האדון מושך כספין בלי םורפורציה ובמקום לדאוג לבעלי המניות מהציבור הוא החל חמשוך כספים מיד לאחר ההנפקה. שוק ההון לא מטומטם והוא ימשיך להעניש אותך עלזה. אבל ללא סםק אתה איש שיווק מעולה.סגור